spagaati

evottaja

eli siis.. mä en millään taivu spagaatiin.
mitä vinkkei on, että miten sais jalkoja venymään?
harjottelen joka ilta, mutta ei vaan taivu. miten muut yleensä saa taipumaan? minkä ikäsenä saitte spagaatit pohjaan?

9

1950

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeejeejerrycotton ;P

mulla oikeella neljänneltä puolalta ja vasemmalla kolmannelta. sivari neloselta kans :D

pitkäjänteisyys, lahjakkuus, sitkeys ja kivunsieto. that's it.

ainiin oon 13. : DDD

• soopaa

Vennyttelyssä ei saa tuntua kipua, silloin tehdään väärin ja tai venytetään liikaa. Tästä voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä, sillä liiallinen venytys aiheuttaa venytysrefleksin aktivoitumisen jonka seurauksena lihakset supistuvat.

Venytyksen täytyy tuntua hyvältä ja rennolta, venytä vähän kerrallaan niin että tunnet vain pientä venytystä noin 10-20sek tämän jälkeen hieman lisäät venytystä 10-20sek tai pidempään.

• minä nyt
        soopaa kirjoitti:

Vennyttelyssä ei saa tuntua kipua, silloin tehdään väärin ja tai venytetään liikaa. Tästä voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä, sillä liiallinen venytys aiheuttaa venytysrefleksin aktivoitumisen jonka seurauksena lihakset supistuvat.

Venytyksen täytyy tuntua hyvältä ja rennolta, venytä vähän kerrallaan niin että tunnet vain pientä venytystä noin 10-20sek tämän jälkeen hieman lisäät venytystä 10-20sek tai pidempään.

enköhän minä nyt tuosta tiedä joukkuevoimistelijana. ;P

• sitten sanonut
        minä nyt kirjoitti:

enköhän minä nyt tuosta tiedä joukkuevoimistelijana. ;P

Kun ei taustoja yhtään kerrota, eipä tarvitsisi turhaan kertoa.

Onko teillä kädetön ja mykkä valmentaja vai miksi täällä huutelet ja kyselet?

• alkup.
        sitten sanonut kirjoitti:

Kun ei taustoja yhtään kerrota, eipä tarvitsisi turhaan kertoa.

Onko teillä kädetön ja mykkä valmentaja vai miksi täällä huutelet ja kyselet?

ei vaan mee..
        ajattelin syksyllä alottaa jonkun voimistelun, näytösvoikka kuulostaa kivalta, jos jotenkin vetreytyisin siinä.
        vai onko noihin ryhmiin jotain että jos olen 14 ja täällä peräkylässä ainoa ikäisilleni tarkoitettu ryhmä on ''näytösvoimistelu jatko tytöt 12-14v..''
        että oletetaanko noissa jatkoryhmissä yleensä että taipuu spagaatiin?

• Skaar
        alkup. kirjoitti:

ei vaan mee..
        ajattelin syksyllä alottaa jonkun voimistelun, näytösvoikka kuulostaa kivalta, jos jotenkin vetreytyisin siinä.
        vai onko noihin ryhmiin jotain että jos olen 14 ja täällä peräkylässä ainoa ikäisilleni tarkoitettu ryhmä on ''näytösvoimistelu jatko tytöt 12-14v..''
        että oletetaanko noissa jatkoryhmissä yleensä että taipuu spagaatiin?

Notkeus on aina hyvä asia kaikissa voimistelu lajeissa, mutta eihän notkeudessa ole mitään hyötyä jos olet löysä!
        Useammat voimistelijat kehuvat itse notkeuttaan, mutta kaikki notkeus menee aivan hukkaa kun et esim. pysty nostamaan jalkoja :((
        Joten jos haluat saada spagaatin venyttele ahkerasti äläkä heti luovuta :) Muista myös venytellä toistakin puolta samalla tavalla, tai muuten voi tulla epämääräisiä selkä kipuja ym. onhan se myös mukavaa olla hyvä, kuin toispuoleinen :D
        Muistathan että myös ruoka valio voi olla syynä erinlaiseen venyvyyteen:)
        Ennen venyttelyä lämppää/lämmittele hyvin KAIKKI lihakset KUNNOLLA!!
        Ennen treenejä syö proteiinia (esim. jugurtti) ja sen jälkeen kuituja (esim. banaania ja TOMAATTIA ((ei kramppeja)) ). Niin vältät kaikki lihaskivut. Etköhän näillä pääse jotenkin aluille :)

• alkup.
        Skaar kirjoitti:

Notkeus on aina hyvä asia kaikissa voimistelu lajeissa, mutta eihän notkeudessa ole mitään hyötyä jos olet löysä!
        Useammat voimistelijat kehuvat itse notkeuttaan, mutta kaikki notkeus menee aivan hukkaa kun et esim. pysty nostamaan jalkoja :((
        Joten jos haluat saada spagaatin venyttele ahkerasti äläkä heti luovuta :) Muista myös venytellä toistakin puolta samalla tavalla, tai muuten voi tulla epämääräisiä selkä kipuja ym. onhan se myös mukavaa olla hyvä, kuin toispuoleinen :D
        Muistathan että myös ruoka valio voi olla syynä erinlaiseen venyvyyteen:)
        Ennen venyttelyä lämppää/lämmittele hyvin KAIKKI lihakset KUNNOLLA!!
        Ennen treenejä syö proteiinia (esim. jugurtti) ja sen jälkeen kuituja (esim. banaania ja TOMAATTIA ((ei kramppeja)) ). Niin vältät kaikki lihaskivut. Etköhän näillä pääse jotenkin aluille :)

Kiitos paljon vinkeistä :D

• Skaar
        alkup. kirjoitti:

Kiitos paljon vinkeistä :D

Iloisia jumppa hetkiä :D

• Satunnainen neuvoja

Joillain ihmisillä on luonnostaan ahtaampi lantio, mikä voi estää spagaatin. Vanhemmalla notkeuden hankkiminen on myös vaikeampaa kuin varhaislapsuudessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lopetin kokonaan ravintoloissa ruokailun ja juomisen

Ravintoloissa hinnat ovat aivan naurettava korkealla. Alkoholin juomisessa ravintoloissa ei ole senkään vertaa järkeä.
      Maailman menoa
      157
      2219
    2. Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä

Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin
      Rovaniemi
      22
      2074
    3. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      492
      1616
    4. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      311
      1378
    5. Kasteen merkityksestä ihmiselle

Jeesuksen hyvä ystävä Nikodemus meni heti Jeesuksen kasteen jälkeen kysymään häneltä kasteen merkityksestä ihmiselle. J
      Kaste
      420
      1209
    6. Miesmäinen vanha nainen joka kulkee lastenvaunujen kanssa

Mikähän kaheli tämä yks kaupungilla karvahattu päässä kulukeva vanha eukko on joka työntää lastenvaunuja. Onhan sitte
      Kuhmo
      19
      1168
    7. Molemmat päät

aivan tulessa😫 Miksi pitää ihmisen tällaisesta kärsiä??? Jos koko ajan pnettaa, niin miksi sitä seksiä ei voi sitten s
      Ikävä
      134
      1056
    8. Ethän leiki kanssani J- mies

Jos oletkin joku pelimies, jolla monia vaihtoehtoja, katkon kylmästi yhteyden. En jaksa sellaisia miehiä.
      Ikävä
      107
      1045
    9. kukaan ei pakota kasteeseen..

Kommentointi estetty, joten kommentoin tähän.Kukaan ei pakota pakkokasteesta puhuvaa kastamaan lastansa.Noloa edes ehdot
      Kaste
      400
      1035
    10. Liikenne onnettomuus

Luin juuri Ampparista Konneveden kauheasta onnettomuudesta jossa menehtyi 60-luvulla syntynyt mies. Onko kellään tarkemp
      Konnevesi
      6
      880
    Aihe