Raskausarvet ja

laihdutus! Kysymys.

Kun laihduitte, esim yli 20kg, niin saitteko paljon raskausarpia? Tiedän, että yleensä niiden saaminen riippuu täysin ihmisen ihosta, mutta haluan kysyä kuitenkin.
Itsellä on ylipainoa noin 20kg ja olen päättänyt aloittaa laihduttamisen, mutta pelkään, että saan enemmän raskausarpia laihduttuani. Koko alamaha on täynnä niitä, käsivarret, alaselkä sekä mahan sivut.
Häpeän niitä niin paljon, että hyvä etten itke kun löydän uusia vähän väliä...

10

5409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niitä laihduttaessa tulisi

      En ole asian suhteen ekspertti mutta tuntuu oudolta että niitä tulisi laihdutuksen aikana. Nehän johtuvat siitä että ihokudos venyy, ratkeaa ja arpeutuu. Eihän laihduttaessa iho veny.

    • kuluneen

      vuoden aikana n.35kg ja voin sanoa että mulla on tullut paljon raskausarpia vatsaan, kylkiin ja käsivarsiin. Olen yrittänyt kovasti rasvata ihoa mutta uusia tulee silti. Puhuin tästä ilmiöstä ystväni kanssa, hänkin oli kovasti ihmeissään että kuinka niitä raskausarpia laihtumisesta tulee...minulla ei ole aikaisemmin ollut raskausarpia vaikka painoa 140kg. Silti väitän että olen tyytyväisempi itseeni nyt kun painoa enää reilu 100kg, eiköhän nämä arvetkin vaalene ajan kanssa.
      T:Possurulla

      • tossa kyse

        siitä, että aiemmin kun iho on ollut "kireämmällä", niin niitä ei niin hyvin ainakaan näe ja nyt kun iho alkaa vetäytyä kasaan, niin näyttää että ne tulisivat laihtuessa..

        Mulla ainakaan raskausaikana ei alavatsassa näkynyt arpia, mutta synnytettyäni kun iho meni kasaan, niin alkoivat näkyä..

        Ainakaan en kyllä koskaan ole kuullut, että niitä ihon kutistumisesta tulisi, päin vastoin venyminenhän ne aiheuttaa..
        Toki saattaa olla yksilöllistä, mutta epäilisin siltikin tuota edellä mainitsemaani..


      • aloittaja

        Asian olevan noin. Ei helveta. Jos mä nyt laihdun ja mulla tulee maha täyteen raskausarpia, silloin on kyllä aivan helvetin sama olenko laiha vai ylipainoinen valas, kun ei voi käyttää nättejä toppeja eikä muuta kun koko vartalo on täynnä arpia... Miten hitossa ne miehetkään haluis olla sellasen naisen kanssa, jotka koskettaa, niin ei tunne muutakuin arpia? Äääääääh!!!!


      • unohda nyt jo...
        aloittaja kirjoitti:

        Asian olevan noin. Ei helveta. Jos mä nyt laihdun ja mulla tulee maha täyteen raskausarpia, silloin on kyllä aivan helvetin sama olenko laiha vai ylipainoinen valas, kun ei voi käyttää nättejä toppeja eikä muuta kun koko vartalo on täynnä arpia... Miten hitossa ne miehetkään haluis olla sellasen naisen kanssa, jotka koskettaa, niin ei tunne muutakuin arpia? Äääääääh!!!!

        No ensinnäkään, EI niitä tunne kädellä! Mulla ainakin ne on mennyt ajan kanssa sellaisiksi tosi vaaleiksi, joita ei juurikaan paljaalla silmällä näe.

        TOISEKSI, miksi niitä tulisi laihtuessa? Nehän johtuu kudoksen repeytymisestä...ei laihtuessa kudosta reveydy. JOS niitä arpia on tullut lihomisen yhteydessä, niin ne tuppaavat näkymään herkemmin sitten kun on iho vähän veltompaa laihtumisen jälkeen. Näin kävi esim. mun rinnoille. Mulla oli teini-iässä tullut arpia rintoihin, jotka sitten vaalenivat ja unohdin melkein niiden olemassaolon - KUNNES laihdutin. Jolloin ne tulivat näkyville.

        Mutta ei kai niitä laihtuminen luo.


      • aloittaja
        unohda nyt jo... kirjoitti:

        No ensinnäkään, EI niitä tunne kädellä! Mulla ainakin ne on mennyt ajan kanssa sellaisiksi tosi vaaleiksi, joita ei juurikaan paljaalla silmällä näe.

        TOISEKSI, miksi niitä tulisi laihtuessa? Nehän johtuu kudoksen repeytymisestä...ei laihtuessa kudosta reveydy. JOS niitä arpia on tullut lihomisen yhteydessä, niin ne tuppaavat näkymään herkemmin sitten kun on iho vähän veltompaa laihtumisen jälkeen. Näin kävi esim. mun rinnoille. Mulla oli teini-iässä tullut arpia rintoihin, jotka sitten vaalenivat ja unohdin melkein niiden olemassaolon - KUNNES laihdutin. Jolloin ne tulivat näkyville.

        Mutta ei kai niitä laihtuminen luo.

        Sinulla ei vain taida olla syvia arpia, ole onnellinen. Minulla sen sijaan on ja olen vielä nuori. Ei huvita tehdä itsensä eteen yhtään mitään, kun tietää, että vartalo on jo ihan tuhoutunut.


      • oot nuori
        aloittaja kirjoitti:

        Sinulla ei vain taida olla syvia arpia, ole onnellinen. Minulla sen sijaan on ja olen vielä nuori. Ei huvita tehdä itsensä eteen yhtään mitään, kun tietää, että vartalo on jo ihan tuhoutunut.

        sun raskausarvet ehtii haaltua olemattomiin vielä moneen kertaan.

        Itsellkin niin sanottuja syviä. Ei ne haittaa. Älä ota niitä tekosyyksi jättää itsestäsi huolehtimisen.

        Mitään ei ole lopullisesti menetetty, vielä.


      • ?=)(/&%¤
        aloittaja kirjoitti:

        Asian olevan noin. Ei helveta. Jos mä nyt laihdun ja mulla tulee maha täyteen raskausarpia, silloin on kyllä aivan helvetin sama olenko laiha vai ylipainoinen valas, kun ei voi käyttää nättejä toppeja eikä muuta kun koko vartalo on täynnä arpia... Miten hitossa ne miehetkään haluis olla sellasen naisen kanssa, jotka koskettaa, niin ei tunne muutakuin arpia? Äääääääh!!!!

        Jos sulla on sellainen mies, että sun raskausarvet haittaa sitä, niin jätä se mies. Ei ole sun arvoinen.


    • Tai_ga

      Kun ottaa pudotuksen maltillisesti ja rauhassa. Suurempi riski on mielestäni, että nahkat jäävät roikkumaan. Tämäkin on vältettävissä maltillisella tahdilla 1-2kg/vko max sekä liikuntaa harrastamalla. Aerobista kuntoakohotavaa liikuntaa 2-3krt/vko.

      Älä suotta murehdi, vaan reippaasti kohti kevyempää olemusta!

      Ja muista hoitaa ihoasi päivittäin. Mieluiten aamuin illoin apteeksista sinun ihotyypillesi sopivalla voiteella. Iho pysyy näin kimmoisana ja pienet juonteet tasoittuvat.

      • kissaaaaa

        vanhat arvet ilmestyy alta kun laihdutat :/


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2850
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      111
      2096
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe