Miten nopeasti umpeutuu??

Zena

Siis, miten kauan menee, että nenäkorun reikä umpeutuu?? Pystyykö sanomaan? Edes suunnilleen?

7

17004

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siruppa

      Itsellä meni nenäkorun paranemisessa n.2 viikkoa.. Enkä itse pahemmin muuta tehnyt kuin olin koskematta likaisin käsin ja suihkussa joka- tai jokatoinen päivä huuhtelin ja rapsutin kudosnesteen pois. (:

      Toisilla menee kauemmin ja toisillä vähemmän aikaa, riippuu ihan ihmisestä. Pää asia on että mihinkään uuteen lävistykseen ei koske likaisin käsin niin paranemisaika ei veny eikä tulehduksia tule. ^^

      • nyt oli kysymys....

        lävistyksen umpeutumisesta, ei sen paranemisesta. ;)
        Kyllä se lävistys varmaan ennen pitkää umpeutuu, mutta todennäköisesti siihen kuitenkin jää pieni jälki, sellainen "piste". Mitä kauemmin läväri ollut sitä hitaammin luulisi umpeutuvan. En osaa yhtään sanoa. Itse yritän kasvattaa umpeen paria korvareikääni (niitä tuli joskus teininä otettua niin monta, etten enää tahdo pitää kaikissa korua). Koruja ei ole ollut näissä lävistyksissä ehkä neljään vuoteen, mutta uskoisin että saisin yhä edelleen rei'istä korut läpi jos tahtoisin. Eli voi hyvin olla, että lävistys ei umpeudu koskaan.


      • kokmusta löytyy
        nyt oli kysymys.... kirjoitti:

        lävistyksen umpeutumisesta, ei sen paranemisesta. ;)
        Kyllä se lävistys varmaan ennen pitkää umpeutuu, mutta todennäköisesti siihen kuitenkin jää pieni jälki, sellainen "piste". Mitä kauemmin läväri ollut sitä hitaammin luulisi umpeutuvan. En osaa yhtään sanoa. Itse yritän kasvattaa umpeen paria korvareikääni (niitä tuli joskus teininä otettua niin monta, etten enää tahdo pitää kaikissa korua). Koruja ei ole ollut näissä lävistyksissä ehkä neljään vuoteen, mutta uskoisin että saisin yhä edelleen rei'istä korut läpi jos tahtoisin. Eli voi hyvin olla, että lävistys ei umpeudu koskaan.

        itse kun otin sen pois, niin samana päivänä umpeutui.


      • Anonyymi
        kokmusta löytyy kirjoitti:

        itse kun otin sen pois, niin samana päivänä umpeutui.

        Kauvanko kestie että reikä kokonaan katosi näkyvistä?


    • Kissus

      Jouduin ottaan nenänapin pois kun kävin kosmetologilla. Tunnin päästä hoito oli ohi mutta nenäkorua en enää saanut paikoilleen. Oli se siinä ollut jo yli vuoden mutta jo tunti teki reiän niin ahtaaksi ettei korua enää siihen saanut :( Piti tehdä uusi reikä sitten myöhemmin uudelleen.

    • Eemu

      Nimenomaisesti nenäkoruista en tiedä, mutta korvan pehmeään osaan otetuista rei'istä sanotaan, että alle 5 vuotta vanhan reiät menevät umpeen. Sen jälkeen ne eivät enää umpeudu ikuna. (tämä on sellainen urbaani perimätieto jonka olen joskus kuullut, sen paikkansapitävyyttä en ihan tiedä.)

      Itselläni aikanaan meni toisen puolen nenään otettu reikä umpeen, kun tuli karsea nuha ja otin korut pois, kun ne kutitti niin paljon. Sitten en enää saanut korua takaisin, ja nykyään nenässä ei ole mitään jälkeä näkyvissä siitä reiästä. Mutta en muista miten kauan se reikä ehti olla, ehkä vuoden tai pari.

      Siihen en varsinaisesti osaa vastata, että miten kauan umpeutuminen kestää... Luulisin että se menee ensin sieltä sisäpuolelta umpeen (muutamassa päivässä? viikossa?) mutta kestää vähän kauemmin, että päälle päin näkyvä "piste" katoaa. Sikäli kuin katoaa.

    • Anonyymi

      Hei itselleni on 10 vuotta vanha nenälävistys nenän sivulle olen miettinyt jos otan korun pois niin kauankohan menis kun reikä umpeutuu?
      Tunnen olevani vanha nenälävistysmkseen kun yli 50 v :) koruna on ollut pieni kirkas nappi jossa on koukku se joskus pyrkii sieraimasta näkyy.
      Jos otan korun kauanko menis umpeutuu ja jääkö reistä jälki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      111
      2453
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1115
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1064
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1004
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      991
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      904
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      883
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      861
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      40
      790
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe