Millaista vuokratyö on?

noviisitar täällä

Olen kaksi vuotta hakenut turhaan töitä vapailta markkinoilta ja nyt, kun ansiosidonnainen päivärahakausi loppuu, ajattelin tuskastuneena kääntyä vuokratyöfirmojen puoleen.

Minkälaisia kokemuksia teillä on vuokratyöstä? Onko sieltä pakko vastaanottaa työtä, joka annetaan vai voiko itse välita? Ja mikä yleensä on systeemi em. firmoilla? Mulla ei ole mitään tietoa vuokratyöstä, joten kertokaa kaikki mahdollinen!

Lämmintä kevätpäivää =)

30

7468

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma kokemus

Ei oo pakko ottaa vastaan tarjottua työtä. Ainoo ongelma on sit siinä, että jos muutama kerran kieltäydyt niin eivät enää pakolla tarjoa työtä.
      Siellä täytetään lomake, mihin merkataan työkokemusta, rajoituksia ja toiveita.

Palkkakuitit kannattaa tarkistaa joka kerta ja etsiä asiakasyrityksen noudattama tes käsiinsä. Niin ja lue se työsopimus ennen kun lykkäät nimes alle(katso ohjeita rekryyn-keskustelu alempaa) Nää tekisin kyllä normaalissakin työsuhteessa..

Eilakaisla ja Adecco on käsittääkseni kaikista luotettavimmat. Niiden kautta kai usein pääsee siihen asiakasyrityksen kirjoille. Tällaista olen kuullut.
      Itse oon varamiespalvelun kautta ja ihan ok, paitsi asiakasyrirtys.. Ei kuitenkaan oo vielä toista työpaikkaa löytyny ja saahan tuostakin työkokemusta...

Vuokratyössä(riippuu tosin paikasta, tehtävistä) on se hyvä puoli, että voit tehdä töitä sillon kun sulle sopii.

Mut kokeile vaan(vaikka useempia vuokrafirmoja ja löydä itselles sopivin), eipä siinä mitään menetä ja pääsee taas työelämään..:) Kesän jatkoja!:)

• noviisitar täällä

Kiitos kivasta ja asiallisesta vastauksestasi. Taidanpa uskaltautua täyttämään "lomakkeen" netissä ja katsoa, mitä seuraa =)

• giss
        noviisitar täällä kirjoitti:

Kiitos kivasta ja asiallisesta vastauksestasi. Taidanpa uskaltautua täyttämään "lomakkeen" netissä ja katsoa, mitä seuraa =)

Joo kyllähän niiden kautta saattaa töitä saada, palkat vaan on tosi huonot, kun vuokrafirmat vetää kunnolla välistä.

• mitään_

Voit täyttää sen lomakkeen mutta suurella tödennäköisyydellä saat automaattivastauksen:"Kiitämme hakemuksestasi.Tietosi on kirjattu järjestelmäämme." Ja siihen se sitten jääkin.

• hanki elämä
        giss kirjoitti:

Joo kyllähän niiden kautta saattaa töitä saada, palkat vaan on tosi huonot, kun vuokrafirmat vetää kunnolla välistä.

Hyvä heitto... täyttä paskaa vain. Vuokrafirma ei vie senttiäkään työnTEKIJÄLTÄ välistä. Kaikki kustannukset laskutetaan asiakkaalla joka maksaa yli kaksinkertaista maksua suhteessa ihmisen palkkaan. Ja sen verran tiedän, että olen ollut myyntineuvottelijana myymässä henkilövuokrausta kolmessa eri firmassa elämäni aikana. Joka firmassa sama homma, joten turha lässyttää jos asioista ei tiedä.

• läheltä seurannut
        hanki elämä kirjoitti:

Hyvä heitto... täyttä paskaa vain. Vuokrafirma ei vie senttiäkään työnTEKIJÄLTÄ välistä. Kaikki kustannukset laskutetaan asiakkaalla joka maksaa yli kaksinkertaista maksua suhteessa ihmisen palkkaan. Ja sen verran tiedän, että olen ollut myyntineuvottelijana myymässä henkilövuokrausta kolmessa eri firmassa elämäni aikana. Joka firmassa sama homma, joten turha lässyttää jos asioista ei tiedä.

