Julkkis kumppanina

Tyttöystävä

En tiedä, jos minulla tässä mitään suurempaa ongelmaa onkaan, kunhan haluan purkaa vähän sydäntäni teille ja ehkä herättää pikkuisen keskustelua siitä, mitä tarkoittaa se, kun kumppani on julkisuudesta tuttu henkilö.

Minä tapasin hänet hänen työnsä yhteydessä tämän vuoden tammikuussa.
Kenenkään on sitten ihan turha kuvitella, että paljastaisin kenestä on kyse. Enkä myöskään ole Merikukka Forsius, enkä liioin Susan Kuronen. En myöskään liity mitenkään Vesa Keskiseen.

Suhteemme on toistaiseksi ollut lehdiltä piilossa.
Olen ollut siitä tavattoman helpottunut, mutta toisaalta joka päivä luo lisää painetta, että ehkä ehkä jo ensi viikon juorulehdet tuovat kasvoni kaikkien nähtäville.

Väkisinkin miettii, millaista kuvaa minusta sitten luodaan ja millaisena minun tähän astinen elämäni nähdään.

Elämäni on kummallisesti jakautunut omaan elämääni ja yhteiselämäämme, josta periaatteessa en puhu juuri muille kuin vanhemmilleni. En siksi, etten luottaisi ystäviini, vaan siksi, että mitä useammalle puhun sen suuremmaksi kasvaa todennäköisyys jutun nousemisesta otsikoihin.

Minä siis pelkään julkisuutta, mutta rakastan kumppaniani.
Tavallaan suhteessamme on kolme osapuolta; hän, minä ja julkisuus.

Onko täällä muita saman kokeneita?

18

3054

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei varmaaN

auta isnua mutta kokeillaan. Varmasti ymmärrät sen että julkisuus on jossain vaiheessa välttämätöntä. Joka puolellaon silmiä ja korvia jotak haluavat löytää jotain kerrottavaa lehdistölle.

Sekin on totta että kuvan minkä luot itsestäsi tulee sinusta itsestäsi. Ei sinun tarvitse suostua jokaiseen haastatteluun yms. Sen sijaan voi tpysyä ns vaiti julkisuudesta, mutta antaa hyvän kuvan itsestäsi niin, että annat haastatteluita vain tietyille lehdille. Liika julkisuuden karttaminenkin antaa valtaa medialle

Kun valta on median luodaan sinusta helposti viellä negatiivisempi kuva. Kaivellaan tietoja hyvin paljon.Älä pelkää ei julkisuus niin kamalaa ole. Pahempaa on se jos ei uskalla elää elämäänsä. Ihmiset unohtavat helposti.

Onnelista yhteiselämää ***** ja kestävää rakkautta :)

• tyttisss

...sinua. Aikoinani muutamaa julkkista tapaillessa oli minulla koko ajan fiilis; ihana mies, mutta en halua olla osa sitä julkisuutta ja pyöritystä. Joo, omien korvien välissä, jne. mutta se siis vaikutti siihen etten heittäytynyt ko. suhteisiin niiden (ja miesten) tarvitsemalla vakavuudella. Onneksi en ollut vielä rakastunut, silloin olisin joutunut miettimään samoja asioita kuin sinä nyt.

No, onhan sitä joillakin (harvoilla) julkkiksilla sellaisia puolisoita tai tyttö/poikaystäviä, jotka ovat ottaneet periaatteen; puoliso on julkkis, minä en, ja pitävät linjasta kiinni. Ihailtavaa.

Hyväksy se julkisuus mitä pakostakin tulee, sinun lähimmäiset sinut tuntevat, ja muiden mielipiteillä ei ole merkitystä. Neuvoina siis :)

• Tyttöystävä
        tyttisss kirjoitti:

...sinua. Aikoinani muutamaa julkkista tapaillessa oli minulla koko ajan fiilis; ihana mies, mutta en halua olla osa sitä julkisuutta ja pyöritystä. Joo, omien korvien välissä, jne. mutta se siis vaikutti siihen etten heittäytynyt ko. suhteisiin niiden (ja miesten) tarvitsemalla vakavuudella. Onneksi en ollut vielä rakastunut, silloin olisin joutunut miettimään samoja asioita kuin sinä nyt.

No, onhan sitä joillakin (harvoilla) julkkiksilla sellaisia puolisoita tai tyttö/poikaystäviä, jotka ovat ottaneet periaatteen; puoliso on julkkis, minä en, ja pitävät linjasta kiinni. Ihailtavaa.

Hyväksy se julkisuus mitä pakostakin tulee, sinun lähimmäiset sinut tuntevat, ja muiden mielipiteillä ei ole merkitystä. Neuvoina siis :)

Juuri näin se on!
        Samanlaisia ajatuksia minulla on ollut ja on. Jokin ihmeellinen asia jarruttelee, vaikka rakastan häntä todella. Olen päätellyt että se julkisuus, joka minua pidättelee.

Kiitos paljon sinulle!

• tyttisss
        Tyttöystävä kirjoitti:

Juuri näin se on!
        Samanlaisia ajatuksia minulla on ollut ja on. Jokin ihmeellinen asia jarruttelee, vaikka rakastan häntä todella. Olen päätellyt että se julkisuus, joka minua pidättelee.

Kiitos paljon sinulle!

Kiva kuulla että ajatukseni auttoi!

Kaikkea hyvää suhteellesi, ja pidä linjastasi kiinni! Rakkaus on kuitenkin se tärkein :)

• ole rauhassa

ketään ei kiinnosta lonttoposket.

• ..kirjoitat kirjan vasta sitten, kun suhde päättyy...

• .........

kenen äijän oot varastanu vai mikä mättää ku et halua naamaas esille joskus siinä käy niin halusit tai et.ja niinhaän se on että sitä saa mitä tilaa kivat sulle!

• ---

Seurustelin aikanaan kolmisen vuotta julkisuuden henkilön kanssa ja vaikka olimme ja elimme "julkisesti", en joutunut koskaan mukaan julkisuuteen muuten kuin "tyttöystävä -nimekkeellä". Se on paljon sinusta itsestä kiinni ja luonnollisesti siitä, ovatko läheisesi todella lojaaleja sinulle. Kyllä minun ystäväni aikanaan vitsailivat seiskaan soittamisesta, mutta tein selväksi, että ystävyytemme päättyy siihen, jos joku heistä "kavaltaa" minut. En yksinkertaisesti halunnut tulla julkisuuteen jonkun tyttöystävänä - kyllähän näitä turhia julkkiksia riittää ihan tarpeeksi muutenkin.

Julkisuus asettaa paineita, joten toivotan teille kaikkea mahdollista hyvää ja jaksamista!

• Tyttöystävä

Suuri Kiitos. Huomaa kyllä, että joillakin teistä on kokemusta samasta asiasta.

Ihan samanlaista "seiskaan soittelua" on minun ystäväpiirissä jo harrastettu.
        Minäkin olisin mieluummin minä kuin jonkun tyttöystävä.

• Tristar

SInällään sinulla on ongelma, koska asia sinua kiusaa mutta onneksi tämä ongelma on helpompaa lajia; korvien sälissä ja kohtuullisen helposti hoidettavissa. Suhteessanne ei ole julkisuus yhtenä osapuolena, vaan se on sinun mielessäsi. Älä tuo sitä osapuoleksi suhteeseen, suhteessa lette vain te kaksi. Toisen puolison työn laatu ei saa vaikuttaa keskinäiseen suhteeseen enempää kuin sen on pakko.

mietin tässä; jos kasvosi tunnetaan ja elämääsi ruoditaan lehdissä. Mikä on pahinta mitä voisi taåahtua? Miksi pelkään julkisuutta? Jokainen ajatteleva ihminen tietää että se mitä lehdissä kerrotaan, on vain osa totuudesta ja mahdollisimman raflaavaksi muotoiluna. Mikäli et aktiivisesti etsi julkisuutta, ei se sinusta jaksa kauaa kiinnostua.

Mieti, mikä on pahinta mitä voi seurata siitä että tieto suhteestanne leviää? Toimittajat ovat myös ihmisiä ja useimmiten kunnioittavat yksityisyyttäsi jos sitä heiltä pyydät. Voisi olla vapauttavaakin olla ulkona kaapista... juuri nyt stressaat vielä suhteenne piloille mokomasta asiasta ja se ei ole hyväksi :D

Julkisuus itsessään ei ole mitään pelättävää, sinun täytyy vain osata sulkea silmäsi silloin tällöin, niiltä asioilta joita et halua nähdä tai lukea. Kukaan ei pakota. Ihmiset unohtavat kaiken mitä sinusta ikinä kirjoitetaan, ja nopeasti vielä.

Jos asia sinua oikeasti vaivaa, voit löytää apua psykologin nojatuolistakin. Ihan tosissani olen :D asiasta puhuminen jollekin ulkopuoliselle jolla on työnsä puolesta vaitiolovelvollisuus voi helpottaa oloasi paljonkin. Älä stressaa hyvää suhdetta turhanpäiväisillä peloilla! Vaikka eivät ne sinusta turhanpäiväisiltä tunnu... noh, niistä puhuminen kuitenkin asettaa ne paremmin oikeaan perspektiiviin.

• kiitos viihdytyksestä

Jos et olisikaan provo, niin ääliö taidat olla. Miksi uskot että kaverin julkisuus vaikuttaisi sinuun? Lehdet eivät juurikaan kiinnostu yhtä valokuvaa ja kuvatekstiä enempää jonkun anttituiskun tyttöystävästä.

• Tyttöystävä

Hyvä kysymys tuo, mikä olisi pahinta, jos tieto suhteestamme leviäisi.

Kai ne ekat tiedot meistä ja mahdolliset kuvat pelottaa. Niitähän ei vielä ole julkaistu.
        Kai vielä sekin pelottaa, että minulla ei olisi enää omaa elämää samalla tavalla kuin ennen. Minulla olisi kadulla nimi, jonka osa ihmisistä ainakin tuntisi.

Ei nämä pelot tässä niin kovin kamalalta enää tunnu, mutta taitaapa olla ihan aiheellista käydä asiasta jollekin juttelemassa.

Ei näitä asioita paljon ajattele ennen kuin ne ovat omalla kohdalla.

Tietysti sekin on tavallaan ottanut päähän, että sanojansa pitää aina varoa. Ei ole kivaa olla umpirakastunut ja yrittää asiasta vaieta!

• joku ihan muu
        kiitos viihdytyksestä kirjoitti:

Jos et olisikaan provo, niin ääliö taidat olla. Miksi uskot että kaverin julkisuus vaikuttaisi sinuun? Lehdet eivät juurikaan kiinnostu yhtä valokuvaa ja kuvatekstiä enempää jonkun anttituiskun tyttöystävästä.

Huutaa provoa ja ääliöksi haukkuu samaan hengenvetoon. Mitäs se provo taas tarkoittikaan :-)

Mitä tulee suomalaisen journalismin tasoon ja "turhista" aiheista kirjoitteluun, niin viieisitään kesällä kelpaa kaikki uutiset.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200706056196087_uu.shtml

• Tristar
        Tyttöystävä kirjoitti:

Hyvä kysymys tuo, mikä olisi pahinta, jos tieto suhteestamme leviäisi.

Kai ne ekat tiedot meistä ja mahdolliset kuvat pelottaa. Niitähän ei vielä ole julkaistu.
        Kai vielä sekin pelottaa, että minulla ei olisi enää omaa elämää samalla tavalla kuin ennen. Minulla olisi kadulla nimi, jonka osa ihmisistä ainakin tuntisi.

Ei nämä pelot tässä niin kovin kamalalta enää tunnu, mutta taitaapa olla ihan aiheellista käydä asiasta jollekin juttelemassa.

Ei näitä asioita paljon ajattele ennen kuin ne ovat omalla kohdalla.

Tietysti sekin on tavallaan ottanut päähän, että sanojansa pitää aina varoa. Ei ole kivaa olla umpirakastunut ja yrittää asiasta vaieta!

Ymmärrän paremmin kuin tiedätkään :D tosiasia on se että vaikka pelot näyttäisivät jostakusta ulkopuolisesta kuinka vähisiltä ja mitättömiltä, sinulle itsellesi ne ovat olemassa. Niiden ei vain pidä antaa tulla parisuhteen tielle taikka väliin.

Ystäväsikin tunnistavat sinut kadulla. Todennäköisesti on paljon ihmisiä jotka tunnistavat sinut jostakin, julkkuja tai ei. Se jos joku tunnistaakin sinut valokuvasta, ja onko se valokuva sitten koulun ilmoitustaululla tai netissä tai lehdessä, ei muuta asiaa juuri miksikään.

Ei tosiaan ole kivaa olla umpirakastunut ja vaieta asiasta, hmmh, kuka käskee vaieta? Sitä mietin. Mies itse? Pelkääkö naispuolisten fanien menetystä ehkä? :D vaiko miehen työnantaja, pr-porukka? Ja miksi? Tässä asiassa on monta mutkaa joskus, mutta välttämättä ei yhtään. Joskus on vain mutkia joita näkee vaikka niitä ei olisikaan, asioita jotka vaikuttavat suuremmilta kuin ovatkaan.

Toinen asia mikä voi auttaa paljonkin on jutella aiheesta samassa tilanteessa olevien kanssa (mitä täältä haitkin), kun en tiedä mistä bisneksestä tai millaisesta julkisuudesta on kyse niin en osaa sen tarkemmin osoittaa sormella mutta etenkin pitkään yhdessä olleiden parien, joista toinen on enenmmän tai vähemmän julkisuuden henkilö, seurasta voi olla apua. Koska kaikki me olemme aivan samanlaisia ihmisiä vikoinemme ja imagoinemme, on se joku sitten ottamassa valokuvia vieressä tai ei, ja päätyivät ne valokuvat sitten nettiin, lehtiin tai omaan albumiin.

• Tristar
        Tristar kirjoitti:

Ymmärrän paremmin kuin tiedätkään :D tosiasia on se että vaikka pelot näyttäisivät jostakusta ulkopuolisesta kuinka vähisiltä ja mitättömiltä, sinulle itsellesi ne ovat olemassa. Niiden ei vain pidä antaa tulla parisuhteen tielle taikka väliin.

Ystäväsikin tunnistavat sinut kadulla. Todennäköisesti on paljon ihmisiä jotka tunnistavat sinut jostakin, julkkuja tai ei. Se jos joku tunnistaakin sinut valokuvasta, ja onko se valokuva sitten koulun ilmoitustaululla tai netissä tai lehdessä, ei muuta asiaa juuri miksikään.

Ei tosiaan ole kivaa olla umpirakastunut ja vaieta asiasta, hmmh, kuka käskee vaieta? Sitä mietin. Mies itse? Pelkääkö naispuolisten fanien menetystä ehkä? :D vaiko miehen työnantaja, pr-porukka? Ja miksi? Tässä asiassa on monta mutkaa joskus, mutta välttämättä ei yhtään. Joskus on vain mutkia joita näkee vaikka niitä ei olisikaan, asioita jotka vaikuttavat suuremmilta kuin ovatkaan.

Toinen asia mikä voi auttaa paljonkin on jutella aiheesta samassa tilanteessa olevien kanssa (mitä täältä haitkin), kun en tiedä mistä bisneksestä tai millaisesta julkisuudesta on kyse niin en osaa sen tarkemmin osoittaa sormella mutta etenkin pitkään yhdessä olleiden parien, joista toinen on enenmmän tai vähemmän julkisuuden henkilö, seurasta voi olla apua. Koska kaikki me olemme aivan samanlaisia ihmisiä vikoinemme ja imagoinemme, on se joku sitten ottamassa valokuvia vieressä tai ei, ja päätyivät ne valokuvat sitten nettiin, lehtiin tai omaan albumiin.

ovat nuo kansainvälisestikin tunnetut kasvot todenneet useammin kuin kerran että Suomi on rauhallinen paikka. Sen on niin moneen kertaan kuullut ja nähnyt että Suomessa ihmiset pidättäytyvät hienosti, kukan ei ala kirkua ja juosta perässä tai mesota keskellä katua, korkeintan pyytävät nimikirjoitusta tai kehaisevat ohimennen. Sellaista hysteriaa täällä ei oikein näe :D sikäli voit olla varsin rauhallisena sen "oman elämä menetyksen" suhteen. Sellaista ei kaikella todennäköisyydellä tule tapahtumaan, vaan ajtkat elämää aivan samalla tavalla kuin tähänkn asti, samana ihmisenä.

Minun ajatukseni tulevat tänään nähtävästi pätkissä.

• Tyttöystävä
        Tristar kirjoitti:

ovat nuo kansainvälisestikin tunnetut kasvot todenneet useammin kuin kerran että Suomi on rauhallinen paikka. Sen on niin moneen kertaan kuullut ja nähnyt että Suomessa ihmiset pidättäytyvät hienosti, kukan ei ala kirkua ja juosta perässä tai mesota keskellä katua, korkeintan pyytävät nimikirjoitusta tai kehaisevat ohimennen. Sellaista hysteriaa täällä ei oikein näe :D sikäli voit olla varsin rauhallisena sen "oman elämä menetyksen" suhteen. Sellaista ei kaikella todennäköisyydellä tule tapahtumaan, vaan ajtkat elämää aivan samalla tavalla kuin tähänkn asti, samana ihmisenä.

Minun ajatukseni tulevat tänään nähtävästi pätkissä.

Ei sen väliä vaikka tulevatkin pätkissä.
        Olen ainakin toistaiseksi pysynyt hienosti juonessasi kiinni ja seurannut punaista lankaasi helpolla.

Tarkotin tuolla oman elämän menetyksellä lähinnä sitä, että kun olen jostain tuttu, uutisarvoa alkaa olla silläkin, jos satun olemaan baarissa ystävieni kanssa vähäsen viihteellä. Jos se viihteellä olo menee pikkasenkaan överiksi saatan päästä jopa lööppeihin kysymys perässä "missä on poikaystävä?".

Kun mulla ei ole isommin kokemusta julkisuuden henkilönä olemisesta on varmaan ihan luonnollista pelätä sitä.

Taustailu on mun oma päätös, eikä siihen ole rakkaani sanonut yhtään mitään muuta, kuin että aikoo kunnioittaa minun päätöstäni.

• Tristar
        Tyttöystävä kirjoitti:

Ei sen väliä vaikka tulevatkin pätkissä.
        Olen ainakin toistaiseksi pysynyt hienosti juonessasi kiinni ja seurannut punaista lankaasi helpolla.

Tarkotin tuolla oman elämän menetyksellä lähinnä sitä, että kun olen jostain tuttu, uutisarvoa alkaa olla silläkin, jos satun olemaan baarissa ystävieni kanssa vähäsen viihteellä. Jos se viihteellä olo menee pikkasenkaan överiksi saatan päästä jopa lööppeihin kysymys perässä "missä on poikaystävä?".

Kun mulla ei ole isommin kokemusta julkisuuden henkilönä olemisesta on varmaan ihan luonnollista pelätä sitä.

Taustailu on mun oma päätös, eikä siihen ole rakkaani sanonut yhtään mitään muuta, kuin että aikoo kunnioittaa minun päätöstäni.

Juu, uutiskynnys voi ylittyä liiallisesta riekkumisesta jos likkaporukassa pääsee mopo käsistä... nooh. toisaalta taas, jos lehdessä lukee "missä on pikaystävä", mitä lukija ajattelee? Minä ajattelen "tyttöjen ilta, mies on varmaan kotona". Mutta kyllä, ymmärrän mitä ajat takaa.

On täysin luonnollista arastella elämänvaihetta tai muutosta jota ei ole ennen kokenut, hitto, siinä ei ole mitään hävettävää. Ja huomattavasti parempi että purat ajatuksiasi täällä kuin että miettisit niitä itseksesi. Onhan tässä nyt tätä vertaistukea tullut useammaltakin :D ja niinkuin on todettuakin, ei siinä mitään pelättävää ole jos nyt hiukan isompi lukijakunta tietää kenen kanssa olet suhteessa. Suomalaiset ovat yllättävän korrketia porukkaa ja ymmärtävät yksityisyyden päälle. (eikä lööppikuvista maksetakaan kovin hyvin :D)

taustailu on kyllä ehdottomasti fiksu päätös, parisuhteen joka vaiheen ruotiminen julkisuudessa on paitsi tylsää, myös tuhoisaa. Keskinäinen suhteenne kuuluu teille ja läheisillenne, that's it. Kirjoittakoon joku mitä tykkää, se joka sinut ja suhteenne tuntee, tietää asian oikean laidan vaikka mitä lokaa niskaan tulisi, ja niillä lopuilla, niiden mielipiteillä, ei juuri väliä ole.

• .........
        Tristar kirjoitti:

Juu, uutiskynnys voi ylittyä liiallisesta riekkumisesta jos likkaporukassa pääsee mopo käsistä... nooh. toisaalta taas, jos lehdessä lukee "missä on pikaystävä", mitä lukija ajattelee? Minä ajattelen "tyttöjen ilta, mies on varmaan kotona". Mutta kyllä, ymmärrän mitä ajat takaa.

On täysin luonnollista arastella elämänvaihetta tai muutosta jota ei ole ennen kokenut, hitto, siinä ei ole mitään hävettävää. Ja huomattavasti parempi että purat ajatuksiasi täällä kuin että miettisit niitä itseksesi. Onhan tässä nyt tätä vertaistukea tullut useammaltakin :D ja niinkuin on todettuakin, ei siinä mitään pelättävää ole jos nyt hiukan isompi lukijakunta tietää kenen kanssa olet suhteessa. Suomalaiset ovat yllättävän korrketia porukkaa ja ymmärtävät yksityisyyden päälle. (eikä lööppikuvista maksetakaan kovin hyvin :D)

taustailu on kyllä ehdottomasti fiksu päätös, parisuhteen joka vaiheen ruotiminen julkisuudessa on paitsi tylsää, myös tuhoisaa. Keskinäinen suhteenne kuuluu teille ja läheisillenne, that's it. Kirjoittakoon joku mitä tykkää, se joka sinut ja suhteenne tuntee, tietää asian oikean laidan vaikka mitä lokaa niskaan tulisi, ja niillä lopuilla, niiden mielipiteillä, ei juuri väliä ole.

EI siinä mittään, itsestä se on kiinni. Ei täällä Suomessa vedetä julkisuuteen jos ei sitä itse halua. Itse olen ujonpuoleinen, panikoidun julkisuudesta. Mieheni on iso julkkis eräässä toisessa maassa, euroopassa. Kertaakaan ei ole tarvinnut minun kommentoida mitään ja isommissa juhlissa väistelen kameroita. Ainakin tässä toisessa Euroopan maassa kaikissa juhlissa on niin paljon linssiluteita, että rauhassa kyllä saa olla jos sitä haluaa. Sitä paitsi, miehestänihän ne on kiinnostuneita ei minusta. Tosin kyllähän se lehdissä kuulutettiin että mieheni ei ole enää sinkku. Minut mainittiin termillä tyttöystävä ja eksoottinen kaunotar...;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      280
      10306
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      244
      5993
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      173
      5424
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      95
      5048
    5. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      19
      3315
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      9
      2714
    7. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      214
      2612
    8. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      17
      2434
    9. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2284
    10. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      382
      2207
    Aihe