Ensimmäinen työpäivä

Peloissaan

Reippaasti päälle vuoden työttömyyden jälkeen yritän saada itseni työhön. Alkuviikosta sain hyvän paikan ja jopa vakituisen, mikäli vaan pää hommia kestää. Mutta miten saan raahattua itseni töihin? Tuntuu, että olen jämähtänyt kotiin ja irti työelämästä. En tiedä uskallanko tavata uusia ihmisiä ja uudet työt jännittävät kyllä paljon. Millä saan itseni menemään tuonne? Vatsa on kipeenä jännityksestä. Töihin meno vaan tuntuu niin vaikealta näin pitkän "loman" jälkeen. Viisaita neuvoja? Menen tänään vaan iltapäivästä tutustumaan hommiin, koska kouluttaja on perjantaina kunnolla vasta paikalla.

7

3137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joskus myös

Tottakai jännittää, niin pitääkin. Itse olin joskus vastaavassa tilanteessa. Kävin omalla ajallani parina päivänä "opettelemassa" ja samalla sisään ajamassa itseni työhön. Ja sitten tuntuikin ihan mukavalta aloittaa. Ja siinä olen pysynyt. Luovuin parista vp:stä siis mutta sain mielenrauhan itselleni. tsemppiä sinulle

• Menee...

Kaikkia ensimmäinen työpäivä yleensä jännittää. Helpottaa heti ensimmäisen päivän jälkeen.

Onnea työhön, kyllä se hyvin menee.

• lmao

"Reippaasti päälle vuoden työttömyyden"

WTF! lol noob!

• Olin pitkään työtön

Vuosi ei ole aika eikä mikään työttömänä. Minä olin 14 ja puoli vuotta ilman työpaikkaa, vaikka koko tuon ajan pysyi omatuntoni Jumalan ja historian edessä puhtaana: en ollut työttömyyttä halunnut.

Sitten kai tuli näytettyä aika arkaa naamaa työmaalla kun työttömyysaika viimein päättyi. Se kai oli se ensimmäinen virhe, joka vei töissä melkoisen keljuun asemaan ja keljuimpiin hommiin. Oli toinen samana päivänä tullut uusi työntekijä... hän sai koko ajan uusia ja parempia tehtäviä, tuli myöhemmin taas "mopoja" ja hekin pääsivät jatkuvasti vaihtelevampiin ja helpompiin hommiin kuin minä. Toisten yksiköiden työntekijät tulivat meille välillä hetken vahvistuksiksi - ja aina helpommat, mukavemmat ja vaihtelevammat tehtävät muin minulla.

Nyt on taas Jumalan ja historian edessä omatunto edelleenkin puhtaana: tein työni hyvin, enkä edelleenkään kieltäydy ottamasta vastaan työpaikkaa jos sellaisen löydän, vaan tällä kertaa en suostu ihan MIHIN TAHANSA työpaikkaan ja ihan miten alistettuun asemaan tahansa.

• pelkoosi

Ota tukevat tömpsyt ennen töihin menoa, niin ei jännitä niin paljoa!

• vaan kuuluu

sietää pienessä elämässään vähän kaikenlaista:myös pelkoa ja jännittämistä. Niihin ei kuole, ja kaikki muutkin jännittävät, vaikka suurin osa kätkeekin sen taitavasti. Ei pidä moisesta tehdä niin suurta numeroa.

• pelkoosi 2

Pari päivää kannattaa tömpsytellä. Sitten onkin aika puutuneessa tilassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      61
      4230
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      152
      1794
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1503
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1248
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      167
      1046
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      904
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      76
      895
    8. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    9. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      809
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe