TALKMAN, NUKU !

Talkman

Heipä hei! Minä olen päässyt amiskoulutuksella unelmatyöhön. Työskentelen isossa elintarvikevarastossa, jossa minut on kytketty kuulokkeilla keskustietokoneeseen. Työ menee niin, että töihin tullessani otan telineestä Talkman-nimisen päätelaitteen, joka muistuttaa vähän jotain vanhan ajan korvalappustereota. Laitan sen roikkumaan vyöhön, ja kiinnitän siihen korvakuulokkeet ja mikrofonin. Talkman on langattomassa yhteydessä keskustietokoneeseen.

Ensin kerron suuni edessä olevan mikrofonin kautta Talkmanille kellokortin numeroni ja muita tietoja, ja sitten se kytkee minut keskustietokoneeseen, josta tuleva äänisyntetisaattorin sanelema robottiääni kertoo minulle, minkä numeroisista varastohyllyistä minun pitää kerätä kuinkakin monta laatikkoa tilauksen tehneelle kauppiaalle. Sitten vain ajelen keräystrukilla oikean numeroisiin hyllyihin ja poimin rullakon kyytiin niin monta laatikkoa kuin kone kulloinkin käskee, kuittaan tavarat kerätyiksi ja siirryn koneen kertomaan seuraavaan hyllyosoitteeseen ja poimin kyytiin ne tavarat, jotka robottiääni käskee. Kun kauppiaan tekemä tilaus on kerätty valmiiksi, vien täydet rullakot lastauslaiturille, josta rekkakuski vie ne kauppiaalle.

Mahtava työ! Mitään ei tarvitse ajatella, kone kertoo joka työvaiheen, mitä pitää tehdä, ja sitten vain kuittaan vaiheen valmiiksi ja saan uuden käskyn! Työkaverien kanssa ei tarvitse jutella yhtään koko työpäivän aikana, kun jokainen keskittyy vain omista kuulokkeistaan tuleviin käskyihin ja omaan työhönsä. Ja automatisaation ansiosta turhat työvaiheet on saatu karsittua pois, joten työ on nopeaa ja palkka on kova, kun jokainen pystyy ylittämään minimitehon eli 100 % kellotetun tehon.

3

1396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe