Mies pariutuu

järjellä?

Olen ollut huomaavinani että miehet käyttävät parinvalinnassa enemmän järkeä kuin tunnetta. Olen saanut miehistä melko kylmän kuvan.

Seikkoja joita miehet tarkkailevat:

-naisen ulkonäkö, mies etsii "edustusvaimoa" ja hyvien geenien antajaa miehen jälkikasvulle

-naisen terveys(lue yllä oleva)

-naisen koulutus ja työtilanne

-naisen perheenperustamistarve ja hoivavietti. Mies ei halua naista joka ei halua lapsia. Mies haluaa lapsia haluavan naisen vaikka itse ei edes olisi kiinnostunut lapsista. Kun saattaahan se perheenperustaminen tulla myöhemmin ajankohtaiseksi. Ja mikä se sellainen nainen nyt on joka ei lapsia halua.

-naisen seksitaidot ja toisaalta naisen "kunnollisuus". Naisen pitäisi olla neitsyt mutta kuitenkin kiimainen rietastelija joka syttyy vain kyseisestä miehestä.

Kaiken tämän mies pähkäilee järjellä sortumatta tunteen valtaan ja päätyy sopivimpaan yksilöön.

19

1399

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläimiä..

olla joilla ei ole mitään itsekunnioitusta

• on tunne???

???

• Mangusti.

Ei järjellä vaan geeneillä. Ainakin nuo syyt mitä tuossa luettelit, lukuunottamatta ehkä koulutusta ja työtilannetta, ovat geenien ohjaamia valintoja ihmisissä.

Esim. ulkonäkö: geenit ohjaavat meitä valitsemaan parin, jonka kanssa lapsista tulee mieluummin kauniita kuin rumia.

terveys: geenit ohjaavat meitä... kuin sairaita.

naisen perheenperustamistarve/hoivavietti: geenit ohjaavat miestä valitsemaan naisen, joka olisi hyvä äiti lapsille ja hoivaava nainen miehelle. Tämä liippaa jo läheltä tunne-maailmaa.

naisen seksitaidot/kunnollisuus: geenit ohjaavat miestä valitsemaan naisen, jolla on tarpeeksi seksihaluja, jotta jälkeläisiä syntyisi, mutta jolla niitä ei ole liikaa tai sen suuntaisia, ettei hän itse pysty niitä täyttämään, jolloin nainen pettäisi häntä ja hän joutuisi elättämään toisen miehen lasta.

Mies ei siis käytä ainakaan järkeään valitessaan naisen itselleen. =)

• geenitgeenit

Eniten ärsyttää vastauksessasi tuo hoivaamisvietin ihannointi. Kerro miksi naisen tulisi hoivata miestä? Mitä tämä "hoivaaminen" tarkoittaa?

• Mangusti.
        geenitgeenit kirjoitti:

Eniten ärsyttää vastauksessasi tuo hoivaamisvietin ihannointi. Kerro miksi naisen tulisi hoivata miestä? Mitä tämä "hoivaaminen" tarkoittaa?

ärsyynny, kunhan täällä hourailen sairaana...

Aloitus oli sen verran järjetön järkipainoitteisuudessaan, etten voinut olla vastaamatta hieman provokatiiviseen sävyyn.

Eiköhän parinvalinnassa vaikuta järjen ja geenien lisäksi myös tunteet, arvot ja jopa hengellisyys. Silti ei pidä unohtaa, että geenitkin osaltaan vaikuttavat asiaan.

Miksei naisen tulisi hoivata miestä? Eiköhän suurin osa halua saada hellyyttä ja hoivaa parisuhteessaan? Hoivaaminen voi tarkoittaa vaikkapa sitä, annat miehellesi sitä, mistä hän pitää.

• korostetaan NAISEN
        Mangusti. kirjoitti:

ärsyynny, kunhan täällä hourailen sairaana...

Aloitus oli sen verran järjetön järkipainoitteisuudessaan, etten voinut olla vastaamatta hieman provokatiiviseen sävyyn.

Eiköhän parinvalinnassa vaikuta järjen ja geenien lisäksi myös tunteet, arvot ja jopa hengellisyys. Silti ei pidä unohtaa, että geenitkin osaltaan vaikuttavat asiaan.

Miksei naisen tulisi hoivata miestä? Eiköhän suurin osa halua saada hellyyttä ja hoivaa parisuhteessaan? Hoivaaminen voi tarkoittaa vaikkapa sitä, annat miehellesi sitä, mistä hän pitää.

hoivaviettiä?
        Mikset sinä(kään) puhu naista hoivaavasta miehestä?

• Mangusti.
        korostetaan NAISEN kirjoitti:

hoivaviettiä?
        Mikset sinä(kään) puhu naista hoivaavasta miehestä?

ketjussa oli aloituksessa kyse miesten parinvalinnoista.

Voin mä puhua naista hoivaavasta miehestäkin, jos sä sitä kaipaat.

• puhu!
        Mangusti. kirjoitti:

ketjussa oli aloituksessa kyse miesten parinvalinnoista.

Voin mä puhua naista hoivaavasta miehestäkin, jos sä sitä kaipaat.

minä kuuntelen :)

• Mangusti.
        puhu! kirjoitti:

minä kuuntelen :)

:-)

Minä naisena kaipaan mieheltä hoivaa ja hellyyttä. Yks tapa, millä mies voi hoivata mua on se, että hän ottaa huomioon tarpeitani ja täyttää niitä. Jokaisella on yksilölliset tarpeensa, joten niitä kannattaa ilmaista vastapelurille, että hän tietää miten toimia. :)

• Onko ulkonäköön ihastuminen järkiseikka? Onko kaunis ulkonäkö tae hyvistä geeneistä? Eikö oma ja kumppanin terveys ole luonnollisestikin sekä sydämen, että järjen asia?

Tarkoitatko, että miehet olisivat vielä naisiakin enemmän koulutuksen ja rahan perässä? Kenellä ylensäkään on erillisverotuksen Suomessa pitää edustusvaimoa? Eivätkö naiset halua pitää mahdollisuuksien rajoissa erilaisia vaihtoehtoja elämänsä suhteen auki?

Minä olen luullut, että mies ylensä saa, vaikkei nainen mikään sänkykamarispesialisti olisikaan. Naiset sen sijaan peräänkuuluttavat osaavia miehiä. Mistä muuten olet tullut johtopäätökseen, että kaikilla miehillä olisi huora-madonna-syndrooma?

Ai, mutta sinähän olit vain ollut huomaavanasi. Et siis ole huomannut väitteidesi todenperäisyyttä oikeasti. Onneksi.

• noi..

perustu enemmän tunnesyihin, kuten koko tarve pariutumiseen yleensäkin.

• mieltä

eikös nuo geeni -hommat ole vähän kuin alitajuisia tunneasioita..??? jos valitaan kuin "kaupan hyllyltä", niinkuin ap. sanoi, niin eikö se tarkoita että valitsee sen mistä sattuu eniten tykkäämään. niinkuin esim. karkkipussin kaupasta..:-)
        eihän se mihinkään järkeen perustu.

• saara.

Hei, taisit juuri kirjoittaa TOTUUDEN tuonne!;)

• lummikko""

samaa aatetta olen itsekin havainnut miesten parissa. todella surullista. Ylla olevien kriteerien mukaan meneminen ja sitten vetoaminen geeneihin on todella kylmaa ja laskelmoivaa. Eipa siina rakkaudella ole paljon mitaan tekemista, valitaan puoliso kuin kaupan hyllylta.
        samalla tyylilla vaimo hylataan kun ei enaa inspiroi ulkoisesti tms.

jos nainen sanoisi talla palstalla hakevansa miesta yhta kylmasti, tyyliin mita varakkaampi sen parempi, niin johan poru nousisi. Eihan nainen saa olla laskelmoiva!

• Quark
        lummikko"" kirjoitti:

samaa aatetta olen itsekin havainnut miesten parissa. todella surullista. Ylla olevien kriteerien mukaan meneminen ja sitten vetoaminen geeneihin on todella kylmaa ja laskelmoivaa. Eipa siina rakkaudella ole paljon mitaan tekemista, valitaan puoliso kuin kaupan hyllylta.
        samalla tyylilla vaimo hylataan kun ei enaa inspiroi ulkoisesti tms.

jos nainen sanoisi talla palstalla hakevansa miesta yhta kylmasti, tyyliin mita varakkaampi sen parempi, niin johan poru nousisi. Eihan nainen saa olla laskelmoiva!

olisin suunnattoman kiinnostunut kuulemaan mistä se rakkaus oikein tulee elämäämme, jos geenit ovat niin kylmiä etteivät ne voi tulla kyseeseen?

• käyttää järkeään

oikeasti, niin hän ei pariudu.

Korkeintaan hommaa sellaisen kahdeksankymppisen sikarikkaan mummon, joka potkaisee tyhjää viimeistään viiden vuoden kuluttua.

• lummikko""

jos oikein kylmanviilea mies, niin han nimenomaan hankkii sen vaimon. pitaa olla joku joka hoitaa kodin, ruuat yms. silla valin kun han harrastaa ja tekee tyota.

ja miehelle on ansioksi esim. tyoelamassa etta on vaimo olemassa, se on edelleen jonkin sortin status.
        tieda sitten pystyyko tallaiset jarjen kayttajat ikina mihinkaan rakkauteen, vaiko vain pintakiintymykseen.
        Jos joku on jarjella valittu, niin yhta lailla se voidaan myohemmin jarjella vaihtaa.

• miax
        lummikko"" kirjoitti:

jos oikein kylmanviilea mies, niin han nimenomaan hankkii sen vaimon. pitaa olla joku joka hoitaa kodin, ruuat yms. silla valin kun han harrastaa ja tekee tyota.

ja miehelle on ansioksi esim. tyoelamassa etta on vaimo olemassa, se on edelleen jonkin sortin status.
        tieda sitten pystyyko tallaiset jarjen kayttajat ikina mihinkaan rakkauteen, vaiko vain pintakiintymykseen.
        Jos joku on jarjella valittu, niin yhta lailla se voidaan myohemmin jarjella vaihtaa.

eräillä (huom! ei kaikilla) miehillä se paljon puhuttu rationaalisuus ilmenee suoranaisena tunnekylmyytenä. Kumppani valitaan tissien, perseen, naaman ja hyödyllisyyden (kaverit kadehtii, tota voi pompottaa, se osaa tehdä hyvää ruokaa, toi on äitityyppiä..) perusteella. Henkisellä yhteydellä, yhteisillä mielenkiinnon kohteilla, sillä synkkaako hyvin yhteen tai edes sillä että tykkäänkö minä nyt ihan oikeasti juuri tuosta tyypistä jne ei juuri näytä olevan merkitystä.

Itsekin olen tuollaiseen tyyppiin haksahtanut, ja oli aika järkytys alun jälkeen huomata, että eihän tuo piittaa minusta yhtään, ei sitä kiinnosta mitä minä tunnen ja ajattelen, ei se halua olla minun seurassani ja oppia tuntemaan minua, vaan se haluaa ilmaisen viikkosiivouksen, ruuan valmiina pöytään, säännöllistä seksiä ja koristeen siihen auton etupenkille pönöttämään. Tunnetta ei siis tästä suhteesta miehen puolelta löytynyt. Yritin olla kiltti ja nalkuttamatta ja antaa periksi ja miellyttää sängyssä ja v*ttuvaikkamitä, koska kuvittelin, että näin saisin miehen olemaan minulle kiltti ja kiva ja hellä ja miellyttävä. P*skanmarjat, eihän se siitä miksikään muuttunut.

Ja surullisinta tässä on, että mies ei edes tajunnut mikä on ongelma, vaikka kuinka koitin rautalangasta vääntää. Hänestähän kaikki oli tosi hyvin. Hän sai suhteelta sen minkä halusi - pimppaa ja passausta - eikä käsittänyt että minulle säännöllinen seksi, kotityöt ja statusesineenä toimiminen ei riitä suhteen sisällöksi. Ei, hänestä olin vaan ihanhirveen ärsyttävä ja vaativa tyyppi.

• vili

mies ei pariudu järjen tai tunteiden takia. kyse on siitä että jossain vaiheessa haluaa vaihtelua tai on vain niin saatanan tylsää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      111
      952
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe