Hiusvärien vaarallisuus,(syöpä?)

Haalistunut._91

NYT TULEE TEKSTIÄ!

Ihanko
Kirjoittanut: oikeasti.... 1.6.2007 klo 10.13

"...peruskoulun päättäjäiset...siis sinun omat päättäjäisesi? Olet siis mitä, korkeintaan 16-vuotias? Hitsi, eikö sinua pelota, että saat syövän kun noin nuorena värjäät hiuksiasi tuollaisilla myrkyillä? Mikä vika luonnonvärissäsi on?"

Siis EU on älyttömän tarkka aineista joita tänne rajojen sisäpuolelle tuodaan ja epäilen että aineet tutkitaan kyllä tarkasti.

Olen kuullut että syöpä syntyisi noin 20-30 vuoden päästä värjäyksestä ja olisi siihen asti oireeton. Onko tutkimus siis aloitettu 20 -30 vuotta sitten? Silloin ei taatusti ollut nykyvärejä kauppojen hyllyillä mitä nyt on. Pystyvätkö he silti todistamaan syöpään sairastumisen? Entäpä kampaajat? Kuinka monta kampaajaa makaa tällä hetkellä kuoleman kielissä työnsä takia? Miksi kampaajien turvallisuus on siis riskeerattu niin "myrkyllisillä" aineilla?

Jos aineet ovat todellakin niin vaarallisia miksi kampaajilla on edelleen värjäysoikeus ja miksi kauppojen hyllyiltä löytyy edelleenkin värejä ja vaalennusaineita?

Kukahan tämän tutkimuksen on tehty josta radiossa ja muualla niin toitotetaan. Ja missä laboratoriossa ja missä ajassa? Onko jossain varmoja faktoja ja todisteita? Minä en usko ennen kuin näen, se on mottoni ja vaadin todisteita aina jos selitetään asioista joita ei ole todistettu tarpeeksi hyvin. En ole huomannut tv-uutisistakaan mitään.

Joku turhaantunut tutkija kai? Joka ei koskaan saanut värjätä hiuksiaan ja pyrkii pilaamaan muiden ilot. Olen värjännyt hiukseni kolmen vuoden aikana ainenkin 30 kertaa(kotona ja kampaajalla yhteensä siis). Saamatta mitään oireita toistaiseksi. ELi jos aineet pesiytyvät nyt jossain syvällä ihossani ja 20 vuoden kuluttua minulla on leukemia niin pitäisikö minun nyt katua ja alkaa huolehtimaan turvallisuudestani? Kirjoitanko kirjeet läheisilleni valmiiksi jos satun kupsahtamaan. 30 ei ole edes vielä kunnon luku.

Mitähän nämä ns. normaalit värit sisältävät. Ammoniakkia, vetyperoksidia, fenyleenidiamiineja, resorsinolia yms. No eläinten ihollahan näitä testataan kai. Sekin on tuomittavaa. Ihmisen kauneuden tähden vedetään kanien ihot vereslihalle ja katsotaan kuinka muotovaahto vaikuttaa ja salliiko sitä ihmisen iholle laittaa. Olen nähnyt ne kuvat ja ne ovat järkyttäviä. Ihot on nyljetty ja karvat ajattu. Tulisi jokaisen kauneuskuningatar törsääjän miettiä syvällä sisimmässään ja tuntea pisto sydämmessä siitä mitä joku viaton ja puolustuskyvytön joutuu kärsimään hänen tuotteidensa takia.

Sitten ikäraja. On totta että lapsien ihon läpi imeytyy herkemmin aineita ja lapset ovat herkempi. Olisiko hyvä ikäraja siis 18 vai 15? Entäpä suoravärit. Ne tarttuvat hiukseen fysikaalisessa reaktiossa eli hiuksen oman sähkövarauksella pigmentit kiinnityvät hiuksen pintaan. Ja Elumen? Saako siitäkin syövän. Sehän ei ole tavallinen kemiallisesti valmistettu aine kun värjäys toimii fysikaalisesti eikä kemiallista rekatiota tapahdu. Saako lapset siis värjätä hiuksiaan vain suoravärillä ja vappusprayväreillä?

Itse vihaan omaa mustaa hiusväriäni. En ymmärrä miksi suomalaiset naiset niin ihannoivat sitä. Eihän se edes sovi kaikille. Kaikki ihmiset aina valittavat kun näkevät "kauniin " juurikasvuni että "miksi ihmeessä värjäät hiuksiasi kun oma värisi on kiiltävä ja kaunis?" Minä olen kyllästynyt kiiltävään mustaan joka kuumenee auringossa ja aiheuttaa päänsärkyä ja mustalaiseksi haukkumista. Minussa on kuitenkin aasialaista syntyperää. No onhan se ihanaa kun on sileät ja mustat kiiltävät ja VAHVAT hiukset. Ei minun operaatioitani olisi hennot perinteiset suomalaiset hiukset kestäneet. Mutta oma on mielipiteeni ja häpeäni. Aasialaisesta syntyperästä on vain haittaa kun rasismi on täällä valloillaan ja tumma iho, ruskeat silmät ja musta tukka = epäilyksiä ja syrjintää. Seuraava tavoitteeni on saada värilliset piilolinssit jotta saan ruskeat silmät pois. Tasoittaa tätä lookiani ja kulmakarvat on värjättä myös. Maksaisin mitä vain ollakseni vaalea.

Jos joku tietää missä tästä hiusvärit aiheuttavat syöpää-tutkimus on niin ystävällisesti linkkiä ja tietolähdettä kiitos. Voin minäkin sitten miettiä tätä asiaa oikein sydämmeni pohjalta uskallanko ottaa kaksoistutkintoon hiusalanperustutkintoa ollenkaan, jos riskinä on kuolla syöpään 40 vuoden päästä.

5

1040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepjepgf

jos ammoniakki, tuo hirvittävä myrkky, oikeasti aiheuttaa terveysriskejä ihmisille jotka hinkkaavat sitä keksimäärin kuukausittain vuositolkulla päänahkaansa ja hengittävät sen huuruja tajuttomat määrät, miksi sitä yhä käytetään?

jos tupakka muka aiheuttaisi syöpää, miksi sitä yhä myydään ja poltetaan?

jos alkoholista saa niin helposti tappavan yliannostuksen, jos tuo solumyrkky tuhoaa ihmisen niin nopeasti kuin väitetään, miksi sitä yhä myydään ja juodaan?

• kaikkialla

Näin se on. Meidät on yllättävän hyvin saatu sopeutumaan ajatukseen ennenaikaisesta kuolemasta ja syövistä. Aurinkoa palvotaan riskit tuntien, viikonloppukännit vedetään riskit tuntien, suolaa laitetaan jokaiseen ruokaan riskit tuntien.

Kukaan "viranomainen" ei ole joka käänteessä perään katsomassa. Itse on otettava vastuu ja vedettävä rajat.

• hoh hoi

mikäpä nykyään ei syöpää aiheuttaisi!! voi äly mitä tekstiä.

• ristiriitaisuuksia

Hei,
      hiusvärien vaarallisuutta ja mahdollista karsinogeenisuutta on tutkittu valtavasti. Jos surffaat osoitteeseen http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez
      ja laitat hakusanoiksi esim. "hair dyes cancer", tulokseksi pelkästään noilla termeillä tulee 193 tieteellistä artikkelia joista 34 katsausartikkeleita. Abstraktit ovat ilmaiseksi luettavissa, mutta koko artikkelin lukeminen vaatii käyttiksen (itse olen yliopiston koneella joten pääsin niitä katsomaan).
      Lyhyesti: ennen muinoin hiusvärit olivat paljon myrkyllisempiä kuin nykyään, mutta eivät ne nykysinkään tosiaan ole mikään "pitkän elämän salaisuus" - ne voivat altistaa pitkäaikaisessa ja runsaassa käytössä erilaisille yliherkkyysreaktioille, kosketusallergialle jne. Tutkimustulokset runsaan hiusten värjäyksen ja esim. erilaisten syöpätyyppien välillä ovat ristiriitaisia (niin kuin tutkimustulokset melkein joka aiheesta ;)), mutta on havaittu että erityisesti niillä henkilöillä, jotka ovat värjänneet hiuksiaan jo ennen vuotta 1980 (eli niillä väreillä jotka olivat paljon myrkyllisempiä kuin nykyiset), lymfoomaa oli enemmän (=imusolmukesyöpä). Vuonna 2005 julkaistussa tutkimuksessa havaittiin, että äidin raskaudenaikaisella hiusvärien käytöllä ja lapsen riskillä sairastua neuroblastooma-syöpään varhaislapsuudessa saattaisi olla yhteys. Kuitenkaan mitään 100% todistusaineistoa ei ole, että nykyiset hiusvärit aiheuttaisivat syöpää tai vaikuttaisivat esim. lisääntymiskykyyn. Koska niiden vaikutuksia kuitenkin vielä tutkitaan, ja aineisto on ollut ristiriitaista, on varmuuden varalle annettu suosituksia ettei pienten lasten hiuksia värjättäisi, ja että aikuisetkin värjäisivät hiuksiaan max noin 5 viikon välein.

• EI ÄLÄ!

siis älä vaan värjäytä kulmakarvojasi tai hanki vaaleita piilolinssejä! mä olen ainakin aina ihaillut aasialaisia ja mä tekisin mitä vaan et mul olis mustat kulmakarvat ja hiukset ja ruskeet silmät :) mut kyl mä tiiän se tuntuu varmaa susta ärsyttävältä ku sul o ollu ne koko ikäs... mut mä sanon vaan mun mielipiteeni... oo oma ittes ja älä tee mitään kulmakarvoilles tai hiuksilles tai silmilles :P mut omapahan on valintas...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe