Kun laihduitte, esim yli 20kg, niin saitteko paljon raskausarpia? Tiedän, että yleensä niiden saaminen riippuu täysin ihmisen ihosta, mutta haluan kysyä kuitenkin.
Itsellä on ylipainoa noin 20kg ja olen päättänyt aloittaa laihduttamisen, mutta pelkään, että saan enemmän raskausarpia laihduttuani. Koko alamaha on täynnä niitä, käsivarret, alaselkä sekä mahan sivut.
Häpeän niitä niin paljon, että hyvä etten itke kun löydän uusia vähän väliä...
Raskausarvet ja
10
5460
Vastaukset
- niitä laihduttaessa tulisi
En ole asian suhteen ekspertti mutta tuntuu oudolta että niitä tulisi laihdutuksen aikana. Nehän johtuvat siitä että ihokudos venyy, ratkeaa ja arpeutuu. Eihän laihduttaessa iho veny.
- kuluneen
vuoden aikana n.35kg ja voin sanoa että mulla on tullut paljon raskausarpia vatsaan, kylkiin ja käsivarsiin. Olen yrittänyt kovasti rasvata ihoa mutta uusia tulee silti. Puhuin tästä ilmiöstä ystväni kanssa, hänkin oli kovasti ihmeissään että kuinka niitä raskausarpia laihtumisesta tulee...minulla ei ole aikaisemmin ollut raskausarpia vaikka painoa 140kg. Silti väitän että olen tyytyväisempi itseeni nyt kun painoa enää reilu 100kg, eiköhän nämä arvetkin vaalene ajan kanssa.
T:Possurulla- tossa kyse
siitä, että aiemmin kun iho on ollut "kireämmällä", niin niitä ei niin hyvin ainakaan näe ja nyt kun iho alkaa vetäytyä kasaan, niin näyttää että ne tulisivat laihtuessa..
Mulla ainakaan raskausaikana ei alavatsassa näkynyt arpia, mutta synnytettyäni kun iho meni kasaan, niin alkoivat näkyä..
Ainakaan en kyllä koskaan ole kuullut, että niitä ihon kutistumisesta tulisi, päin vastoin venyminenhän ne aiheuttaa..
Toki saattaa olla yksilöllistä, mutta epäilisin siltikin tuota edellä mainitsemaani.. - aloittaja
Asian olevan noin. Ei helveta. Jos mä nyt laihdun ja mulla tulee maha täyteen raskausarpia, silloin on kyllä aivan helvetin sama olenko laiha vai ylipainoinen valas, kun ei voi käyttää nättejä toppeja eikä muuta kun koko vartalo on täynnä arpia... Miten hitossa ne miehetkään haluis olla sellasen naisen kanssa, jotka koskettaa, niin ei tunne muutakuin arpia? Äääääääh!!!!
- unohda nyt jo...
aloittaja kirjoitti:
Asian olevan noin. Ei helveta. Jos mä nyt laihdun ja mulla tulee maha täyteen raskausarpia, silloin on kyllä aivan helvetin sama olenko laiha vai ylipainoinen valas, kun ei voi käyttää nättejä toppeja eikä muuta kun koko vartalo on täynnä arpia... Miten hitossa ne miehetkään haluis olla sellasen naisen kanssa, jotka koskettaa, niin ei tunne muutakuin arpia? Äääääääh!!!!
No ensinnäkään, EI niitä tunne kädellä! Mulla ainakin ne on mennyt ajan kanssa sellaisiksi tosi vaaleiksi, joita ei juurikaan paljaalla silmällä näe.
TOISEKSI, miksi niitä tulisi laihtuessa? Nehän johtuu kudoksen repeytymisestä...ei laihtuessa kudosta reveydy. JOS niitä arpia on tullut lihomisen yhteydessä, niin ne tuppaavat näkymään herkemmin sitten kun on iho vähän veltompaa laihtumisen jälkeen. Näin kävi esim. mun rinnoille. Mulla oli teini-iässä tullut arpia rintoihin, jotka sitten vaalenivat ja unohdin melkein niiden olemassaolon - KUNNES laihdutin. Jolloin ne tulivat näkyville.
Mutta ei kai niitä laihtuminen luo. - aloittaja
unohda nyt jo... kirjoitti:
No ensinnäkään, EI niitä tunne kädellä! Mulla ainakin ne on mennyt ajan kanssa sellaisiksi tosi vaaleiksi, joita ei juurikaan paljaalla silmällä näe.
TOISEKSI, miksi niitä tulisi laihtuessa? Nehän johtuu kudoksen repeytymisestä...ei laihtuessa kudosta reveydy. JOS niitä arpia on tullut lihomisen yhteydessä, niin ne tuppaavat näkymään herkemmin sitten kun on iho vähän veltompaa laihtumisen jälkeen. Näin kävi esim. mun rinnoille. Mulla oli teini-iässä tullut arpia rintoihin, jotka sitten vaalenivat ja unohdin melkein niiden olemassaolon - KUNNES laihdutin. Jolloin ne tulivat näkyville.
Mutta ei kai niitä laihtuminen luo.Sinulla ei vain taida olla syvia arpia, ole onnellinen. Minulla sen sijaan on ja olen vielä nuori. Ei huvita tehdä itsensä eteen yhtään mitään, kun tietää, että vartalo on jo ihan tuhoutunut.
- oot nuori
aloittaja kirjoitti:
Sinulla ei vain taida olla syvia arpia, ole onnellinen. Minulla sen sijaan on ja olen vielä nuori. Ei huvita tehdä itsensä eteen yhtään mitään, kun tietää, että vartalo on jo ihan tuhoutunut.
sun raskausarvet ehtii haaltua olemattomiin vielä moneen kertaan.
Itsellkin niin sanottuja syviä. Ei ne haittaa. Älä ota niitä tekosyyksi jättää itsestäsi huolehtimisen.
Mitään ei ole lopullisesti menetetty, vielä. - ?=)(/&%¤
aloittaja kirjoitti:
Jos sulla on sellainen mies, että sun raskausarvet haittaa sitä, niin jätä se mies. Ei ole sun arvoinen.
- Tai_ga
Kun ottaa pudotuksen maltillisesti ja rauhassa. Suurempi riski on mielestäni, että nahkat jäävät roikkumaan. Tämäkin on vältettävissä maltillisella tahdilla 1-2kg/vko max sekä liikuntaa harrastamalla. Aerobista kuntoakohotavaa liikuntaa 2-3krt/vko.
Älä suotta murehdi, vaan reippaasti kohti kevyempää olemusta!
Ja muista hoitaa ihoasi päivittäin. Mieluiten aamuin illoin apteeksista sinun ihotyypillesi sopivalla voiteella. Iho pysyy näin kimmoisana ja pienet juonteet tasoittuvat.- kissaaaaa
vanhat arvet ilmestyy alta kun laihdutat :/
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783