Sokeriton vai rasvaton

jogurtti?

Kun ostan jogurtteja, ostan aina rasvattomia versioita, vaikkakaan kalorimäärässä ei aina ole niin suuren suurta eroa tavallisiin verrattuna. Eräs ystäväni, joka on himourhelija ja perehtynyt myös ravintoarvoihin, sanoi minulle, että on parempi syödä vähäsokerisia tuotteita ennemmin kuin vähärasvaisia. Kaupassa yhdessä ollessamme hän mm. olisi minun asemessaan valinnut Valion "30 % vähemmän sokeria" -jogurtin (mm. vaniljana tai boysenmarjana ainakin löytyy) kuin rasvattoman.....Kalorimäärässä on eroa, mutta ei aivan kauheasti. Onko se ´sitten niin, että sokeri (mitä usein rasvattomissa on) jää vyötärölle läskiksi helpommin kuin vähäsokerinen ja normaalirasvainen?

11

1464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • g0ldie

Kalorimäärän pysyessä suunnilleen samana se vähärasvainen mutta sokeria sisältävä ruoka aiheuttaa isomman insuliinipiikin kropassa = ei hyvä laihduttamisen kannalta.

Jos tykkäät jugurteista niin oletko kokeillut danonen vitalinea -juttuja? Näyttäisi olevan n. puolet siitä kalorimäärästä mitä muissa jugurteissa. Jossain vaiheessa kun noita tuli vedeltyä niin ainakin se mansikka oli melkoista herkkua :)

• herqquperä

Mulla ei ainakaan toimi mitkään vähärasvaiset ja vähäsokeriset tuotteet. Ne eivät nimittäin maistu herkulliselle eivätkä tuo tyydytystä. Seurauksena tulee vedettyä vain lisää ruokaa.

Siispä olen syönyt täyttä tavaraa, mutta pienempinä annoksina, vain vähän nautiskellen. Lisäksi aloin tosissani harrastaa liikuntaa ja avot - tällä metodilla tipahti puolessatoista vuodessa 12 -15 kg. Olen taas näpsäkkä ja miehet katselevat perään. Ja elämässä on hyviä ruokanautintoja. Suosittelen!

• mielestäni....

Mielestäni se rasvaton mutta sokeria sisältävä on huonompi vaihtoehto. Sokerista ei ole mitään hyötyä.

Itse kyllä syön ihan normaalirasvaisia soijajogurtteja, joissa varmaan sitä sokeriakin on jonkun verran. En vaan syö niitä niin paljon että ne tuhoisi minun dieettini, kun yhdessä jogurtissa on noin. 100kcal. Maustamaton jogurtti on vähäsokerisinta.

• Jojo

Miten olisi rasvaton JA sokeriton? Danonen rasvattomat jugurtit ovat keinotekoisesti makeutettuja, joten niissä ei ole sokeriakaan.

• eli kevyitä mielestäni
        Jojo kirjoitti:

Miten olisi rasvaton JA sokeriton? Danonen rasvattomat jugurtit ovat keinotekoisesti makeutettuja, joten niissä ei ole sokeriakaan.

Myös Valiolta löytyy sekä vähärasvaisia että kohtuu sokerittomia jogurtteja: 2dl pakkauksessa 80 kcal, kun normaalissa 140 kcal.

• Martta_R

Viili on sokeritonta. Syön aamuisin terästettynä kauraleseellä. Puuroa en jaksa keittää ja viilissä tulee kalsiumia. Suosittelen!

• eppu__

Kannattaa ostaa rasvatonta maustamatonta jogurttia ja laittaa sekaan vaikka marjoja, omenaraastetta, banaania jne. ja leseitä. Silloin ei tule ylimääräistä rasvaa eikä sokeria.

• menhir

Allekirjoitan tämän.
        Älkää vain alkako syömään mitään keinomakeutettuja tuotteita, elimistön lisäainekuorma siitä vain kasvaa. Suolistokin sen jo sanoo, ettei ole ihan viisasta syödä mitään aspartaami-laksatiiveja.

Jugurtin voi myös ihan hyvin syödä täysrasvaisena. Taitanee olla huimat 3-4g rasvaa.

• raisseli

Kannattaa ostaa jogurttia jotka ovat rasvattomia ja joita ei ole sokeroitu.. Ravinarvoista kannattaa kattoa että hiilareita ei ole yli 7g/100g.. Siitä viimestään selviää onko lisätty paljon sokeria!

• luonnonjogurtti

Ingmanin luonnon jogurtti on hyvää, ei tarvitse mitään marjoja eikä hedelmiä siihen sekaan.ingmanin

• Pahhaa

Ne 30% vähemmän sokeria sisältävät maistuu ihan pahalle!! Söin kerran semmosta vaniljan makusta mutta oli ihan kauheeta. :/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe