Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Olla vai eikö olla gootti?

Vampirial

Tahtoisin saada mielipiteitä asiaani.Kirjoitan siitä tänne, sillä mielestäni ketään ei pidä arvostella ulkonäön perusteella.
Olen jo kauan miettinut että olenko gootti vai en.Ystäväni ovat jo 2 vuotta kertoneet minulle että näytän gootilta ja sellaista..
Ensinäänkin.Olen aina ollut kiinnostunut mystiikasta, vanhoista linnoista sekä synkästä ajattelu sekä pukeutumistavasta.Olen lähes koko ikäni ollut melko sisäänpäin vetäytyvä ja minulla ei paljon ystäviäkään ole.En ole laisinkaan sosiaalinen.
Nautin piirtämisestä ja maalaamisesta sekä vaatteiden suunnittelusta.
Kuuntelen metallia sekä goottimusiikkia, hieman barokkimusiikkiakin kuuntelen.Minulla ei ole mustat,vaan vaalean ruskeat hiukset mutta kaikki vaatteeni ovat mustia, tummanpunaisia tai liloja.
Lukemisesta olen aina pitänyt.
Jos näkisitte minut kadulla, ette luultavasti pitäisi minua goottina.olenko mielestänne kenties sisäisesti gootti?...

16

1756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rynkky

      Koska oikea gootti pukeutuu kuin barbaari, kuuntelee vain humppaa, on sosiaalinen koska dokaa paljon häränsarvi mukista ja elää metsässä, ei kaupungissa.

      More information: http://fi.wikipedia.org/wiki/Gootit

      • Vampirial

        Harmi etten muistanut lisätä viestiini etten halua vastauksia yksinkertaisilta pissiksiltä..


      • Rynkky
        Vampirial kirjoitti:

        Harmi etten muistanut lisätä viestiini etten halua vastauksia yksinkertaisilta pissiksiltä..

        ...se vasta oletkin yksinkertainen kun yrität olla syvällinen wannabe-teinigootti...


      • Vampirial
        Rynkky kirjoitti:

        ...se vasta oletkin yksinkertainen kun yrität olla syvällinen wannabe-teinigootti...

        Niin kenties, mutta en odottanut saavani noin typerää vastausta.


      • Conan Gootti
        Vampirial kirjoitti:

        Niin kenties, mutta en odottanut saavani noin typerää vastausta.

        herrahan/rouvahan puhu täyttä asiaa. oikeat aidot gootit heiluttivat sotakirveitä ja pukeutuivat taljoihin.


    • eikös se ole aika yksinkertaista.
      ei gootinkaan tarvitse olla kiinnostunut vanhoista linnoista, tms. saati edes näyttää siltä ulkoisesti. samoin kuin missä tahansa muussa alakultturissa, tärkeintä on se mihin tuntee itse kuuluvansa. ei se mitä jokin yksityiskohta tuntuu väittävän.
      oletko mielestäsi gootti? sinähän sen päätät. ei jokin muu, joka väittää sinun olevan jotain vain jonkin ulkoisen asian vuoksi.
      kyllähän nuo esittämi asiat saattavat olla stereotyyppisiä esimerkkejä siitä minkälainen gootin tulee olla. mutta eihän se fuckin' eminen-paitakaan tee sänkipäästä hip hopparia. vaikka sellaiset seikat saattavat luoda helposti mielikuvan jostain tietystä genrefanittajasta.
      pidänhän minäkin piirtämisestä,ja monesta muusta itsesi mainitsemasta asiasta. pidänkö itseäni goottina? kyllä,,, mutta tahdon uskoa sen johtuvan muustakin kuin vain joistakin mielenkiinnon kohteista. kokonaisuus määrittelee yksilön, ei pieni kauneusvirhe niskassa.
      kaiki me edustamme jotakin. hekin jotka muuta väittävät. sillä viimeistään me kaikki olemme osa ristiriitaista kollektiivista tajuntaa. me kaikki kuvittelemme olevamme yksilöitä ja näin ollen olemme yhtä ja samaa. siksi myös meidät asetetaan johonkin lokeroon osittaisten mielenkiinnon kohteiden vuoksi. se lokero nyt vain on niin pirun suuri, että sinne mahtuu paljon turhaakin kamaa. sitten voikin jo kiukutella siitä mikä on oikeaa esim. goottia ja mikä ei.
      sekavaako? niin sen pitääkin olla.
      jos kirjoitit tekstisi ns. suoraan sydämestä. niin itse myös vastasit itsellesi.
      "Ystäväni ovat jo 2 vuotta kertoneet minulle että näytän gootilta ja sellaista."
      jos ystäväsi eivät pääse pääi sisälle, niin kuuntele, mutta älä aina luota kuulemaasi.
      minäkin suollan roskaa päivät pitkät.

    • "a Finnish gothic"

      Helvetissä tulet tänne mainostamaan ja kyselemään? Eikös gootit pidä matalaa profiilia, tosin suomalainen gootti on sellainen, että kavereiden kanssa vetää pää täyteen.


      HANKKIKAA PLIIS SE ELÄMÄ!!!

      • Vampirial

        Niin, mutta kaikkihan ovat erilaisia.


      • BmMiesKaikenTies
        Vampirial kirjoitti:

        Niin, mutta kaikkihan ovat erilaisia.

        näin itse 'genren' ulkopuolisena kysyisin että mikä vittu teitä teinejä vaivaa? aina pikkutytöt kysymässä ''olenko gootti, ajattelen kuin gootti ja pukeudun mustaan kuuntelen CoFfffäää'' onko se niin helvetin olenaista saada muitten hyväksyntä ja joku perkeleen lausunto että kuulut porukkaan. Ei gootteja vastaan mitään rokrok, naurattaa vain nämä teinit.

        Höhööö digaan Synkkiä linnoja ja angstaan ullakolla :[ ole saletisti jööti.


    • aewetwy

      jos kuuntelet lähinnä goottimusiikkia, mutta pääosin metallia, olet metallisti, jos musiikkimakusi koostuu enimmäkseen goottimusiikista, niin olet gootti, yksinkertaista. Enkä tarkoita silllä mítään 69eyesiä, him:tä, jne vaan industrial/ebm/darkwave/neofolk/death-rock/post-punk jne genreihin kuuluvaa musiikkia

    • vastaaja1

      ;-) Kenties! Mene vielä kävelylle metsään, kun on sysimusta keskiyö! Se on mun lempiharrastus!

    • Neiti6

      Siis gootit,hevarit ja metallistit on aivan ihania tyyppejä,itsekkin olen joku tähän lajiin kuuluva.Heidän kanssaan helppo jutella,ihan loisto tyyppejä.Eikä tarvitse keskellä metsää asua ja olla yksinäinen.On niitä seurallisempiakin.Ihme palstoja kun jokaiseen kirjoittajan sanaan takerrutaan.Hyvä jos itse tietää mikä on ja miltä tuntuu.Tavikset niin hölmöjä monessakin asiassa.Paras vaan kun ei selittele kellekkään mitään.Ei kannata muiden tyhmistä jutuista välittää.

      • Gothick style is out in 2010.

        Wannabe gothick.


      • Vampirial

        olen täysin samaa mieltä kanssasi.


      • Rynkky

        Kaaduit juuri omaan väitteeseen. Jos se ei pidä selitttää, miksi tulit tänne?
        Ja kyllä, gootit eivät ole yksinäisiä angstilapsia (toisin kuin eräät), niitähän näkee omissa laumoissa aivan kuten fruittareita, hoppareitakin jne. Tuskin KAIKKI gootit ovat kiinostuneet linnoista, piirtämisestä tai mystiikasta, tuskin KAIKKI gootit pukeutuu edes mustaan ja tuskin on olemassa mitään tiukkaa sääntökirjaa gooteista. Joten miksi pitää kysyä, että "olenko gootti?" jos ei siihen ei ole edes kunnon vastausta. On mielipiteitä, muttei vastauksia. Tämä koskee myös muitakin "tyyligenreitä". Eli voisi sanoa, että olemme kaikki loppujenlopuksi yhtä tavismassaa.


    • Oman tiensä kulkija.

      Elämäänne, älkää ajatelko, mitä muut ajattelevat!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe