Vieraan vaatteet YO-juhlissa

töpsö

Olemme menossa avomieheni serkun lakkiaisiin. Nyt sitten pähkäilenkin vaateasioiden kanssa. Varmaa on se, että mustat housut laitan jalkaan. Yläosa mietityttääkin sitten enemmän. Vaihtoehtona on sifonki tyyppinen tunika, jossa on valeanpunertavia kuvioita tai sitten musta paitamekko, jossa puhvihihat ja kankainen vyö. Paitamekon kanssa sitten tietenkin näyttävät korut. Mielestäni paitamekko istuu minulle hieman paremmin ja jotenkin olisi enemmän tyyliseni, mutta onko täysimusta asu epäsopiva.

18

15297

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hgj

tuskinpa kukaan siitä loukkaantuu.. :) itse pukeuduin omiinkin lakkiaisiin täysin mustaan.

• fööni__

huomautti tai paremminkin ilmoitti minulle (kyllähän minä itse asian tiesin), että minulla on samat vaatteet serkkuni yo-juhlissa kuin mitkä minulla oli omissa rippijuhlissani. Hänen oma lapsensa tuli yhteisen serkkumme juhliin normaaleissa sinisissä farkuissa ja toinen hänen tyttärensä tuli isoveljeni rippijuhliin samoissa vaatteissa kuin mitkä olivat hänen omat rippijuhlavaatteensa! Kyllä osataan virheet löytää muista mutta omassa navassa ei ole ikinä mitään vikaa.

Mee missä vaatteissa tahansa, vaikka farkuissa ja t-paidassa. Ihan tyhmää laittaa rahaa palaan sen takia, että muutaman tunnin voi niissä olla ennen kuin säilöö ne naftaliiniin seuraavia juhlia odottaan missä serkun-kaiman-kissan-tädin-kummi tulee ja huomauttaa että sulla on samat vaatteet kun Hilkka-tädin ysikymppisissä. Toinen on, että jos ostaa vuoden tai kesän alussa juhlavaatteet ja ajattelee käyttää samoja "juhla-vaatteita" kaikissa loppuvuoden/kesän juhlissa niin eihän se käy. Vähintään juhlien kuokkavieraat julistaa kirouksen sun päälle. Päätä nyt sitten mitenkä pukeudut, joka tapauksessa vaatteissa on pakko olla jotain vikaa aina jonkun mielestä jolle sen luulis vähiten kuuluvan.

• töpsö

äskeisestä viestistä unohtui, että tunika on myös musta, jossa vaaleanpunaisia kuvioita. Tunika kuitenkin kesäisemmän oloinen, koska siinä on myös sitä vaaleanpunaista ja varmaan osaltaan myös kangaskin tekee sen.

• Gazer

Johdatteleva kysymys, voisihan sitä tulla ns. nakuna, keep it real babies.

• Lidl666
        Gazer kirjoitti:

Johdatteleva kysymys, voisihan sitä tulla ns. nakuna, keep it real babies.

Kysykää Wesa Keskiseltä Kuinka Pannaan Jalalla Koreasti.
        http://www.tuuri.fi/

• kyllä

täysin musta asu kuuluu hautajaisiin, eikä iloiseen juhlaan, niinkuin tämän pitäisi olla. Ja kyllä juhliin pitää pukeutua, se on kohteliasta juhlivaa henkilöä kohtaan. Farkut eivät kuulu mihinkään juhlatilaisuuteen.

• mieleen...

Olinpa kerran kesähäissä, joissa sulhanen mustissa, morsian mustissa ja suurin osa naispuolisista häävieraista myös mustissa. Itse pähkäilin kotona, että en kehtaa valkoista asua laittaa kun morsian kuuluu olla valkoisissa, mutta eipä olisi sitä ongelmaa ollut!

Musta väri on perinteinen hääväri muuten, ajalta ennen Hollywood-tyylisiä prinsessahäitä.

Asiaan kuulumatonta tämä, mutta tuli vain mieleen noiden ehdottomien etikettien noudattamisesta ja mustan suruvärisyydestä. Musta on juhlava väri aina.

• pukeudu asiallisesti
        mieleen... kirjoitti:

Olinpa kerran kesähäissä, joissa sulhanen mustissa, morsian mustissa ja suurin osa naispuolisista häävieraista myös mustissa. Itse pähkäilin kotona, että en kehtaa valkoista asua laittaa kun morsian kuuluu olla valkoisissa, mutta eipä olisi sitä ongelmaa ollut!

Musta väri on perinteinen hääväri muuten, ajalta ennen Hollywood-tyylisiä prinsessahäitä.

Asiaan kuulumatonta tämä, mutta tuli vain mieleen noiden ehdottomien etikettien noudattamisesta ja mustan suruvärisyydestä. Musta on juhlava väri aina.

olenpa ollut monissa häissä,missä vieraat on pukeutuneet miten sattuu,yhdissä häissä oli vieraalla päällä kuluneet kangas shrotsit ja t-paidan rämä(naisella).muut hienoissa mekoissa ym.pitää toisten maksamaa kallista juhlaa edes yrittää juhlistaa pukeutumalla asianmukaisesti.

• ne mustat housut

ja sen sifonkitunikan. Kuulostaa tyylikkäältä mutta ei liian juhlalliselta eikä huomiotaherättävältä.

• make

sellaisena kun olet..

• linssilude turkoosissa

Jösses eiks ole tärkeämpää, että menet eikä mitä sull on päällä? Kun kerran kyselet niin oma mielipiteeni on että läkähdyit juhlissa tänään, olit kummissa tahansa :) - musta ja sifonki ovat kauheita värejä helteellä. Turkoosi tai keltainen, limenvihreä tai shampanja olisi ollut ok.

• kömmähdyksiä

... materiaali... höpsistä hypsistä, toivottavasti oli sitli hauskaa vai huomennako vasta

• verkkopaita,.

verkkopaitaan ja verkkareihin

• Tauno.

Vapaa valinta!

• Moonamaria

Sama se minkälaiset vaatteet on päällä. Turha sitä on juhlavaatteisiin rahaa pistää. Ja kehtaa köyhät ja työttömätkin suvun juhliin tulla kun ei liian koreana olla.

• barbwire
        Moonamaria kirjoitti:

Sama se minkälaiset vaatteet on päällä. Turha sitä on juhlavaatteisiin rahaa pistää. Ja kehtaa köyhät ja työttömätkin suvun juhliin tulla kun ei liian koreana olla.

Koskas sitten saa pukeutua juhlavasti ellei juhliin! Miksi joillekin on niin stressaavaa pukeutua kerran pari kesässä hienosti. Kyllä tuulipukua ja verkkareita saa pitää sitten loppuvuoden. Pukeutuminenhan on ihanaa ja hauskaa. Kaapista se vanha rippimekko esille ja sakset ja lankaa ja vähän retusoidaan uuteen malliin tai yhdistellään asuja eri tavalla ja vaikka uudet kengät lisäksi (Esim. Halpahallista). Musta on kaunis ja juhlava väri jota voi piristää juuri koruilla tms värikkäällä. Kyllähän se kaikilla pistää silmään jos on juuri se sama asukokonaisuus kultaista rippiristiä myöten jokaisissa sukujuhlissa.

• puhtaat ja ehjät

No, jos et keksi mitä yläosaan laittaisit, jätä se paljaaksi tai hyppää järveen vuorenkokoisten murheittesi kanssa.

• ollut ihan

hyvä pukeutumissuunnitelma, jos se on ainoa tilaisuus käydä noissa yo-juhlissa...

Sen sijaan voisi kysyä, onko juhlijan soveliasta ilmoittaa ottavansa vastaan vain rahalahjoja tai suorastaan ilmoittaa pääsylipun hinta!

Onko samanlainen pääsylipun myynti ihan OK häihin, ristiäisiin, 50-vuotispäiville, polttareihin - hautajaisiin nyt ainakin! Eihän vainaja ole enää edes maksamassa itse vieraidensa juhlia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      192
      1425
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      989
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      81
      902
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      6
      847
    Aihe