Kielteinen oleskelulupapäätös tuli

Onko kohtalotovereita

Miten on, oletteko valittaneet ja onko päätös muuttunut? Meillä epäilivät lumeliittoa ja kieliongelmaa, mutta jokaiselle pitää antaa mahdollisuus oppia kieltä tulevaisuudessa. Asiat on kuitenkin tullut hoidetuksi, eikä niitä pystyisi tajuamaan, jos ei yhteistä kieltä olisi. Aion kirjoittaa Presidentille.

58

11083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oleskelulupa-asioita

      Kertoo kotisivuillaan ettei kommentoi oleskelulupa-asioita. Tee valitus hallinto-oikeuteen. Voimia ja jaksamista.

      • joku vaan

        Monella on hallinto-oikeudesta tullut päätös,että oleskelulupa myönnetään.Vaikka ensin on tullut kielteinen päätös poliisilta tai Uvilta. Tsemppiä!


    • meni asiat...

      Saatiin tällä viikolla vastauksen hallinto-oikeudelta että he kumosivat poliisin päätöksen ja määräsivät miehelleni oleskeluluvan.Meillä epäiltiin myös lumeavioliittoa ja saatiin vihdoin ja viimein miehelleni oleskelulupa 10 kuukautta sen jälkeen kun oltiin asiasta valitettu...nyt odotetaan vastausta poliisilta...
      Kannattaa valittaa asiasta hallinto-oikuteen ja hankkia juristin apuun näissä asioissa(suosittelen sellasta toimistoa kuin Fredman & Månsson) ja todellakin harjoitella sitä teidä yhteistä kieltä,se on todella tärkeetä.
      Muistakaa myös kertaa kaikki asiat teidän seurustelusta.missä te tapasitte jne...että teillä on samat taustatiedot..sekin on tärkeetä..ja kyllä se oleskelulupa sieltä tulee jos on oikea avioliitto:)
      Kaikkea hyvää teille ja oikeasti jaksamista tän valituksen ajan koska se voi olla todellakin raskasta molemmille!

      • Periksi ei anneta

        Huomenna soitan lakimiehelle ja kysyn neuvoa valitukseen hallinto-oikeuteen. Jos ei muuta, otan ja läheden mieheni kotimaahan puoleksi vuodeksi asumaan, eiköhän ne sitten usko, ettei meidän avioliitto ole lumeliitto.


      • .......

        Valitettavasti hallinto-oikeus ei myönnä oleskelulupia mutta voi palauttaa hakemuksen käsittelijälle (Poliisi tai UVI). Jos poliisi, niin voivat joko myöntää oleskeluluvan tai siirtää sen UVIiin. Myös UVI voi hallinto-oikeuden päätöksen siirtää korkeimpaan hallinto-oikeuteen joten hallinto-oikeuden päätös ei ikävä kyllä vielää takaa oleskelulupaa :(.

        Mikä tässä asiassa on niin vaikeaa että vaikka ollaan valmiita naimisiin menemään, niin silti ei olla valmiita keräämään sitä yhteistä asumishistoriaa aviopuolison kanssa ennen oleskelulupa-anomusta? tuon asumishistorian puuttuminenhan on kuitenkin merkittävin syy kielteiseen päätökseen. Ja suoraan sanoen kyllä vähän oudolta tuntuu jos heti häiden jälkeen on kiire pois puolison luota ..


      • eki69
        Periksi ei anneta kirjoitti:

        Huomenna soitan lakimiehelle ja kysyn neuvoa valitukseen hallinto-oikeuteen. Jos ei muuta, otan ja läheden mieheni kotimaahan puoleksi vuodeksi asumaan, eiköhän ne sitten usko, ettei meidän avioliitto ole lumeliitto.

        muuta miehesi kotimaahan ja jää sinne pysyvästi


      • tietävä!!!
        ....... kirjoitti:

        Valitettavasti hallinto-oikeus ei myönnä oleskelulupia mutta voi palauttaa hakemuksen käsittelijälle (Poliisi tai UVI). Jos poliisi, niin voivat joko myöntää oleskeluluvan tai siirtää sen UVIiin. Myös UVI voi hallinto-oikeuden päätöksen siirtää korkeimpaan hallinto-oikeuteen joten hallinto-oikeuden päätös ei ikävä kyllä vielää takaa oleskelulupaa :(.

        Mikä tässä asiassa on niin vaikeaa että vaikka ollaan valmiita naimisiin menemään, niin silti ei olla valmiita keräämään sitä yhteistä asumishistoriaa aviopuolison kanssa ennen oleskelulupa-anomusta? tuon asumishistorian puuttuminenhan on kuitenkin merkittävin syy kielteiseen päätökseen. Ja suoraan sanoen kyllä vähän oudolta tuntuu jos heti häiden jälkeen on kiire pois puolison luota ..

        Kysyit että mikä on niin vaikeaa ettei kerätä tositteita yhteisestä asumishistoriasta. Oletko tietoinen, että kaikilla ei todellakaan ole sellaista mahdollisuutta. Seurustelukumppani, joka tulee EU:n ulkopuolelta ei pysty suomeen matkustamaan ilman viisumia jossa määritellään saako lomailla yhden kaksi vai kolme kuukautta. Eli yhteinen asuminen ei ole mahdollista tämän pidempiä aikoja. Ja sitten on meitä suomalaisia, joilla on vakituiset työt eikä sen vuoksi ole mahdollisuutta jatkuvasti oleskella toisen kotimaassa sitä 3:a kuukautta, mihin suomalaisilla on oikeus. Mahdatkohan nyt ihan tietää mistä puhut....ei asumishistoria voi olla merkittävin syy hakemuksen kumoamiseen!!! Mahdollisuudet on otettava huomioon. Ja kyllä enemmän vaikuttaa ihan kokonaisuudessaan yhteinen historia, eli miten paljon sellaista on.

        Ja jos niin ajattelit, että ihmiset menisivät naimisiin ja vasta sen jälkeen keräisivät yhteistä asumishistoriaa ja vasta sen jälkeen hakisivat oleskelulupaa niin......Juuri edellä mainituista syistä tämähän ei ole mahdollista - tarkoitatko silloin, että pitäisi laittomasti oleskella jomman kumman maassa?!!!!! jotta saataisiin kerättyä asumishistoriaa.


      • kokemusta...
        tietävä!!! kirjoitti:

        Kysyit että mikä on niin vaikeaa ettei kerätä tositteita yhteisestä asumishistoriasta. Oletko tietoinen, että kaikilla ei todellakaan ole sellaista mahdollisuutta. Seurustelukumppani, joka tulee EU:n ulkopuolelta ei pysty suomeen matkustamaan ilman viisumia jossa määritellään saako lomailla yhden kaksi vai kolme kuukautta. Eli yhteinen asuminen ei ole mahdollista tämän pidempiä aikoja. Ja sitten on meitä suomalaisia, joilla on vakituiset työt eikä sen vuoksi ole mahdollisuutta jatkuvasti oleskella toisen kotimaassa sitä 3:a kuukautta, mihin suomalaisilla on oikeus. Mahdatkohan nyt ihan tietää mistä puhut....ei asumishistoria voi olla merkittävin syy hakemuksen kumoamiseen!!! Mahdollisuudet on otettava huomioon. Ja kyllä enemmän vaikuttaa ihan kokonaisuudessaan yhteinen historia, eli miten paljon sellaista on.

        Ja jos niin ajattelit, että ihmiset menisivät naimisiin ja vasta sen jälkeen keräisivät yhteistä asumishistoriaa ja vasta sen jälkeen hakisivat oleskelulupaa niin......Juuri edellä mainituista syistä tämähän ei ole mahdollista - tarkoitatko silloin, että pitäisi laittomasti oleskella jomman kumman maassa?!!!!! jotta saataisiin kerättyä asumishistoriaa.

        Tiedän varsin hyvin eikä me silti suinpäin naimisiin rynnätty! Ei minun vaimonikaan aikoinaan saanut viisumia Suomeen joten ei muu auttanut kuin minun matkustella.
        Ja kun sitten oleskelulupaa anottiin niin lupa tuli muutamassa viikossa ilman mitään haastatteluja joten nopein tie tuo kuitenkin on :).
        Sitä en oikein ymmärrä että kuinka voi yleensäkään mennä jonkin kanssa naimisiin jos ei ole edes asunut yhdessä tai muuten kiinteästi face to face seurustellut pitempään!


      • Paskapuhetta
        tietävä!!! kirjoitti:

        Kysyit että mikä on niin vaikeaa ettei kerätä tositteita yhteisestä asumishistoriasta. Oletko tietoinen, että kaikilla ei todellakaan ole sellaista mahdollisuutta. Seurustelukumppani, joka tulee EU:n ulkopuolelta ei pysty suomeen matkustamaan ilman viisumia jossa määritellään saako lomailla yhden kaksi vai kolme kuukautta. Eli yhteinen asuminen ei ole mahdollista tämän pidempiä aikoja. Ja sitten on meitä suomalaisia, joilla on vakituiset työt eikä sen vuoksi ole mahdollisuutta jatkuvasti oleskella toisen kotimaassa sitä 3:a kuukautta, mihin suomalaisilla on oikeus. Mahdatkohan nyt ihan tietää mistä puhut....ei asumishistoria voi olla merkittävin syy hakemuksen kumoamiseen!!! Mahdollisuudet on otettava huomioon. Ja kyllä enemmän vaikuttaa ihan kokonaisuudessaan yhteinen historia, eli miten paljon sellaista on.

        Ja jos niin ajattelit, että ihmiset menisivät naimisiin ja vasta sen jälkeen keräisivät yhteistä asumishistoriaa ja vasta sen jälkeen hakisivat oleskelulupaa niin......Juuri edellä mainituista syistä tämähän ei ole mahdollista - tarkoitatko silloin, että pitäisi laittomasti oleskella jomman kumman maassa?!!!!! jotta saataisiin kerättyä asumishistoriaa.

        Kyllähän se nyt niin on että jos on kyseessä AIVAN OIKEA suhde niin pari löytää keinon olla yhdessä.
        Mikä helvetin hinku kaikilla ämmillä on rahdata niitä äijiä sinne SUOMEEN?

        Muuttakaa itse sinne miehenne kotimaahan, vai olisiko niin että äijä on tavallinen persaukinen runkkari ja hänen kotimaassaan ei ole SOSIAALITURVAA????

        Itse kyllästyin nariseviin ja pihtaaviin suomalaisiin sotanorsuihin ja ampaisin tänne Brasiliaan. En sano että on ollut helppoa, mutta päivääkään en kadu. Ei ole sosiaaliturvaa, mutta emme ole siellä Suomessakaan loisimassa. Aina jotenkin selviää.

        Kaiken lisäksi meillä kertyy noita kallisarvoisia yhdessäolopäiviä ja yhteinen kielikin on olemassa.

        Pitäisi jo tyhmemmänkin ymmärtää että jos aviopari ei edes puhu SAMAA kieltä niin jotain on pahasti pielessä.

        Vielä kerran, muuttakaa muutamaksi vuodeksi sinne miestenne kotimaahan ja sitten hakekaa niitä oleskelulupia sinne Suomeen. Opettakaa niille karvatassuille SUOMEA, sillä sitä SUOMESSA puhutaan.


      • Minä vain
        ....... kirjoitti:

        Valitettavasti hallinto-oikeus ei myönnä oleskelulupia mutta voi palauttaa hakemuksen käsittelijälle (Poliisi tai UVI). Jos poliisi, niin voivat joko myöntää oleskeluluvan tai siirtää sen UVIiin. Myös UVI voi hallinto-oikeuden päätöksen siirtää korkeimpaan hallinto-oikeuteen joten hallinto-oikeuden päätös ei ikävä kyllä vielää takaa oleskelulupaa :(.

        Mikä tässä asiassa on niin vaikeaa että vaikka ollaan valmiita naimisiin menemään, niin silti ei olla valmiita keräämään sitä yhteistä asumishistoriaa aviopuolison kanssa ennen oleskelulupa-anomusta? tuon asumishistorian puuttuminenhan on kuitenkin merkittävin syy kielteiseen päätökseen. Ja suoraan sanoen kyllä vähän oudolta tuntuu jos heti häiden jälkeen on kiire pois puolison luota ..

        Työt odottivat suomessa, eri asia on jos muuttaa sinne mieheni kotimaahan tilapäisesti ja nautti suomen sosiaaliturvasta, jos alle vuoden asuu siellä, mikäs siinä:) Kysyin tänään kelasta ja se on mahdollista.


      • Näin juuri
        Paskapuhetta kirjoitti:

        Kyllähän se nyt niin on että jos on kyseessä AIVAN OIKEA suhde niin pari löytää keinon olla yhdessä.
        Mikä helvetin hinku kaikilla ämmillä on rahdata niitä äijiä sinne SUOMEEN?

        Muuttakaa itse sinne miehenne kotimaahan, vai olisiko niin että äijä on tavallinen persaukinen runkkari ja hänen kotimaassaan ei ole SOSIAALITURVAA????

        Itse kyllästyin nariseviin ja pihtaaviin suomalaisiin sotanorsuihin ja ampaisin tänne Brasiliaan. En sano että on ollut helppoa, mutta päivääkään en kadu. Ei ole sosiaaliturvaa, mutta emme ole siellä Suomessakaan loisimassa. Aina jotenkin selviää.

        Kaiken lisäksi meillä kertyy noita kallisarvoisia yhdessäolopäiviä ja yhteinen kielikin on olemassa.

        Pitäisi jo tyhmemmänkin ymmärtää että jos aviopari ei edes puhu SAMAA kieltä niin jotain on pahasti pielessä.

        Vielä kerran, muuttakaa muutamaksi vuodeksi sinne miestenne kotimaahan ja sitten hakekaa niitä oleskelulupia sinne Suomeen. Opettakaa niille karvatassuille SUOMEA, sillä sitä SUOMESSA puhutaan.

        Mutta vain tilapäisesti ja voi sitten nauttia suomen sosialliturvasta siellä, jos tosiaan perhesiteiden perusteella muuttaa tilapäisesti, tänään juuri kelasta kysyin tätä, joten minähän elelen mukavasti niillä rahoilla siellä kolmannessa maassa:)


      • persaukinen
        Minä vain kirjoitti:

        Työt odottivat suomessa, eri asia on jos muuttaa sinne mieheni kotimaahan tilapäisesti ja nautti suomen sosiaaliturvasta, jos alle vuoden asuu siellä, mikäs siinä:) Kysyin tänään kelasta ja se on mahdollista.

        Miehestäsi puhumattakaan.

        Meikä se elelee täällä OMILLA rahoillani, en pummaa sen enempää muijalta kuin KELAltakaan.

        Saatanan köyhät.


      • Minä vaan
        persaukinen kirjoitti:

        Miehestäsi puhumattakaan.

        Meikä se elelee täällä OMILLA rahoillani, en pummaa sen enempää muijalta kuin KELAltakaan.

        Saatanan köyhät.

        Mutta jos mieheni maahan muutan, eikä töitä löydy, pitäähän jollakin tulla toimeen, mitäs eivät myönnä oleskelulupia tänne, pitäähän sitä suomen hyvästä sosiaaliturvasta nauttia, kun kerran sellainen on keksitty:)


      • kysyä mistä
        Minä vaan kirjoitti:

        Mutta jos mieheni maahan muutan, eikä töitä löydy, pitäähän jollakin tulla toimeen, mitäs eivät myönnä oleskelulupia tänne, pitäähän sitä suomen hyvästä sosiaaliturvasta nauttia, kun kerran sellainen on keksitty:)

        miehesi on? Mulla nimittäin oli sellainen käsitys, että rahaa ei kelalta tipu, mikäli on europpan ulkopuolella, vaikkakin vain väliaikaisesti.


      • Minä vaan
        kysyä mistä kirjoitti:

        miehesi on? Mulla nimittäin oli sellainen käsitys, että rahaa ei kelalta tipu, mikäli on europpan ulkopuolella, vaikkakin vain väliaikaisesti.

        Vaikka ns. kolmanteen maahan muuttaa huom. tilapäisesti ja joko työn, perhesiteen vuoksi, tänään juuri tarkistin tämän:)


      • Minä vaan
        kysyä mistä kirjoitti:

        miehesi on? Mulla nimittäin oli sellainen käsitys, että rahaa ei kelalta tipu, mikäli on europpan ulkopuolella, vaikkakin vain väliaikaisesti.

        Nauttimaan ns. kolmannessa maassa, jos työn tai perhesiteen perusteella TILAPÄISESTI sinne muuttaa, eli max.vuodeksi. EU- maissa taitaa saada jopa suomen työttömyyskorvauksen 3kk, jos on siellä työhakijana luulisin, tästä en mene takuuseen.


      • itelläs kokemusta?
        ....... kirjoitti:

        Valitettavasti hallinto-oikeus ei myönnä oleskelulupia mutta voi palauttaa hakemuksen käsittelijälle (Poliisi tai UVI). Jos poliisi, niin voivat joko myöntää oleskeluluvan tai siirtää sen UVIiin. Myös UVI voi hallinto-oikeuden päätöksen siirtää korkeimpaan hallinto-oikeuteen joten hallinto-oikeuden päätös ei ikävä kyllä vielää takaa oleskelulupaa :(.

        Mikä tässä asiassa on niin vaikeaa että vaikka ollaan valmiita naimisiin menemään, niin silti ei olla valmiita keräämään sitä yhteistä asumishistoriaa aviopuolison kanssa ennen oleskelulupa-anomusta? tuon asumishistorian puuttuminenhan on kuitenkin merkittävin syy kielteiseen päätökseen. Ja suoraan sanoen kyllä vähän oudolta tuntuu jos heti häiden jälkeen on kiire pois puolison luota ..

        Meillä ainakin niin että hallinto-oikeus määräsi poliisin myöntämään puolisolleni oleskeluluvan...Hallinto-oikeus korkeampi taho ku poliisi.Et näin


      • lailla..
        Minä vaan kirjoitti:

        Vaikka ns. kolmanteen maahan muuttaa huom. tilapäisesti ja joko työn, perhesiteen vuoksi, tänään juuri tarkistin tämän:)

        Eikö muka tule mitään karenssia, jos itse itse "heittäydyt" työttömäksi? Esi. irtisanon itseni työstä ja lähden mieheni luo kolmanteen maahan, niin olenko siltikin oikeutettu saamaan esim. kelan päivärahaa tms? Alkoi nimittäin kiinnostaa, olen ollut siinä käsityksessä, että rahaa ei tipu...


      • Minä vaan
        lailla.. kirjoitti:

        Eikö muka tule mitään karenssia, jos itse itse "heittäydyt" työttömäksi? Esi. irtisanon itseni työstä ja lähden mieheni luo kolmanteen maahan, niin olenko siltikin oikeutettu saamaan esim. kelan päivärahaa tms? Alkoi nimittäin kiinnostaa, olen ollut siinä käsityksessä, että rahaa ei tipu...

        Toiset saavat esim. lapsilisää ja lapsen hoitotukea, eihän sitä voi työttömyyspäivärahaa saada, kun ei ole suomessa työnhakijana. Mutta se etu on, että mieheni maassa minun tuet ovat melkein insinöörin kuukausipalkka, siis melkein.


      • että täältä
        Minä vaan kirjoitti:

        Mutta jos mieheni maahan muutan, eikä töitä löydy, pitäähän jollakin tulla toimeen, mitäs eivät myönnä oleskelulupia tänne, pitäähän sitä suomen hyvästä sosiaaliturvasta nauttia, kun kerran sellainen on keksitty:)

        "Mutta jos mieheni maahan muutan, eikä töitä löydy, pitäähän jollakin tulla toimeen"

        Siis mitä ihmettä???
        Luulitko että Suomessa työnantajat kilvan töitä miehellesi täällä ovat tarjoamassa heti kun koneesta Suomen kamaralle astuu??
        Kyllä juttu on niin että jos hän Suomeen tulee niin sinun palkallasi täällä teidän molempien on elettävä!
        Ja eikös lähes kaikilla ollut nimenomaan tuo "korkeasti koulutettu" mies katsottuna joten ihan ruhtinaallisestihan tota rahaa pitäisi olla käytettävissä eikä edes mitään syytä sieltä sinun töitä etsiäkkään..
        Eli ei mitään eroa jos itse sinne muutat koska silloinhan te elätte vastaavasti miehesi palkkatuloilla siellä!!


      • Minä vaan
        että täältä kirjoitti:

        "Mutta jos mieheni maahan muutan, eikä töitä löydy, pitäähän jollakin tulla toimeen"

        Siis mitä ihmettä???
        Luulitko että Suomessa työnantajat kilvan töitä miehellesi täällä ovat tarjoamassa heti kun koneesta Suomen kamaralle astuu??
        Kyllä juttu on niin että jos hän Suomeen tulee niin sinun palkallasi täällä teidän molempien on elettävä!
        Ja eikös lähes kaikilla ollut nimenomaan tuo "korkeasti koulutettu" mies katsottuna joten ihan ruhtinaallisestihan tota rahaa pitäisi olla käytettävissä eikä edes mitään syytä sieltä sinun töitä etsiäkkään..
        Eli ei mitään eroa jos itse sinne muutat koska silloinhan te elätte vastaavasti miehesi palkkatuloilla siellä!!

        Suomessa maahanmuuttajat saavat kotoutumistukea aluksi, työttömyyspäivärahat verran, joten eiköhän se hänen leipään riitä:) Vuokraa en peri, ainakaan aluksi;)


      • Minä vaan
        Minä vaan kirjoitti:

        Suomessa maahanmuuttajat saavat kotoutumistukea aluksi, työttömyyspäivärahat verran, joten eiköhän se hänen leipään riitä:) Vuokraa en peri, ainakaan aluksi;)

        Mistäs arvasit;) Mieheni on todella korkeasti koulutettu, enhän minä olisi muuten huolinutkaan, pitäähän sitä muutakin osata, kuin sänkyhommat;)


      • kokemusta...
        itelläs kokemusta? kirjoitti:

        Meillä ainakin niin että hallinto-oikeus määräsi poliisin myöntämään puolisolleni oleskeluluvan...Hallinto-oikeus korkeampi taho ku poliisi.Et näin

        Koska olen IHAN OIKEASTI asunut riittävän kauan vaimoni kotimaassa joten hänen oleskelulupa Suomeen oli läpihuutojuttu.

        Katsoin vaan kuinka asia lain mukaan menee.

        "Hallinto-oikeus voi kumota poliisin tai ulkomaalaisviraston tekemän oleskelulupapäätöksen ja palauttaa asian takaisin ko. virastoon uudelleenkäsittelyä varten"!


      • Myöskin
        Minä vaan kirjoitti:

        Suomessa maahanmuuttajat saavat kotoutumistukea aluksi, työttömyyspäivärahat verran, joten eiköhän se hänen leipään riitä:) Vuokraa en peri, ainakaan aluksi;)

        Ennenkuin kotoutustukea ruvetaan kelasta maksamaan niin edessä on ensin 5 kk:n karenssi. Tähän vielä 2 kk lisää = 7 kk karenssi jos ei ole esittää vedenpitävää selvitystä työhistoriasta kotimaassaan viimeisen 6 kk:n ajalta.


      • Minä vaan
        Myöskin kirjoitti:

        Ennenkuin kotoutustukea ruvetaan kelasta maksamaan niin edessä on ensin 5 kk:n karenssi. Tähän vielä 2 kk lisää = 7 kk karenssi jos ei ole esittää vedenpitävää selvitystä työhistoriasta kotimaassaan viimeisen 6 kk:n ajalta.

        Olemassa suomeen tuloa varten,ja tarpeen mukaan toki puolisoani autan,ettei nälkään kuolla kuitenkaan.


      • mikäli näin on
        Minä vaan kirjoitti:

        Mutta jos mieheni maahan muutan, eikä töitä löydy, pitäähän jollakin tulla toimeen, mitäs eivät myönnä oleskelulupia tänne, pitäähän sitä suomen hyvästä sosiaaliturvasta nauttia, kun kerran sellainen on keksitty:)

        että ulkomaille muuttavalle maksetaan täältä sosiaaliturvaa elä miehesi palkalla äläkä loisi


      • Minä vaan
        mikäli näin on kirjoitti:

        että ulkomaille muuttavalle maksetaan täältä sosiaaliturvaa elä miehesi palkalla äläkä loisi

        Sellainen on suomen laki ja jos ei kerta puolisoni saa oleskelulupaa suomeen,eipä tässä ole paljon muita vaihtoehtoja, kun muuttaa tilapäisesti sinne.


      • pyttyyn
        Minä vaan kirjoitti:

        Sellainen on suomen laki ja jos ei kerta puolisoni saa oleskelulupaa suomeen,eipä tässä ole paljon muita vaihtoehtoja, kun muuttaa tilapäisesti sinne.

        Kun minä anoin Kelasta vanhempainrahaa, he lähettivät tiukkasanaisen paperin, että kyseinen etuisuus on tarkoitettu AINOASTAAN PÄÄASIALLISESTI SUOMESSA ASUVILLE. Lähetin sinne takaisin lapun, että kyllä minä, mieheni ja lapsemme aiomme PÄÄASIALLISESTI asua Suomessa. Mieheni ei ole moneen vuoteen käynyt synnyinmaassaan, minä ja lapsi emme koskaan. Epäileviä siis ovat.


      • seuuiwe
        Periksi ei anneta kirjoitti:

        Huomenna soitan lakimiehelle ja kysyn neuvoa valitukseen hallinto-oikeuteen. Jos ei muuta, otan ja läheden mieheni kotimaahan puoleksi vuodeksi asumaan, eiköhän ne sitten usko, ettei meidän avioliitto ole lumeliitto.

        Älä nyt sitä omaan maahan lähetä, voipi olla vaikeeta saada takaisin.


      • Kappas vaan
        Minä vaan kirjoitti:

        Mistäs arvasit;) Mieheni on todella korkeasti koulutettu, enhän minä olisi muuten huolinutkaan, pitäähän sitä muutakin osata, kuin sänkyhommat;)

        Hah..Mitä iloa siitä on JOS on korkeasti koulutettu, kun ei saa työtä eikä osaa kieltä. Käytännössä on täysin avuton, ja nainen saa sitten käyttää valtaansa. Ei kukaan hyvin koulutettu mies lähde kotimaastaan tyhjän päälle Suomeen. Se ei osoita ihmisestä älykkyyttä.
        Useimmiten se korkea koulutus on hyvän mielikuvituksen tuotetta ja paljastuu ajan oloon pelkäksi bluffiksi. Suomeen hakee mm. opiskelemaan ihmisiä, joiden pohjakoulutus osoittautuu nollaksi ja todistukset väärennetyiksi.


      • jore5
        lailla.. kirjoitti:

        Eikö muka tule mitään karenssia, jos itse itse "heittäydyt" työttömäksi? Esi. irtisanon itseni työstä ja lähden mieheni luo kolmanteen maahan, niin olenko siltikin oikeutettu saamaan esim. kelan päivärahaa tms? Alkoi nimittäin kiinnostaa, olen ollut siinä käsityksessä, että rahaa ei tipu...

        Siinä yksi syy miksi noita rättipäisiä luku ja kirjoitustaidottomia vuohipaimenia vilisee suomessa. Nuo suomalaiset blondi bimbot laahaavat niitä tänne oikein urakalla.


      • Paulisko

        Ihan mielenkiinnosta luen näitä.ja AINA täällä on niitä jotka katkeraan sävyyn ja negatiivisesti vit...lemalla vastaavat..nimimerkin turvin.Tuli vaan mieleen että voi voi.


      • jorezx
        ....... kirjoitti:

        Valitettavasti hallinto-oikeus ei myönnä oleskelulupia mutta voi palauttaa hakemuksen käsittelijälle (Poliisi tai UVI). Jos poliisi, niin voivat joko myöntää oleskeluluvan tai siirtää sen UVIiin. Myös UVI voi hallinto-oikeuden päätöksen siirtää korkeimpaan hallinto-oikeuteen joten hallinto-oikeuden päätös ei ikävä kyllä vielää takaa oleskelulupaa :(.

        Mikä tässä asiassa on niin vaikeaa että vaikka ollaan valmiita naimisiin menemään, niin silti ei olla valmiita keräämään sitä yhteistä asumishistoriaa aviopuolison kanssa ennen oleskelulupa-anomusta? tuon asumishistorian puuttuminenhan on kuitenkin merkittävin syy kielteiseen päätökseen. Ja suoraan sanoen kyllä vähän oudolta tuntuu jos heti häiden jälkeen on kiire pois puolison luota ..

        Moninaiset tuntuvat olevan konstit joilla suomihorot pyrkivät kiertämään maahan laillisestitulosääntöjä saadakseen maahan netistä löytämänsä iki-ihanan rättipään, tai mustan afrikkalaisen.
        Valitettavasti onnistuvat aivan liian usein, sillä valvovaa viranomaista ei tunnu kiinnostavan se, että horon löydös tulee elämään koko ikänsä suomalaisen veronmaksajan kustannuksella.


      • Anonyymi
        Periksi ei anneta kirjoitti:

        Huomenna soitan lakimiehelle ja kysyn neuvoa valitukseen hallinto-oikeuteen. Jos ei muuta, otan ja läheden mieheni kotimaahan puoleksi vuodeksi asumaan, eiköhän ne sitten usko, ettei meidän avioliitto ole lumeliitto.

        Painu vaikka loppuelämäksi sinne!


    • siikriid

      Sukulaatipoikasi tulee ilmeisesti maasta josta tulee paljon lumeporukkaa.Olet tod. näk. löytänyt hermannisi afrikasta,turkista tai marokosta.

      Eikä varmana osaa muuta kuin sanoa, ma rakasta sina.Olit aurinkorannalla ihan myytyä tonnikeijua kun hän sinua tapitti, nyt sitten naimisissa viikon "seurustelun" jälkeen paikallisessa kirkossa ja suomeen pitäisi päästä.

      Hienoa.

      Miksi et sinä muuttaisi mieluummin sinne?Hakisit kansalaisuuttakin vielä.Se olis jees.

      • napuli

        ai tästä sai hyvät naurut näin julkisoikeuden esseen kirjoituksen lomassa. On vaan niin väärin, että ihmisiä lokeroidaan. Olen saanut itsekin osakseni rasismia ja tiedän miltä tuntuu olla "syyttömänä syytön" ihan vaan sen takia että on väärän näköinen tai väärästä maasta. Ottaako teitä enemmän aivoon se, että jos/kun joku käyttää väärin suomen sosiaaliturvajärjestelmää niin jos se väärinkäyttäjä on kaljamahainen laiska suomalainen läskiperse TAI ulkomaalainen laiska karvaperse niin onko se suomalaisen käyttämänä oikeutetumpaa ? Koska tämä suomalainen laiskiainen on syntynyt Suomeen niin se on ihan fine, kunhan muun maan kansalaiset eivät tule käyttämään hyväksi Suomen SUOMALAISILLE etuoikeutetusti tarkoitettua sosiaaliturvajärjestelmää?
        Ja BTW sinä Brasilian ihmemies, tekeekö se susta tai jostakusta paremman ihmisen että elelee ensin siellä brasiliassa tai thaimaassa muutaman vuoden ja tuo eukon sitten Suomeen ? Voin kuule kertoa, että ei tee paskan vertaa paremmaksi ihmiseksi että aivan turha siellä elvistellä ja esittää tekopyhää. Tuskinpa siellä asut sen takia ettette vaan väärinkäytä suomen sosiaaliturvajärjestelmää buahaha.
        Mun mielestäni lähtökohtaisesti ei ole oikein olla laiska läskiperse ihan sama mistä maasta on!!!! Mutta eiköhän tälle Suomen systeemille pitäis sitten jotain tehdä ja sanon vaan että ei se tällaisena tule jatkumaan. Alkakaa säästää rahaa naperoillenne koulutusta yms varten !

        Oon siis saanut niin tarpeeksi kaiken maailman suomi junteista jotka käy turkin yms kreikan matkoilla ja sitten arvostelee ihmisiä jotka on muista maista kuin itse olisi jotenkin parempi. Aivan vitun naurettavaa, yhtä lailla tekin mätänette aikanaan mullan alla.


    • jo vuosia

      Kyllä valitettiin hallinto-oikeuteen joka sitten kumosi Uvin päätöksen ja palautti asian Uville joka sitten antoi oleskeluluvan. Tähän meni yhteensä 9kk:tta.
      Presidentille kirjoittamisessa ei ole mitään hyötyä joten nyt vain hallinto-oikeutee valitus menemään.

      • Minä vaan

        Käsittelyajat n.10 kk mittaisia oleskelulupa asioissa?


      • ajat
        Minä vaan kirjoitti:

        Käsittelyajat n.10 kk mittaisia oleskelulupa asioissa?

        vaihtelee hakemuksien mukaan, mutta ehkä juuri siinä 10kk molemmin puolin olisi realistinen aika.


      • Minä vaan
        ajat kirjoitti:

        vaihtelee hakemuksien mukaan, mutta ehkä juuri siinä 10kk molemmin puolin olisi realistinen aika.

        Lähettää lisä dokumentteja? esim. oleskelu puolison maassa, joka todistaa, ettei kyseessä ole lumeliitto.


      • lähettää
        Minä vaan kirjoitti:

        Lähettää lisä dokumentteja? esim. oleskelu puolison maassa, joka todistaa, ettei kyseessä ole lumeliitto.

        Olet varmaankin lähettänyt Uville dokumentteja aikaisemmin? Uvi lähettää kaikki hallinto-oikeuteen mutta toki kannattaa lähettää sinne lisää jos vain on. Me lähetimme kaikki matkaliput, valokuvaalbumin kun asuin mieheni perheen luona jne.asianajajan kautta hallinto-oikeuteen.


      • Minä vaan
        lähettää kirjoitti:

        Olet varmaankin lähettänyt Uville dokumentteja aikaisemmin? Uvi lähettää kaikki hallinto-oikeuteen mutta toki kannattaa lähettää sinne lisää jos vain on. Me lähetimme kaikki matkaliput, valokuvaalbumin kun asuin mieheni perheen luona jne.asianajajan kautta hallinto-oikeuteen.

        Avioliittotodistuksen, yhteisiä valokuvia,matkaliput ja viisumikopiot. mutta palauttivat valokuvat minulle kielteisen oleskelulupa päätöksen yhteydessä. Suunnittelen 3 kuukauden oleskelua mieheni maassa ja siitä lähetän dokumentit hallinto-oikeuteen.


    • kroe

      Te jotka olette lähettäneet valituksen hallinto-oikeuteen, teittekö ilman asiamiestä ja kauanko meni tulla "päätös" hallinto-oikeudesta? En miä saanut valokuvia takaisin kun saimme kielteisen päätöksen :o

      Ja eikös se valitus hallinto-oikeuteen pidä tehdä 30 päivän sisällä? Ja jos hallinto-oikeus ei kumoa päätöstä, niin voiko siitä tehdä enää valitusta?

    • jämpti11111

      Halla-ahosta sitten tulikin ulkomaalais-asioista vastaava korkein virkamies. Voin vaan kuvitella mitä jatkossa seuraa. Yhtäkään ihmistä tuskin Suomeen tulee ns. naisen tai miehen perässä. Pitää luultavasti olla aina työpaikka. Ja sosiaalietuudet tulevat sitten jos tulevat. Nekin täytyy ansaita.
      Luulisin, että lentoasemilla on jatkossa ruuhkaa, kun porukkaa aletaan palautella synnyinsijoilleen. Kiintiöpakolaisetkin otetaan tarkemman seulan läpi, ja perheiden yhdistämistä tuskin enää edes harkitaan.
      Kaksoiskansalaisille ehkä vielä jotenkin paluumuutto sallitaan, mutta ehkä heiltäkin etuuksia leikataan.
      Jos aiemmin oli hankalaa, niin nyt vasta hankaluuksia tulee.
      Minunkin mielestä kannattaa asua sen kumppanin kanssa kumppanin kotimaassa, ja vasta sitten edes harkita Suomeen muuttamista.

      • ihan oikein

        Meno on ollut sen verran holtitonta etta joutaakin tiukentua. Oma mies tuli perheenyhdistamisella mutta jos taustat on kunnossa niin kylla sen oleskeluluvan pitaisi tulla. Meilla ainakin tuli taysin mutkitta.

        Onko se oikein etta perheenyhdistamisia kaytetaan vaarin? Kun sielta Afrikasta tulee 15 uutta hakemusta samaan perheeseen, mukamas omia lapsia on ja ehka toinenkin vaimo, Suomessa jo ennestaan 4 lasta ja taas vaimo paksuna. Saataapi olla etta siihen eksyy muutama sukulaisen kakarakin mukaan. Tottakai tallaiseen elintasopakolaisuuteen pitaa puuttua! Mita me teemme kahdella tyottomalla afrikkalaisella ja heidan 9 lapsellaan??? Ja jos jotain nakyvat osaavan, niin tuon lisaantymisen, naapurissakin uutta pukkaa kuin tehtaasta. Lapsille opetetaan Afrikan kieli ja pidetaan eristyksissa kotona, tapaavat vain toisia afrikkalaisia. Pihamaalta eivat saa kavereita kun eivat vanhemmat vaivaudu opiskelemaan suomen kielta. Sopeudupa siina sitten yhteiskuntaan!!

        Minut on kasvatettu niin etta jos ei ole varaa elattaa lapsia niin niita ei tehda kuin liukuhihnalta. Kun Suomessa odotetaan etta nainenkin korkeakouluttautuu 30 vuotiaaksi niin ei niita lapsiakaan ehdi sen jalkeen montaa tekemaan.

        Mutta nakyy olevan systeemi vahan eriarvoinen eri ihmisille. Pidetaan suomalaiset liian kiireisina, vaaditaan opiskelut ja pitka tyoura, sitten elakkeella saat rupuiset roposi, mutta mamuilla kylla on aikaa perustella perheita ja nostaa rahaa valtion kassasta!


    • 595493458

      Untas näät, joka kohta tuossa viestissäsi ei tule koskaan toteutumaan, uskotko? Olen valmis lyömään ison tukun rahaa vetoa.

      • Rakas Watson

        Kuinkas isosta tukusta on puhe?

        Kylla asiat muuttuvat juuri tuohon suuntaan. Kuten kokoajan on ollut puhetta ulkomaalaislait tulevat kiristymaan ja jonot maasta ulos kasvamaan.

        Homma alkaa toimia tuota pikaa.


    • lucaluttana

      Saimme tänään kielteisen oleskelulupapäätösen.Syyksi he sanoivat että ikäero on liian suuri joka on reilu kymmenen vuotta.Ja että meillä ei ole muka yhteistä kieltä.Tämä ei ole todellakaan totta.Ilmeisesti niin luulevat koska haastattelussa Marokkolainen mieheni käytti tulkkia.Ja he epäilevät että olemme menneet siksi naimisiin että saisimme oleskeluluvan.Aikaisemmin oli Marokossa kolme kuukautta ja kaksi viikkoa.Toisen kerran olen Marokossa ollut viisi kuukautta ja olen edellen Marokossa.
      Aijjomme ottaa yhteyttä asianajajaan ja teemme valituksen hallintooikeuteen.
      Onko kenelläkään tietoa mitä se valituksen tekeminen maksaa??? ja pitääkö maksaa se heti?ja kuinka kauan menee taas käsittelyyn.
      Oleskelulupa päätöstä odotimme kauan kahdeksan kuukautta.
      Nyt alkoi taistelu periksi emme anna.Meidän avioliittomme on rakkaudella solmittu eikä mikään lume avioliitto.

      • TuhannestiOnnea

        "Syyksi he sanoivat että ikäero on liian suuri joka on reilu kymmenen vuotta.J"

        Se tuommoinen ikäero on ihan ok jos mies vanhempi, mutta sinä olet joku vanha akka jolla nuori mies, meinaatko vielä äidiksi tulla?


        "a että meillä ei ole muka yhteistä kieltä.Tämä ei ole todellakaan totta.Ilmeisesti niin luulevat koska haastattelussa Marokkolainen mieheni käytti tulkkia."

        Sönkön sönkön....no ei teillä olekkaan, vai haastatko ranskaa? No etpä haasta, te olette too yoo spiik ingliis höpötelleet, kaverisi ilmeisesti google kääntäjällä Amor Amor...

        "Toisen kerran olen Marokossa ollut viisi kuukautta ja olen edellen Marokossa."

        No miten olisi yhteinen tulevaisuus Marokossa, ilmatkin paremmat siellä.

        "Meidän avioliittomme on rakkaudella solmittu eikä mikään lume avioliitto."

        Varmasti näin on sinun puoleltasi, miehestäsi en olisi niinkään varma!!
        Muuten tiesitkö 90 luvulta aina lähivuosiin asti lähes kaikki Suomi - Marokko suhteet ovat päättyneet eroon, kun ei se vaan toimi. Toisella kieroksella mies onkin jo pysynyt ilmeisesti vähän paremmin liitossa, asiaan voi tietysti auttaa aito rakkaus molemmin puolin.

        Sit hyvät uutiset!!! Tulette saamaan oleskeluluvan miehellenne, koska 90% hallintoikeuden päätöksistä asettuu valituksen tehneen puolelle, on se sen verran löysä päättäjä porukka, ja js nyt kuitenkin nekin päätyisi kieltoon, niin voithan vielä vanhoilla päivilläsi yrittää tulla raskaaksi..


      • hemppahelsingistä

        Nainen 66v ja mies 26v afrikkalainen, solmivat avioliiton ja hakivat miehelle oleskelulupaa, joka irtosikin kolmessa kuukaudessa. Ovat nyt asuneet 4 vuotta Suomessa, ei haitannut noinkaan suuri ikäero luvan saantia, vaikka niin luulisi. Vanha vaimo ei avioituessaan tiennyt miehen ensimmäisestä vaimosta ja lapsesta mitään. Kun asia selvisi hänelle, niin miehellä oli jo toinen lapsi kotimaassaan asuvan ekan vaimon kanssa,kun oli lomaillut siellä yksinään. Ja tämä on ihan tosielämästä, nainen on sukulaiseni. Elävät edelleen yhdessä, vaimo kakkonen ei halua erota kaikesta huolimatta.Meitä on joka lähtöön.


    • lucaluttana

      sinulle nimimerkillä tuhannesti onnea.Mätäne sä sinne kylmään suomeen minä suomi akka lekottelen täällä marokossa rakkaani kainalossa.SÖNKÖN,SÖNKÖN sulle vaan kun et pysty asialliseen keskusteluunkaan.....

      • RaakaakinRaaempiWatson

        Nyt ei oikein ymmärrä, jos siellä Marokosa on niin hienoa niin miksi sille musuloidille pitää saada maleskelulupa? Vai onko niin että se on maanmiehiltään kuullut että Suomessa saa massit lapaseen tekemättä mitään ja sen lisäksi kukaan ei puutu niiden rikollisiin toimiin, kuten raiskauksiin ja huumekauppaan. Onhan se varmaan sinunkin lampaannussijalle kokemus kun pääsee pohjoiseen raiskaamaan pikkutyttöjä.


      • jore6
        RaakaakinRaaempiWatson kirjoitti:

        Nyt ei oikein ymmärrä, jos siellä Marokosa on niin hienoa niin miksi sille musuloidille pitää saada maleskelulupa? Vai onko niin että se on maanmiehiltään kuullut että Suomessa saa massit lapaseen tekemättä mitään ja sen lisäksi kukaan ei puutu niiden rikollisiin toimiin, kuten raiskauksiin ja huumekauppaan. Onhan se varmaan sinunkin lampaannussijalle kokemus kun pääsee pohjoiseen raiskaamaan pikkutyttöjä.

        Älä sinä yritä ymmärtää tollasta. Ne on liian vaikeita asioita sun ymmärtää.


      • MaroccoMan

        No miksi kysyit? Minähän kerroin vain miten asiat on, olisin tietty voinut alkaa myös valehtelemaan sinulle, mutta etkö petä itseäsi?


      • NiinpäNiinNiinpäNiin

        Osui ja upposi?


    • Nainen1

      Myöntääkö hallinto oikeus oleskeluluvan suoraan vai siirtäkö hakemukset Maahanmuutoviraston uudelleen käsiteltäväksi?

    • Joresetä

      Ei sinun auta kuin pakata ja lähteä rakkaasi kanssa hänen kotimaahansa. Hyvää matkaa ja onnea wogomogokielen opetteluun.

    • Anonyymi

      Mistä näitä naisia suomessa riittää? Ihanko presidentille kirjoitat? Pitääkö mennä sotkeutumaan mamuihun? Olet lirissä loppuelämäsi.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2555
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1917
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 76
      1484
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      112
      1397
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe