Selektiivinen parta

Miesgepardi

Nyt haussa parhaat mahdolliset tuotteet parranajoon. Mikä on paras höylä terä kokemuksesi mukaan? Entä parranajovaahto ja -geeli? Ovatko erilaiset primerit (esim. Clinique, Zirh) auttaneet? Onko kenelläkään kokemusta Clarinsin Skin Difference uutudesta, jonka luvataan pehmittävän partakarva yöaikaan? Ja lopuksi, mikä on ollut paras parranajon jälkeinen tuote helpottamaan ärtynyttä ihoa (vai käytätkö kenties useita)?

50

30553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arkaleuke

      Mun kokemuksen mukaan paras höylä tähän mennessä on Gilletten Mack 3 tai fusion. Kuitenkin sellanen höylä, jossa on nämä mikrosykäykset mukana. Auttaa erittäin paljon herkälläkin iholla.

      Partavaahdoissa on suuria eroja. Mutta suurin ero lopputulokseen tulee siitä, mitä käyttää ennen partavaahtoa. Vaahdoista suosittelen kuitenkin Gilleten vaahtoja. Kokeilin Boss Skin -vaahtoa, mutta ei ollut hyvä. Samoin Biotermin vaahto ei vetänyt vertoja Gilleten tuotteille.

      Iho kannattaa aina puhditaa ennen parranajoa. Oikeastaan kaikki glyseroli-pohjaiset puhdistusaineet käy. Itse käytän Loréalin Power Clean puhdistusgeeliä ennen ajoa. Se pehmentää partakarvan ja ajotulos ja itse ajaminen on mukavampaa.

      Oikeastaan ainoa, mitä en ajon jälkeen suosittele on partavesi. Se kuivattaa ihoa varsinkin talvella. Erilaiset emulsiot on huomattavasti parempi. Itse käytän parranajon jälkeen Cliniquen skin supplies for men emulsiota. Se on tarkoitettu herkälle iholle ja on todella hyvä. Ainoa haitta siinä on sen hinta. Noin 27 euroa 75 milliä. On kuitenkin riittoisa ja jättää iholle matan pinnan.

      • pois

        Minusta Bigin keltainen kertaterä on paras ja partavaahdon tilalle hiustenhoitoaine.Usko pois


    • Villevee

      Paras väline on klassinen safety razor (myös double edge razor), siis sellainen vanhanajan partahöylä, jossa on vain yksi terä. Valitettavasti näitä ei Suomessa myydä uutena.

      Moniteräisistä höylistä paras on Wilkinson Sword Protector 3D (vain kaksi terää). Valitettavasti tätäkään ei myydä Suomessa.

      Parasta vaahtoa saa Linna-saippuasta. En tiedä, mikä olisi paras suti, mutta itse käytän Stockmannin kallista sutia. Mikäli saippua ei käy, niin geeleistä paras on Gilletten sininen tuubissa oleva geeli (se vihreä painepullogeeli on ihan kamalaa). Pullotetuista vaahdoista parasta ja kalleinta lienee apteekeista saatava Vichy. Sekä Linna-saippua että Gilletten sininen geeli ovat hyvin vaikeasti saatavia tuotteita.

      Parranajon jälkeen laitan joskus iholle Nivea Sensitive Balmia, mutta en tiedä, onko se parasta. En ole kokeillut muita. Ihon ärsyyntymiseen vaikuttaa mielestäni käytetty vaahto tai geeli. Linna-saippua (joko iholle levitettynä tai vaahdotettuna) ja Vichy-vaahto ärsyttävät vähiten, eniten ärsyttää vihreä Gillette Sensitive Skin -geeli.

      Koska Suomesta ei saa Wilkinsonin teriä, olen tilannut niitä Englannista: http://www.blademail.co.uk/
      Samasta paikasta saa myös halvan ja muovisen safety razorin, mikäli et kirpputorilta saa parempia. Safety razorin terät maksavat Suomessa euron kappaleelta, ebaysta voi tilata sata kappaletta noin 20 eurolla. En ota kantaa siihen, onko joku sata euroa maksava safety razor parempi kuin tuo kuuden euron Wilkinson Sword. Suomessa kalliita safety razoreita myy Miehenkauppa.

      Youtubessa on ohjeita parranajoon:
      http://www.youtube.com/profile?user=mantic59

      • Sänkileuka

        Bigin keltainen ja tavallinen saippua on paras.


      • on ja pysyy
        Sänkileuka kirjoitti:

        Bigin keltainen ja tavallinen saippua on paras.

        ajan partani pirkan kaksikko terillä ajon jälkeen leukaan nivea sensitive balmia sopii ainakin minun kuontalolleni


      • tapi

        Selostakaapas hiukka nuorisolle tuota saippua suti- tekniikkaan, ei oikein aukene ajatus näin nuorelle


      • sutiman
        tapi kirjoitti:

        Selostakaapas hiukka nuorisolle tuota saippua suti- tekniikkaan, ei oikein aukene ajatus näin nuorelle

        Suurista tavarataloista voi hankkia glyseriinipohjaista partasaippua tai parranajotahnaa (tuubissa), esim. Tabac Original tai Bodyshop.

        Nokare parranajotahnaa kupin pohjalle, lisää teelusikallinen lämmintä vettä ja vispaa rauhallisesti vaahdoksi partasutia käyttäen. Levitä vaahto sudin kanssa kostutetuille kasvoille. Aja karvat myötäkarvaan yksi veto per vaahdotettu alue. Levitä tahnaa tarvittaessa toistamiseen ja aja tällä kertaa poikittain karvaan nähden.

        Tahnaa ja/tai vettä annostelemalla vaahdosta tulee löysempää/paksumpaa. Mitä kuohkeampi vaahto, sitä paremmin kosteus iholla säilyy mutta vastaavasti terän ja ihon muodostama kitka lisääntyy.


      • villevee
        tapi kirjoitti:

        Selostakaapas hiukka nuorisolle tuota saippua suti- tekniikkaan, ei oikein aukene ajatus näin nuorelle

        Aika nuori minäkin olen, alle 30-vuotias. Sudin käytön olen itse joutunut opettelemaan, tieto ei enää siirry isältä pojalle eikä isoisältä pojanpojalle.

        Sudin idea on helpottaa vaahdon tuottamista ja levittämistä iholle. Tarvitaan (parta)saippuaa, suti ja nestemäisen saippuan tapauksessa jokin astia.

        Laitetaan lavuaariin kuumaa vettä, ja astia laitetaan veteen, jotta se pysyisi lämpimänä. Samoin suti pidetään lämpimässä vedessä. Hieman nestemäistä saippuaa lorautetaan astiaan, ja sudilla pyöritellään siitä vaahtoa, joka levitetään iholle. Palasaippuan tapauksessa saippuaa hangataan kostealla sudilla, johon vaahto kerääntyy.

        Ensin levitetään vaahto, sitten höylätään karvojen kasvun suuntaisesti. Tämä toistetaan kaksi tai kolme kertaa. Tämän jälkeen haluttaessa voidaan vielä levittää vaahtoa, ja höylätä eri suuntaan. Lisää ohjeita YouTubessa:
        http://www.youtube.com/profile?user=mantic59

        Suomessa Sunrisecosmetics valmistaa halpoja suteja, joita myydään suurissa K-kaupoissa ja joissakin halpahalleissa. Tuo halpa suti on (ainakin valmistajan mukaan) aitoa luonnonharjasta. Synteettisillä sudeilla vaahdon valmistus on paljon hitaampaa.

        Huomatkaa, että sutia ei tarvita, mikäli vaahtoa tai geeliä otetaan painepullosta!


      • kimmnua

        "Koska Suomesta ei saa Wilkinsonin teriä, olen tilannut niitä Englannista: http://www.blademail.co.uk/ "

        Itsekkin olen joutunut tilaamaan tuolta Wilkinsonin Xtreme 3 teriä.

        Hypetin noita teriä täällä joskus ja nyt noita näyttää voivan tilata Suomestakin:
        http://www.efishop.fi

        Wilkinsonin keskeltä taipuvat terät on parasta mitä partahöylään vuosiin keksitty. Hypetin näitä joskus täällä..


      • onko se kallista?
        kimmnua kirjoitti:

        "Koska Suomesta ei saa Wilkinsonin teriä, olen tilannut niitä Englannista: http://www.blademail.co.uk/ "

        Itsekkin olen joutunut tilaamaan tuolta Wilkinsonin Xtreme 3 teriä.

        Hypetin noita teriä täällä joskus ja nyt noita näyttää voivan tilata Suomestakin:
        http://www.efishop.fi

        Wilkinsonin keskeltä taipuvat terät on parasta mitä partahöylään vuosiin keksitty. Hypetin näitä joskus täällä..

        Mistä voi ostaa hypettimen? onko se parempi kuin suti? ajan samalla kuin Beckhamkin , sitten käytän samaa shampoota kuin shumikin, pitäisikö lopettaa kun Hyypiä saa kohta potkut Poolista?
        Mitä vois tehdä? Pappikaan ei juttele mulle enään samallalailla, johtuuko se siitä on tullu ikää ja karvoja peppuun? Miten ne sitten saa pois?


      • Harmaasänki
        Sänkileuka kirjoitti:

        Bigin keltainen ja tavallinen saippua on paras.

        Samaa mieltä, keltainen BIC-varsiterä ja Gillette Regular vaahto.
        Ei tarvita mitään 3-5 teräisiä kuttereita.


      • villevee
        villevee kirjoitti:

        Aika nuori minäkin olen, alle 30-vuotias. Sudin käytön olen itse joutunut opettelemaan, tieto ei enää siirry isältä pojalle eikä isoisältä pojanpojalle.

        Sudin idea on helpottaa vaahdon tuottamista ja levittämistä iholle. Tarvitaan (parta)saippuaa, suti ja nestemäisen saippuan tapauksessa jokin astia.

        Laitetaan lavuaariin kuumaa vettä, ja astia laitetaan veteen, jotta se pysyisi lämpimänä. Samoin suti pidetään lämpimässä vedessä. Hieman nestemäistä saippuaa lorautetaan astiaan, ja sudilla pyöritellään siitä vaahtoa, joka levitetään iholle. Palasaippuan tapauksessa saippuaa hangataan kostealla sudilla, johon vaahto kerääntyy.

        Ensin levitetään vaahto, sitten höylätään karvojen kasvun suuntaisesti. Tämä toistetaan kaksi tai kolme kertaa. Tämän jälkeen haluttaessa voidaan vielä levittää vaahtoa, ja höylätä eri suuntaan. Lisää ohjeita YouTubessa:
        http://www.youtube.com/profile?user=mantic59

        Suomessa Sunrisecosmetics valmistaa halpoja suteja, joita myydään suurissa K-kaupoissa ja joissakin halpahalleissa. Tuo halpa suti on (ainakin valmistajan mukaan) aitoa luonnonharjasta. Synteettisillä sudeilla vaahdon valmistus on paljon hitaampaa.

        Huomatkaa, että sutia ei tarvita, mikäli vaahtoa tai geeliä otetaan painepullosta!

        Tulipa tänään kokeiltua tuota Sunrisecosmeticsin sutia. On selvästi parempi kuin Stockmannin synteettinen suti. Yhden Stockmannin sudin hinnalla saisi neljä näitä halpoja suteja! Sunrisecosmeticsin suteja myyvät Lappeenrannassa ainakin Minimani ja KKKK-Citymarket. www.sunrisecosmetics.fi

        Saippuana kokeilin tänään ruotsalaisen Trustmanin mandariinilla tai greipillä hajustettua Glamour-palasaippuaa (Glamour on saippuan merkki, vaikka sitä ei saippuapaketissa luekaan!). Hyvää vaahtoa siitäkin tuli. Kastoin sudin lämpimään veteen, hankasin sudilla hieman saippuaa, ja sen jälkeen naamaani. Sitten olinkin yltäpäältä vaahdossa kuin Lucky Luke! Saippua maksoi paikallisessa halpakaupassa 40 senttiä! Saippuafirman kotisivut: www.trustman.se

        Stockmannin partasaippua tuottaa ikävän tunteen, jos sitä pääsee nenään. Mieluummin käytän tuota Trustmanin saippuaa.


      • PEMM

        Olet väärässä, perinteisiä partahöyliä myydään suomessa (no oikeastaan netissä). Tämä kone tekee reilusti parempaa jälkeä, on helpompi puhdistaa ja terät ovat halvempia ja kestävät pidempään. Itse "perin" isältäni 70-80 lukulaisen höylän, enkä kyllä ikinä vaihda takaisin nuihin nykyromuihin. Kannattaa tilata tuolta, esim sittarissa maksaa viiden terän paketti 5 euroa, tuolla maksaa kymmenen terän paketti saman verran. Tottakai ei okeen vedä vertoja hinnoille kymmeniä vuosia sitten, jolloin sai parilla kympillä 50 terän paketin.

        http://www.miehenkauppa.fi/

        http://www.classicshaving.com/Home.html

        Jälkimmäisessä on jotain infoa.


      • villevee
        PEMM kirjoitti:

        Olet väärässä, perinteisiä partahöyliä myydään suomessa (no oikeastaan netissä). Tämä kone tekee reilusti parempaa jälkeä, on helpompi puhdistaa ja terät ovat halvempia ja kestävät pidempään. Itse "perin" isältäni 70-80 lukulaisen höylän, enkä kyllä ikinä vaihda takaisin nuihin nykyromuihin. Kannattaa tilata tuolta, esim sittarissa maksaa viiden terän paketti 5 euroa, tuolla maksaa kymmenen terän paketti saman verran. Tottakai ei okeen vedä vertoja hinnoille kymmeniä vuosia sitten, jolloin sai parilla kympillä 50 terän paketin.

        http://www.miehenkauppa.fi/

        http://www.classicshaving.com/Home.html

        Jälkimmäisessä on jotain infoa.

        Olet oikeassa. Kirjoitin tahallani, ettei Suomesta saa perinteisiä partahöyliä. Niitähän ei kaupoissa myydä. Jos tilataan netistä, on melkein sama, tilaako Suomesta vai ulkomailta.

        Mielestäni 32 euroa halvimmasta perinteisestä partahöylästä Suomessa on niin suuri hinta, että en sitä viitsi mainostaa. Kirpputoreilta kannattaa etsiä, esimerkiksi Lappeenrannassa ns. "Lavolan Ikea" myy ikivanhoja partahöyliä vitosella.

        Yksi esimerkki Gilletten monopoliasemasta on juuri perinteisten terien hinta. En maksaisi perinteisistä teristä euroa kappale. Derbyjä saa kotiin toimitettuna sata kappaletta alle 14 eurolla!
        Katso: http://stores.ebay.co.uk/DerbyRazors-UK-Ltd

        Jos turkkilaiset Derbyt eivät kelpaa, niin mainittu Blademail myy Wilkinsonin teriä halvalla. Sadan kappaleen paketti maksaa 13,15 puntaa eli noin 20 euroa. Päälle postikuluja pari euroa. Nämä löytyvät Blademailin kaupasta kohdasta Bulk Buys.


        Joka tapauksessa parranajo on nykyisin ryöstöbisnestä: ihmisille myydään viiden terän koneita ja viiden euron teriä. Vaahtoa tai geeliä ostetaan painepulloissa, jotka maksavat jopa kymmenen euroa (se Vichy). Näin halvalla voi selvitä vuoden parranajosta:
        1. käytetty perinteinen höylä 5 euroa
        2. sata terää 14 euroa
        3. kaksi palasaippuaa 0,80 euroa
        4. partasuti 1,80 euroa
        Yhteensä 21,60 euroa. Tuohon hintaan sisältyvät tarvittavat välineet ja vuoden terät ja saippuat. Kirpputorilta vielä keraaminen astia pitämään saippuat ja vaahdot lämpiminä jos keittiöstä ei ylimääräistä löydy. Pyyhkeitä varmaan on kaikilla, joten niiden hintaa ei erikseen tarvitse laskea.


      • Goodwin
        Sänkileuka kirjoitti:

        Bigin keltainen ja tavallinen saippua on paras.

        Mutta vois harkita myös Lidln n. vitosen pakkausta jossa on kahva ja 20 kaksoishöylää messissä.
        Ostin tänään enkä ole vielä kokeillut, mutta kaveri kehui.
        Nää Gilleten ryövärihinnat (4 höylää abt.10) alkavat mennä pahasti överiksi. Varsinkin kun laatukin on näköjään laskennut kuin koiran häntä.


      • PEMM
        villevee kirjoitti:

        Olet oikeassa. Kirjoitin tahallani, ettei Suomesta saa perinteisiä partahöyliä. Niitähän ei kaupoissa myydä. Jos tilataan netistä, on melkein sama, tilaako Suomesta vai ulkomailta.

        Mielestäni 32 euroa halvimmasta perinteisestä partahöylästä Suomessa on niin suuri hinta, että en sitä viitsi mainostaa. Kirpputoreilta kannattaa etsiä, esimerkiksi Lappeenrannassa ns. "Lavolan Ikea" myy ikivanhoja partahöyliä vitosella.

        Yksi esimerkki Gilletten monopoliasemasta on juuri perinteisten terien hinta. En maksaisi perinteisistä teristä euroa kappale. Derbyjä saa kotiin toimitettuna sata kappaletta alle 14 eurolla!
        Katso: http://stores.ebay.co.uk/DerbyRazors-UK-Ltd

        Jos turkkilaiset Derbyt eivät kelpaa, niin mainittu Blademail myy Wilkinsonin teriä halvalla. Sadan kappaleen paketti maksaa 13,15 puntaa eli noin 20 euroa. Päälle postikuluja pari euroa. Nämä löytyvät Blademailin kaupasta kohdasta Bulk Buys.


        Joka tapauksessa parranajo on nykyisin ryöstöbisnestä: ihmisille myydään viiden terän koneita ja viiden euron teriä. Vaahtoa tai geeliä ostetaan painepulloissa, jotka maksavat jopa kymmenen euroa (se Vichy). Näin halvalla voi selvitä vuoden parranajosta:
        1. käytetty perinteinen höylä 5 euroa
        2. sata terää 14 euroa
        3. kaksi palasaippuaa 0,80 euroa
        4. partasuti 1,80 euroa
        Yhteensä 21,60 euroa. Tuohon hintaan sisältyvät tarvittavat välineet ja vuoden terät ja saippuat. Kirpputorilta vielä keraaminen astia pitämään saippuat ja vaahdot lämpiminä jos keittiöstä ei ylimääräistä löydy. Pyyhkeitä varmaan on kaikilla, joten niiden hintaa ei erikseen tarvitse laskea.

        Olet täysin oikeassa, aattelin vaan, että kun nämä ovat valmiita pistämään satasia partakoneeseen, niin tuo kolmekymppiä on sopiva hinta... On muuten harvinaisen kestäviä nuo perinteiset höylät myös, mummolassa on ukin 60 luvulla ostama höylä ja sitäkin pystyisi käyttämään ihan hyvin. Itsekkin kattelin noita teriä e-baysta, itse olen lähdössä jenkkilään tossa kuukauden päästä ja aattelin ostaa sieltä kunnon paketin samalla.


      • PEMM
        PEMM kirjoitti:

        Olet täysin oikeassa, aattelin vaan, että kun nämä ovat valmiita pistämään satasia partakoneeseen, niin tuo kolmekymppiä on sopiva hinta... On muuten harvinaisen kestäviä nuo perinteiset höylät myös, mummolassa on ukin 60 luvulla ostama höylä ja sitäkin pystyisi käyttämään ihan hyvin. Itsekkin kattelin noita teriä e-baysta, itse olen lähdössä jenkkilään tossa kuukauden päästä ja aattelin ostaa sieltä kunnon paketin samalla.

        Saa olla myös aika laho päästä, jos muka tarvii oikeen videoidut ohjeet parranajosta, niinkuin täällä näyttää olevan trendinä.


    • lopputuloksen

      Saat seuraavasti:

      Ota tylsä killetten terä.
      Aja sillä.
      Vesi tulee silmistä ja vaahto suupielistä.

    • joku vaan...

      oriflamelta on tullut tänä keväänä uutuutena miehille parranajogeeli. siinä on erikoista se, että se ei vaahtoa, eikä "lähde pois" kertavedolla, vaan pysyy iholla kunnes sen huuhtelee pois. se sisältää mm. aloe veraa, joka rauhoittaa ihoa.
      mun mieheni on sitä käyttänyt, ja kehunut parhaaksi tuotteeksi, mitä on ikinä testannut.
      ja ihoa rauhoittaa parranajon jälkeen partabalsamit, ja aloe vera. oriflamelta saa niitäkin tuotteita ;)

      www.oriflame.fi

      • MIÄS :)

        minkähän hintasia nämä tuottee olis.. voisin olla halukas ostamaan ja kokeilemaan ku tahtoo olla herkkä iho ://


      • hilimalyydia
        MIÄS :) kirjoitti:

        minkähän hintasia nämä tuottee olis.. voisin olla halukas ostamaan ja kokeilemaan ku tahtoo olla herkkä iho ://

        kaikista paras parranajoon on hymmin partahöylät ja vaahdot tolsommillakin hyvä vaahto parasta vielä kaikki tuotteet on patenttoituja tiivisteitä riittoisia ja hinta/laatu suhde hyvä.
        ainot harmi että näitä et saa kaupasta vaan ainoastaan amwayn ilh.lta


      • pyramidifirma

        Italiassa on myös verikostomarkkinointi, muttei siitä sen enempää. Olen nyt käyttänyt Pirkka kertakäyttöhöyliä ja halpaa parrunajogeeliä.
        Hyvin katkee! Jos turpa ei kestä moista käsittelyä; kannattaa katsoa alapäähän; jos vaikka olisi nainen. mutta sittenhän olisi ..ttu
        omasta takaa! te herkkäleukaset oottekin Hannu hanhia,,,


      • MIÄS :) kirjoitti:

        minkähän hintasia nämä tuottee olis.. voisin olla halukas ostamaan ja kokeilemaan ku tahtoo olla herkkä iho ://

        parranajogeelin ovh on 10,90€ mutta usein tarjouksessa. aftershave balmit 8,90€ luokkaa ja aloe vera 7,90€.


      • pyramidifirma kirjoitti:

        Italiassa on myös verikostomarkkinointi, muttei siitä sen enempää. Olen nyt käyttänyt Pirkka kertakäyttöhöyliä ja halpaa parrunajogeeliä.
        Hyvin katkee! Jos turpa ei kestä moista käsittelyä; kannattaa katsoa alapäähän; jos vaikka olisi nainen. mutta sittenhän olisi ..ttu
        omasta takaa! te herkkäleukaset oottekin Hannu hanhia,,,

        ei ole todellakaan verkostomarkkinointia!!! käy vaikka ite lukaseen oriflamen sivuilta...


    • marjo^^

      avonilla on miesten höylä ja siihen geeli taikka vaahto

      • hupsis

        www.avon.fi


    • Kiki  

      Itseäni häiritsee lärvin karvat paljon, joten ajelen ne epilaattorilla, riittää noin yksi kerta/viikko, ja kasvu vähenee aina vähän joka ajelukerralla, turha siis katkoa karvoja, kun se saa juurineenkin pois, ja kasvaa aina "uutena" takaisin, myöhemmin

      • huh huh

        huh huh


      • Kiki  

    • ....................

      On se hyvä kun tämä netti nykyään, en oikein ymmärrä miten suomi MIEHET ennen selviytyivät parranajosta???? Kun ei ollut mistä kysäistä :))
      Kait se kiintiö...... ohjelmisto tänkin teettää ???

      • ex-unelmavävy

        itse sain kosketuksen höylään ensikerran v. 2000, kun silloinen "appeni" osti mulle joululahjaksi partahöylän. Gillette, Gilletten geeli. Olin tosi kiitollinen! (jälkeenpäin olen ajatellut, oliko sen tarkotus saada mut apteekin vakioasiakkaaksi. Laastarit. :)


    • karvamies

      parta pitäisi ajaa? miksi miehet haluavat näyttää naisilta?

    • Kokeillut, toimii!

      Kasvata ensin partasi n. 5-10mm pitkäksi.
      Tämän jälkeen kylpyhuoneen lavuaarin yllä hierot parran alueelle bensiiniä. Ota tulitikut ja polta karvat pois.

      Toimii tosi hyvin, samalla tavalla kuin kuumavahat ym. mutta et tarvitse repiä mitään.

      Toista tämä toimenpide 5-6 kertaa. Partakarvat ohenee. Lopulta karvatupot sulkeutuvat niin, ettei partaa enää kasva!

      • Kirjaudu sisään jos haluat ...

        Kuulostaa todella terveeltä tavalta ratkaista asia. :)


    • kylvain

      Gilette Fusion on ollut käytössäni ja olen todennut sen hyväksi höyläksi. En ole vieläkään ymmärtänyt, mitä ideaa niillä paristokäyttöisillä on? En usko että jälki on sen parempaa kun ilmankaan paristoja.

      Gilette Fusion parranajovaahtoa olen käyttänyt höylätessä ja olen myös todennut sen hyväksi tuotteeksi yhdistettynä itse tuon höylän kanssa.

      Suosittelen käyttämään kuorintavoidetta muutaman kerran viikossa ennen parranajoa. Koska se estää partakarvojen kasvamasta sisäänpäin.

    • neukkuajalta

      peritty parranajokone paras. Ei tarvi vettä eikä vaahtoa. Vesi tulee silmistä ja vahto suusta ;o))

    • hande.k

      Paras tähänastisista on hiustenhoitoaine. Taatusti pehmittää ja on helppo ajaa.

    • tommi77

      aivan sama mikä vaahto, tai kai se saippuallakin, kunhan on kunnon terä.

      • Paras...

        Parhaan höylän olen löytänyt Lidlin valikoimasta. Sellainen, jossa on niitä vaihtoteriä paljon ja leikkaa hyvin, eikä iho herkkähipiäiselläkään ärsyynny. Bicin terät on ne huonoimmat mahdolliset.


      • tommi77
        Paras... kirjoitti:

        Parhaan höylän olen löytänyt Lidlin valikoimasta. Sellainen, jossa on niitä vaihtoteriä paljon ja leikkaa hyvin, eikä iho herkkähipiäiselläkään ärsyynny. Bicin terät on ne huonoimmat mahdolliset.

        mulla on se suriseva uusi 5 teräinen gillette. se on täys susi, heti terät tukossa, varmaan tarttis rälläkkää:)


      • huokea hinta ja hyvä tuote
        Paras... kirjoitti:

        Parhaan höylän olen löytänyt Lidlin valikoimasta. Sellainen, jossa on niitä vaihtoteriä paljon ja leikkaa hyvin, eikä iho herkkähipiäiselläkään ärsyynny. Bicin terät on ne huonoimmat mahdolliset.

        juu itekki oon löytäny aikoja sitten miestenparranajo tuotteet. On parempia ku naisten.Ja ku joutuu joka päivä ajelee ni halvin hyvä höylä on just lidlin kamaa. Toisaalta mikään ei oo mun mielest parempi ku gileten mach3. Tää nyt ei liittyny parran ajeluun vaan arvaatte varmaa minkä?


      • parranajoon
        Paras... kirjoitti:

        Parhaan höylän olen löytänyt Lidlin valikoimasta. Sellainen, jossa on niitä vaihtoteriä paljon ja leikkaa hyvin, eikä iho herkkähipiäiselläkään ärsyynny. Bicin terät on ne huonoimmat mahdolliset.

        Kokeilin alkukesästä noita Lidlin teriä ja aivan susiahan ne oli! Kunnon sänkeen ja päivittäiseen parranajoon niistä ei ole, nehän on melkein kuin kertakäyttökamaa ja leikkuujälki oli kehno.

        Taidan jälleen ruveta teroittelemaan vanhaa kunnon partaveistä ja sudilla saippua sitten naamaan.

        Ylipäätään liian kalliita nämä nykyiset terät kyllä ovat, kun 4 kpl Gilletteä maksaa 14 euroa.


      • Goodwin
        parranajoon kirjoitti:

        Kokeilin alkukesästä noita Lidlin teriä ja aivan susiahan ne oli! Kunnon sänkeen ja päivittäiseen parranajoon niistä ei ole, nehän on melkein kuin kertakäyttökamaa ja leikkuujälki oli kehno.

        Taidan jälleen ruveta teroittelemaan vanhaa kunnon partaveistä ja sudilla saippua sitten naamaan.

        Ylipäätään liian kalliita nämä nykyiset terät kyllä ovat, kun 4 kpl Gilletteä maksaa 14 euroa.

        Tuli ostettua, muttei vielä kokeiltua.
        Osaaks joku viisas selittää tämän Gilleten tolkuttoman monopoliaseman ja hinnat?


      • maksaa liikaa
        Goodwin kirjoitti:

        Tuli ostettua, muttei vielä kokeiltua.
        Osaaks joku viisas selittää tämän Gilleten tolkuttoman monopoliaseman ja hinnat?

        Lidlin setti on ihan hyvä kun oottaa huomioon edukkuuden. Ei gilletet kestä sen kauemmin. Gilletellä on vaan imago kohdallaan, joten herkkähipiäiset neiti-miehet ja tyhmät ostaa sitä ylihinnalla, kun muuta ei uskalleta ja ollaan muka niin miehekästä vaikka ostavat samaa kun kaikki muutkin sopulit.

        Sitäpaitsi partavaahto ja -geeli ihan turhaa kamaa. Suoraan vaan terällä sängen kimppuun. Iho tottuu nopeesti. Aluksi voi totutella suihkun tai saunan jälkeen, koska sillon sänki on pehmeä. Itse oon ajanut jo kolmatta vuotta terällä ilman noita turhia vaahtoja ja geelejä eikä enää satu tai kirvele.


      • Goodwin
        maksaa liikaa kirjoitti:

        Lidlin setti on ihan hyvä kun oottaa huomioon edukkuuden. Ei gilletet kestä sen kauemmin. Gilletellä on vaan imago kohdallaan, joten herkkähipiäiset neiti-miehet ja tyhmät ostaa sitä ylihinnalla, kun muuta ei uskalleta ja ollaan muka niin miehekästä vaikka ostavat samaa kun kaikki muutkin sopulit.

        Sitäpaitsi partavaahto ja -geeli ihan turhaa kamaa. Suoraan vaan terällä sängen kimppuun. Iho tottuu nopeesti. Aluksi voi totutella suihkun tai saunan jälkeen, koska sillon sänki on pehmeä. Itse oon ajanut jo kolmatta vuotta terällä ilman noita turhia vaahtoja ja geelejä eikä enää satu tai kirvele.

        Tässä on ihan järkipuhetta.
        Vaahdoista etc. tulee jokainen onnelliseksi tavallaan, mutta tämä Gilleten kaiket muut alleen jyräävä markkina-asema oikeastaan jo pyöryttää.
        Mistä hitosta ne pystyvät tempaisemaan näin jumalattoman törkeillä hinnoilla itselleen näin määräävän aseman?
        Vai olisko kyseessä pelkkä havumetsien maan ilmiö?
        Muualla euroopassa reissatessani juttu ei ole koskaan tullut mieleen.
        Ja totta on myös tämä laatukysymys.
        Aivan viime aikoina olen huomannut Gilleten laadun laskenneen kuin kissanhäntä: ennenvanhaan terä kesti mukisematta jotain neljä varvia, nyt alkaa jo ahdistaa kahden kerran jälkeinen raapiminen.
        Suomeksi sanoen: Sujuvaa kusetusta.


      • Mattima
        maksaa liikaa kirjoitti:

        Lidlin setti on ihan hyvä kun oottaa huomioon edukkuuden. Ei gilletet kestä sen kauemmin. Gilletellä on vaan imago kohdallaan, joten herkkähipiäiset neiti-miehet ja tyhmät ostaa sitä ylihinnalla, kun muuta ei uskalleta ja ollaan muka niin miehekästä vaikka ostavat samaa kun kaikki muutkin sopulit.

        Sitäpaitsi partavaahto ja -geeli ihan turhaa kamaa. Suoraan vaan terällä sängen kimppuun. Iho tottuu nopeesti. Aluksi voi totutella suihkun tai saunan jälkeen, koska sillon sänki on pehmeä. Itse oon ajanut jo kolmatta vuotta terällä ilman noita turhia vaahtoja ja geelejä eikä enää satu tai kirvele.

        Iltalehti testaili noita höyliä http://perhealbumi.iltalehti.fi/hintajalaatu/200708146393224_hl.shtml

        Matti


    • aaarghhh

      Noi vibra höylät on parhaat, värisevä höylä toimii ihme kyllä älyttömän hyvin mach3 vaikka, ovat vaan järjettömän hintaisia. Yleensä aloituspaketti jossa on höylä ja jokunen terä on halvempi kuin pelkät vaihtoterät eli vitunmoist kusetusta kyllä. Pirkan kaksikkoterätkin kyllä noista halpismerkeistä suht toimivat. Keltaiset big terät pitäs haastaa oikeuteen niin perseestä ovat jos ei tykkää viillellä lärviään. Paras vaahto on giletten geelivaahto.

      • Aarne^

        Gilleten markkinointi on viime vuosina mennyt niin älyttömäksi, että alkaa muistuttaa akkojen touhua. Mikä siinä on, ettei mies osaa partaansa ajaa ilman "mikrosykäyksiä" antavaa ihmehöylää? Kyse on niin yksinkertaiseta asiasta kuin karvan katkaisemisesta terällä.

        Ongelma moniteräisissä höylissä on se, että ennen kuin terä katkaisee karvan, se venyttää ihoa. Ihon venyttäminen nostaa ulospäin karvoja, jotka perässä tuleva terä sitten katkaisee - liian lyhyeksi. Liian tarkan parranajon seuraus on varmaan tuttu kaikille. Kokeilkaapas kasvattaa muutaman millin sänki ja ajakaa se jollain Fusionilla. Ihan lyhyellä sängellä tätä ongelmaa ei ole.

        Gillette Fusion Power on aika mieletön esimerkki siitä, mitä markkinatalous voi saada aikaan. Lähes jokainen ns. rikkaiden maiden miehistä ajaa partansa saman korporaation höylällä, joka on huonompi kuin yli sata vuotta sitten patentoitu höylä. On mielenkiintoista nähdä, lisääntyykö tulevaisuudessa terien määrä entisestään, vai ehdinkö todistamaan yksiteräisen partahöylän paluuta.


      • Miikka____
        Aarne^ kirjoitti:

        Gilleten markkinointi on viime vuosina mennyt niin älyttömäksi, että alkaa muistuttaa akkojen touhua. Mikä siinä on, ettei mies osaa partaansa ajaa ilman "mikrosykäyksiä" antavaa ihmehöylää? Kyse on niin yksinkertaiseta asiasta kuin karvan katkaisemisesta terällä.

        Ongelma moniteräisissä höylissä on se, että ennen kuin terä katkaisee karvan, se venyttää ihoa. Ihon venyttäminen nostaa ulospäin karvoja, jotka perässä tuleva terä sitten katkaisee - liian lyhyeksi. Liian tarkan parranajon seuraus on varmaan tuttu kaikille. Kokeilkaapas kasvattaa muutaman millin sänki ja ajakaa se jollain Fusionilla. Ihan lyhyellä sängellä tätä ongelmaa ei ole.

        Gillette Fusion Power on aika mieletön esimerkki siitä, mitä markkinatalous voi saada aikaan. Lähes jokainen ns. rikkaiden maiden miehistä ajaa partansa saman korporaation höylällä, joka on huonompi kuin yli sata vuotta sitten patentoitu höylä. On mielenkiintoista nähdä, lisääntyykö tulevaisuudessa terien määrä entisestään, vai ehdinkö todistamaan yksiteräisen partahöylän paluuta.

        Omasta mielestä mikään parranajotapa ei oo ylivertanen johonki toiseen nähden. Tykkään ite ajella perinteisellä höylällä, mutta silti esimerkiksi Fusion Powerissa on tehty monia juttuja hyvin ja se on toimiva tapa monille. Kallis toki, mutta melko nopea, vaivaton ja jälkikin on hyvää.

        Oon kirjotellu parranajosta jonki verta myös omassa blogissa:
        http://kuosit.com/tag/parranajo/


    • Partaukko

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe