Rakas lähimmäiseni, pyydän mitä sydämestäni voin, että ota Jeesus vastaan. Anna Hänen tulla pelastajaksesi.
Ilman Jeesusta olet ikuisesti kadotettu ja tämä kaikki on totta! Helvetti on todellinen ja konkreettinen kauhun paikka.
Vain Jeesukseen turvaamalla olet turvassa. Hän on ainut tie.
http://helisreal.tripod.com/
Viis evoluutiosta
20
1427
Vastaukset
- ihanalta
tämä uskosi...
Tässäkö on uskosi ydin? Uskot johonkin, että et joudu helvettiin? - ..tosi..
..pelottavalta. Entä jos ei pysty uskomaan Jeesukseen vaikkapa ikävän elämänkohtalon, taustan, kasvatuksen, heikon luonteen jne. takia (vaikka haluaisi tai on yrittänyt)? Hell awaits? Milloin ja miksi asiat menivät noin pieleen että suurin osa ihmisitä ilmeisesti päätyy helvettiin? Miten voi uskoa Jeesukseen jos ei ole konkreettista kokemusta hänestä ja asiat vaan menevät pieleen vaikka edes yrittäisi uskoa?
Lopputulos "pelissä": Saatana vs. Jumala, "6-2", eli Saatana saa houkuteltua enemmän sieluja mukaansa kuin Jumala? Saatanan konstit tehokkaammaat? Saatana tavallaan voimakkaampi (houkuttelemaan ihmisiä) kuin Jumala? Painajaismainen todellisuus? Parempi ettei olisi syntynytkään? - krap
..tuli ja sovitti..
mikä siinä jos elää toisia kunnioittaen..puhtaalla omallatunnolla..rakastaen lähimmäisiä, ilman vouhotusta,ja "tulkintoja"
max - Retrograph
Kiitos hyvistä nauruista.
"Naisen puhuessa liekit kärvensivät hänen luisia, Jeesusta kohti ojentuvia käsivarsia. Jeesus toisti aikaisemmat sanansa: ”Tuomio on asetettu.”"
Oikeasti... Älkää stressatko tätä elämää niin kauheasti. Menee samaan sarjaan kun nämä UFO-sieppaukset: Ihmiset haluavat heidän elämällään olevan merkityksen ja tuntea itsensä uniikeiksi ja kun eivät sitä löydä reaalimaailmasta niin aina löytyy ekstraterrestriaali, uskonnollinen ikoni tai keijukainen joka valitsee juuri Sinut jollekin uskomattomalle matkalle toiseen maailmaan kokemaan asioita joita ei voi verrata mihinkään tämän todellisuuden kontekstissa minkä jaamme keskenämme. - lord_juhani9
Helvetti on oikeasti suosittu lomakohde:
http://hiki.pedia.ws/wiki/Helvetti
Suosittelen. - illuminatus*
Käsittämätöntä tässä on se, että joku todellakin ottaa nuo pelletarinat todesta.
- Keijo Kojootti
Minua taas tympäisee asiat jossa toinen ihminen oikeuttaa itsensä toisen ihmisen yläpuolelle.
Esim. Greenpeace ihminen haluaa ettei metsästä kaadettaisi puita, kun toinen ihminen haluaisi kaataa metsästä puita.
Toinen näkökulma
Esim. Greenpeace ihminen haluaa ettei metsästä kaadettaisi puita, kun toinen ihminen haluaisi kaataa metsästä puita.
Kumpikin ihminen oikeuttaa itsesä kumoamaan toistensa inhimillisyyden. - illuminatus*
Keijo Kojootti kirjoitti:
Minua taas tympäisee asiat jossa toinen ihminen oikeuttaa itsensä toisen ihmisen yläpuolelle.
Toinen näkökulma
Kumpikin ihminen oikeuttaa itsesä kumoamaan toistensa inhimillisyyden.En usko, että metsänomistaja kuvittelee olevansa Greenpeacen jäsenen yläpuolella tai päinvastoin. Mielipiteet voivat erota, mutta tuossa esimerkissäsi sekä Greenpeace että metsänomistaja voivat perustella asiaansa ihan rationaalisin argumentein, kun taas Mary Baxter esittelee NDE-hallusinaatioitaan muka tosiasiallisina havaintoina helvetistä.
Baxterin osalta ei kysymys ole mistään ylä- ja alapuolelle asettamisesta, vaan siitä voidaanko noihin lausumiin luottaa sen enempää kuin vaikkapa uniin?
No, ei tietenkään voida. Eikä sekään ole alkuunkaan pois suljettua, ettei Baxter puhuisi vain puhtaasti omiaan rahan toivossa: kyllä uskovaisilta valehtelukin sujuu.
Jos lukija sitten ottaa nuo Baxterin mihinkään väitettä kummempaan perustuvat tarinat todesta, niin häntä voi pitää vähintään kritiikittömänä. Ja jos kritiikittä levittelee noita tarinoita muka todellisina tapahtumina, niin silloin esittäjää voidaan luonnehtia hiukan jämäkämminkin.
Ei kaikkea kannata uskoa, vaikka juttu muuten kivalta kuulostaisikin!
- tottuuvet
God is Dead.
--Nietzsche, 1882
Nietzsche is Dead.
--God, 1900
Nietzsche and God both died on a hill in South Viet Nam, January 1967.
--Bryant Wetzel, 2004- jeesus1
Rakkaat ystävät teillä on mahdollisuus valita elämänne suunta tässä lihallisessa ajassa vielä kun elätte.
Jeesus rakastaa teitä niinkuin minäkin. Enkä minä halua teille mitään pahaa käyvän. Mutta teidän on tehtävä valinta. Joko te "katsotte ylen jeesuksen totuuden sanat raamatusta". tai etsitte häntä rukouksen ja raamatun sanan kautta.
Hän kyllä vastaa jokaiselle joka häntä etsii.
jeesus on vanhassa testamentissa että uudessa testamentissa sama jumala joka on kaikkialla.
Lue raamtusta
room 10:9-11
Ihmisen alentaa hänen oma ylpeytensä mutta alavamielinen saa kunnian.
Sananlaskut 18:12
-Sillä ei ole maanpäällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä.
-Älä myöskään pane mieleesi kaikkia puheita, mitä puhutaan, ettet kuulisi palvelijasi sinua kiroilevan.
-Sillä oma sydämesikin tietää, että myös sinä olet monta kertaa kiroillut muita.
Saarnaaja 7:20-22
Jeesus on tie totuus ja elämä amen.
Jeesus Kristus on tie totuus ja elämä amen. - Retrograph
jeesus1 kirjoitti:
Rakkaat ystävät teillä on mahdollisuus valita elämänne suunta tässä lihallisessa ajassa vielä kun elätte.
Jeesus rakastaa teitä niinkuin minäkin. Enkä minä halua teille mitään pahaa käyvän. Mutta teidän on tehtävä valinta. Joko te "katsotte ylen jeesuksen totuuden sanat raamatusta". tai etsitte häntä rukouksen ja raamatun sanan kautta.
jeesus on vanhassa testamentissa että uudessa testamentissa sama jumala joka on kaikkialla.
Lue raamtusta
-Sillä ei ole maanpäällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä.
-Älä myöskään pane mieleesi kaikkia puheita, mitä puhutaan, ettet kuulisi palvelijasi sinua kiroilevan.
-Sillä oma sydämesikin tietää, että myös sinä olet monta kertaa kiroillut muita.
Jeesus Kristus on tie totuus ja elämä amen.Amen.
http://www.4degreez.com/misc/dante-inferno-test.mv
Level 6. \o_ Amen.
"You approach Satan's wretched city where you behold a wide plain surrounded by iron walls. Before you are fields full of distress and torment terrible. Burning tombs are littered about the landscape. Inside these flaming sepulchers suffer the heretics, failing to believe in God and the afterlife, who make themselves audible by doleful sighs. You will join the wicked that lie here, and will be offered no respite. The three infernal Furies stained with blood, with limbs of women and hair of serpents, dwell in this circle of Hell."
Amen Jeesus Hallelujah Amen.
Jeesus on Totuus. Amen.
Amen.
Amen.
Jeesus rakastan sinua AMEN!!!
Isä suurin ja rakkain joka olet Taivaissa, armahda meitä syntisiä! AMEN!!!
Jeesus on Suurin AMEN!!!!!!
Soittakaa psykiatri AMEN!!!!!
Tarvitsen lääkitystä AMEN!!
JEESUS PELASTAA AMEN AMEN AMEN!!!!!!!!!!
AMEN!!! - ..Jeesus..
jeesus1 kirjoitti:
Lue raamtusta
Jeesus Kristus on tie totuus ja elämä amen...vastaa ihmiselle? Vahava tunnetila (voiko tunteisiin luottaa?), äänien kuuleminen pään sisällä, unet vai mikä on se vastausmetodi?
Entä jos kokee olevansa liian syntinen pystyäkseen uskomaan tai olemaan kuuuliainen Raamatun vaatimuksille esim. pyhästä elämästä? Entä jos ei vain ole kärsivällinen ja vahva luonne että pystyisi/jaksaisi uskoa? Minkä luonteelleen ja heikkouksilleen voi? Eikö usko olekaan lahja? - puuttui
jeesus1 kirjoitti:
Lue raamtusta
Jeesus Kristus on tie totuus ja elämä amen.Koska luet tätä, se tarkoittaa että sinun täytyy kommentoida.
KYLLÄ, JUURI SINUN!
Kommentoi ihan mitä haluat, kunhan et saarnaa uskoasi. Se on täysin ajanhukkaa.
Kommentoin sinua sen verran, että ymmärrän uskosi pelkkänä heppoisena vastalauseena noin yleisellä tasolla yhteistä totuutta vastaan. Ollenet suhteellisen pihalla jesseinesi ja jättänet itseltäsi kokematta suuren tottuuven ?!
Vastarannan kiiskejä tarvittaneen, mutta tee se kummiskiin tyylillä, kiitos. No loppuhan se suarnoominen ! - on lahja
..Jeesus.. kirjoitti:
..vastaa ihmiselle? Vahava tunnetila (voiko tunteisiin luottaa?), äänien kuuleminen pään sisällä, unet vai mikä on se vastausmetodi?
Entä jos kokee olevansa liian syntinen pystyäkseen uskomaan tai olemaan kuuuliainen Raamatun vaatimuksille esim. pyhästä elämästä? Entä jos ei vain ole kärsivällinen ja vahva luonne että pystyisi/jaksaisi uskoa? Minkä luonteelleen ja heikkouksilleen voi? Eikö usko olekaan lahja?Kukaan ei omin voimin voi eikä jaksa olla uskossa viikkoa kauempaa.
Jumala synnyttää uskon ja vahvistaa sitä.
Raamattu antaa ohjeita miten on hyvä elää. Ainakin minä olen elämässäni hyvin epäonnistunut pyhässä elämässä ja olen paljon syntiä tehnyt ihminen. Silti minulla on edelleen usko, koska se ei ole alkanutkaan minusta vaan suuremmasta.. Jumalasta.
Luonteelleen ja heikouksilleen ei ihminen voi mitään, mutta Jeesus voi. Sen olen itse saanut suu auki ihmeissäni todeta. Siitäkin saan kiittää Jumalaa. Tiedän olevani hyvin altis houkutuksille ja valmis lankeamaan syntiin helposti... ja silti kelpaan Jeesuselle ja Hän rakastaa minua.
Jeesus on luvannut viedä minut perille. Hän on näyttänyt minulle, joka olin suurin Jumalan epäilijä ja vastustaja ennen, että Hän on elävä persoona ja Hän on valmis vastaamaan heikkoonkin avunpyyntöön.
Olen edelleen ihmeissäni siitä, miten ihanaa on olla uskossa ja samaan aikaan epäonnistunut ihminen.
Mutta niinhän se onkin... Jeesus on juuri heikkoja varten. Oma elämä ei tartitse olla kunnossa vaan saat mennä Mestarin eteen sellaisen kuin nyt olet.
Kiitos Jeesus :) on lahja kirjoitti:
Kukaan ei omin voimin voi eikä jaksa olla uskossa viikkoa kauempaa.
Raamattu antaa ohjeita miten on hyvä elää. Ainakin minä olen elämässäni hyvin epäonnistunut pyhässä elämässä ja olen paljon syntiä tehnyt ihminen. Silti minulla on edelleen usko, koska se ei ole alkanutkaan minusta vaan suuremmasta.. Jumalasta.
Luonteelleen ja heikouksilleen ei ihminen voi mitään, mutta Jeesus voi. Sen olen itse saanut suu auki ihmeissäni todeta. Siitäkin saan kiittää Jumalaa. Tiedän olevani hyvin altis houkutuksille ja valmis lankeamaan syntiin helposti... ja silti kelpaan Jeesuselle ja Hän rakastaa minua.
Jeesus on luvannut viedä minut perille. Hän on näyttänyt minulle, joka olin suurin Jumalan epäilijä ja vastustaja ennen, että Hän on elävä persoona ja Hän on valmis vastaamaan heikkoonkin avunpyyntöön.
Olen edelleen ihmeissäni siitä, miten ihanaa on olla uskossa ja samaan aikaan epäonnistunut ihminen.
Mutta niinhän se onkin... Jeesus on juuri heikkoja varten. Oma elämä ei tartitse olla kunnossa vaan saat mennä Mestarin eteen sellaisen kuin nyt olet.
Kiitos Jeesus :)>>Kukaan ei omin voimin voi eikä jaksa olla uskossa viikkoa kauempaa. Jumala synnyttää uskon ja vahvistaa sitä.>Raamattu antaa ohjeita miten on hyvä elää. Ainakin minä olen elämässäni hyvin epäonnistunut pyhässä elämässä ja olen paljon syntiä tehnyt ihminen. Silti minulla on edelleen usko, koska se ei ole alkanutkaan minusta vaan suuremmasta.. Jumalasta.>Luonteelleen ja heikouksilleen ei ihminen voi mitään, mutta Jeesus voi. Sen olen itse saanut suu auki ihmeissäni todeta. Siitäkin saan kiittää Jumalaa. Tiedän olevani hyvin altis houkutuksille ja valmis lankeamaan syntiin helposti... ja silti kelpaan Jeesuselle ja Hän rakastaa minua.
- Kari Grandi
on lahja kirjoitti:
Kukaan ei omin voimin voi eikä jaksa olla uskossa viikkoa kauempaa.
Kiitos Jeesus :)>>Kukaan ei omin voimin voi eikä jaksa olla uskossa viikkoa kauempaa.
Jumala synnyttää uskon ja vahvistaa sitä.>>
Tätä te uskikset hoette. Tämä on kuitenkin ristiriidassa tämänkin ketjun aloitusviestin kanssa.
>>Raamattu antaa ohjeita miten on hyvä elää.>>
Kuten lukemattomat muut kirjat.
>>Ainakin minä olen elämässäni hyvin epäonnistunut pyhässä elämässä ja olen paljon syntiä tehnyt ihminen.>>
Minäkin olen mielestäni ihan ihmisiksi elänyt.
>>Olen edelleen ihmeissäni siitä, miten ihanaa on olla uskossa ja samaan aikaan epäonnistunut ihminen.>>
Tämä on jotenkin surkeaa. Ihmisen täytyy alentaa itsensä ja kumarrella jotain pilven päällä istuvaa jätkää. - plaeh
Retrograph kirjoitti:
Amen.
http://www.4degreez.com/misc/dante-inferno-test.mv
Level 6. \o_ Amen.
"You approach Satan's wretched city where you behold a wide plain surrounded by iron walls. Before you are fields full of distress and torment terrible. Burning tombs are littered about the landscape. Inside these flaming sepulchers suffer the heretics, failing to believe in God and the afterlife, who make themselves audible by doleful sighs. You will join the wicked that lie here, and will be offered no respite. The three infernal Furies stained with blood, with limbs of women and hair of serpents, dwell in this circle of Hell."
Amen Jeesus Hallelujah Amen.
Jeesus on Totuus. Amen.
Amen.
Amen.
Jeesus rakastan sinua AMEN!!!
Isä suurin ja rakkain joka olet Taivaissa, armahda meitä syntisiä! AMEN!!!
Jeesus on Suurin AMEN!!!!!!
Soittakaa psykiatri AMEN!!!!!
Tarvitsen lääkitystä AMEN!!
JEESUS PELASTAA AMEN AMEN AMEN!!!!!!!!!!
AMEN!!!Liikumme samoilla vesillä...
Sama tulos tuli minulle.
Olemme yhtä... - jeesus1
..Jeesus.. kirjoitti:
..vastaa ihmiselle? Vahava tunnetila (voiko tunteisiin luottaa?), äänien kuuleminen pään sisällä, unet vai mikä on se vastausmetodi?
Entä jos kokee olevansa liian syntinen pystyäkseen uskomaan tai olemaan kuuuliainen Raamatun vaatimuksille esim. pyhästä elämästä? Entä jos ei vain ole kärsivällinen ja vahva luonne että pystyisi/jaksaisi uskoa? Minkä luonteelleen ja heikkouksilleen voi? Eikö usko olekaan lahja?Ai miten herra vastaa ihmiselle. hieno kysymys.
Hän vastaa sanaa lukemisen kautta, eli suomeksi hänen huulensa ikäänkuin liikkuvat kun luet hänen sanaansa toki sitähän et sinä näe ja rekisteröi millääntavoin mieleesi. ja kun yhdistät rukoilemisen, pyydät voimia ja jeesusta sydämeesi asumaan, niin hän kuulee sinua.
lue room 8
sekä room 10:9-11
sekä kiinnitä koko huomiosi kiintopisteesi eli silmäsi lukuymmärrystaitosi ja keskity room 10: ja jakeeseen 14-17
ja keskity todellakin mitä ne sinulle sanovat!!!
jeesus vastaa jos olet nöyrä ja etsit häntä. rukoile joka päivä ja kiitä elämästäsi, ja ylläty.anna aikaa päiville ja myös rukoilemiselle. pyri ymmärtämään mitä sinulle uusitsestmentti antaa sisällöltäänsä.
ole rohkea ja seuraa aikaasi.
voimia saat paljonkin kun vaan jaksat lähteä tutkimaan tuota ihmeellistä neuonantajaa. jeesus ei tee virheitä eikä anna sinulle liikaa mitään, mutta koska jumalan sana on ikäänkuin erittäin iso leipä vähän sama kuin matkustaja laiva leivän muodossa, niin hän antaa sinulle rakennuskuvan siitä. älä ymmärrä väärin. laivasta ei puhuta mutta itse sanon tällä tavoin että raamttu on kuin iso leipä valtava leipä joka janottaa kun sitä syö.
ja se maistuu hyvälle.
Ole rohkea ja astu jumalan valtakuntaan. ikäänkuin portin ovet ovat raamttuun kirjoitettu jumalan sanaa lukemalla (joita et tietenkään näe!)ja rukoilemalla, niin jumalan henki sinulle vastaa ei heti eikä välttämättä samana päivänä muista se mutta tutki sanaa niin usein kuin voit ja rukoile. mutta kun koet sen, et voi erehtyä. Kiinitä katseesi ja ajatuksesi vain jeesukseen ja pyri ymmärtämään häntä. et sinä pimahda eikä sinulle tapahdu saa mitään pahaa. päin vastoin ilo on niissä, jotka etsivät jeesuksen valtakuntaa. OIKEUTTA JA RAUHAA.
Jeesus on tie totuus ja elämä. Ole rohkea kulkija rauhaa ja siunausta sinulle ystävä hyvä. kaikki kunnia kuuluu yksin vapahtajalle kristukselle amen. - jeesus1
puuttui kirjoitti:
Koska luet tätä, se tarkoittaa että sinun täytyy kommentoida.
KYLLÄ, JUURI SINUN!
Kommentoi ihan mitä haluat, kunhan et saarnaa uskoasi. Se on täysin ajanhukkaa.
Kommentoin sinua sen verran, että ymmärrän uskosi pelkkänä heppoisena vastalauseena noin yleisellä tasolla yhteistä totuutta vastaan. Ollenet suhteellisen pihalla jesseinesi ja jättänet itseltäsi kokematta suuren tottuuven ?!
Vastarannan kiiskejä tarvittaneen, mutta tee se kummiskiin tyylillä, kiitos. No loppuhan se suarnoominen !Rakas ystäväiseni se ei ole ajan hukkaa, sillä jumalan sana on totista totta, jos olisit edes hiukankaan sillä tuulella että koettaisit hillitä ja tutkia mitä se antaa sinulle, niin ymmärtäisit sitä myös.
tottakait minäkin olin aluksi vastaan tätä kaikkea ennen uskoani, koska vastustin kiivaasti sitä mahdollisuutta että uskovaiset haluaa uskoa sellaiseen jota ei nähdä pelkin omin voimin. Ja tottakai se sotii järkeäni vastaan eli silloin uskovaiset näyttivät omista silmistä järjenvaloa vasten erittäinkin epäilyttäviltä, jopa tekopyhinä.
Totta on että on monia luopuneita uskovaisia. mutta rakas ystävä et sinä eikä kukaan ihminen pysty vastustamaan koskaan jumalan totuutta, koska häntä on vastustanu jo perkele, maailman historian suurmiehet, erilaiset yhteiskunnan rakenteet, ja lopulta ihmiset jotka hänen sanastansa eivät välitä tuon taivaallista. Mutta sana leviää ja uusia pelastuneita syntyy siitäkin huolimatta että maailmanmeno menee menojaan.
jumala on silti todellinen, vaikka monesti järkemme ei sitä myönnä enne uskoa kovinkaan helposti. Jumala ei ole myöskään tunne pitoista uskoa, niinkuin monet uskottelee uskovaisista. tottakait siihen kuuluu myös tunne elämys tilanteet. mutta usko on raamatun mukaan luottamista siihen mitä ei nähdä ja koeta.
Mitä se sitten on ?
se on näin ihmisjärjellä typistettynä muotoon kuin vaikkapa talovakuutus.
Otathan sinäkin varmaankin jonkinlaisen vakuutuksen.
esim. kotivakuutus.
no koska se todennköisesti on tallennettuna ja allekirjoitettuna pankin holviin, on se myös hyvä sitten kun on se huono hetki ottaa esiin. niin siitä on apua sitten.
usko on hiukan sama asia. se on vakuutus. ja/tai se on myös luottamusta siihen mitä ei nähdä. ja tämä luottamus side/vakuutusta et saa henkilökohtaisesti ennenkuin saat armon jumalalta, eli USKONlahjan. joka pannaan sinun sieluusi sinetiksi.
pysytkö kärryilläsi.
hienoa jos pysyt. en siis ole sekaisin enkä liiemmin ole sinuakaan sekoittanut toivonmukaan rakas ystäväiseni hyvä.
jokatapauksessa. mihin jäinkään...
niin joo..
Usko annetaan jumalalta. mutta sitä ei anneta sen takia että koet olevasi parempi tai huonompi muita ihmisiä kohtaan. väärin. vaan usko annetaan lahjaksi kaikille niille jotka etsivät elämän perustaa. eli usko annetaan niille jotka kuuntelevat eli tarkkaavat ja ja ottavat opiksi jumalan kirjoittaman sanan. sillä vaikka raamttu on useista juutalaisten kirjoista kasattu teos, eikä ole vanhantestamentin sekä uudenkaan mukaan kronologisessa aikajärjestyksessä, kuten moni haluaisi sen olevan, on se kumminkin erittäin erikoisella tavlla kirjoitettu.
Koska. huom!
koska jos sinulla olisi yhtäkään mielenkiintoa sen suhteen, olisit fiksu, sillä siellä on ennustuksia jotka toteutuvat monien sukupolvien ja ihmisten kuolemisten jälkeen. näin myös sotahistoria israelista todistaa kuin myös irakin alueelta juutalaisista argeologisten kaivausten verrattavat ennustukset toteutuneisiin tuhoihin/henkilöihin nähden.
Historia kertoo meille ensiksi sen mitä tapahtui, ja myös sen mitä on myös tuleva tapahtumaan kun jumalan sanaa luetaan.
raamattu ei ole ristiriidassa keskenään, silloinhan se olisi epäpätevä. mutta jos sä oikeasti olisit rehellinen niin sä tekisit listan ja etsisit rehelliseltä uskovaiselta joka saanaa tuntee vastaukset mitä mieleesi tulee, niin jumalansanasta kaikki vastaukset löytyy elämän tärkeimmistä merkityksestä. paitsi jos nyt jotain epäasiallista tai epäloogista joka ei vie minnekkään.tai ei tarkoita juuri mitään järkevää. jeesus on antanut muutakin pohdiskeltavaa jumalan sanaan, ja sieltä löytyy vastauksia jos olet rehellinen itsellesi ja tutkisit häntä tosissasi.
esimerkiksi.
kysymys millä aikana ihmiskunnan historiassa tämä profeetta jesaja eli. ja kenestä hän puhuu tässä jakeessa.
Lue jesaja 41.2-4 ja vertaa sitä 44.6-8 sekä vertaa niitä joh ilm 1:8 ja vertaa sitä myös 2moos 3:14 ja joh ilm 22:1
kuka on tuo viisaus?
tiedätkö vastauksen vai oletko välinpitämätön?
Jeesus on herra amen.
jesaja 26:10
Jeesus on elämän suola pelastukseen amen. - Kari Grandi
jeesus1 kirjoitti:
Rakas ystäväiseni se ei ole ajan hukkaa, sillä jumalan sana on totista totta, jos olisit edes hiukankaan sillä tuulella että koettaisit hillitä ja tutkia mitä se antaa sinulle, niin ymmärtäisit sitä myös.
tottakait minäkin olin aluksi vastaan tätä kaikkea ennen uskoani, koska vastustin kiivaasti sitä mahdollisuutta että uskovaiset haluaa uskoa sellaiseen jota ei nähdä pelkin omin voimin. Ja tottakai se sotii järkeäni vastaan eli silloin uskovaiset näyttivät omista silmistä järjenvaloa vasten erittäinkin epäilyttäviltä, jopa tekopyhinä.
Totta on että on monia luopuneita uskovaisia. mutta rakas ystävä et sinä eikä kukaan ihminen pysty vastustamaan koskaan jumalan totuutta, koska häntä on vastustanu jo perkele, maailman historian suurmiehet, erilaiset yhteiskunnan rakenteet, ja lopulta ihmiset jotka hänen sanastansa eivät välitä tuon taivaallista. Mutta sana leviää ja uusia pelastuneita syntyy siitäkin huolimatta että maailmanmeno menee menojaan.
jumala on silti todellinen, vaikka monesti järkemme ei sitä myönnä enne uskoa kovinkaan helposti. Jumala ei ole myöskään tunne pitoista uskoa, niinkuin monet uskottelee uskovaisista. tottakait siihen kuuluu myös tunne elämys tilanteet. mutta usko on raamatun mukaan luottamista siihen mitä ei nähdä ja koeta.
Mitä se sitten on ?
se on näin ihmisjärjellä typistettynä muotoon kuin vaikkapa talovakuutus.
Otathan sinäkin varmaankin jonkinlaisen vakuutuksen.
esim. kotivakuutus.
no koska se todennköisesti on tallennettuna ja allekirjoitettuna pankin holviin, on se myös hyvä sitten kun on se huono hetki ottaa esiin. niin siitä on apua sitten.
usko on hiukan sama asia. se on vakuutus. ja/tai se on myös luottamusta siihen mitä ei nähdä. ja tämä luottamus side/vakuutusta et saa henkilökohtaisesti ennenkuin saat armon jumalalta, eli USKONlahjan. joka pannaan sinun sieluusi sinetiksi.
pysytkö kärryilläsi.
hienoa jos pysyt. en siis ole sekaisin enkä liiemmin ole sinuakaan sekoittanut toivonmukaan rakas ystäväiseni hyvä.
jokatapauksessa. mihin jäinkään...
niin joo..
Usko annetaan jumalalta. mutta sitä ei anneta sen takia että koet olevasi parempi tai huonompi muita ihmisiä kohtaan. väärin. vaan usko annetaan lahjaksi kaikille niille jotka etsivät elämän perustaa. eli usko annetaan niille jotka kuuntelevat eli tarkkaavat ja ja ottavat opiksi jumalan kirjoittaman sanan. sillä vaikka raamttu on useista juutalaisten kirjoista kasattu teos, eikä ole vanhantestamentin sekä uudenkaan mukaan kronologisessa aikajärjestyksessä, kuten moni haluaisi sen olevan, on se kumminkin erittäin erikoisella tavlla kirjoitettu.
Koska. huom!
koska jos sinulla olisi yhtäkään mielenkiintoa sen suhteen, olisit fiksu, sillä siellä on ennustuksia jotka toteutuvat monien sukupolvien ja ihmisten kuolemisten jälkeen. näin myös sotahistoria israelista todistaa kuin myös irakin alueelta juutalaisista argeologisten kaivausten verrattavat ennustukset toteutuneisiin tuhoihin/henkilöihin nähden.
Historia kertoo meille ensiksi sen mitä tapahtui, ja myös sen mitä on myös tuleva tapahtumaan kun jumalan sanaa luetaan.
raamattu ei ole ristiriidassa keskenään, silloinhan se olisi epäpätevä. mutta jos sä oikeasti olisit rehellinen niin sä tekisit listan ja etsisit rehelliseltä uskovaiselta joka saanaa tuntee vastaukset mitä mieleesi tulee, niin jumalansanasta kaikki vastaukset löytyy elämän tärkeimmistä merkityksestä. paitsi jos nyt jotain epäasiallista tai epäloogista joka ei vie minnekkään.tai ei tarkoita juuri mitään järkevää. jeesus on antanut muutakin pohdiskeltavaa jumalan sanaan, ja sieltä löytyy vastauksia jos olet rehellinen itsellesi ja tutkisit häntä tosissasi.
esimerkiksi.
kysymys millä aikana ihmiskunnan historiassa tämä profeetta jesaja eli. ja kenestä hän puhuu tässä jakeessa.
Lue jesaja 41.2-4 ja vertaa sitä 44.6-8 sekä vertaa niitä joh ilm 1:8 ja vertaa sitä myös 2moos 3:14 ja joh ilm 22:1
kuka on tuo viisaus?
tiedätkö vastauksen vai oletko välinpitämätön?
Jeesus on herra amen.
jesaja 26:10
Jeesus on elämän suola pelastukseen amen.>>raamattu ei ole ristiriidassa keskenään>>
No vastaapa sitten aluksi vaikka näihin:
http://home.earthlink.net/~writetdrange/contradictions.html
>>silloinhan se olisi epäpätevä.>>
Sitä se onkin.
>>..rehelliseltä uskovaiselta>>
Onko sellaisiakin?
>>sieltä löytyy vastauksia jos olet rehellinen itsellesi ja tutkisit häntä tosissasi.>>
Tätä samaa paskaa te jaksatte jauhaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000600977824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?92431Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2071746Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja221491- 711000
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41947Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?74852Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57842En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43802Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä76722