Yksi asia miksi häpeän selluliittejani, on se, että ihmiset joilla ei ole selluliittia ajattelevat että onpa tuo syöppö, saamaton sohvaperuna. Usein selluliittiin tälläkin palstalla sanotaan: ala kuule kävelemään tai harrastamaan liikuntaa. Ja laihduta. Mutta kun asia on niin että olen melkein himoliikkuja, ainakin verrattuna selluliitittomiin ystäviini. Ajelen pyörällä 20-30 km lenkkejä, rullaluistelen, lenkkeilen ja talvella hiihdän. Rakastan liikuntaa. Joogaan(ei pelkkää venyttelyä, vaan myös lihaksia todella käytetään äärimmilleen asti) myös. Parhaimmillaan olen parin vuoden ajan harrastanut 20 h viikossa liikuntaa, söin miinuskaloreilla, laihduin hoikaksi, mutta selluliitti pysyi. Ystävilläni, jotka istuvat toimistotyössä ja ihmettelevät terveysruokavaliotani ja liikuntaharrastustani, ei ole yhtään sellua. Niin että ei sellun syy aina ole liikkumattomuus.
Luin muuten eilen englanninkielisiä sivustoja, ja siellä kerrottiin tutkimuksesta jossa huomattiin että laihduttaminen saattaa vain pahentaa selluliittiongelmaa. Vain todella lihavilla laihduttaminen auttaa.
Joten, pitääpä ottaa lusikka kauniiseen käteen ja alkaa harrastaa liikuntaa!
ala harrastaa liikuntaa!
2
752
Vastaukset
- ...
kokeilepa kuivakuppausta ;)
- selluellu80
Juuri näin, itsekin kironnut miksi juuri minulla täytyy olla tuo ongelma, minähän urheilen ja syön oikein, toisin kuin useat ystäväni, joilla ongelmaa ei ole.
Sitten ajatellaan selluliittien perusteella ettei tuo tee muuta kun makaa sohvalla ja mussuta karkkeja, GOD!
Olen kyllä tehnyt kaikki mitä täytyy ja jo useamman vuoden ajan. Olen tullut siihen lopputulokseen, että vika on minun ohuessa ihossa. Sen alta paistaa vähäinenkin selluliitti, minulla on lihasta ja suhteellisen vähän rasvakerrosta, jalat on hoikat ja kiinteät. Ikävä kyllä paksumpaa ihoa en saa, täytyy vain kestää tämä ongelma. Syödä hyvin, liikkua paljon, kasvattaa lihasta, hieroa ja hoitaa ihoa jatkuvasti. Silti tiedän ettei ongelma häviä koska ihoni on niin ohut.
Täytyy vain pitää se terveän värisenä ja kosteana. Ehkä se peittäisi ongelmaa edes hieman.
Onneksi olen saanut aikaan paljon muutoksia juoksuharrastuksen, venyttelyiden, hieronnan, huonojen hiilareiden poisjättämisen ja ihonhoidon avulla, mutta sitä tulee niin ahneeksi, nyt se olis pakko saada kokonaan pois vaikka vielä muutama vuosi takaperin olin tyytyväinen jos sain sitä edes vähän pois.
Kävin taannoin selluliittihieronnassa ja hieroja sanoi ettei minulla ole selluliittiä, ainoastaan ahdas väli ihon ja lihaksen välissä, jossa hieman nestettä josta vaikutelma selluliitistä...kuulemma pitäisi olla tyytyväinen ja että moni haluaisi minun jalat, TÄH??!!! hmmm.... oli miten oli, muhkuroita on vaikkakin enää vain vähän. Sitä on ihan kaikilla, jopa niillä pikajuoksijoilla, se onko se näkyvää, onkin sitten eri asia.
Oikein aurinkoista kesää kaikille kanssasisarille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204814
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni861742Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2881592Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741554Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561428Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351177Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121170Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041109Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi661058- 931054