No älä nyt viitti. Meidän firmaan otettiin vuokratyöntekijä hommaan, jota ennen teki firman palkkalistoilla oleva. Aikaisemman henkilön palkka oli kaksi kertaa suurempi kuin tämän vuokratyöntekijän. Työtehtävät täysin samat.

Kulut firmalle olivat toki suuret vuokrafirman kautta, mutta ei ne loppupeleissä sen työntekijän tilipussia kasvattaneet, päinvastoin!

Eikä nyt kovin kannattaisi kehua olleensa joku myyntineuvottelija. Get a life babe! :D

• hanki elämä
        läheltä seurannut kirjoitti:

No älä nyt viitti. Meidän firmaan otettiin vuokratyöntekijä hommaan, jota ennen teki firman palkkalistoilla oleva. Aikaisemman henkilön palkka oli kaksi kertaa suurempi kuin tämän vuokratyöntekijän. Työtehtävät täysin samat.

Kulut firmalle olivat toki suuret vuokrafirman kautta, mutta ei ne loppupeleissä sen työntekijän tilipussia kasvattaneet, päinvastoin!

Eikä nyt kovin kannattaisi kehua olleensa joku myyntineuvottelija. Get a life babe! :D

Kyllä viitsin, kun olen meistä se toinen joka asian tietää. Sinuna en viitsisi nolata enempää itseäsi, vaikkakin anonyyminä, sillä et tiedä vuokratyöstä tuon taivaallista.

"Aikaisemman henkilön palkka oli kaksi kertaa suurempi kuin tämän vuokratyöntekijän. Työtehtävät täysin samat."

En tiedä viitsinkö edes sanoa kun et tajua!? Mistäköhän voisi johtua... saat ihan itse miettiä, en anna valmista vastausta. Voin vinkata että syy ei ole vuokratyössä.

Ei vuokratyöllä ole mitään tekemistä sen kanssa että työntekijälle maksettaisiin vähemmän. Päinvastoin vuokrafirma yrittää kaikin keinoin neuvotella vähintään saman palkan kuin muilla ko. firmassa koska myös HE SAAVAT SIITÄ RAHAA. Vai kuvittelitko että vuokrafirmat ihan harrastuksen vuoksi töitä tekisivät?

Ja jos asiakasfirma haluaa polkea ihmisten palkkoja alas, niin eivät he siihen todellakaan vuokrafirmaa väliin tarvitse. Päinvastoin siitä on haittaa, kuten jo äsken mainitsin. Ainahan he voivat tehdä samaa palkkojen polkemista kaikille uusille aloittaville.

Ja kuten huomasit... et tosiaan tiedä paskaakaan siitä mitä puhut. Käy kouluja tai ole edes pari vuotta työelämässä ennen kuin yrität päteä olemattomilla tiedoillasi.

Iloista kesää :D

• huonoja kokemuksia mullakin
        hanki elämä kirjoitti:

Kyllä viitsin, kun olen meistä se toinen joka asian tietää. Sinuna en viitsisi nolata enempää itseäsi, vaikkakin anonyyminä, sillä et tiedä vuokratyöstä tuon taivaallista.

"Aikaisemman henkilön palkka oli kaksi kertaa suurempi kuin tämän vuokratyöntekijän. Työtehtävät täysin samat."

En tiedä viitsinkö edes sanoa kun et tajua!? Mistäköhän voisi johtua... saat ihan itse miettiä, en anna valmista vastausta. Voin vinkata että syy ei ole vuokratyössä.

Ei vuokratyöllä ole mitään tekemistä sen kanssa että työntekijälle maksettaisiin vähemmän. Päinvastoin vuokrafirma yrittää kaikin keinoin neuvotella vähintään saman palkan kuin muilla ko. firmassa koska myös HE SAAVAT SIITÄ RAHAA. Vai kuvittelitko että vuokrafirmat ihan harrastuksen vuoksi töitä tekisivät?

