mikä on paras lapa (yleisesti)

lapa-asiantuntija

mikä on paras lapa (laukomiseen, pallon hallintaan ym.)?

Mielipiteitä ja kommentteja!

22

8500

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wiz

      musta wizin pehmeällä lavalla lähtee hyvä kuti niin lämäreissä ja rannareissa ja siinä on loistava pallo tuntuma
      myös raw on loistava lapa.
      pidän kummastakin yhtä paljon...

      • Wizille...

        Ootko sä joku helvetin Fatpipen toimitusjohtajan poika? aina neuvomassa, kuinka wiz on paras ja fatpipe rulaa, vaikket olisi muita edes kokeillut...


      • Haloo
        Wizille... kirjoitti:

        Ootko sä joku helvetin Fatpipen toimitusjohtajan poika? aina neuvomassa, kuinka wiz on paras ja fatpipe rulaa, vaikket olisi muita edes kokeillut...

        Ota ensin selvää Fatin johtajan lapsen iät, ennen kuin käyt toisille huutelee....
        Eihän sille voi mitään jos Wizillä sattuu olemaan tietoa jota haluaa jakaa.....


    • aukku

      Mulla on ollut käytössäni 4 eri exelin lapaa ja tällä hetkellä on käytössäni Fat pipen Wiz26 se harmaa eli kovempi.. ja se tuntuu tosi hyvältä, koska vetokin lähtee sillä kivasti kun mulla on aika löysä varsi... eli jos laittaisin lavat paremmuus järjestykseen ja sit hieman ominaisuuksista, niin se olisi seuraavanlainen:

      1. FatPipe Wiz26 PA (hyvä veivata ja tarpeeks kova, paras kokonaisuus)
      2. Exel Sensor Carbon (hyvä veivata, mut liian löysä, ei lähe veto)
      3. Exel X-cat (aikalailla samat kuin edelliseen, mut ehkä hieman kovempi... ainakin mulla)
      4. Exel Cat (aika vanha)
      5. Exel King =) (tosi vanha)

      Sitten olen testannut kavereiden mailoja, joissa on ollut Fatpipen, Exelin ja Karhun lapoja.. ja niitä en oikein osaa arvostella, koska olen käyttänyt niitä niin vähän... Mut ei niistä yksikään ollut ainakaan parempi kuin noi kolme ensimmäistä lapaa tossa listassa... tosin ei niissä lavoissa ollut kyllä mieluinen käyristyskään... eli vähän vaikea arvostella... =)

      • psychocowboy

        Olen pelaillut vasta pari kuukautta wiz26:lla (harmaa lapa) ja sen on kyllä perin mainio. Sitä mustaa pehmoista ei ole tullut kokeiltua. Edellisessä exelin mailassa oli x-cat joka oli myös erittäin hyvä (ehkä jopa parempi) mutta sen taivutteluun meni aikaa ja hermoja ja useita testivetoja ennen kuin sain sen sopivaksi. Fatin maila oli ikäänkuin "hetivalmis" vain pikku käyristys. Mutta makuja on monia. Ei kai sitä parasta ole edes vielä tehty;).


      • HIFK
        psychocowboy kirjoitti:

        Olen pelaillut vasta pari kuukautta wiz26:lla (harmaa lapa) ja sen on kyllä perin mainio. Sitä mustaa pehmoista ei ole tullut kokeiltua. Edellisessä exelin mailassa oli x-cat joka oli myös erittäin hyvä (ehkä jopa parempi) mutta sen taivutteluun meni aikaa ja hermoja ja useita testivetoja ennen kuin sain sen sopivaksi. Fatin maila oli ikäänkuin "hetivalmis" vain pikku käyristys. Mutta makuja on monia. Ei kai sitä parasta ole edes vielä tehty;).

        ...kin on ollu Fatpipen Wiz26 pari kuukautta ja ennen oli Exelin Mach x-cat lavalla.
        Molemmat on ihan hyvii, mut Wiz on vähän parempi.


    • Auvo

      Siis lapojen lapa on Karhun V-lapa. Turhaan aliarvostettu musta ns. umpilapa. Se on oikeesti tosi hyvä. Valmis peili ja käyrä. Löytyy esim. Karhun Vertigo-mailoista. Kauhee ranne lähtee sillä ja mieletön tatsi palloon. Kokeilkaa ja lainatkaa mailaa, jos teillä on sellainen kaveri, joka uskaltaa pelata muullakin kuin "fättärillä" (ku kaikki kaveritki pelaa sillä, siistii...)

      Karhulla muuan Mika Kohonen teki Ruotsissa erään kauden piste-ennätyksenkin.

      • aukku

        En voi arvostella kyseistä lapaa ja yleensäkään mitään karhun lapoja, koska en omista sellaista ja ei kellään kaverillakaan oo...

        Ois mukava testata esim sitä Karhun Bodomia... Kun sitä niin paljon kehutaan...

        Ja niinhän se tahtoo olla, että kaikki pelaa exelillä tai fatpipella... munkin kavereista vaan yhellä on karhun maila, mut se pelaa toiselta puolelta kuin mä... mut kyllä se ampuu sillä ainakin kovia ranteita.. se on muistaakseni joku v8 tai joku vastaava... en muista tarkkaan...


      • Pexi

        Niin kyllä Mika tekikin ennätyksen sillä mailalla mutta mikäs maila on nyt alla?! UNIHOC!


      • Auvo
        Pexi kirjoitti:

        Niin kyllä Mika tekikin ennätyksen sillä mailalla mutta mikäs maila on nyt alla?! UNIHOC!

        Olet oikeassa. Mika K. joutui vaihtamaan joukkueensa sponsorin mailaan, mutta eipä kulje pelikään enää vanhaan "Karhumalliin"!


    • doom

      kaikki kehuu fatpipen lapoja (varsinkin wiz ja raw), mutta miksei ne tietysti ole ihan hyviäkin. Ainakin kuulemani perusteella wiz on ehkä paras "kikkalapa". Moni kehuu rawia että sillä lähtisrannarit ja lämyt lujaa, itte en oikeen tiiä... Hand of Doomilla (karhu) lähtee ainakin vedot lujaa, ja kyllä siinä D-lavassa pallokin tuntuu pysyvän kohtuullisesti.

      Mutta kun oikein ajattelee, ONKO niillä kaikilla lavoilla niin HIRVEÄSTI eroja... empä tiiä.

      • YJAG

        Ei niillä ees kovi millää välii oo kunha on lapa


    • utelias

      onko kellään ollu käytös unihocin mailaa? täällä meilläpäin ne ei oo kovin yleisiä. kui lähtee ranteet? pysyykö pallo hyvin? eikös niissä oo joku ihmeellinen lapa?

    • suomalainen on paras

      utelias, et ole jäänyt mistään paitsi sillä unihoc ei ole ollenkaan erikoinen maila
      plus/miinus

      hyvät lavat ja gripit
      todella hyvät varret

      -hinta
      -joissakin lavoissa eripuolilla ruuvin reiät

      joten oma mielipiteeni on FATPIPE RAGE!

      jos haluat hyvän veto/syöttö lavan ja mukana täydellisen varren ja gripit osta rage.

      jos taas haluat joka paikan lavan osta orc tai hole.
      (oma mielipitääni) ja te exel/muu merkki fanit jotka ette kestä totuutta niin tykätkää exelistä, mulle on ihan sama mistä tykkäätte mutta fakta on että suomalainen on paras!

    • FATPIPE

      Ainakin minä pidän myös Fatpipen lavoista sillä itselläni on orc wiz ja rage ja jokainen on tuntunut ihan hyvältä

    • ...

      huomaa et kehutaan sitä mailaa mikä itellä on.

    • exel chill! on paras lapa

    • säbbä

      fatpipen orc!

    • exel on paras

      exel x calibur 2.7oval on paras jos vähänkään ruista ranteessa

    • sarjapelaaja

      fatpipe rage, joittenki mielestä liia iso ja kömpelö mut ite tykkäsin ko siihe opin. Veto lähtee alk.peräselläki hyvin, pallonhallintaan voi kääntää lapaa vähän jos tykkää. Pelasin cobra naja 27 about 3 vuotta jossqnimenomaa toi rage lapa oli alunperin.
      Nykyään pelaan oxdogin Fusion 23 WT maialla jossa alk.peräinen lapa. Hyvä syöttämiseen ja semi kovaan vetoon.. itte ku vedän vaa rannarilla yleensä.

    • Adessa75

      Kyse henkilöstä joka vaikutti poris, luulisin

    • Anonyymi

      Oxdog razor
      Tai oxdog optilight

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe