En ole vuokratyö hommiin paljoa tutustunut. Kysyisin että mitä hyviä ja huonoja puolia vuokra töissä on? Vai onko niissä mitään hyviä???
Hyvät ja huonot puolet...
14
6461
Vastaukset
- Marika_
Kyllä siinä on kuule ihan samat hyvät ja huonot puolensa, kuin ihan missä tahansa työssä. V-mäistä on herätä aamulla aikaisin ja toisaalta iltavuorokin on tylsä siinä mielessä ettei pääse nauttimaan kesäpäivistä. Myös henkilöstöruokalan ruoka on usein ala-arvoista aikuiselle ihmiselle.
Hyviä puolia on mukava pomo ja pari hyvää työkaveria. Hyvänä puolena on meillä myös alennukset tuotteista, joten palkalle löytyy käyttöä ;)
Se miten vuokratyö näkyy on, että minun palkkakuitissani lukee vuokrafirman nimi ja muutaman kerran vuokrafirmasta on soitettu, että miten menee. Joten sanoisin vuokratyön olevan 99,9% samaa kuin olisit töissä ihan suoraan asiakkaalla.- näin meillä
..ei saada tilata ruokaa, kuten vakkarit, ei saada palkkaa, jos päästään ennemmin töistä, kuten vakituiset, miltei jokaisessa tilissä virheitä.. tää pulju taitaa olla sieltä toisesta ääripäästä., mutta vielä joskus pääsen sieltä poies..
- :oooooo
näin meillä kirjoitti:
..ei saada tilata ruokaa, kuten vakkarit, ei saada palkkaa, jos päästään ennemmin töistä, kuten vakituiset, miltei jokaisessa tilissä virheitä.. tää pulju taitaa olla sieltä toisesta ääripäästä., mutta vielä joskus pääsen sieltä poies..
ai että työpaikasta pitäisi "päästä" pois?
Eiköhän se kuule ole niinpäin että sieltä "lähdetään" pois, ellet sitten ole tietoisesti pakottamassa työnantajaasi irtisanomaan itseäsi.
Kamoon hei! Jotain röyhkeyttä nyt viimein tänne työntekijäpuolellekin! Jos työnantajapuolella on päästetty vuokrafirmat mellastamaan vapaasti nynnyjen työntekijöiden piikkiin nii eiköhä se ole jo aika antaa niille samalla mitalla takaisinpäin! ;) - mitä tarkoitat
:oooooo kirjoitti:
Eiköhän se kuule ole niinpäin että sieltä "lähdetään" pois, ellet sitten ole tietoisesti pakottamassa työnantajaasi irtisanomaan itseäsi.
Kamoon hei! Jotain röyhkeyttä nyt viimein tänne työntekijäpuolellekin! Jos työnantajapuolella on päästetty vuokrafirmat mellastamaan vapaasti nynnyjen työntekijöiden piikkiin nii eiköhä se ole jo aika antaa niille samalla mitalla takaisinpäin! ;)Voisit hieman tarkentaa mitä tuo "mellastaminen" työntekijöiden piikkiin mahtaa tarkoittaa? Yhtä lailla kaikki työ on ihmisten vapaa-ajan riistoa. Mutta toisaalta ei kenenkään ole pakko töitä tehdä. Aina voi maata ojan pohjalla ja alkoholisoitua :)
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
mitä tarkoitat kirjoitti:
Voisit hieman tarkentaa mitä tuo "mellastaminen" työntekijöiden piikkiin mahtaa tarkoittaa? Yhtä lailla kaikki työ on ihmisten vapaa-ajan riistoa. Mutta toisaalta ei kenenkään ole pakko töitä tehdä. Aina voi maata ojan pohjalla ja alkoholisoitua :)
mutta minä teen sen verran mitä maksetaan ja jos teen yli niin sosialisoin työantajaltani korvauksen.
- näin meillä
:oooooo kirjoitti:
Kamoon hei! Jotain röyhkeyttä nyt viimein tänne työntekijäpuolellekin! Jos työnantajapuolella on päästetty vuokrafirmat mellastamaan vapaasti nynnyjen työntekijöiden piikkiin nii eiköhä se ole jo aika antaa niille samalla mitalla takaisinpäin! ;)..mutta parempaakaan paikkaa ei ole löytynyt ja yt-neuvottelujen vuoksi pääsen kohta oikeesti poies, ja sitten pidän lomat muutaman vuoden ajalta. Itse kuulun yrityksessä enemmän toimihenkilöihin ja enemmän minua vituttaa muiden puolesta kuin itseni. Omaa etua olen kyllä ajanut ja välillä muidenkin vuokramiesten. Yrityksessä jopa rehellisesti ilmoitin vuokratyönantajan kusetuksen sairasloman syyksi, joka sittemmin johti palkan korottamiseen.
- bnvnngt
Suosittelen välttämään vuokrafirmoja! B Luokan työläiseksi joudut jos sellaiseen menet
- .wiisas.
Suosittelen välttämään kaltaisiesi irvileukojen ohjeita vailla pohjaa ja mitään perusteluja. Opettele omat mielipiteesi äläkä usko kaikkea mitä Päivärinta ohjelmassaan höpöttää. Te jotkut olette niin vailla aivoja, että jos joku vieläpä telkkarissa jotain sanoo niin sen TÄYTYY olla totta. Jos et muualta mielipiteitä itsellesi löydä kuin mediasta tai kaupunkilegendoista, niin opettele edes ne toimittajien perustelut joita voisit sitten näissä keskusteluissa heitellä :D
- kommentti...
.wiisas. kirjoitti:
Suosittelen välttämään kaltaisiesi irvileukojen ohjeita vailla pohjaa ja mitään perusteluja. Opettele omat mielipiteesi äläkä usko kaikkea mitä Päivärinta ohjelmassaan höpöttää. Te jotkut olette niin vailla aivoja, että jos joku vieläpä telkkarissa jotain sanoo niin sen TÄYTYY olla totta. Jos et muualta mielipiteitä itsellesi löydä kuin mediasta tai kaupunkilegendoista, niin opettele edes ne toimittajien perustelut joita voisit sitten näissä keskusteluissa heitellä :D
perustelut varsinkin. pätkä- ja osa-aikatöitä on tehty aina ennenkin ja työntekijä ja työnantaja ovat osanneet kohdata toisensa ilman mitään välistä vetävää "henkilöstöpalvelu"firmaa, joiden rekrytoijat ovat tämän päivän pölynimurikauppiaita provikkapalkkoineen.
Kovin säälittäviä nämä pisarana meressä olevat myönteiset tsemppauskommentit täällä ovat. Vuokratyö on perseestä ja sitä tulee välttää kaikin puolin viimeiseen saakka. Tai niinkuin joku aiemmin totesi, parempi olla sitten ilman töitä! - täyttä palturia
kommentti... kirjoitti:
perustelut varsinkin. pätkä- ja osa-aikatöitä on tehty aina ennenkin ja työntekijä ja työnantaja ovat osanneet kohdata toisensa ilman mitään välistä vetävää "henkilöstöpalvelu"firmaa, joiden rekrytoijat ovat tämän päivän pölynimurikauppiaita provikkapalkkoineen.
Kovin säälittäviä nämä pisarana meressä olevat myönteiset tsemppauskommentit täällä ovat. Vuokratyö on perseestä ja sitä tulee välttää kaikin puolin viimeiseen saakka. Tai niinkuin joku aiemmin totesi, parempi olla sitten ilman töitä!"perustelut varsinkin. pätkä- ja osa-aikatöitä on tehty aina ennenkin ja työntekijä ja työnantaja ovat osanneet kohdata toisensa ilman mitään välistä vetävää "henkilöstöpalvelu"firmaa..."
Säälittävä kommentti joka taas kerran todistaa faktan, että suurinta meteliä pitävät eivät tiedä itse asiasta. Vuokrafirma ei vie senttiäkään välistä työntekijän kukkarosta, vaan ainoastaan ostavalta ja maksavalta asiakasyritykseltä. Ja tuo työvoiman kohtaamiskommennti... aika pahan heitit :D Onhan firmat ennen hoitaneet IT-tuen, siivouksen ja työpaikkaruokailunkin itse ilman ulkopuolista yritystä. Näin se menee vain tässä nykymaailmassa. Lue liiketaloutta, niin ymmärrät miksi.
- tekila
Vuokratyön miinukset ja plussat koostuu varmaan lähinnä siitä, että millanen ihminen on kyseessä.
Ite en jaksais vielä alkaa painaa viittä päivää viikossa säännöllisesti, joten vuokratyö on mulle juuri sopiva vaihtoehto (joskus tulee kylläkin tehtyä yli viittäkin päivää putkeen.... :D )
voi valikoida, että millon haluu töitä ottaa vastaan ja millon ei, rahan tarpeen ja kiinnostuksen mukaan.
Saa suhteita eri firmoihin,jos hoitaa työt hyvin..
Kolme eri työnantajaa soittaa mulle suoraan, että jos pääsen töihin sillon ja sillon, se on ihan kiva ;-)
Miinuksia en kyllä nyt keksi, koska homma sopii mulle niin hyvin. Ja työpaikat ollu kivoja, alussa tuli kyllä tehtyä paskahommiakin, mut niistä on jo päästy eroo. - fsdfs
Mahdollinen miinus on myös normaaleja kesätyöntekijöitä huonompi palkka. Käytin sanaa mahdollinen sillä tämä taitaa riippua työnantajasta.
Oma kokemus on se, että samanikäinen kaveri samoissa hommissa sai pari kesää sitten noin 1,50e huonompaa palkkaa kuin allekirjoittanut. Hän siis varamiespalvelusta, minä kysymällä johdolta. - Vuokralainen_*
En suosittele vuokrahommia kenellekään. Olen tehnyt vuokrahommia yhteensä 2,5 vuotta. Kyse on orjattamista! Olen tehnyt töitä täysvauhdilla ja palkka on ollut hyvin pieni.Vuokralaset ovat yleensä hyvin ahkeroita työntekijöitä.
Minkä takia Adeccolainen pitäisi saada pienempi palkka kuin vakituiset(me temme sama työtä), vuokralainen maksaa ememmän ruokaannoksesta, meillä on huonompi työterveyshuolto ja kaikkein pahin sinä teet paljon enemmän työtä kuin vakituiset. Sinusta puristetaan viimeiset voimavarat pois. Sen lisäkski vakituiset suhtautuvat sinulle ysein hyvin kielteisesti.
Jos sinä haluat paljon töitä ja pieni palkka, kokeile!! - kokemusta on
En oikein tiedä minkä takia näitä vuokrafirmoja haukutaan.Minä valitsen työpaikan ja mikä vuokraaja sattuu tuota työtä tarjoamaan niin otan yhteyttä.
Nyt on neljäs firma menossa ja palkka sen mitä olen pyytänyt eli reilun 10 euroa tunnille.Pätkätöitä kylläkin mutta mitäs se haittaa kun töitä on koko ajan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1322953- 61341
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2201296Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701171- 441129
- 371001
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38991Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133947- 47944
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36867