En saa olla tai näyttää miltä haluan

RazorLove

Minulla on nyt tällainen ongelma.
Tiedän että tämä voi kuulostaa typerältä mutta tarvitsisin kuitenkin neuvoja..
Rakastan alakulttuuria ja goottiromantiikkaa ja goottivaatteita, mutta ongelmani on että vaikka tunnen itseni ja ''olen sisältäpäin'' gootti, vanhempani eivät anna minun näyttää siltä.tiedän että nyt monen tekisi mieli sanoa että ei kuulu välittää paskan vertaa siitä mitä muut ajattelee mutta se on hieman vaikeaa kun äitini sanoi että hän kieltäytyy liikkumasta kanssani julkisilla paikoilla.
Olen kertonut että tahtoisin värjätä hiukseni tummemmiksi, mutta siihen hän heti vastaa että se ei sopisi minulle ollenkaan jne...olen myös kertonut hänelle että tahtoisin lävistyksen mutta siihenkään hän ei anna lupaa..
mitä tehdä?, neuvoja?

11

1689

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harharhar

No onko se nyt siitä kiinni minkä väriset hiukset sulla on tai onko sulla lävistyksiä? naurettava pinnallinen teinikakara..

• Razorove

Siitäkin..:)

• Shillis
        Razorove kirjoitti:

Siitäkin..:)

Ei siinä mitään ongelmaa ole.
        Vanhempien on vain vaikea hyväksyä sitä, että heidän rakas pikkuinen kasvaa isoksi ja kiinnostuu muistakin asioista kuin leluista.

Koita nähdä asia vanhempiesi näkökulmasta, ja yrittäkää keskustella yhdessä omista mieltymyksistäsi ja koita totuttaa heidät ajatukseen. Tietysti, jos mikään ei auta niin Sun kannattaa vain odottaa että täytät 18-vuotta ja saat tehdä oman mielesi mukaan.

• RazorLove
        Shillis kirjoitti:

Ei siinä mitään ongelmaa ole.
        Vanhempien on vain vaikea hyväksyä sitä, että heidän rakas pikkuinen kasvaa isoksi ja kiinnostuu muistakin asioista kuin leluista.

Koita nähdä asia vanhempiesi näkökulmasta, ja yrittäkää keskustella yhdessä omista mieltymyksistäsi ja koita totuttaa heidät ajatukseen. Tietysti, jos mikään ei auta niin Sun kannattaa vain odottaa että täytät 18-vuotta ja saat tehdä oman mielesi mukaan.

Siihen onkin ''vain'' 2 vuotta...
        Kiitoksia neuvoista.

• ..suhtautumisesta

Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, niin vanhemmat saattavat ihan oikeasti ajatella tummanpuhuvan pukeutumisen ja tyylin olevan "ensi askel" johonkin pahempaan.. Mitä sitten ajattelevatkaan, syrjäytymistä, juopottelua, mitä vain.
      He saattavat myös pelätä, että goottityylinen pukeutuminen on oireilua vaikkapa masennuksesta tms.

Voisit jutella äitisi kanssa tuosta, ja selittää hänelle, että goottityyliset vaatteet jne. ovat mielestäsi kauniita. Tuskin hän kuitenkaan sen takia niitä sinulta kieltää, että haluaisi sinun pukeutuvan vaatteisiin, jotka ovat mielestäsi rumia.
      Etsi netistä kuvia sellaisista vaatteista, joista pidät, ja vaikkapa lävistyksistä. Kyllä harjaantumatonkin silmä näkee, mikä goottityylissä viehättää, ja kun äitisi tajuaa jutun pointin eikä enää "pelkää" sitä, hän varmasti antaa sinun toteuttaa tyyliäsi.

• RazorLove

Kittoksia vastauksesta.
        Koitan tuolla tavalla pikkuhiljaa totutella hänet tyyliini.

• saarasatiainen

Odota siihen asti, että pääset muuttamaan pois kotoa, jos ei muu auta. Toivottavasti täysi-ikäisyys ei ole sinulla monen vuoden päässä.

• RazorLove

3 vuoden.

• saarasatiainen
        RazorLove kirjoitti:

3 vuoden.

Ei auta muu. Itselläni oli aikoinaan sama tilanne, tosin vanhempana. Itseasiassa, äitini tilasikin minulle syntymäpäivälahjaksi kerran rorasahilta samettipaidan :D Mut vasta täysi-ikäisenä, muutettuani pois kotoa, sain näyttää miltä tahdon.

• BubbleGirl

Voit joko auliisti kuunnella vanhempiasi ja olla pukeutumatta, miten haluat. Kannattaa silti tuoda oma mielipide usein vanhemmille julki. Tai sitten voit myös vähän kapinoida ja pukeutua juuri, kuten haluat. Vähissä erissä alat käyttää yhä 'gootimpia' vaatteita, ja enne kuin porukat huomaavatkaan, omistatkin jo koko arsenaalin romanttisia vaatteita.

Ja tuosta äidistäsi... miksi hänen edes pitäisi kulkea kanssasi julkisilla paikoilla? Osaat varmasti ihan itsekin kävellä kaupungilla ilman äitiäsi?
      Muista, ettet onneksi asu koko loppuelämääsi kotona vanhempiesi kanssa. Viimeistään itsenäistyttyäsi voit tällätä, mitä lystäät. x)

• Llama

Tää kommentti tulee nyt 11 vuotta myöhässä mut silti, niille, joilla on sama ongelma, älkää vaan välittäkö! Me kaikki eletään vain kerran, ja siitä yhdestä elämästä täytyy nauttia! Jos haluatte olla gootteja, olkaa! Jos haluatte olla vaikka paahtoleipiä niin nähkää vaivaa unelmienne eteen! Ajatteli muut susta mitä tahansa, ei kukaan voi olla niin ahdasmielinen että kieltää toista olemasta oma itsensä. Sanot vaan vanhemmillesi, että tätä juuri sinä haluat, hyväksytty tai ette. Mitäs se niiden elämää haittaa jos sä haluut olla se kun sä oot?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      66
      5341
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      132
      4165
    3. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      77
      1722
    4. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      63
      1395
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      261
      1107
    6. 47
      1092
    7. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      120
      917
    8. Ajattele, miten häviävän pieni

todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim
      Ikävä
      43
      762
    9. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      31
      693
    10. Pieni vinkki miehelle

Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.
      Ikävä
      38
      652
    Aihe