jos tiedät että ystävääsi petetään, kerrotko?
hypoteettinen kysymys
6
612
Vastaukset
- totuus...
Kerron ehdottomasti koska tahtoisin itsekin tietää.
- hypoteettinen vastaus
En kertoisi.
Siis jos minulla olisi ystävä, jota petettäisi.
Jos minulla olisi ystävä, en haluaisi häntä menettää.
Viestintuoja ammutaan ensimmäisenä... - Tristar
Riippuu ihan tilanteesta. Saatan ottaa pettäjää niskasta kiinni ja ravistaa, huomauttaa että asiasta tiedetään, aikooko jatkaa toilailua vai panostaa suhteeseen. Jälkimmäisessä tilanteessa en näe syytä kertoa, jos pettäjä "mokasi" ja haluaa jatkaa suhdettaan, enkä tahtoisi että minulle siinä petetyn osassa silloin kerrottaisiin. Tahtoisin elää onnellisen tietämättömänä ennemmin jos suhde on muuten oikein hyvä :D Miski pilata hyvää asiaa vain siksi että toinen osoittautuukin ihan tavalliseksi ihmiseksi?
*** - mutta en välttämättä
Todennäköisesti kyllä. Jos kuitenkin olettaisin, että kyseisen ihmisen itsensä kannalta on parempi olla tietämättä, en kertoisi. Näin esimerkiksi jos voisi olettaa kyseessä olevan pitkän suhteen yksittäisen erehdyksen, joka ei tule toistumaan.
En itse välttämättä haluaisi tietää yksittäisestä mokasta.- että minulle
kerrottaisiin. Ehdottomasti. Olen ollut tilanteessa jossa sekä sisareni että äitini tiesivät mieheni pettävän minua eivätkä kertoneet. Mies petti minua äitin parhaan ystävättären kanssa, niin että ei siinä suinkaan minua suojeltu...tänä päivänäkään en ole antanut sisimmässäni sitä anteeksi heille. Olen sentään helvetti verisukulainen! Kun kysyin äidiltäni miksi minulle ei kerrottu hän vain totesi että jos olen niin tollo että en itse tajua mitä nokkani alla tapahtuu niin siedänkin tulla petetyksi. Vieläkin vituttaa kun ajattelen tätä, ja siitä on sentään aikaa 15 vuotta...
Toinen tilanne on sitten taas se, jos petetty tietää olevansa petetty, ja tarkoituksella sulkee silmänsä tilanteelta ettei joutuisi tekemään mitään ratkaisevaa. Siinä tilanteessa se että joku tulee kertomaan aiheuttaa juuri sen viestinviejä ammutaan-tilanteen ja kertoja saa haukut. Petettyhän tietää jo, muttei halua tietää...
- mini-mii
Tilanne on muutaman kerran tullut eteen. Olen ensiksi antanut pettäjälle mahdollisuuden itse kertoa. Jos hän ei ole uskaltanut/halunnut, olen kertonut ystävälleni asiasta. Kerroin, koska haluaisin itsekin tietää. Ei ole oikein katsoa vierestä kun toista kohdellaan kuin p*skaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823626
- 333006
- 612985
- 102906
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351669