Olen lupautunut vahtimaan kesällä kahta lasta päivisin kahden viikon ajan, lasten iät 5&8. Laitan lapsille ruoan ja välipalan, siivoan automaattisesti kaikki siitä tulevat jäljet ja viihdytän aktiivisia mukuloita. Tein samaa hommaa viime kesänä ja sain palkkaa 25€ päivässä, työtä oli n.6-8 h per päivä. Mietin nyt uudelleen tuota palkkausta, että eikö se ole vähän alakanttiin? Tai ainakin itsestä tuntuu siltä. Työ oli kuitenkin uuvuttavaa ja kokonaisvaltaista, kesälomakin on loppujen lopuksi lyhyt ja siksi arvokasta aikaa. Mikä olisi sopiva palkka? Ja miten pyydetään hienotunteisesti lisää palkkaa?
Lastenhoitajan sopiva tuntipalkka
4
2900
Vastaukset
- esimerkkiä..
tuolta kahden viikon ajalta sinun tulisi saada ainakin 400€ käteen.
itse olen tehnyt lastenhoitajan töitä perheessä pitkiä aikoja,viimeisimmässä työsuhteessa palkkaukseni oli 900€/kk joka OLI IHAN LIIAN VÄHÄN. ja työaikani oli n. 10h/pv.. - saa tämän:
Jos ottaisivat hoitajan MLL:n kautta, palkka olisi kai 5 euroa ruoka mahd. työmatkat. Tuon alle ei pitäisi olla. Tuohon vetoamalla voit pyytää enemmän. Jos sinulla on kokemusta, niin pääset varmaan muuallekin, kesällä on monella hoito-ongelma varsinkin ekaluokkalaisten kohdalla. Itsekin voisin ottaa sinut, jos lapseni olisivat pieniä ja paikkakunta oikea- aikoinaan maksoin tuon MLL:n taksan ja lakisääteiset päälle. Enempään ei olisi rahat riittänyt, sitten olisi jo kannattanut jäädä itsellä pois töistä. Meillä hoitaja oli tosin MLL:n kurssin käynyt.
- lastenhoitaja..
saa 6,2 euroa/tunti (etelä-suomessa päin on tosin kokeiluna 8,2 euroa/tunti), ei ruokaa eikä matkakuluja. tuntipalkasta sitten vähennetään hoitajan osuus(4,3%) tyel maksusta, ja perhe maksaa koko tyelin (22,04%) vakuutusyhtiöön. ruokailu on tosin perhekohtaista, mutta sitä ei enää voi perheeltä vaatia, vaikka olisit töissä montakin tuntia.
- ex-lastenhoitaja :)
moikka!!
hei toi on ihan liian vähän. ite olin viime kesänä samanlaises tilantees, paitsi ettei "työn kestosta" puhuttu etukäteen. Työhön kysyminen tapahtui parin päivän varoitusajalla "edellisen lapsenvahdin mystisesti lopetettua". Lapset olivat 8kk ja 7vuotta. Ekana työpäivänä työt alkoivat kello 8(äiti meni töihin) ja loppuivat isän saapuessa kotiin noin kello 18. Seuraavasta työpäivästä ei muuta osattu sanoa (kestosta) kuin milloin aamulla paikalle). Palkka olisin saanut viikosta 100€/ vko (= noin 2€/h). Työtuntien määrää en edes kuullut etukäteen. Ja oletettavasti työn tuntimäärä olisi kasvanut. Puhuin vanhempieni kanssa ja he ilmoittivat etten enää tule hoitamaan lapsia tähän perheeseen. Myöhemmin sain kuulla edelliseltä lapsenvahdilta saman kohtalon.
Eli kannattaa jutella asiasta etukäteen ja tehdä KIRJALLINEN TYÖSOPIMUS palkkoineen ym.
Tsemppiä kaikille !!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791