Mistä tämä goottius on tullu muotiin

Ulalla juu u.

Jopa Suomeen? Vielä noin pari vuotta ei näkynyt kovin paljon, vaikka silloinkin oli hiukan, mutta tänä päivänä joka puolella näkee.

7

1015

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomalainen gootti?

Helvetissä pyörit tällä palstalla kysymässä, että oletko vai ei?

PS.

Hankkikaa se elämä!

• Übertrue

Lukutaito olisi varmasti sinullekin eduksi...

• adb

Ei paha :'D

• ...>>>
        adb kirjoitti:

Ei paha :'D

tätä olen itsekin miettinyt. ok, joku idiootti keksi sanan pissis, mitä kukaan ei halunnut olla. pissis on siis niin ku tämmönen häpeällinen nimitys teineille, jotka pukeutuvat muodin mukaan ja juovat pussikaljaa vai? ihan sama. no, silloin kakaroille tuli halu olla "erilaisia nuoria" koska pissis ei kukaan halunnut olla. henkka maukka juoksi apuun tuoden KAIKKI underground liikkeet pinnalle, aina punkista glamrockiin ja goottiin. hätään riensivät myös bändit, joille musiikki ei merkitse mitään, ainoastaan se, että rokki sun muu myy nyt. ja niin pyhät asiat on tuhottu.
        kun olen ryppyinen ja vanha, toivon, että minä ja oikeat kanssatoverini saamme elää rauhassa.

• En tiedä
        ...>>> kirjoitti:

tätä olen itsekin miettinyt. ok, joku idiootti keksi sanan pissis, mitä kukaan ei halunnut olla. pissis on siis niin ku tämmönen häpeällinen nimitys teineille, jotka pukeutuvat muodin mukaan ja juovat pussikaljaa vai? ihan sama. no, silloin kakaroille tuli halu olla "erilaisia nuoria" koska pissis ei kukaan halunnut olla. henkka maukka juoksi apuun tuoden KAIKKI underground liikkeet pinnalle, aina punkista glamrockiin ja goottiin. hätään riensivät myös bändit, joille musiikki ei merkitse mitään, ainoastaan se, että rokki sun muu myy nyt. ja niin pyhät asiat on tuhottu.
        kun olen ryppyinen ja vanha, toivon, että minä ja oikeat kanssatoverini saamme elää rauhassa.

...>>> veit sanat suustani. Nimenomaan tuota olen miettinyt, pissiksiä ei mielestäni kukaan oikeasti halua olla. Ja nämä ns. erilaiset nuoret (olivatpa sitten mukamas gootteja, glamrokkareita tai vaikka punkkareita) haukkuvat pissiksiä itseään esiintuoviksi, ovat itse muka niin erilaisia ja sivistyneitä. Silti monet käyttäytyvät ihan samalla tavalla. Pissismi on nykyään vihattu käsite.

Ja ei, en nyt tarkoittanut että jokainen gootti, rokkari tai vastaava olisi samanlainen 'teini'. Tästä ei välttämättä saanut omaa näkökantaani esille, mutta tarkoitan lähinnä että muodissa se goottius on enemmän kuin pissismi. VAIKKA kuka tahansa sanoisi että goottius tai rokkarius on elämäntapa, ei muoti-ilmiö.

• KATSA89

mikäs sä luulet olevas kun voit muille vittuilla?

• Damned_

Gootti on ollut muodissa jo 90-luvulta saakka suomessakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe