Aloitin n. kuukausi sitten säännöllisen epäsäännöllisen hölkkäämisen peruskunnon kohottamiseksi. Ongelmaksi on muodostunut se, että noin 2 km juoksun jälkeen vasen jalka alkaa nilkasta alaspäin puutua pikkuhiljaa ja 3 km kohdalla nilkan alapuolinen osa on varmaan 70% puutunut ja viimeistään 4 km kohdalla täysin puutunut. Tämän takia lopetan yleensä juoksemisen 3 km kohdalla, koska homma ei tunnut enää tossa vaiheessa kovin terveelliseltä.
Toinen jalka ei puudu ollenkaan, mutta kummankin jalan nilkat on aika tulessa. Muuten juoksemista pystyisin jatkamaan helpostikin, mutta jalat ei vaan kestä.
Yleensä vauhti on ollut 6,5 min / 1 km (noin 1900m cooper-vauhtia) elikkä mielestäni melkosen hidasta nopeutta. Strategiset arvot: mies, 21v, 175 cm, 79 kg. Eli siis normaalin painon rajalla.
Missäköhän on vika? Kanttaisiko jatkaa hölkkäämistä vai siirtyä suosiolla pyöräilyyn?
Jalan puutuminen
3
2224
Vastaukset
- Apua varmasti löytyy
Tuttu juttu, sama oli minulla juoksuharrastuksen alussa sekä vieläkin aina keväällä hiihtokauden päättyttyä, kun siirrytään suurempiin juoksumääriin. Jalkasi eivät ole vielä tottuneet juoksuun tarpeeksi.
Vaiva saattaa siis loppua, kun kilometrejä tulee kuukausien kuluessa tarpeeksi, en lopettaisi juoksua missään nimessä.
Ensialkuun itse hidastaisin ainakin vauhtia rauhallisemmaksi hölköttelyksi tuonne 7-7,5 min/km ja kokeilisin myös parempia kenkiä, jos kengät ovat marketin "juoksu"kengät. Kannattaa myös katsoa erikoisliikkeessä pronaatiotuen tarve. Huolellinen venyttely ennen lenkkiä saattaa sekin vähän auttaa.- qwasd
Juu, hidastamisesta oli apua enemmän kuin luulinkaan. Kyllä se tästä pikkuhiljaa. :)
- Parrujalka
Minä ole kärsinyt koko "urani" ajan vasemman jalan varpaiden ja päkiän puutumisesta. En nyt muista mikä nimi ko vialla on mutta suomeksi sanoen se johtuu siitä vasen jalkapöytäni on hieman laskeutunut päkiän kohdalta.
Puutuminen alkaa 5 km jälkeen joka lenkillä. Olen kuitenkin juossut useita maratoneja, vielä useampia puolikkaita eikä se juoksua haittaa yhtään.
Lisää rasitusta pikku hiljaa ja jos jalka ei totu juoksun rasitukseen niin käy näyttämässä sitä lääkärillä. Onhan se mahdollista että sieltä löytyy joku rakenteellinen vika joka ilmenee puutumisena.
Pyöräilyä voit pitää, ja kannattaakin monipuolisuuden vuoksi, mukana ja nauttia komeista ilmoista pyörän kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006