T4 Transporter automaattina tyrkyllä, hieman vieroksun automaattia,koska kokemusta ei ole. Mihinkä syytä varautua ko.laatikon suhteen? Vai jätänkö väliin ? Muuten auto pirun siisti 2.5TDi
TRANSPORTER
29
17588
Vastaukset
- qvqvåpdnv
Suosittelen jättämään väliin. Volkkarin automaatit eivät kestä edes henkilömalleissa, pakuissa ERITTÄIN susia. Oikeanpuoleinen ohjaus ei ole ainoa syy, miksi esim. Postin entiset Transportterit jäävät myymättä... ;)
- varoituksesta
Tarkennatko vähän tai joku muu, mikä niistä sitten hajoaa? Ilmeisesti kuitenkin jollain täytyy olla omakohtaisia kokemuksia aiheesta, koska ERITTÄIN susi mainittiin.Lisäisin vielä että tämä ei todellakaan ole mikään oikealta ohjattava oranssi yksilö...
- qwhvpvpdv
varoituksesta kirjoitti:
Tarkennatko vähän tai joku muu, mikä niistä sitten hajoaa? Ilmeisesti kuitenkin jollain täytyy olla omakohtaisia kokemuksia aiheesta, koska ERITTÄIN susi mainittiin.Lisäisin vielä että tämä ei todellakaan ole mikään oikealta ohjattava oranssi yksilö...
Työautosta meni kaks lootaa, ekalla ajettiin reilu 80tkm, toisella päästiin 140tkm. Pääasiassa kaupunkiajoa, ilmeisesti laatikon liika luisto kulutti molemmissa ns. "massalevyt" loppuun ja veto vaan loppui. Eka meni takuuseen, toinen maksoi töineen karvan yli 5 donaa...ja edelleenkin manuaalina laittaisin. ;)
- Mersu-Mika
qwhvpvpdv kirjoitti:
Työautosta meni kaks lootaa, ekalla ajettiin reilu 80tkm, toisella päästiin 140tkm. Pääasiassa kaupunkiajoa, ilmeisesti laatikon liika luisto kulutti molemmissa ns. "massalevyt" loppuun ja veto vaan loppui. Eka meni takuuseen, toinen maksoi töineen karvan yli 5 donaa...ja edelleenkin manuaalina laittaisin. ;)
Tuli vaan mieleen..Asenteella: "Vittu ei oo penniikään kiinni!"
- .k.k.k.k.k
qwhvpvpdv kirjoitti:
Työautosta meni kaks lootaa, ekalla ajettiin reilu 80tkm, toisella päästiin 140tkm. Pääasiassa kaupunkiajoa, ilmeisesti laatikon liika luisto kulutti molemmissa ns. "massalevyt" loppuun ja veto vaan loppui. Eka meni takuuseen, toinen maksoi töineen karvan yli 5 donaa...ja edelleenkin manuaalina laittaisin. ;)
Töineen karvan yli 5000e...ei helv..siihen sitten ilmeisesti vaihdettiin kokonaan uusi laatikko, on se kumminkin 30 tonnia vanhaa rahaa.Vaikka mun ajoni onkin pääosin maantietä ja tyhjänä, täytyy harkita vielä. Autokin on edelleen myymättä joten aikaa harkinnalle on tai sitten yrittää löytää yhtä siistikuntoinen manuaali.
- VW-MAN.
.k.k.k.k.k kirjoitti:
Töineen karvan yli 5000e...ei helv..siihen sitten ilmeisesti vaihdettiin kokonaan uusi laatikko, on se kumminkin 30 tonnia vanhaa rahaa.Vaikka mun ajoni onkin pääosin maantietä ja tyhjänä, täytyy harkita vielä. Autokin on edelleen myymättä joten aikaa harkinnalle on tai sitten yrittää löytää yhtä siistikuntoinen manuaali.
Minulla on postin vanha paku.Laatikko siinä varmaan jossain vaiheessa poksahtaa,maksaa tosiaan yli 5 tonnia uusi laatikko.Laitatan Raskoneella sitte uuden siihen ja annan vasemman jalan huilailla!
Auto oli niin halpa,että kyllä ton kärsii,ei tuu sen jälkeenkään vielä maksamaan hirveesti.
autohan muuten on pirun vahvakorinen,ei ruoste kiusaa. - Start Driving
Kiinnostukseni heräsi tästä tulikin mieleen kysellä. Näitä Postin käytöstä poistettuja autoja saa edullisesti. Niitä listan edullisempia yhdistävä tekijä on lähes poikkeuksetta a) ohjaus oikealla b) automaattivaihteisto mitäs noista kannattaisi sitten ajatella.
Eräs kaveri postista väitti, ettei kannata hankkia postin vanhoja autoja mutta kysympä nyt jos joku muu tietäisi paremmin, eli olisi henk.koht kokemuksia.
Noista autoista voisi löytyä passeli kulkuneuvo paikasta a paikkaan b. liikkumiseen. - asdvavdn
Mersu-Mika kirjoitti:
Tuli vaan mieleen..Asenteella: "Vittu ei oo penniikään kiinni!"
Joo ei taida olla asenteesta kii(ainaki luulisin niin), oon ajanu "siviilissäki" automaagilla reilu 15 vuotta. Asentajat jotain höpisivät(epävirallisesti), että laatikon paineet ovat ehkä tehdasasetuksena liian pienet -> luistoa liikaa ja "massa"- eli kitkalevyt kuluvat ennenaikaisesti. Toisen laatikon ekassa öljynvaihdossa(vaihtoväli 90 tkm)suodatin oli aika tukossa ja lootaöljyt tuoreen sementin väristä. Orggislootaöljyt ovat kullankeltaisia...
Mutta jos sul on hyvä kauppa tiedossa, niin aja vaikka niin kauan et laatikko porsii ja muuta sit manuaaliksi. Volkkarin at-laatikoille korjaajat on harvassa, eli tehdaskunnostetut tahi käytetyt(samat riskit)laatikot ovat melkeimpä vaivattomimmat vaihtoehdot. On ihan eria asia korjauttaa työautoaan, kuin omaa autoaan, you know? - VW-MAN
Start Driving kirjoitti:
Kiinnostukseni heräsi tästä tulikin mieleen kysellä. Näitä Postin käytöstä poistettuja autoja saa edullisesti. Niitä listan edullisempia yhdistävä tekijä on lähes poikkeuksetta a) ohjaus oikealla b) automaattivaihteisto mitäs noista kannattaisi sitten ajatella.
Eräs kaveri postista väitti, ettei kannata hankkia postin vanhoja autoja mutta kysympä nyt jos joku muu tietäisi paremmin, eli olisi henk.koht kokemuksia.
Noista autoista voisi löytyä passeli kulkuneuvo paikasta a paikkaan b. liikkumiseen.Niin luitko tuon edellisen viestini?
En näe mitään syytä olla ostamatta tuollaista autoa.
Ovat yli puolet halvempia kuin norm.ohj. olevat autot,ja vähän ajettuja.Omanikin oli 70tkm. ajettu POHJOISEN auto,ostettu Hesasta,koska myyntiä ei ole kuin siellä ja Tampereella.
Nyt olen ajanut autolla n.10tkm.Ei suurempaa ole ollut.Kaiken lisäksi olen itsekin POstilla töissä.
Ja jokuhan noita täytyy ostaa,kun nytkään niitä ei ole myynnissä kuin muutama!! - Start Driving
VW-MAN kirjoitti:
Niin luitko tuon edellisen viestini?
En näe mitään syytä olla ostamatta tuollaista autoa.
Ovat yli puolet halvempia kuin norm.ohj. olevat autot,ja vähän ajettuja.Omanikin oli 70tkm. ajettu POHJOISEN auto,ostettu Hesasta,koska myyntiä ei ole kuin siellä ja Tampereella.
Nyt olen ajanut autolla n.10tkm.Ei suurempaa ole ollut.Kaiken lisäksi olen itsekin POstilla töissä.
Ja jokuhan noita täytyy ostaa,kun nytkään niitä ei ole myynnissä kuin muutama!!Jep.Luin viestin jotenkin vaan tuli semmonen näissä kahdessa,
tässä oli joku toinenkin viesti (olikohan sitten eri ketjus) postin autoissa toisessa jotenkin epäiltiin näiden autojen oston järkevyyttä ja toisessa kehuttii että, pitääpä kysellä lisää...siksipä siis kysymyksen paikalle :)
Mutta kiitos vastauksesta ihan laadukkaita autoja varmasti sitten ovat kun noin on asia. Omalla kohdallani ajattelin pienempää autoa, ihan privaattikäyttöön pisteestä a pisteeseen b kulkemiseen. Tai sitten työkäyttöön pakettiautoa jossa olisi tarvetta mahdollisuuteen kuljettaa työvälineitä. - se on
Start Driving kirjoitti:
Jep.Luin viestin jotenkin vaan tuli semmonen näissä kahdessa,
tässä oli joku toinenkin viesti (olikohan sitten eri ketjus) postin autoissa toisessa jotenkin epäiltiin näiden autojen oston järkevyyttä ja toisessa kehuttii että, pitääpä kysellä lisää...siksipä siis kysymyksen paikalle :)
Mutta kiitos vastauksesta ihan laadukkaita autoja varmasti sitten ovat kun noin on asia. Omalla kohdallani ajattelin pienempää autoa, ihan privaattikäyttöön pisteestä a pisteeseen b kulkemiseen. Tai sitten työkäyttöön pakettiautoa jossa olisi tarvetta mahdollisuuteen kuljettaa työvälineitä.Ketjun aloittaja on nyt sitten ajanut ekat n.500km automaatti laatikollista volkkariaan.Eli riski tuli otettua ja tunteet meni järjen edelle. Mutta täytyy sanoa, että on se hieno peli ajella, verrattuna edelliseen pienempikoneiseen manuaaliaskilliseen portteriini.Nyt sitten vaan kaikki esson baarin asiantuntijat heittelemään kommenttejaan...jälkiviisaus on parasta viisautta kait.
- janrico
VW-MAN kirjoitti:
Niin luitko tuon edellisen viestini?
En näe mitään syytä olla ostamatta tuollaista autoa.
Ovat yli puolet halvempia kuin norm.ohj. olevat autot,ja vähän ajettuja.Omanikin oli 70tkm. ajettu POHJOISEN auto,ostettu Hesasta,koska myyntiä ei ole kuin siellä ja Tampereella.
Nyt olen ajanut autolla n.10tkm.Ei suurempaa ole ollut.Kaiken lisäksi olen itsekin POstilla töissä.
Ja jokuhan noita täytyy ostaa,kun nytkään niitä ei ole myynnissä kuin muutama!!mistä näitä postiautoja voi tiedustella ??
.k.k.k.k.k kirjoitti:
Töineen karvan yli 5000e...ei helv..siihen sitten ilmeisesti vaihdettiin kokonaan uusi laatikko, on se kumminkin 30 tonnia vanhaa rahaa.Vaikka mun ajoni onkin pääosin maantietä ja tyhjänä, täytyy harkita vielä. Autokin on edelleen myymättä joten aikaa harkinnalle on tai sitten yrittää löytää yhtä siistikuntoinen manuaali.
herralla tais tulla vähän lapinlisää, sattuu ittellä olemaan 2.5 tdi autom. olen ajanut 340tkm.kerran laatikko rempattu 220 tkm,sså maksoi 2400 e. toinen remontti pelkkä turpiinin vaihto 1300e . kyllä on hieno peli vieläkin ei romise eikä kolise,ajattelin ajaa muutaman vuoden
- 2.5 tdi
Olis myynnissä v.99 2.5 tdi aj. 75.000 km. ruosteeton ja asiallinen kunto. hp 6500 e
- oli ennen ei tuu uutta
Itselläni oli 2000 caravelle automaatti bussi,
100000km ja loota hajos. Seuraava omistaja kuulemma pääsi 30000km ja loota hajos taas.
Tampereella parhain taksiaytoilija vaihtanut kuulemma 5 uutta laatikkoa. Muuten hyvä auto mutta ei automaattina.- ääääääääh
En usko etta ykskään ammattilainen vaihtais noin monta laattikkoa, kyllä se vaihtaa ennemin merkkiä.
- dddffff
Eivät postin autot täysiä pommeja ole. Tästä pitää osaltaa huolen jo se että kilometrit tulee kirjata todella tarkkaan ylös joka vuoron jälkeen. Samoin jokaikinen peltivaurio pitää ilmoittaa. Kenkäähän tollanen auto ei voi saada kun eise kiihdy mihinkään. Mutta joo. Ehkäpä minäkin jättäisin postin autot väliin. Se ajo jota niillä ajetaan on ihan hirveätä. Voimansiirto on kovassa tuollaisessa ajossa jossa pysähdellään 30m välein, yleensä vielä ajetaan pihaan ja isketään pakki päälle noin x200 kertaa yön aikana. Aika tappopuuhaa tuollainen on vaihdelaatikolle ja kytkimelle, vaikkei automaatti "poltakkaan" kytkintä samalla tapaa kuin normikytkin. Ei liene sattumaa että postin pakut menevät vaihtoon 5vuoden välein. Postin autosta voi saada hyvän auton halvalla ja tässä vaiheessa kannattaa pitää ennemmin plussana kuin miinuksena sitä jos vaihdelaatikko ja/tai kytkin on vaihdettu. Jos ei ole huoltohistoriaa ja kumpaakaan ei ole tehty niin kannattaa melkein jättää väliin. Myös ovet ovat kovilla ja lukot, ylipäätänsä jokainen kuluva osa kuluu moninkertaisella vauhdilla verrattuna normikäyttöön.
- Spool
2001 T4 2.5 TDI
340tkm. mittarissa ja samalla laatikolla mennään ilman ongelmia.
Olen kolmasomistaja ja automaatin öljyt vaihdettu joka toinenvuosi.- Torquefl,TH,Ford-O-M
Tiedoksi kaikille kantapää kautta kokeiltuna:Nykyautomaatit tehty kuten muukin auto eli ei tarkoituskaan kestää yli 5-10v.Vaihteita lisätään kaikenaikaa lisää tomaatteihin (kuin manuaaleihinkin )eli eestaas vaihtoa( sähköisesti avustettuna valitettavasti nykyään)tajuttomasti kun ei loota itsekkään tiedä mikä passeli vaihde=ei kestä ei kun niin hienoa tekniikkaa(miksi?).Vaihteistoöljyt SAA vaihtaa huomattavasti useamminkin kuin valmistaja suosittelee(ja monissahan kuulemma ihan ikuiset ja auton iän kestävät öljyt,heh).Mainosjuttuja ja sama pätee moottoriöljyihinkin eli puolittamallakin vaihtoväli(tai vaikka 5v välein tms)laatikko(myös manuaaliloota) ja moottori kiittää ja kestää!Valmistajahan voi ilmoittaa vaihtoväliksi ihan mitä vaan markkinointimielessä!Ei se vaurioita takuuajan jälkeen korvaa!Nykyvaihteistot ovat tehty kevyiksi ja erittäin monimutkaisiksi ja löysiksi rakenteiltaan toisin kuin pomminvarmat,vaikkapa painavat USA automaatit 50-60-70 luvulla jotka kestivät kovaakin rääkkiä ja tehoa sekä antoivat pehmeän vaihdon kunhan edes joskus vaihdoit öljyn suod/tarkistit tikun.Suurin osa laatikkomurheista silloin ennen kuin nykyäänkin johtui juuri siitä syystä että ajettiin kuivana tai vanhoilla "puuroilla".Lyhyesti siis:nykylootissa aivan liikaa tekniikkaa ilman mitään järkisyytä(kulutus ei ole laskenut) ja liikaa vaihteita kikkailun vuoksi mainosmielessä sekä alumiininen kevytrakenne lyhyellä kestoiällä.Nykylootat hirmukalliita korjata ja tietotaito sitä sun tätä koska ei niitä ole tarkoituskaan tekohengittää,paitsi Suomessa.Uusi yksikkö tilalle kuten muukin nykyauton korjaus nykyään.
- 87k
Torquefl,TH,Ford-O-M kirjoitti:
Tiedoksi kaikille kantapää kautta kokeiltuna:Nykyautomaatit tehty kuten muukin auto eli ei tarkoituskaan kestää yli 5-10v.Vaihteita lisätään kaikenaikaa lisää tomaatteihin (kuin manuaaleihinkin )eli eestaas vaihtoa( sähköisesti avustettuna valitettavasti nykyään)tajuttomasti kun ei loota itsekkään tiedä mikä passeli vaihde=ei kestä ei kun niin hienoa tekniikkaa(miksi?).Vaihteistoöljyt SAA vaihtaa huomattavasti useamminkin kuin valmistaja suosittelee(ja monissahan kuulemma ihan ikuiset ja auton iän kestävät öljyt,heh).Mainosjuttuja ja sama pätee moottoriöljyihinkin eli puolittamallakin vaihtoväli(tai vaikka 5v välein tms)laatikko(myös manuaaliloota) ja moottori kiittää ja kestää!Valmistajahan voi ilmoittaa vaihtoväliksi ihan mitä vaan markkinointimielessä!Ei se vaurioita takuuajan jälkeen korvaa!Nykyvaihteistot ovat tehty kevyiksi ja erittäin monimutkaisiksi ja löysiksi rakenteiltaan toisin kuin pomminvarmat,vaikkapa painavat USA automaatit 50-60-70 luvulla jotka kestivät kovaakin rääkkiä ja tehoa sekä antoivat pehmeän vaihdon kunhan edes joskus vaihdoit öljyn suod/tarkistit tikun.Suurin osa laatikkomurheista silloin ennen kuin nykyäänkin johtui juuri siitä syystä että ajettiin kuivana tai vanhoilla "puuroilla".Lyhyesti siis:nykylootissa aivan liikaa tekniikkaa ilman mitään järkisyytä(kulutus ei ole laskenut) ja liikaa vaihteita kikkailun vuoksi mainosmielessä sekä alumiininen kevytrakenne lyhyellä kestoiällä.Nykylootat hirmukalliita korjata ja tietotaito sitä sun tätä koska ei niitä ole tarkoituskaan tekohengittää,paitsi Suomessa.Uusi yksikkö tilalle kuten muukin nykyauton korjaus nykyään.
Oikeastaan NYKYAIKAINEN automaatti (Esim sellainen kuin VW crafterissa) on normaali kuusipykäläinen manuaalilaatikko normaaleineen kytkimineen, tässä autossa on vain asennettu moottori hoitamaan kytkimen ja vaihteiden käytön, sekä vähän tekniikkaa.
Eli laatikko kestää pidempään kuin vastaava manuaali (koska sitä käytetään AINA oikein, eli kytkintä ei poltelta liikkaa, tai runnota vaihteita väkisin) ja kuluttaa usein vähemmän kuin vastaava manuaali (ei koskaan rullaa kytkin pohjassa/vaihde vapaalla ja aina oikea vaihde päällä) mutta silti tuollainen vaihtaa yhtä pehmeästi kuin perinteinen vanha automaatti, yksi huono puoli tässä on, meinaan se, että tämä ei koita tyhjäkäynnillä liikkua lainkaan, eli ryömittämisessäkin pitää käyttää kaasua, mutta sen oppii hetkessä.
Eli noi vanhat "öljynlämmittimet" onkin aina ollut sellaisia että ne saa rikki, tai menee itse rikki, ja kuluu, ja lisäksi ne nostaa vieläpä kulutustakin reilusti - Ostakaa Kuormuri
87k kirjoitti:
Oikeastaan NYKYAIKAINEN automaatti (Esim sellainen kuin VW crafterissa) on normaali kuusipykäläinen manuaalilaatikko normaaleineen kytkimineen, tässä autossa on vain asennettu moottori hoitamaan kytkimen ja vaihteiden käytön, sekä vähän tekniikkaa.
Eli laatikko kestää pidempään kuin vastaava manuaali (koska sitä käytetään AINA oikein, eli kytkintä ei poltelta liikkaa, tai runnota vaihteita väkisin) ja kuluttaa usein vähemmän kuin vastaava manuaali (ei koskaan rullaa kytkin pohjassa/vaihde vapaalla ja aina oikea vaihde päällä) mutta silti tuollainen vaihtaa yhtä pehmeästi kuin perinteinen vanha automaatti, yksi huono puoli tässä on, meinaan se, että tämä ei koita tyhjäkäynnillä liikkua lainkaan, eli ryömittämisessäkin pitää käyttää kaasua, mutta sen oppii hetkessä.
Eli noi vanhat "öljynlämmittimet" onkin aina ollut sellaisia että ne saa rikki, tai menee itse rikki, ja kuluu, ja lisäksi ne nostaa vieläpä kulutustakin reilustiJoo ja ei...siis periaatteessa kylläkin voi tomaatti kestää kauemmin kuin manuaali,mutta,mutta:Sitä automaatin käyttäjääkin on niin kaikenmoista ja se nyt kuitenkin on käytännössä nähty että heppoisesti on rakenteet tehty eli kevyttä ja halpaa(kestoikä kymmenissä tuhansissa) umpiraudan/pronssin sijaan(kestoikä:niinkauan kuin konekkin, jos jotenkin huollat edes) kuten ennenvanhaan.Väitän vahvasti ettei nykyautomaatti vaihda sinnepäinkään pehmeästi kuin vanhat jenkkilootat.Ainakin kaikki minun kokeilemani nykyversiot(VW-Volvo-BMW-Chrysler USA) nykivät ja vatkaavat eestaas miettien liian pitkään ohittaessa kuin kaupungillakin.Automaatin(ja kaiken muunkin) saa kyllä helpostikkin rikki rääkkämällä kylmänä pakkasella,käyttämällä manuaalisesti miten sattuu,huonoin öljyin/kuivana tai heittämällä pakkia liian aikaisin pysähtymättä ensin kunnolla tai pistämällä parkin päälle liikkeellä vielä ym kivaa on nähty.Oikeaoppisesti säädettynä vanhanaikainenkaan automaatti EI liikuta koslaa tyhjäkäynnillä!Ja mitähän normaalia on enää 6 pykäläisessä automaatissa tai manuaalissa?Odotamme mielenkiinnolla lisää (murheellisia)vaihteita vatkaamaan sähköisesti hieman avustettuina ja kertaajaa laulellen samalla:olen rekkamies...
- 87k
Ostakaa Kuormuri kirjoitti:
Joo ja ei...siis periaatteessa kylläkin voi tomaatti kestää kauemmin kuin manuaali,mutta,mutta:Sitä automaatin käyttäjääkin on niin kaikenmoista ja se nyt kuitenkin on käytännössä nähty että heppoisesti on rakenteet tehty eli kevyttä ja halpaa(kestoikä kymmenissä tuhansissa) umpiraudan/pronssin sijaan(kestoikä:niinkauan kuin konekkin, jos jotenkin huollat edes) kuten ennenvanhaan.Väitän vahvasti ettei nykyautomaatti vaihda sinnepäinkään pehmeästi kuin vanhat jenkkilootat.Ainakin kaikki minun kokeilemani nykyversiot(VW-Volvo-BMW-Chrysler USA) nykivät ja vatkaavat eestaas miettien liian pitkään ohittaessa kuin kaupungillakin.Automaatin(ja kaiken muunkin) saa kyllä helpostikkin rikki rääkkämällä kylmänä pakkasella,käyttämällä manuaalisesti miten sattuu,huonoin öljyin/kuivana tai heittämällä pakkia liian aikaisin pysähtymättä ensin kunnolla tai pistämällä parkin päälle liikkeellä vielä ym kivaa on nähty.Oikeaoppisesti säädettynä vanhanaikainenkaan automaatti EI liikuta koslaa tyhjäkäynnillä!Ja mitähän normaalia on enää 6 pykäläisessä automaatissa tai manuaalissa?Odotamme mielenkiinnolla lisää (murheellisia)vaihteita vatkaamaan sähköisesti hieman avustettuina ja kertaajaa laulellen samalla:olen rekkamies...
Nykyaikainen automaatti ei vaihda käsivalinnallakaan liian isolle tai liian pienelle, esim juurikin mainittu VW ei anna edes lähteä liikkelle kakkosella, ja vaihtaa itsestään pienemmälle nopeuden pudotessa tarpeeksi, vaikka olisi käsivalinta käytössä.
Samaten jos on "talla pohjassa" kun kytkee vaihteen, niin auto vähentää kaasua kytkemisen ajaksi.
Jos koittaa kytkeä perutusvaihdetta auton vielä liikkuessa, menee vaihde vain vapaalle, tooosi hitaissa nopeuksissa voi laittaa peruutuksen päälle vauhdissa, mutta tämäkään ei vaihdeistoa rasita juuri lainkaan
Samaten jos vetäsee P:n päälle auton liikkuessa, menee vaihde vapaalle, tosin P napsahtaa sitten päälle kun auto on täysin pysähtynyt.
Ja vanhoihin automaatteihin on nimenomaan tarkoituksella säädetty tuo toiminto, että ne menee itsestään eteenpäin, tämä on juurikin tehty helpottamaan mäkilähtöjä, ryömittämistä yms.
Uusista automaateista tuo toiminto luonnollisesti uuppuu, koska se polttaisi mekaanisen kytkimen hajalle melko nopeasti, mutta näissä onkin taasen "jarrulukko" joka pitää jarrua päällä vielä hetken aikaa sen jälkeen on päästänyt jarrun. - Sekaajollamennään
Moi.
Mulla T4 -92 automaatti ja peruutettu yli 760000 !
Ei ne kaikki laatikot paskoja ole!!
- Maikkulalainen
Vähänajettua postiautoa voi käyttää vaikka matkailuautona, hyvä esimerkki on Oulussa oleva 80-luvun postiauto, johon on rakennettu nukkuma ja säilytystilat. Automaattivaihteinen auto mutta huonona puolena on heikko akku, jota pitää ladata melkein jokaisena iltana. Edullisesti voi hankkia laatuautoja, kyseinen "Timantti" oli pitkään varastoituna ja hyvin huollettuna Postin varikolla. Edullisemmaksi tulee käyttö kuin matkailuautolla, koska rekisteröity tavarankuljetukseen käytettäväksi. Jos olisi käytössä matkailuautona, olisi verokarhu hanakammin lompakolla.
- Mattiaapeli
250tkm ajettu tomaattitransporteri ja hyvin toimii. Yksi vika ollut, laatikon sähköohjaus häippäs. Johtosarjan vaihto ja taas toimii. Ajattelin ajaa vielä ainakin toiset 250tkm tällä vehkeellä. Dieseliä menee maantiellä vähän alle 8.
- automatique
Linkissä myytävänä 900 000 km ajettu automaattitransportteri
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=228586121&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&isSearchRequest=true&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&fuels=PETROL&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=49,33,47,23,48&makeModelVariant1.modelGroupId=2&pageNumber=1
seraava 513 000 km
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=229477542&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&isSearchRequest=true&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&fuels=DIESEL&scopeId=C&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=49,33,47,23,48&makeModelVariant1.modelGroupId=2&pageNumber=2
300 -400 000 ajettuja on runsaasti saatavana automaattina, kyllä nuo vanhemmat mallit kestää.- Älyhoi
Auton mittarilukema ei kerro mitään siitä, kuinka monta laatikkoa on jo mahdollisesti uusittu, mitä korjattu tai kuinka paljon rahaa on palanut korjailuihin, jotta autolla on päästy kyseisiin mittarilukemiin.
- mekaanikko34
Volkswagenin tekniikkamurheet todella tunnettu asia, harva nyky vw kestää edes 100000 kilometriä ilman moottoriremonttia, toisissa noilla metreillä moottori ollut auki jo ueampaan otteeseen.
Vanhat vw automaattilaatikot voivat hajota millä hetkellä hyvänsä, ja yleensä myynnin syy on piilo-oireileva vaihteisto, manuaalit ole sen parempia, laakerit huutaa vaihtoa jo 30000 kilometrin jälkeen. - oikeat_käyttötavat
Vaha ketju, eikä aloittaja sittemmin palannut kertomaan kokemuksiaan hankinnastaan.
Mutta eikös noiden pakujenkin 'automaatit' ole DSG-kaksoiskykimellisiä, mutta onkohan niissä mitään eroa henkilöautojen vastaaviin, sillä olettaisi raskaan kuorman vaativan laatikonkin vahvistusta?
Taannoin ulkolaisella sivustolla oli epävirallinen taulukko DSG-laatikoista tyyppeineen / mallinumeroineen, jossa mainittiin ne ongelmalliset, sekä ne joiden kanssa ei sen erityisempiä murheita ole ollut.
Nykyisisä valmistajan huoltoväli-suosituksia en tunne, mutta eiköhän se kannattaisi tehdä noin 60 tkm välein, niin sen puolesta laatikko kestää.
Kaksoiksytkimellisiä (-kin) tulee osata käyttää oikein tai itse rikkoo ne virheellisillä käyttötavoillaan.
* Ajatko kaksoiskytkin-periaatteella toimivalla automaatilla? Varo: Näitä ohjeita rikkomalla saat laatikkosi taatusti hajalle:
- https://www.is.fi/autot/art-2000001215599.html
Ps. Edellä taasen "mekaanikko34" vetelee aivan omilla täysin extremistisillä laduillaan. Objektiivisyys ja itselleenkin rehellisyys kritiikissäkin olisi paikallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau353504Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433090Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342996Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4462624Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1761945Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1441863Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat261466- 361307
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51261- 781192