Palstalla on tapana paheksua erityisesti naisten alkoholinkäyttöä. Nimitellään siiderivalaiksi, pubiruusuiksi ja ties miksi. Miehetkin tästä saavat osansa, mutta vähemmässä määrin.
Tilastojen mukaan naisista kuitenkin suurempi osa on kaikissa ikäluokissa täysraittiita miehiin verrattuna. Miehet ovat suuremmasta toleranssista huolimatta reilusti yliedustettuna suurkuluttajien joukossa.
Silti palstalla usein valitetaan, ettei mistään tahdo löytyä raitista naista. Mistä tämä mahtanee johtua? Pyörittävätkö juopporentut miehet sekä raittiita, että juoppoja naisia vai onko kyse sittenkin jostain muusta kuin alkoholinkäytöstä?
Vai sallivatko miehet kaksinaismoralistisesti itselleen ja kanssaveljilleen runsaamman kännäämisen kuin naisille?
Tilastojen mukaan naisista kuitenkin suurempi osa on kaikissa ikäluokissa täysraittiita miehiin verrattuna. Miehet ovat suuremmasta toleranssista huolimatta reilusti yliedustettuna suurkuluttajien joukossa.
Silti palstalla usein valitetaan, ettei mistään tahdo löytyä raitista naista. Mistä tämä mahtanee johtua? Pyörittävätkö juopporentut miehet sekä raittiita, että juoppoja naisia vai onko kyse sittenkin jostain muusta kuin alkoholinkäytöstä?
Vai sallivatko miehet kaksinaismoralistisesti itselleen ja kanssaveljilleen runsaamman kännäämisen kuin naisille?
Vastaukset 19
Vanhimmat
että tilastot saattavat valehdella (naiset ovat siis valehdelleet kulutustottumuksistaan).
Miehetkö eivät tällaisissa kyselyissä vähättele juomistaan?
Sama tilanne on seksuaalikäyttäytymisen kohdalla, naiset vähättelevät lukumääräisesti partnereidensa lukumäärää.
Kuka nainen nyt julkisesti tunnustaisi juoppoutensa? Täällä palstalla on kyllä hyvin asiantuntevia naisia alkoholin suhteen, olen huomannut.
olla niin et ne harvat viinaan menevät naiset vaan pyörittävät aikamoista miesjoukkoa :-) Mä paheksun mielumminkin sitä että muija ei juo tarpeeksi mun seurana, yksin on tylsää tissutella.
Ongelma näissä tilastoissa on se, että ne perustuvat pääasiassa kyselytutkimuksiin ja minusta ne kertovat ainoastaan sen, että naiset muuntelevat totuutta tässäkin asiassa herkemmin kuin miehet.
Itse tiedän/tunnen noin 50 naista eikä yksikään heistä ole täysraitis. Tunnen/tiedän myös vähintään saman määrän miehiä eikä heistäkään yksikään ole täysraitis. Kaksi tuntemistani on/oli suurkuluttajia joista toinen oli nainen ja kuoli viinaan ja toinen on mies ja kuluttaa edelleen suuresti. Kummatkin olivat/ovat työelämässä joten mistään laitapuolen kulkijoista ei ole kyse. Eli tunnen/tiedän vääränlaista porukkaa tai sitten tilastot eivät toimi juuri tässä kohtaa.
Itse en inhoa mitään muuta niin paljon kuin kännissä tai "pikkuhiprakassa" olevia ihmisiä olkoot sitten miehiä tai naisia. Näen aina heikon reppanan kun näen viinilasia tai kossupulloa kallistelevan ihmisen. Minusta nämä kossupekat ja sidukkalyylit ovat säälittävää pohjasakkaa jotka tarvitsevat välttämättä alkoholiannoksensa pysyäkseen tolkuissaan enkä halua olla niin holtittomien kanssa missään tekemisissä.
Tämä on minun mielipiteeni eikä se muutu miksikään vaikka kuka ja kuinka paljon tahansa puolustelisi viinan juontiaan.
Valtaosa alkoholihaitoista kärsiviä pitkäaikaisesti ja vakavasti sairastuneita on miehiä. kaikki ihmiset, oli sitten mieiä tai naisia, peittelevät kumppanien määrää a juomistaan, mutta tilastot otka eivät perustu kyselyihin vaan hoitopäivätilastointiin eivät valehtele. sitä paitsi jokaisessa suvussa on imisiä, ns. mustia lamaita, jotka juovat. jokainen vaan miettii kodallaan onku tuttu juomari mies vai nainen.
No rehellisesti, mistä sen raittiin naisen sitten löytää? Oikeasti. Missä ne käy? Kirjastossa? Kirkossa? Montaako naista yrittäisit iskeä kirjastossa, mikä on todennäköisyys sattua iskemään juuri raitista naista ja millä todennäköisyydellä nainen vastaa iskuyritykseesi? Luulen että tämän yhtälön vastaus on lim0. Puhumattakaan kirkosta.
Mietippä jotain parikymppistä täysraitista naista. Kuvittele se nyt eteesi. Miltä se näyttää? Onko sillä värikkäät vaatteet, meikit ja herättäisikö se huomiosi? Ainakin ne absonaiset ketä mä tunsin parikymppisenä ikäluokastani, ei todellakaan herättänyt mitenkään huomiota. Missä porukoissa ne pyörii? Eiköhän he kahvipöytäseurue-evoluutiossa ole löytäneet hyvin tiiviin ryhmän toisistaan. Eikä tuon ryhmän ulkopuolella ole paljoa elämää. Mitkä on mahdollisuudet tällaisen naisen iskemiseen? Kohtuuttoman pienet, jos sellaisen haluaa. Ja mitä heistä tulee vanhempina? Ei ainakaan yhtään sen aktiivisempia.
Ainoa paikka ehkä voisi olla netti. Mutta veikkaampa, että sielläkin mahdollisuudet on häviävän pienet. Jos nyt heitetään ihan hatusta lukuja; treffi-ilmoituksen lukee 400 naista, heistä 3 vastaa. Jos joka sadas ehkä naisista on abso, niin millä todennäköisyydellä treffi-ilmoitukseen vastaa edes yksi abso? Ja montako ilmoitusta saat laittaa, että yksi abso vastaa? Ja onko oikeasti tulevaisuutta ihmissuhteella, joka perustuu pelkästään siihen, että molemmat eivät tykkää käyttää alkoholia?
Joten ei ne tilastot välttämättä valehtele, vaan ne absonaiset on sen verran harvinaisia, että ei niitä varmaan ihan jokapäivä edes vastaan kävele, saatikka että pääsisit edes juttuetäisyydelle sellaisten kanssa. Ja vielä se, että pitäs pystyä hurmaamaan sellainen. Sama kuin ettis naista, jolla on vehe poikittain jalkojenvälissä.
Onkohan sitten helpompi löytää nainen/mies joka pystyy olemaan juomatta myöhemmin vaikka hänet ravintolassa tapaisikin? Tarkoitan, että suhteen ollessa syntymässä tekisi tiettäväksi, ettei oikein innostu viinan kanssa läträäjistä ja sopisiko ettei meidän suhteessa juopotella, ei paljoa eikä vähää.
Kuinka suuri on todennäköisyys, että sattuisi tapaamaan sellaisen joka on valmis ja yleensä kykenee olemaan ilman viinoja? Veikkaan kun en tiedä, että melkoisen pieni mahdollisuus on sekin koska ne jotka läträävät ovat innostuneet asiasta ja jääneet jo koukkuun siihen vaikka muuta esittäisivätkin.
Ehkä jostain uskovaisten tai muiden hihhuleiden kerhoista voisi löytyä raitiskin mutta olisiko itsellä valmiuksia liittyä samaan kerhoon ja ryhtyä noudattamaan sen sääntöjä, tuskin.
Suomalaiset ovat jo niin pitkälle ja laajalti alkoholisoituneet että pian kokonaan raittiita ihmisiä näkee vain täytettyinä museoissa.
vai museoissa...tuo on pa...puhetta.itselläni on omakotitalossa niin helkkaristi pihatöitä,ettei voi tuhlata seuraavaa aamua krapulaan.sitten kun on vielä saanut nuorena hillua ja läträtä sen viinan ja poikien kanssa niin eiköhän se kiintiö ala olla täynnä siinä 30 vuotiaana.itse otan viinasta pari kertaa vuodessa enää.etkä mua museosta täytettynä löydä saatikka muistakaan väkevän liturgian suosijoista.tupakki on se mun pahe ja ihan oon näpsäkkä ihminen.totta on se että suomalaiset juovat itsensä rapakuntoon ja piloille.mutta se on jokaisen oma valinta.kestääkö hermot ilman viinaa...tai tupakkia.
"Silti palstalla usein valitetaan, ettei mistään tahdo löytyä raitista naista. Mistä tämä mahtanee johtua?"
No siitä tietenkin, että niitä naisia etsitään baareista 3 promillen kännissä.
Kuka juo ja kuinka paljon, edellyttäen et alkon käyttö pysyy siedettävissä rajoissa.
Nainen voi ja saa käyttää viinaa siinä missä miehetkin !
on todettu naisten saavan terveydellisiä ongelmia huomattavasti pienemmillä kulutusmäärillä, kuin miesten. Molempien olisi syytä raitistua, mutta naisen terveys siis pettää ensin.
Nyt ihan noin et molempien pitäisi olla raittiita ettei vaan tulis mitään sairauksia tai vastaavaa.
Yhtälailla sitä voi sattua ihan mitä vaan ja noutaja tulee varmasti vaikka viinaa ei käyttäisikään, miksi viettää niin ahdistunutta elämää etteikö kunnon känniä vetäis silloin tällöin. Tietysti hauskaa voi pitää ilman viinaakin mut voi pitää myös viinan kanssa.
Kyllä voin juopon kanssa seurustelleena ja ryyppäämistä katselleena sanoa, että viinan kanssa läträäminen on huonoksi oli kyseessä nainen tai mies. Se kun tuntuu kohtuus olevan niin hankalaa monille.
Siiderilehmiä on todella paljon. Mielestäni siitä aiheesta pitäisi voida keskustella kiihkottomasti. On ihan kansanterveydellinen uhka jos ei naisten tolkuton pämppääminen lopu.
Mä en tajua tätä kysymyksen asettelua raitis vs. juopporenttu. Eiks enimmät kuitenkin ole siitä välistä? Miks naisen pitää olla absolutisti "kelvatakseen", mikä hemmetti yhdessä kahdessa viini/siiderilasillisessa niin kauheesti tökkii, jos ei mies itse ole absolutisti? (Ja vaikka oliskin, niin ei ole pakko olla niin suvaitsematon.)
Itse olen kanssa huomannut etta usein etsitaan raitista naista. Tarkoittaneeko tama taysin absolutistista ihmista, joka ei juo koskaan, vai esimerkiksi jotakuta meikalaista, joka nykyaan harvoin juo itseaan tosi humalaan saakka, mutta esimerkiksi toiden jalkeen usein ottaa yhden tai kaksi siideria?
Jostain syysta nama heebot vaan tuntuvat hengailevan taalla palstalla, omalla kohdallani ainakin live-elamassa miehet usein kannustavat juomaan naisia, minuakin, jos naukkailen hitaammin tai vahemman kuin he. Saati jos en ota seurana ollenkaan...
Pubiruusu lienee aika yleisnimitys kaikille naisille, minuakin on sellaiseksi taalla nimitetty, koska henkilo naki profiilissani minut drinkkilais kadessa... Juu kylla, se on alkoholidrinkki. Pubissa sinallaan kayn ehka kerran kuussa nykyaan.
Tuntuu, etta tuollainen haukkuminen tai ennemminkin nimittely lienee niiden miesten ongelma, joilla itsella ei oikein ole kaikki balanssissa omassa elamassaan. Kukin tehkoot tyylillaan, kylla niita raittiita miehia ja naisia loytyy varmaan kaikille riittamiin.
.
naisten kuulu juoda, se on miesten juttu.
Hähä! :D