Kävin Tukholmassa ja samalla poikkesin sikäläisessä Ahvenanmaan turismia edistävässä toimistossa (Ålandskontoret) pyytämässä suomenkielisiä esitteitä Ahvenanmaasta.
Niitä ei kuulema ole eikä tarvita. Eli suomenkielinen matkailija ei ole tervetullut ainakaan Ruotsista Ahvenanmaalle. Palvelu on suunnattu vain ruotsinkielisille.
Ahvenanmaa-toimisto Tukholmassa
6
660
Vastaukset
- Lukenut
Olenhan tässä jo maininnut aikaisemmin Ahvenanmaan matkailuyritykset suosivat ruotsalaisia.Ihmetyttää moniakin, miten yleensä kannattaa syrjiä jotakin kansallisuutta,tai kieltä puhuvia,jos elinkeinokin siitä jo kärsii.
Esitteitä olisi pitänyt pyytää Suomessa, sillä sinne on toimitettu pelkästään (yksikielisesti) suomenkielisiä esitteitä. Täällä jotkut ovat olleet sitä mieltä, että niiden olisi pitänyt olla sekä suomen- että ruotsinkielinen (Suomihan on kaksikielinen maa, vai mitä?), mutta esitteet ovat siis yksikielisesti suomenkieliset. Miksi kysyt suomenkielisiä esitteitä Ruotsista?
- Lukenut
ahvennainen kirjoitti:
Esitteitä olisi pitänyt pyytää Suomessa, sillä sinne on toimitettu pelkästään (yksikielisesti) suomenkielisiä esitteitä. Täällä jotkut ovat olleet sitä mieltä, että niiden olisi pitänyt olla sekä suomen- että ruotsinkielinen (Suomihan on kaksikielinen maa, vai mitä?), mutta esitteet ovat siis yksikielisesti suomenkieliset. Miksi kysyt suomenkielisiä esitteitä Ruotsista?
Miksei esitteitä voi olla suomenkielisiä? Asuuhan ruotsissa paljon suomalaisia.
- älä jätä
Minusta se on aivan normaalia. Virostakin saa Suomi-esitteitä vironkielisinä. Mitäpä virolaiset suomenkielisillä tekisivät.
- vierailija
Ja kohta tulee Lukenut omin kommentein.
- Lukenut
vierailija kirjoitti:
Ja kohta tulee Lukenut omin kommentein.
Ilmeisesti on niin,että Ahvenanmaalle ei haluta suomenkielisiä matkailijoita ruotsistakaan.Suomen kielen Pelko on ottanut hysteeriset mittasuhteet Ahvenanmaalaisilla poliitikoilla nykyään.Eikä taloudellisilla eduilla ole enää merkitystä saaren vainoharhaisilla päättäjillä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824817- 1882178
- 1321822
- 1751455
- 341425
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161371ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj201329- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3181091- 781013