Oletko mainosten uhri?

Hombre orig.

Vai pitäisikö kysyä missä määrin olet mainosten uhri? Sillä mainosten sanomaa ei kai kukaan pysty vastustamaan? "Tällä voiteella silkinpehmeä iho. Tällä vehkeellä kilot kuriin. Tällä hajuvedellä saat miehen kuin miehen. Näillä kalusteilla sisustat kodistasi pienen paratiisin."

Mainosten kuvat ovat kauniita ja mainoksessa esiintyvät ihmiset vakuuttavia. Vaikka et mitään ostaisikaan, mainosten onnenkuvat saavat elämäsi ja kotisi näyttämään nuhruisilta ja puutteellisilta.

Vai pystytkö sittenkin vastustamaan houkutuksia? Kerro ihmeessä miten se tapahtuu! Mistä olet löytänyt sen teräksisen kilven josta kaikki mainosten lupaukset kimmahtavat sinne minne ne itseasiassa kuuluvat, eli emävalheiden mittaamattomaan pärekoriin?

14

1654

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä ratkaisu

Opintotuella olen onnistunut estämään kiusauksen!

Kilot pysyvät kurissa itsepoimituilla mustikoilla ja kävelyllä. Kasvoihin pyöräytetään Dailyn tai Pirkan kasvovoidetta. Hajuveden sijaan on luotettava ominaistuoksuun - onneksi vesimaksu on kiinteä =) Vaatteet ostetaan ale-rekistä ja meikkiäkin käytän jopa ripsivärin verran... käyttämäni tuote on siis niiiinn out, että sain sen kuudella eurolla sellaisesta kymmeniä kertoja ronkitusta hyllyn reunaan tungetusta muovikorista.

• Tristar

löytyy koulukasvatuksesta :D erittäin fiksu ala-asteen luokanopettajamme harjoitti suojattejaan näkemään mainosten taakse, joka ikinen viikko aktseltiin mainoksia ja pienissä lapsenmielissämme mietimme yksin ja ryhmässä mitä niissä todella sanottiin ja mikä "annettiin ymmärtää", mikä osuus oli totta ja mikä ei, mikä mielikuva haluttiin antaa vaikka sanat puhuivat muuta.

Heviä kolmasluokkalaiselle mutta pihkura, se toimi. En osaa katsoa mainosta riisumatta sitä mielessäni, vain harvat mainokset saavat ostohalun heräämään pätkääkään.

Täytyy myöntää että pankkitilin saldon miettiminen aina kun jokin hinguttaa auttaa huomattavasti.

• .....

Ei vaikuta. Ihmettelenkin kuinka ihmiset antaa niiden vaikuttaa.

• valentain 64

Jos mainoksissa lupaillut jutut olisivat tosia, kukaan ei olisi vanha, ylipainoinen tms. Ainoat mainokset, joihin uskon, ovat "burana" mainokset. Kun päätä särkee, se auttaa. ;)
      Koetan jotenkin kitkutella päivästä toiseen ilman ryppyvoiteita ja orbitrekkejä. Kumma kyllä, joskus en niitä muistakaan, kun olen unohtanut olemaan elämättä. ;)

• Hombre orig.

Minun on pakko lopettaa nämä "en ehdottomasti ole"-vastaukset silläkin uhalla että keskustelu katkeaa tähän.

Totta kai me kaikki olemme mainosten "uhreja" ihan turha muuta väittääkään! Eikä vain mainosten. TV:stä vyöryy joka ilta tonni amerikkalaista aivopesua ja propagandaa meidän pieniin päihimme. Jos nyt jostain joku vastarannankiiski löytyykin niin kansakuntana me "amerikkalaistumme" joka päivä. Eli tulemme yhä typerämmiksi ja johdettavammiksi ja lammasmaisemmiksi. Ja pelkureiksi mikä on kaikkein pahinta.

• samaa mieltä.

Varmaan kukaan ei sinänsä pidä itseään mainosten uhrina, mutta kyllä ne meihin vaikuttaa. Jos ei vaikuttaisi, niin miksi sitten mainostettaisiin miljoonien edestä? Vaikuttaa siis meidän mielikuviimme... jos hyllyllä on vaikka Tikkurilan maalipurkki ja joku toinen tuntematon merkki, niin kappas vaan kun käsi ojentuu ottamaan sitä tunnettua maalipurkkia. Ja nuoriso hoilottaa mainosten iskulauseita. 'Syökää kanaa' ja miehet on nyt äijiä kun telkkarissa niin sanotaan jne.

• ihan kaikkia

pistä samaan muottiin. Suurimman osan kohdalla pitää enemmän tai vähemmän paikkansa, mutta on niitäkin, jotka eivät katsele tv:tä tai kuuntele radiota tai lue lehtiä...

Ja oma näkemykseni on sellainen, että kriittisyys kaupallisuutta kohtaan on lisääntymässä. Voihan se olla vaan toiveajattelua, mutta tällainen fiilis mulla on.

• Tristar

joskeodella tunnistaisit itsessäsi mainosten uhrin, ja ekskustelussa on selkeästi kielteinen sävy sellaista kohtaan, vastaisitko?

• Hombre orig.

Kysymyshän kuului "pystytkö vastustamaan mainosten houkutuksia ja miten?" Mutta mutta...

Taisi tulla heitettyä ns mahdoton kysymys. Samaa tyyppiä kuin "vieläkö hakkaat vaimoasi" tai "vieläkö harjoitat itsetyydytystä".

Kysymys kuitenkin nousi omasta käyttäytymisestäni. Vaihdan aina kanavaa kun mainoksia alkaa tursuta töötistä. Kaikki postiluukusta tulevat mainokset (minulla on ovessa "Ei mainoksia kiitos"-tarra) heitän samantien jätepaperipinoon.

Olen tullut suorastaan allergiseksi mainoksille. Kaikki se "ihmeellinen hämmästyttävä hätkähdyttävä ainutlaatuinen uskomaton jne jne" saa minussa aikaan suorastaan pahoinvointia jos sellaista joudun kuuntelemaan.

• Tristar
        Hombre orig. kirjoitti:

Kysymyshän kuului "pystytkö vastustamaan mainosten houkutuksia ja miten?" Mutta mutta...

Taisi tulla heitettyä ns mahdoton kysymys. Samaa tyyppiä kuin "vieläkö hakkaat vaimoasi" tai "vieläkö harjoitat itsetyydytystä".

Kysymys kuitenkin nousi omasta käyttäytymisestäni. Vaihdan aina kanavaa kun mainoksia alkaa tursuta töötistä. Kaikki postiluukusta tulevat mainokset (minulla on ovessa "Ei mainoksia kiitos"-tarra) heitän samantien jätepaperipinoon.

Olen tullut suorastaan allergiseksi mainoksille. Kaikki se "ihmeellinen hämmästyttävä hätkähdyttävä ainutlaatuinen uskomaton jne jne" saa minussa aikaan suorastaan pahoinvointia jos sellaista joudun kuuntelemaan.

Mahdoton kysymys, aivan.

Suosiolla viskon mainospostin roskikseen minäkin. Enkä saa aikaiseksi sitä "ei mainoksia" tarraa läntätä laatikkoon. Mainoskatko töllössä on kanavasurffausta tai jääkaappiretkeä varten :D tarkkaavaisuus lyö pois päältä kun katko alkaa.

• ......

Itse opiskelen yliopistotasolla markkinointia, ja mulle on tullut semmonen "brändi-ähky" ja vittuuntuminen kuluttamiseen, että ei mene mainosten paskapuhe läpi tähän tyttöön enää. Eli sillä tavalla ei mainokset vaikuta; tiedän että vaikka ostaisin ryppyvoiteita ja ihmetuotteita, ei minusta siltikään tule huippumallia, ainoastaan 50-72€ euroa köyhempi opiskelijarukka.

Mutta sitten toisaalta kyllähän ne mainokset vaikuttaa: tottakai sitä vertaa itseään niihin mainosten ihmisiin ja tuntee itsensä riittämättömäksi, lihavaksi ja epäseksikkääksi. Vituttaa tämä nykyinen elämänmeno, vituttaa kaikki turhat purkit ja pakkaukset!! Kun minä valmistun niin en kyllä mene huoraamaan monikansallisille yhtiöille.

• yht.k.tiet.psyko

Eikös se niin mene että naisen kuuluu olla herkkäuskoinen? Eihän siitä parinmuodostuksesta muuten mitään tulisi. Ja tietysti mainostajat tietävät tämän naisen ominaisuuden ja pommittavat sitä päivästä toiseen. Näin syntyy kauppoja ja työpaikkoja ja elintasoa. Siis mitä tehokkaampaa on mainostaminen, sitä korkeampi elintaso meillä on.

Onni ja menestys syntyvät siis naisten herkkäuskoisuudesta. Eläköön naisten herkkäuskoisuus!

• Hombre orig.

Ymmärrät varmaan mitä sanot? Koska itseasiassa sanot että ihmisen onnen hinta on uusiutumattomien luonnonvarojen käyttö. Ja tämä tarkoittaa sitä että ihmiskunta kaivaa omaa hautaansa. Tulevat sukupolvet ovat vain hypoteesi. Konkreettista ovat korkeintaan omat lapset. Onko tulevaisuudenusko enää jonkin ihmeelliset science-fiction-kuvitelman varassa? Siihen mennessä kun maapallo on tuhottu, tiedemiehet ovat varmasti löytäneet rotumme parhaille edustajille uuden planeetan?

Lyhyesti sanoen... naisen herkkäuskoisuus ei voi olla eikä saa olla tulevaisuuden kulmakivi.

• mainoksia

En katso mainoksia televisiosta. Onneksi nykytekniikka mahdollistaa sen, että tallentaminen digiboxille on helppoa, joten mainokset voi hypätä näppärästi yli. En myöskään juurikaan seuraa amerikkalaisia tv-sarjoja, en jaksa enää samaa sontaa, mitä sieltä vyöryy. En myöskään lue naistenlehtiä, joita todenteolla kammoan. Minulla ei juurikaan ole mitään mielipidettä esim. nykyvaatetrendeistä. Ostan itse kaupasta sitä, mikä näyttää ja tuntuu kivalta päällä. Oma tyyli on jo löytynyt, joten ei tarvitse mainoksista sitä enää etsiä.

Haluaisin laittaa postilaatikkoomme tarran 'ei mainoksia', mutta avomiekkoseni on sitä vastaan, koska hän selailee mielellään mainokset läpi. Itselleni ne ovat vain kasa roskapaperia, jonka kannan suoraan lehtikeräykseen.

Tuntuu, että nykyihmisten suurinta huvia on käydä ostoksilla ja kuluttaa ja kuluttaa ja kuluttaa. Kunhan vain ostat ja ostat ja keräät kotisi täyteen älytöntä materiaa, niin se on pääsasia. Kaikilla pitää olla maasturit, vaikka asuisi keskellä kaupunkia ja kaikilla täytyy olla iPodit, ettei kuule edes omia ajatuksiaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2779
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      18
      2597
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2288
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1881
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1602
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1565
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1493
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      33
      1251
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26