Ja jos asiakasfirma haluaa polkea ihmisten palkkoja alas, niin eivät he siihen todellakaan vuokrafirmaa väliin tarvitse. Päinvastoin siitä on haittaa, kuten jo äsken mainitsin. Ainahan he voivat tehdä samaa palkkojen polkemista kaikille uusille aloittaville.

Ja kuten huomasit... et tosiaan tiedä paskaakaan siitä mitä puhut. Käy kouluja tai ole edes pari vuotta työelämässä ennen kuin yrität päteä olemattomilla tiedoillasi.

Vuokrafirman myyntineuvottelijana olemisella ei kannattaisi nostella itseään tuollaiselle jalustalle. Näköjään keltainen nestekin nousee iloisesti päähän.
        Jatka toki valitsemallasi tiellä, kun parempiin paikkoihin sinunlaisellasi ei ole edellytyksiä.

Kukaan itseään arvostava työntekijä ei lähde vuokratyöntekijäksi. Piste. Koska palkat ja edut on poljettu niin alas kuin vain voi. Ja mulla on muuten kokemusta myös, olin harjoittelussa opiskeluaikanani juuri vuokrafirmassa. Aivan ihme touhua ja ihmisten kyykyttämistä.

Iloista kesää sullekin ja ota nyt hyvä ihminen se pipo jo pois kiristämästä! :D :D :D

• mikään
        hanki elämä kirjoitti:

myyntineuvottelija ole, joku orjakauppias joka yrittää vedättää tuolla bullshitilla. Varsinainen paskanjauhaja!

• 10v. kokemusta

vuokratyöläisenä on hyvä sukkuloida oman alansa asiakasyrityksissä, ja vaihtaa sitten johonkin vakituiseen, jos sellainen, löytyy. Huonona puolena päävastuu tekemisistäsi jää vakkareille (ylim.kyttäys), ja vuokralaisena olet takuu varmasti kaikkien viirupäiden uhrina asiakasyrityksessä. Onpa käynyt niinkin etten ole kuulunut työsuojelun piiriin? (pohjalainen konsulttiyritys).

• dsfsf
        hanki elämä kirjoitti:

Et kyllä varmasti ole ollut tuolla paikalla töissä. Kokemuksesta voin sanoa, että samanikäinen kaveri (kummallakaan ei kokemusta) täysin samoissa konetehtaan hommissa eri palkalla. Itse sain 8,45e/tunti ja hän about 7,10e/tunti. Erona tietysti vain se, että hän työskenteli varamiespalvelun kautta ja itse sain työn kysymällä työnantajalta.

• harhaluulo_

Noista vuokratyöfirmoista on usein vaikeampaa saada töitä kuin vapailta markkinoilta,eivät ne ole mikään oikotie kuten usein mainostetaan työmarkkinoille.
      En ole kuullut tapauksia,että jokin vuokratyöfirma olisi palkannut noin vain jonkin pitkäaikaistyöttömän.Päätöksenhän tekee lopullisesti aina se asiakasfirma,joka tietenkin haluaa rahalleen parhaan mahdollisen vastineen.

Tänne palstalle kirjoittaa varmaan paljon keikkaa heittäviä opiskelijoita,joita vuokrafirmat todellakin mielellään palkkaavat.

• näin vuokratyö

Huonoja kokemuksia. Viimeisin työ tosin oli suoraan firmassa ja heti huomasi valtavan eron kohtelussa.

Ei tartte ottaa mitä tahansa vastaan. Voit hakea jotain tiettyä paikkaa tai jättää avoimen hakemuksen. Avoimella tulee työhaastattelu kutsuja. Silloin kartoittavat, mitä haluat tai osaat tehdä ja sanovat, että otetaan yhteyttä, jos löytyy.
      Minulle löytyi yksi 8 kk pituinen työ juuri siten: olin ollut vuosi sitten haastattelussa eräässä yrityksessä, jotka haki asiakasyritykseen vuokratyöntekijää. En silloin päässyt siihen hommaan taitojen puuttumisen ja muiden syiden takia. Vuosi kului ja sitten ottivat yhteyttä: tiedot oli jääneet tietokantaan ja kun avautui sopiva paikka, soittivat minulle ja kysyivät voivatko he antaa asiakasyritykselle minun cv:n.

Noin systeemi on toiminut minun kohdalla. Vuokratyöläisenä en viihtynyt lainkaan. Firman omana työläisenä olen viihtynyt. Joten vika ei minussa vaan vuokratyö systeemissä. En hae vuokrahuoraksi uudelleen kuin pakon sanelemana.

• 34567

Sinua siis kohdeltiin eri tavoin vuokratyöntekijänä? Perin outo ajattelumalli siellä asiakasyrityksessä. Luulisi että kaikkien tulisi viihtyä töissä. Vuokrafirman vikahan tuo ei missään nimessä ole. Ei vuokrafirma luo työoloja, vaan se asiakasyritys jossa olet sitten nyt vakituisenakin. Sellaiset firmat kannattaa kiertää suosiolla, jossa ihmisiä jaotellaan lokeroihin ja kohdellaan epätasa-arvoisesti.

• et talonväkeä
        34567 kirjoitti:

Sinua siis kohdeltiin eri tavoin vuokratyöntekijänä? Perin outo ajattelumalli siellä asiakasyrityksessä. Luulisi että kaikkien tulisi viihtyä töissä. Vuokrafirman vikahan tuo ei missään nimessä ole. Ei vuokrafirma luo työoloja, vaan se asiakasyritys jossa olet sitten nyt vakituisenakin. Sellaiset firmat kannattaa kiertää suosiolla, jossa ihmisiä jaotellaan lokeroihin ja kohdellaan epätasa-arvoisesti.

joo ja ihmisten asenteet on aina sellaset olet vain vieraileva tähti, et talon väkeä.

• 34567
        et talonväkeä kirjoitti:

joo ja ihmisten asenteet on aina sellaset olet vain vieraileva tähti, et talon väkeä.

Ei nimenomaan ole AINA kuten sanoit. Riippuu täysin että mihin yritykseen menee. Kyllä suurimmassa osassa osataan arvostaa työtä ja sen tekijää. Ei sillä ole väliä kuka työn tekee. Työntekijän motivoituneisuus näkyy vuokratyöläisellä työn laadussa ja nopeudessa, ihan samalla tavalla kuin talon omallakin väellä. Ihmisiä kun kaikki ollaan...

• mutta yleensä
        34567 kirjoitti:

Ei nimenomaan ole AINA kuten sanoit. Riippuu täysin että mihin yritykseen menee. Kyllä suurimmassa osassa osataan arvostaa työtä ja sen tekijää. Ei sillä ole väliä kuka työn tekee. Työntekijän motivoituneisuus näkyy vuokratyöläisellä työn laadussa ja nopeudessa, ihan samalla tavalla kuin talon omallakin väellä. Ihmisiä kun kaikki ollaan...

ihmisiä ja toiset on vain käsiä ja toiset vierailevia käsiä jotka lentää pihalle kun tilaukset loppuu ja ihan sama kuinka ahkera oot, olet silti vieras, etkä talon väkeä vaikka samaa suunia teet.

• itse nähnyt
        et talonväkeä kirjoitti:

Joissain firmoissa nämä "vierailevat tähdet" ovat hyvinkin suosittuja ja pidettyjä, varsinkin sellaisissa, joissa henkilösuhteet ovat oman väen kesken huonot. Sellaisissa yrityksissä muutaman kuukauden työssäolijat ovat tervetullut lisä piristämään työnteon arkea ja tuomaan vähän uutta verta ehkä liikaa kangistuneisiin tapoihin.

• kaikenlaista
        itse nähnyt kirjoitti:

Joissain firmoissa nämä "vierailevat tähdet" ovat hyvinkin suosittuja ja pidettyjä, varsinkin sellaisissa, joissa henkilösuhteet ovat oman väen kesken huonot. Sellaisissa yrityksissä muutaman kuukauden työssäolijat ovat tervetullut lisä piristämään työnteon arkea ja tuomaan vähän uutta verta ehkä liikaa kangistuneisiin tapoihin.

joo nämä vierailevat tähdet voikin olla ahkeria ja talonväki saa sitten vetää henkeä, mutta vierailevat tähdet on vierailevia käsiä, ei mitään tähtiä.

toisaalta musta 2 kk jotain paska hommaa on ok, kun taas pitäis olla ritasessa työympäristössä vuodesta toiseen.

• vuokrahommissa

Koko ajan samassa työpaikassa. Muuten kaikki oli aivan ok, mutta tuona aikana sain tehdä samaa duunia useilla sopimuksilla, jotka kirjoitettiin kestämään muutamasta viikosta pariin kuukauteen. Ahdistavaa hommaa olikin odottaa viimeisen työpäivän tienoille, jatketaanko työsopimusta. Lopulta ei enää tarvittu ja kylmästi pihalle. Jos töiden yht'äkkinen loppuminen ja kakkosluokan työntekijän rooli (mahdollisesti isommalla vastuulla, kuin vakkareilla) ei pelota, niin siitä vaan. Homman jatkuessa pidempään se alkaa vain kummasti ahdistamaan kun töiden loppumisen pelossa, ei tulevaisuuttaan uskalla suunnitella yhtään (isommat hankinnat, perheen perustamiset jne.)

Suosittelen kuitenkin ensisijaisesti muita hommia.

• Shean

Olin HSG:llä hommissa. Sain TES:n mukaista palkkaa kaikki lisät, ylityöt, lomakorvaukset, pekkaset maksettiin ajallaan. Palkkaeriä oli 6 eikä yhdessäkään ilmennyt ongelmia. Niin 8.01€/h

Huonointa mielestäni oli kuitenkin se, että työpaikalla olijat saivat ns. parempia etuja. He saivat hyvästä tuotannosta lisää fyrkkaa. Rekryläiset huonompaa.

Itse työpaikka ei ollut mikään hyvä, mutta HSG hoiti hommansa. Palkka ajallaan ja kaikki maksettu.

Vuokrafirma on hyvä vaihtoehto mikäli tahtoo lyhyehköjä sopimuksia, koska milloin tahansa voi saada kenkää ellei ole määrä-aikainen sopimus.

Joskus on paska vuokrafirma, joskus on paska rekrytyöpaikka. Aina ei voi onnistaa.

• Boycotttia

Täyttä sontaa ja orjuuttamista vuokratyöläinen on B luokan työläinen!

• fdgdfgfd

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että vuokralaiset eivät ainakaan aina saa ylityötukea sillä heillä ei pakosti ole mahdollisuutta tähän vaikka muilla uusilla työntekijöillä olisi. Esim. vuokralaisten ei tarvitse yleensä kirjautua sisään töihin tullessaan ja lähtiessä ja siten voivat tulla jopa myöhässä kunhan kukaan ei sitä nää. Mutta samalla kukaan ei myöskään tiedä jos teet ylitöitä..

• Huomautus.....

Mä ainakin saan joka tunnilta palkan, myös ylitöiltä. Vaikka jonkun 15h viikon ja yhtenä päivänä 8h 15 min, saan siltä 15 min ylityökorvauksen (50% päivitt. ylityö).

Juu ei oo annettu kellokorttia. Avaimenkin saamisessa vierähti puoli vuotta.. Ite pyöristelen aina tuntejani oman edun mukaisesti(puhutaan max. 5-10 minuutista/päivä).

• gfdgdfg
        Huomautus..... kirjoitti:

Mä ainakin saan joka tunnilta palkan, myös ylitöiltä. Vaikka jonkun 15h viikon ja yhtenä päivänä 8h 15 min, saan siltä 15 min ylityökorvauksen (50% päivitt. ylityö).

Juu ei oo annettu kellokorttia. Avaimenkin saamisessa vierähti puoli vuotta.. Ite pyöristelen aina tuntejani oman edun mukaisesti(puhutaan max. 5-10 minuutista/päivä).

Siksi kirjoitinkin, että eivät aina saa. Arvelin, että toisin on varmasti monessa muussa firmassa mutta missä itse olen, niin ei YT-tukea mikä on aika hölmöä työnantajan kannalta suoraansanottuna.

• sen mä tiedän jos minkä

Mulla on niin hieno systeemi ettei mitään rajaa. Saan tietää seuraavan päivän työt edeltävänä iltana vai onko niitä olenkaan. Voin sanoa että ne vapaapäivät ei tunnu vapaapäiviltä muualla kun tilinauhassa. Joku jo mainitsi ettei mitään pysty suunnittelemaan, no tällä systeemillä mitä olen jo vuosia elänny niin ei kyllä pysty ei. Esimerkiksi tilaan parturiin ajan aina aamusta tai mahdollisimman myöhään. Sitten katon että osuuko moneen tulee käsky töihin. Jos ei onnistu työajan vaihtaminen niin sitten perun parturin, näinkö hankalaa pitää veronmaksajan eläminen olla. Sehän oli vain yksi esimekki. Kyllä sitä muitankin asioita pitää hoitaa, tosin ei kyllä hirveesti tällä elämän tyylillä kun käy tarkemmin ajattelemaan. Elämän tyylillä tarkoitan tätä mihin mun elannon hankinta perustuu. Viime vuonna tulot oli mun mielestä ihan ok, mutta kun ne hajoo eri kuukausille aika epätasaisesti mikä taas vaikeuttaa lisää minkään asian suunnittelua. Päättäjät jotka tällästä systeemiä puolustelee niin voihan vitja. Työtapaturmat maksetaan mut jos omineen jotain ryvyt niin turha luulo, uskalla lenkillekkään lähteä jos vaikka nilkka nuljahtaa etkä mistään saa penniäkään. Lomarahat on palkassa eli onko lomia, ei ole. Toki palkatonta voi itse pitää, olen tässä monen vuoden aikana satunnaisen päivän siellon tällöin pitänny. Ei niitä omineen pysty pitelemään kun niitä tulee ihan työnantajan puolesta välillä niin että tuntuu. Joo on kunnon itkua, mutta suurin toive oliskin päästä pois tosta oravan pyörästä.

Ja mitä varten näitä on? En muista mitä ne noissa ohjelmissa näitä tarvitaan nyt ja muuta sontaa. Näitä on siksi että näillä alihankinta firmoilla tehdään rahaa. Alihankkijoitten asiakkaat säästää kun ei tarvi enää omaa työvoimaa. Ja nämä alihankkijat tekevät pelkkää voittoa koska työntekijälle ei tarvi muusta maksaa kun tehdystä työstä. Niillä oikeuksilla mitä liitot on taistellu ei ole mitään väliä tossa bisneksessä.

• menttelee 20v lla

jep.

mä oon jättäny monta vuokra hommaa kesken kun on vituttanu ja nyt ei tarvii enään jättää kun ei enään pääse mihinkään.

duunarit on painettu ahtaalle, voi sellasta joka pätkätöihin urautuu.

ei voi enempää vituttaa kun ei tiedä miten duunio jatkuu ja että soitellaan sitten huomen aamulla jne..

vituttaa se kyllä

• vuokrafirmasta
        menttelee 20v lla kirjoitti:

jep.

mä oon jättäny monta vuokra hommaa kesken kun on vituttanu ja nyt ei tarvii enään jättää kun ei enään pääse mihinkään.

duunarit on painettu ahtaalle, voi sellasta joka pätkätöihin urautuu.

ei voi enempää vituttaa kun ei tiedä miten duunio jatkuu ja että soitellaan sitten huomen aamulla jne..

vituttaa se kyllä

kokemusta, ja kaikki kokemukset yllättävänkin positiivisia. Opiskelija kun olen, keikkahomma sopii hyvin.
        Olin aikaisemmin vakituisena rättilikkeessä, kunnes kypsyin paskaan työilmapiiriin, joustamattomuuteen työvuoroissa. Vaihdoin sitten lennosta vuokrafirmaan, ja pidän siitä että mulla on vapaus päättää omat työvuoroni ja vapaani. Töitä on kyllä riittänyt, ja usein työvuorot tietää viikkoja etukäteen. Palkka on neuvoteltu paremmaksi kuin esim. edellisessä paikassa, jossa mentiin tes:in mukaan. Aikansa kutakin, tietenkin.

• Työtön vaan

Sellanen tähän alkuun, että itse en ole vuokratyöfirman listoille koskaan itseäni ilmoittanut, mutta olen firman kautta hakenut joitakin avoimia työpaikkoja ja siten minun tietoni ovat jääneet sinne.

Vuokratyöfirma otti minuun yhteyttä pari viikkoa sitten ja olin heidän kauttaan haastattelussa eräässä työpaikassa. Työpaikassa vastassa minua oli kaksi haastattelijaa, joista toinen kirjoitti kaiken ylös mitä puhuin ja toinen haastatteli. He olivat haastatelleet paikkaan kolme henkilöä minun lisäkseni. Eli tässä tapauksessa ei ollut edes itsestään selvää, että pääsisin töihin sinne. Olivat lähettäneet vuokrausfirmasta muitakin henkilöitä haastatteluun.

Olen vastavalmistunut tradenomi ja työtehtävät olisivat olleet asiakkaille soittelua soittolistojen perusteella. Todella haastavaa!!! Ihan niin haastavaa, että tarvittiin oikeen kaksi ihmistä tenttaamaan haastateltavia ja valitsemaan oikea henkilö tehtävään. Naurettavaa!Ja tarjottu palkka oli 9 euroa ja muutama sentti päälle/tunti. Työn kesto muutama kuukausi. Töitä olisi ollut vain neljänä päivänä viikossa ja vain viisi tuntia päivässä. Kuukausipalkaksi olisi muodostunut noin 750 euroa (miinus verot). Melkein saman määrän saan rahaa kotona työttömänä ollessani ja kun nuo työtehtävätkään eivät olleet minkäänmoiset...

Ärsyttää sellainen toiminta, kun nuo vuokratyöfirman ihmiset eivät osaa edes kertoa (esim. minulle) kunnolla, että mitä työ sisältää ja että onko kokopäivätyötä, kauanko kestää ym. Että voisin päättää tuhlaanko aikaani haastatteluun. Lähettelevät vain ihmisiä paikkoihin. Onhan se nyt minun mielestä aika olennaista osata kertoa ihmiselle, että mitä tehtäviä työ sisältää ja että kuinka monta tuntia työtä on jne. Ja sitten sain lypsää senkin, että minkä nimistä henkilöä menen tapaamaan ja mihin osoitteeseen. Osoitteen ilmoittaminenkin minulle vei neljä tuntia.

Sen olen huomannut, että työtehtävät ovat yleensä hyvin yksinkertaisia näissä vuokratyöfirmojen kautta välitettävissä työpaikoissa. Toimistotöissä se on tyyliin soittelua puhelimella tai rahtikirjojen tallentamista ym.

Itse sanoin haastattelussa, etten ole kiinnostunut paikasta. Etsin työtä, joka olisi edes kokopäiväistä. Minusta se ei ole vielä kohtuuton vaatimus. Pakkohan rahapussin pohjallekin on jotain jäädä, jos menee töihin!! Tälläsiä kokemuksia minulla.

Tsemppiä kaikille työnhakuun!

• tässä nyt

ihan pelkkä vuokrafirma ja sitten nämä rekry/vuokrafirmay, joiden kautta pääsee myös vakituisiin töihin. Eli rekrytoituu suoraan asiakasyritykseen. Sellaista kautta minäkin sain vakituisen työn työnjohtajana!
        Eli esim. Manpower, Adecco yms "paremmat" firmat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6955
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1239
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe