Kuinka toi lounarisysteemi oikein menee? Kuinka monta lounasseteliä työntekijä saa/kk? Entä kuuluuko lounarit saada 11 vai 12 kk/lta vuodessa?
Lounasseteleistä palkan lisäksi
3
3346
Vastaukset
- ja kuuluuko
Luontaisedut on anettava myös loman aikana. Kuitenkin, mikäli lounasseteleitä annetaan loman aikana, verotetaan niitä täydestä arvostaan.
Eli 11 kk 75% arvosta ja 1 kk täydestä arvosta.
Eli summa summarum, jos työntekijä maksaa lounareista verotusarvon (75%) silloin hän saa niitä 11 kk/lta vuodessa (eihän kannata loman aikana maksaa täyttä hintaa)
Lounasseteleitä saa jokaiselta työpäivältä. Eli vaihtelevat kuukausittain. Meillä tuo on ratkaistu niin, että joka kk. saa ostaa 20 kpl.
Tämä vastaa aika tarkkaan tuota työpäivien määrää vuositasolla.- HR-konsultti
Ihan asiaa, mutta on vielä hyvä huomata ero lounasetu ja tuettu työpaikkaruokailu. Lounasedun kohdalla työntekijä maksaa ainoastaan lounaastaan lounassetelin verotusarvon veron. Tällöin lounarit kannattaa toki ottaa lomallakin. Eli siis jos lounareita á 8,00€ ottaa 21kpl/kk ja ne verotetaan koko nimellisarvostaan, niin henkilö maksaa ansiotuloverotuksessaan verotettavaa etua 21x8=168€/kk. Jos tämän henkilön veroprosentti olisi vaikkapa 24%, se tarkoittaisi että kustannuksia syntyy todellisuudessa 40,32€. Ja kun lounassetelien arvo puolestaan on 168€, niin kyllä se nippu kannattaa tuolla neljälläkympillä ostaa. Säästäähän siinä puhdasta rahaa n.128€.
Eri asia on tuettu työpaikkaruokailu, jolloin työntekijän palkasta VÄHENNETÄÄN lounassetelin verotusarvo. - .....
HR-konsultti kirjoitti:
Ihan asiaa, mutta on vielä hyvä huomata ero lounasetu ja tuettu työpaikkaruokailu. Lounasedun kohdalla työntekijä maksaa ainoastaan lounaastaan lounassetelin verotusarvon veron. Tällöin lounarit kannattaa toki ottaa lomallakin. Eli siis jos lounareita á 8,00€ ottaa 21kpl/kk ja ne verotetaan koko nimellisarvostaan, niin henkilö maksaa ansiotuloverotuksessaan verotettavaa etua 21x8=168€/kk. Jos tämän henkilön veroprosentti olisi vaikkapa 24%, se tarkoittaisi että kustannuksia syntyy todellisuudessa 40,32€. Ja kun lounassetelien arvo puolestaan on 168€, niin kyllä se nippu kannattaa tuolla neljälläkympillä ostaa. Säästäähän siinä puhdasta rahaa n.128€.
Eri asia on tuettu työpaikkaruokailu, jolloin työntekijän palkasta VÄHENNETÄÄN lounassetelin verotusarvo.Silloin kun työnantaja ei peri lounassetelistä lainkaan rahakorvausta, vaan kaikki maksetaan tilipusseissa veroina, kannattaa aina ehdottomasti ottaa lounasseteli.
Jos lounassetelistä peritään rahakorvaus verottomaan määrään asti, voi miettiä sen tarpeellisuutta lomakuukautena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849