Olen huomannut viimeisten viikkojen aikana, että oikea pohjettani alkaa sattumaan vain muutaman minuutin juoksun jälkeen.
Aluksi kipu tuntuu alhaalla jalassa ja suorituksen aikana se nousee ylös koko pohkeeseen. Jos pidän pienen tauon, jalka on totaalisen jumissa. Sääriluussa tuntuu myös kipua, jos sitä sivuilta tietystä kohtaa painan.
Olen pelaillut jalkapalloa, ja huomannut sen lähinnä siinä. Kengät on hyvät ja pehmeät nurmikentät. Voikohan kyseessä ollu jotain akillesjänneongelmaa tai jotain? Ei oo koskaan aikasemmin ollut tälläista.
Harmittaa vain, kun heti alkaa sattumaan jalkaan. Kunnosta se ei pitäisi olla kiinni. Viimeiset kolme fudis-peliä olen vetänyt hampaat irvessä pohje kipeänä...
Kiitos etukäteen, jos joku osaisi neuvoa, mistä kiikastaa.
Pohje menee lukkoon...
1
877
Vastaukset
- aleksi-78
Kuulostaa siltä kuin sinulla olisi penikkatauti. Kuvailemasi oireet ainakin sopivat siihen kuin nyrkki silmään.
Jos haluat päästä vaivastasi eroon, niin käytäpä seuraavia listaa apunasi. Ole hyvä!
1. Lepo. Suomeksi sanottuna pidä nyt ensi alkuun todella pitkä tauko lenkkeilystä.
2. Kylmää pohkeisiin. Kylmä laskee tulehdusta. Pakastevihannespussi tai geeliä.
3. Venyttele pohkeet joka ilta auki ennen nukkumaanmenoa. Lepovenytyksiä eli 30 sekunnista 2 minuuttiin samassa asennossa, ei heijausliikettä.
4. Diasporal-magnesium. Ryhdy nauttimaan sitä heti päivittäin. Poistaa kireyden lihaksista. Tehomaatalous vienyt magnesiumin ruoastamme. Itselläni auttanut suunnattomasti! Myös mm. Markus Pöyhösen vakioaine.
5. Kenkien vaihto suositeltavaa, mikäli nykyiset kenkäsi ovat loppuun asti käytetyt. Katso sitten, että uusissa on hyvät vaimennukset.
6. Penikka on siitä ikävä, että uusiutuu varsin helposti. Suositeltavaa olisi siis jättää asfaltilla juoksut väliin. Mitä pehmeämpi alusta, sitä enemmän pohkeesi nivelesi tykkäävät.
7. Hieronta omatoimisesti tai urheiluhierojan toimesta. Penikat on hieronnalla myös mahdollista "repiä auki", mutta se ei ole tarkoitettu miksikään viikottaiseksi rutiiniksi. Hiero alhaalta ylöspäin, ns. sydämen suuntaan.
7. Levon osuutta ei voi vähätellä. Itse pidin aikoinani n. 8 kuukauden tauon juoksemisesta. Se tuskin on mikään absoluuttinen totuus, mutta jos nyt pitäisit taukoa vaikka 2 kuukautta.
8. Lääkäristä ei ole apua, ainakaan alkuvaiheessa. Paraneminen perustuu siihen, mitä ITSE teet asian hyväksi. Jos päästät vaivan pahenemaan tai annat asian vaan olla, jalkaasi kehittyy ennen pitkää rasitusmurtuma, joka ymmärtääkseni vaatiikin jo sitten leikkaushoitoa.
Kärsivällisyyttä hoito-prosessiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683209
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753077Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682942On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251657Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576