Suojatyöpaikat - onko niitä

sodonomi

Joo ainakin sairaalan sosiaalityöntekijät. on seurattu sivusta moisen ammattiryhmän käyttäytymistä, ja niistä akoista suurin osa piileksii täällä meidänkin sairaalassa suojatyössä. Lusmuilevat milloin missäkin, osastolle niitä ei saada, kävelevät helvetin iso ajanvarauskirja tiukasti edessä pitkin käytäviä kiireisen näköisenä, vaikka menevät c- siiven kahvihuoneeseen juoruamaan vaihdevuosistaan. Tasoittavat huonoa palkkaansa lusmuilemalla milloin missäkin, nynnyt eivät korkeakoulutetut osaa eikä uskalla pyytää isompaa palkkaa, silloinhan joutuisi tulemaan esille. Surkeaa sakkia, poloisia nynnyköitä, joille naureskellaan yleisesti meidän sairaalassa. Niin ja se niiden ns. esimies se vasta suojatyössä onkin. Se on ollu vakanssissaan useita vuosia ja poistunut työhuoneestaan niin harvoin, ettei kukaan tiedä kuka se on ja minkä näkönen.

9

3749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin

      vartijan työt vankilassa on suojatyötä.

    • eestaas

      Työskentelen myös julkisella terveydenhuoltoalalla, tosin toimistopuolella. Meillä on yleistä taukojen pituus, laskin, että jokainen tekee noin 4 päivää
      viikossa töitä, koska taukojen pituus on aamupäivällä 30-45 min,ruokatunti 30-45, iltapäivä 30-60 min. Varmaankin sama työpaikka, mutta nyt kyseessä rak 11a/b

    • kertomus siitä..

      olin tehtaan töissä eräs vanhempi mies kertoi paikan olevan suojatyöpaikka,,ja ymmärrän mitä sillä tarkoitettiin kun minut kiristettiin ulos ja tilalle uusi työntekijä kortistosta palkattiin..Olevinaan tehtaan työt loppu ja sama homma jatkuu vielä tänäkin päivänä...olin varalla vaikka vastasin laitteista..siis helv..mitä valehtelua!!!!!!liitto eikä kukaan tehnyt asialle mitään.......eikä tänäkään päivänä tee.
      Minä tein työt kun kolleega keksi juttuja pomon kopissa muista..itse sairasteli ja valitti siis huh sentää sitä touhua..Pomo uskoi..*Sinusta on valitettu niin paljon sanoi hän*kiitos kiitos sanoin minä ja läksin hyvästelemättä viimeisenä pnä.Elämäni p***n työ takana..

    • Kyllästynyt arto

      Niuvanniemen mielisairaala on suojatyöpaikka

      • pakettipää

        kiva tavata osastolaisia täällä.


    • sumasumrum

      Joopa joo. On niitä kaupungin virastoissakin tehopakkauksia, jotka viihtyvät erittäin huonosti työpaikallaan- S-alkuisten ammattiryhmien edustajia s-virastossa. Tuntuu pahalta selitellä jatkuvasti yhteistyökumppaneille ja asiakkaílle kaikenlaisia ympäripyöreitä, kun eivät tavoita arvoisia virkamiehiä ja naisia. Koulutus ja kehittäminen ja innovaatioiden metsästys on paljon hauskempaa kuin rupuisten ja hampaattomien vanhusten kohtaaminen.

    • on suojatyössä.

      Hän oli työpaikaltamme pois viime kesänä noin 3 kk. Ensin kesälomalla kuukauden, sen jälkeen sairaslomalla noin 8 viikkoa ja kaikki toimi hyvin, ilman häntä. Kukaan ei edes muistanut, että sellainen on meillä töissä. Töissä oli jopa kivaa, kun hän oli pois ja silti kaikki tuli tehtyä, mitä pitikin, ja vähän enemmänkin.

      • aika kävi niin

        pitkäksi että oli pakko etsiä toinen duuni.
        Meinaan olin kunnan virastolla, siirtelin siellä papereita pöydän nurkasta toiseen ja takaisin.

        Alkuun oli ihan jees, sain nimittäin oman huoneen, mutta yksinäinen olo hiipi joka aamu vastaan siellä kopperossa. Siellä oli oltava jotta illuusio työstä ei särkyisi.

        Kyllä minä ihmettelin, tänä aikana jona pitäisi olla niin tehokas.


    • Sinnuli

      Tämänhetkisen (irtisanoudun huomenna) mielestä eräs edeltäjäni pääsi suojatyöhön, kun pääsi kuntaan töihin. Minusta hän ansaitsi sen, sillä en jaksanut kyseistä duunia kuin reippa 1,5 vuotta ja siitäkin vuoden hain muita töitä. Tämä ihminen jaksoi kuitenkin n. 8 vuotta siinä haukuttavana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6876
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2696
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2283
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1960
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1257
    Aihe