Ulkkisten metsästämisestä

Yumna

No minäpä keksin taas uuden keskustelunaloituksen (nyt kun on tähän väittelyn makuun päästy niin katsotaan mitä tästä saadaan aikaan...heh)

Niin, siis kun täällä useissa keskusteluissa on esitetty väittämiä siitä, että suomalaiset naiset oikein tarkoituksella metsästävät ja etsivät itselleen nimenomaan ulkomaalaisia miehiä, koska se on jotenkin erityisen "eksoottista" tai "ihqua".

Voisivatko palstalla vierailevat ulkomaalaisen kanssa parisuhteessa elävät naiset (ja miehet) kertoa, että mistä syystä olette puolisoonne rakastuneet ja onko hänen kansalaisuudellaan ollut merkittävällä tavalla vaikutusta teidän rakkautenne syttymiseen? Oletteko tietoisesti etsineet itsellenne juuri ulkomaalaista kumppania vai onko se ollut enemmänkin sattuman kauppaa kuten ihmissuhteissa yleensä? Entäpä teidän arkielämänne yhdessä, onko se jotenkin erityisellä tavalla "eksoottista" ja "ihqua"?

Oma parisuhteeni ainakin on alkanut ihan sattumalta, enkä ole todellakaan tietoisesti etsinyt itselleni ketään ulkomaalaista. Itseasiassa miehen ulkomaalaisuus tuntui pitkään jopa "ongelmalta". Arkielämä taas miehen kanssa on ihan tavallista, joskus tylsää ja joskus mielenkiintoista. Ei siinä mitään erityistä hohtoa ole miehen ulkomaalaisuuden vuoksi eikä todellakaan jokainen päivä ole mitään jännittävää kulttuurien kohtaamista. Enemmän jokainen päivä on kahden eri persoonan kohtaamista, kuten jokaisessa parisuhteessa.

150

6789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun vähän alta kolmekymppisenä sinkkuna muuttaa ulkomaille, on enemmän kuin todennäköistä, että sieltä löytää ulkomaalaisen kumppanin. Naisen, yksilön, ei ihonväriä tai kansalaisuutta. Sitäpaitsi puolisoonsa tottuu, eikä häntä ajattele ulkomaalaisena tai eksoottisena.

      Tosin en koskaan lakkaa hämmästelemästä ihmisiä, jotka Suomessakin asuessaan seurustelevat kerta toisensa jälkeen ulkomaalaisen kanssa. Ei se ole mikään sattuma, se on jotain aivan muuta. Puhumattakaan näistä nokkelista palstalaisista, jotka kysyvät: "Hei millaisia ovat XX-maasta olevat miehet tai naiset?" Vetää aika hiljaiseksi...

      • sulle

        Miksi se sinua niin hämmästyttää, jos joku suomalainen seurustelee jatkuvasti ulkomaalaisen kanssa?


      • sulle kirjoitti:

        Miksi se sinua niin hämmästyttää, jos joku suomalainen seurustelee jatkuvasti ulkomaalaisen kanssa?

        Minua alkaa epäilyttää, ettei seurustella henkisellä tasolla yhteensopivan yksilön, vaan eksoottisen ulkomaalaisen kanssa. Ja se jos mikä on minusta naurettavaa. Tai oikeastaan säälittävää.

        Jos meille tulisi ero, en minä vartavasten lähtisi Japaniin etsimään uutta japanitarta itselleni, kuten yksi puolituttu teki. Koska minä asun nyt Suomessa, minä todennäköisesti löytäisin sitten suomalaisen naisen.

        Ymmärtänet mitä tarkoitan.


      • samakysyjä
        willewallaton kirjoitti:

        Minua alkaa epäilyttää, ettei seurustella henkisellä tasolla yhteensopivan yksilön, vaan eksoottisen ulkomaalaisen kanssa. Ja se jos mikä on minusta naurettavaa. Tai oikeastaan säälittävää.

        Jos meille tulisi ero, en minä vartavasten lähtisi Japaniin etsimään uutta japanitarta itselleni, kuten yksi puolituttu teki. Koska minä asun nyt Suomessa, minä todennäköisesti löytäisin sitten suomalaisen naisen.

        Ymmärtänet mitä tarkoitan.

        Jos nyt ymmärsin mitä tarkoitit: mielestäsi seurustelukumppania ei tulisi valita pelkästään ulkoisten ominaisuuksien perusteella vaan koet sen naurettavana. Entä jos tämä puolituttusi viehättyy erityisesti japanilaisten naisten ulkonäöstä/käyttäytymisestä, miksi se on säälittävää jos haluaa itseä viehättävän kumppanin? Tuskin tämä puolituttusikaan nyt ihan ketä tahansa japanitarta kelpuuttaisi, vaan haluaisi löytää henkisesti mahdollisimman yhteensopivan naikkosen. Onhan sielläkin niin paljon populaa että varmasti joukkoon mahtuu sopivia ja vähemmän sopivia.


      • yhteensopivuus
        willewallaton kirjoitti:

        Minua alkaa epäilyttää, ettei seurustella henkisellä tasolla yhteensopivan yksilön, vaan eksoottisen ulkomaalaisen kanssa. Ja se jos mikä on minusta naurettavaa. Tai oikeastaan säälittävää.

        Jos meille tulisi ero, en minä vartavasten lähtisi Japaniin etsimään uutta japanitarta itselleni, kuten yksi puolituttu teki. Koska minä asun nyt Suomessa, minä todennäköisesti löytäisin sitten suomalaisen naisen.

        Ymmärtänet mitä tarkoitan.

        joskus tosin saattaa olla niinkin että on henkisesti yhteensopivampi ulkomaalaisen kanssa vaikka tämä tulisi kaukaakin.
        Itselleni on ainakin joskus helpompi tutustua esim eteläamerikkalaisiin tai afrikkalaisiin kuin suomalaisiin. he ovat monesti rennompia, hymyileviä, avoimempia..
        Suomalaiset ovat usein aika kylmiä ja torjuvia.
        Sitten kun paremmin tutustuu niin selviää se todellinen henkinen yhteensopivuus mutta tutustumisvaihe kyllä käynnistyy helpommin ulkomaalaisten kanssa.


    • hänen vallattomaan persoonaansa. Ei jää tuppisuuksi, leikkii sanoilla sotaa muiden ja itsensä kustannuksella..Päästää ihan lähelleen. Pystyy puhumaan kaikesta ja kokemaan kaikkia tunteita vapaasti seurassani. Äärimmäisen huomaavainen..muistaa pieniäkin asioita joita en ole edes ajatellut tarkoitettavan muistettavaksi, tyyliin clubilla kommentoin; ompa hyvä biisi ja unohdan sen saman tien..Parin päivän päästä ilmestyy levy pöydälle johon kyseinen biisi haettu. Ihan ensin meitä yhdisti se, että paikallisessa oltiin ne jotka keikkuvat tanssilattialla koko illan..
      Tuollainen hömppähän tuo on :) ihana mies, en mä osaa muuta sanoa.

      Ja ulkomaalaisuudesta..siis molempien kannalta. Minä en koskaan aiemmin ole seurustellut ulkomaalaisen kanssa ja tosi pitkään ollaan painittu asian kanssa. Molempia osapuolia arvellutti alussa tosi paljon..voiko tällainen suhde onnistua.. Tähän mennessä..kyllä, hyvin on sujunut.

      • Iopost

        Minä edelleen ihmettelen mihin Suomen koululaitos on menossa, jos tuollaisella äidinkielen osaamisella voi saada edes ylioppilaspaperit.


      • Iopost kirjoitti:

        Minä edelleen ihmettelen mihin Suomen koululaitos on menossa, jos tuollaisella äidinkielen osaamisella voi saada edes ylioppilaspaperit.

        puhelin kauniiseen käteen ja soitto opetushallitukseen. Minä en valitettavasti tässä asiassa pysty sinua auttamaan ja en totta vie käsitä miten kirjallinen ilmaisuni liittyy millään tapaa keskusteluun monikulttuurisista suhteista, joista käsittääkseni tällä palstalla keskustellaan.


      • Iopost
        Babylous kirjoitti:

        puhelin kauniiseen käteen ja soitto opetushallitukseen. Minä en valitettavasti tässä asiassa pysty sinua auttamaan ja en totta vie käsitä miten kirjallinen ilmaisuni liittyy millään tapaa keskusteluun monikulttuurisista suhteista, joista käsittääkseni tällä palstalla keskustellaan.

        No ei varsinaisesti, mutta epäsuorasti.


    • rehellisyydenperikuva

      Kirjoituksestasi paistaa paskapuhe läpi.

      Vai on ihan sama mitä kansalaisuutta herra edustaa eikä kulttuurikaan ole niin ihmeellistä?

      Nimimerkkisi kuitenkin on siitä ihanasta kulttuurista joka kiehtoo pientä mieltäsi vaikka yrität muuta itsellesi ja muille väittää.

      Totuuden kieltäminen on taas läsnä pilipalivosujen teksteissä.

      Minä sentään myönnän oman eukkoni maan ja kulttuurin helvetin kiehtovaksi tässä ja nyt enkä rupea satuilemaan mitä sattuu paskapuheita.

      Myönnän myös sen että varta vasten halusin juuri siitä maasta löytää puolison.

      Syitä moiseen:
      1.tarpeekseni saanut suomalaisista kanssasisaristaan.
      2.tarpeekseni saanut suomalaisista kanssasisaristaan.
      3.eksotiikka,kokeilunhalu,mielenkiinto maata ja kulttuuria kohtaan,mielenkiinto ihan kaikkea kohtaan siitä maasta.

      Parisuhteeni ei tod. alkanut sattumalta vaan kiinnostavaa naista rupesin netissä piirittämään, vuosi siinä meni jutellessa tosta vaan ja nyt ollaan naimisissa kolmen vuoden jälkeen.

      Kaikki mokuvosut tällä palstalla väittävät kivenkovaan itselleen ja muille että heidän ihana prinssi\prinsessa kohtaamisensa on ihan "sattumalta" vaan, puhuvat he silkkaa paskaa.

      Ehkä 1\100 on tosiaan sattumaa, muut ihan tarkoituksella hankittuja kontakteja koska on petytty suomalaisiin miehiin tms.

      Puhukaa nyt edes totuudessa pysyen eikä missään prinssiprinsessa unelmavalheissa kun kirjoittelette tänne, mulla on sentään munaa kertoa totuus, toisin kuin teillä jotka koitatte epätoivoisesti todistella teksteillänne itsellenne ja muille valintanne oikeellisuutta ja hakea hyväksyntää.

      Minä paskat nakkaan muiden mielipiteistä ja mutinoista.

      Ps. ennenkuin joku pikkupullukka riivaantuu väittämään että on taas joku mennyt ja rahalla ostanut vaimon, mainittakoon että maa josta vaimoni on, on suomea vauraampi ja vaimoni on korkeasti koulutettu,älykäs,kiltti ja kaunis nainen.

      • En minä Yumnasta tiedä..mutta itse en kyllä ainakaan ole koskaan aiemmin tuntenut yhtään turkkilaista, tai käynyt Turkissa tms.. Eli ainakin minä en oikein pystynyt "valitsemaan" tätä kulttuuria.. Mitä enemmän olen oppinut turkkilaisten tavoista, ruokakulttuurista yms. sitä kiinnostavammaltahan se tuntuu oppia vielä lisää..esim. kieli olisi mukavaa oppia kunnolla. Että sellaista tällä kertaa. :)


      • Yumna

        No ohoh, tulipa sieltä tekstiä.

        Niin siis SINUN parisuhteesi on alkanut näin, ei minun. Itse en kyllä ole tiennyt mieheni kotimaasta yhtään mitään ennen häneen tutustumista. Enkä ole myöskään aiemmin seurustellut kenenkään ulkomaalaisen kanssa. Enkä liioin suomalaistenkaan noin niinkuin vakavassa mielessä, joten en ole millään tavalla pettynyt suomalaisiin miehiin.

        Viehätystä miehen kulttuuriin on tottakai, en ole mielestäni väittänytkään muuta. Tämä viehätys vaan on syntynyt kylläkin vasta pitkän ajan kuluessa eikä ole millään tavalla perustana suhteelle tai syy siihen miksi suhteemme on alkanut.

        Että en oikein ymmärrä mikä sinua niin kovasti hermostuttaa?


      • bumba....

        kulttuuri paistaa kyllä asenteiden ja muun muodossa vaikka ihminen olisi koulutettukin.Tietyistä asioista ei pääse eroon.


      • Meirami
        Yumna kirjoitti:

        No ohoh, tulipa sieltä tekstiä.

        Niin siis SINUN parisuhteesi on alkanut näin, ei minun. Itse en kyllä ole tiennyt mieheni kotimaasta yhtään mitään ennen häneen tutustumista. Enkä ole myöskään aiemmin seurustellut kenenkään ulkomaalaisen kanssa. Enkä liioin suomalaistenkaan noin niinkuin vakavassa mielessä, joten en ole millään tavalla pettynyt suomalaisiin miehiin.

        Viehätystä miehen kulttuuriin on tottakai, en ole mielestäni väittänytkään muuta. Tämä viehätys vaan on syntynyt kylläkin vasta pitkän ajan kuluessa eikä ole millään tavalla perustana suhteelle tai syy siihen miksi suhteemme on alkanut.

        Että en oikein ymmärrä mikä sinua niin kovasti hermostuttaa?

        Tällaista tämä on..

        Kuten edellisetkin naiset, olen tutustunut mieheni kulttuuriin enemmälti vasta seurustellessani hänen kanssaan. Toki se, että ylipäätään alkaa seurustella toisesta kulttuurista tulevan kanssa, vaatii ainakin jonkinlaista avoimuutta vieraita kulttuureja kohtaan, edes joitakin niistä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että olisin ihastunut maahan ja kulttuuriin ja etsinyt käytännöllisen matkamuiston kotiini. Toki miehen kotimaa nyt on minulle erityinen - johtuu osittain siitä, että sukulaisia asuu siellä, osittain siitä että paikat alkavat olla tuttuja ja niihin liittyy muistoja, osittain siitä, että se nyt vain on mieheni kotimaa..

        Seurustelin ennen tätä suhdetta kolmisen vuotta suomalaisen kanssa. Se nyt ei toiminut erinäisistä syistä, mutta meillä on edelleen suhteellisen ystävälliset välit. Niitä kaivertaa vain se, että exä ilmeisesti edelleen haluaisi minut takaisin. En kuitenkaan ole erityisen pettynyt häneen enkä varsinkaan suomalaisiin miehiin, toisaalta en myöskään tämän toimivan parisuhteen perusteella kuvittele, että pystyisin samaan kenen tahansa arabin kanssa. Ainoastaan tämän palstan suomalaisiin miehiin saa joskus pettyä, mutta onhan meillä jälleen Wille ilonamme ja pelastaa miesten maineen.

        Miksi kaikkien parisuhteiden pitäisi noudattaa samaa kaavaa tai alkaa samoista syistä? Etsiikö joku täällä samanlaisia kaavamaisuuksia suomalaisten kanssa seurustelevien suomalaisten parisuhteista?

        Ajattelin lainata tähän erästä runoa, josta kovasti pidän, mutta sitten aloinkin miettiä että rikkoisinko silloin tekijänoikeuslakeja.. joten suosittelen lämpimästi kaikille Arno Kotron
        Sanovat sitä rakkaudeksi -kirjaa, varsinkin sivua 120 tässä yhteydessä.


      • intiimissä

        tekemisessä en ole suomalaisen miehen kanssa ollut kohta kahteenkymmeneen vuoteen.
        Olen saanut tarpeeksi suomalaisista kanssaveljistäni,
        yhtä paljon kuin sinä meistä "siskoista".
        Suhteeni ovat alkaneet sattumalta,
        niin kuin useimmat suhteet alkavat.
        Niitä asioita joita minä arvostan ja haen miehessä en ole suomalaisesta miehestä löytänyt.
        Tämä ei tietenkään tarkoita sitä ettei täälläisiä kotimaan miehiä olisi,
        minä vaan en ole heitä tavannut tai jos olen, en ole naistyyppinä heidän mielestään ollut kiinostava.
        Kukaan näistä miehistä ei ole ollut syntyisin maasta jossa olisi heikompi elintaso tai koulutustaso.
        Minua mielyttävät hyvät käytöstavat,
        kyky keskustella muustakin kuin jääkiekosta tai formulasta.
        Oikeasti on olemassa hetero-miehiä jotka nauttivat oopperasta, konserteista ja teatterista,
        näyttää vain siltä ettei nämä ominaisuudet kuulu meidän perimään ja kasvatukseen.


      • intiimissä

        tekemisessä en ole suomalaisen miehen kanssa ollut kohta kahteenkymmeneen vuoteen.
        Olen saanut tarpeeksi suomalaisista kanssaveljistäni,
        yhtä paljon kuin sinä meistä "siskoista".
        Suhteeni ovat alkaneet sattumalta,
        niin kuin useimmat suhteet alkavat.
        Niitä asioita joita minä arvostan ja haen miehessä en ole suomalaisesta miehestä löytänyt.
        Tämä ei tietenkään tarkoita sitä ettei täälläisiä kotimaan miehiä olisi,
        minä vaan en ole heitä tavannut tai jos olen, en ole naistyyppinä heidän mielestään ollut kiinostava.
        Kukaan näistä miehistä ei ole ollut syntyisin maasta jossa olisi heikompi elintaso tai koulutustaso.
        Minua mielyttävät hyvät käytöstavat,
        kyky keskustella muustakin kuin jääkiekosta tai formulasta.
        Oikeasti on olemassa hetero-miehiä jotka nauttivat oopperasta, konserteista ja teatterista,
        näyttää vain siltä ettei nämä ominaisuudet kuulu meidän perimään ja kasvatukseen.


      • vastine
        Babylous kirjoitti:

        En minä Yumnasta tiedä..mutta itse en kyllä ainakaan ole koskaan aiemmin tuntenut yhtään turkkilaista, tai käynyt Turkissa tms.. Eli ainakin minä en oikein pystynyt "valitsemaan" tätä kulttuuria.. Mitä enemmän olen oppinut turkkilaisten tavoista, ruokakulttuurista yms. sitä kiinnostavammaltahan se tuntuu oppia vielä lisää..esim. kieli olisi mukavaa oppia kunnolla. Että sellaista tällä kertaa. :)

        en ole käynyt minäkään maassa josta vaimoni on kotoisin, silti valitsin kyseisen maan.

        äläkä selittele, olet tehnyt tietoisen valinnan tummemman ihon ja turkkilaisen kebabin suuntaan, turha sitä on enää selitellä.


      • vihdoinkinrehellisyyttä!
        intiimissä kirjoitti:

        tekemisessä en ole suomalaisen miehen kanssa ollut kohta kahteenkymmeneen vuoteen.
        Olen saanut tarpeeksi suomalaisista kanssaveljistäni,
        yhtä paljon kuin sinä meistä "siskoista".
        Suhteeni ovat alkaneet sattumalta,
        niin kuin useimmat suhteet alkavat.
        Niitä asioita joita minä arvostan ja haen miehessä en ole suomalaisesta miehestä löytänyt.
        Tämä ei tietenkään tarkoita sitä ettei täälläisiä kotimaan miehiä olisi,
        minä vaan en ole heitä tavannut tai jos olen, en ole naistyyppinä heidän mielestään ollut kiinostava.
        Kukaan näistä miehistä ei ole ollut syntyisin maasta jossa olisi heikompi elintaso tai koulutustaso.
        Minua mielyttävät hyvät käytöstavat,
        kyky keskustella muustakin kuin jääkiekosta tai formulasta.
        Oikeasti on olemassa hetero-miehiä jotka nauttivat oopperasta, konserteista ja teatterista,
        näyttää vain siltä ettei nämä ominaisuudet kuulu meidän perimään ja kasvatukseen.

        Vihdoinkin edes yksi myöntää asiat, hienoa.

        Siitä päästäänkin seuraavaan asiaan, montako mokusuhdetta otti löytää se "oikea" vai onko vielä hakusessa?

        Itse kerkesin seurustella yhden kanssa aiemmin.


    • minut ;-)

      Asun ulkomailla ja täällä kyllä on joitakin suomalaisiakin miehiä, mutta todelliset vaihtoehdot ovat vähissä ;-) Ovat siis varattuja, liian vanhoja, liian nuoria jne.

      Paikallisilla miehillä on tietysti tietty kotikenttäetu ja yhden kanssa seurustelinkin viisi vuotta. Erosimme ja vuoden kuluttua siitä tapasin mieheni, hän ei ole paikallisia vain täällä myös ulkomaalainen.

      Minut valloitti mieheni kiltteys, huumori ja vankat elämänarvot jotka vastasivat omiani. Olemme olleet nyt kolme vuotta naimisissa ja suhteemme vain vahvistuu ja rakkautemme syvenee. Meitä kiinnostaa toisen kulttuuri pelkästään toistemme vuoksi, tavatessamme hän ei tiennyt Suomesta mitään, enkä minä ole vieläkään käynyt hänen kotimaassaan. Me olemme ennemminkin sulautuneet tähän uuteen kotimaahamme ja siitä on tullut se meidän yhteinen juttumme. Me emme koskaan aio muuttaa Suomeen tai hänen kotimaahansa, meille sopii tämä ei-kenenkään-maa, ei-kenenkään-kulttuuri systeemi.

    • ...

      99% teistä ei seurustelisi ulkkisten kanssa, jos heillä olisi kotimaassaan yhtä hyvä elintaso kuin meillä suomessa. Hyvän elintason omaavat ulkkikset eivät luonnollisestikaan ole kiinnostuneita suomalaisista.

      • money money...

        raha ei ole aina vastaus kaikkeen.


      • Meirami

        Kotimuslimini on kuitenkin sitä mieltä, että hänellä on ollut ja olisi edelleen, jos vain suostuisin muuttamaan, kotimaassaan huomattavasti parempi elintaso kuin meillä Suomessa on. Toisaalta hän on kotimaassaan saanut suurin piirtein triplapalkkaa normaaliin palkkatasoon verrattuna ja täällä saa nyt vain työttömyyskorvausta. Mutta mieheni ei luonnollisestikaan ole kiinnostunut suomalaisista, vaan vaimostaan. (Ja heittäkää nyt tähän sitten ne perinteiset baaristaiskemis- ja raiskaajajutut, kun kuitenkin haluatte.)


    • tylyämmä

      Mieheni bongasi minut ravintolassa, tuli juttelemaan , saatteli junalle, soitteli ja pyyteli treffeille, käytiin kävelyllä, juteltiin, tutustuttiin.
      Ensimmäinen musta mies elämässäni, tutustuttuani häneen tutustuin myös hänen maansa kulttuuriin, sitä ennen ei ollut omakohtaisia kokemuksia : ei siis myöskään odotuksia enkä hakenut ketään tietyn maan kansalaista.
      Sattumaa, että hän huomasi minut, ja sitten sattui käymään niin, että ihastumisen jälkeen rakastuin häneen, on kohtelias, ja kaikin puolin kiva mies.

      • partofthegame

        "Mieheni bongasi minut ravintolassa, tuli juttelemaan , saatteli junalle, soitteli ja pyyteli treffeille, käytiin kävelyllä, juteltiin, tutustuttiin... Sattumaa, että hän huomasi minut"

        -Söpöä, että sinä pidät sitä sattumana. Se, että juuri sinä olit kyseessä, on ehkä sattumaa, mutta mitään muuta sattumaa asiassa tuskin on. Saattaisit yllättyä kuinka monet pakit miehesi on saanut sinua aiemmin ja montako naista on saateltu väkisin junalle ja vongattu puhelinnumeroa.

        Kotikaupunkini yliopistossa on paljon näitä afrikkalaisia miehiä, joilla on ensimmäisestä opiskelupäivästä lähtien häpeilemättömän suora taktiikka hankkia suomalaisnainen, aivan sama minkälainen, kunhan jotain saa. Tuttuja tyttöjä on yritetty puolipakolla saada kahville suoraan luennoilta tai vaikkapa bussipysäkiltä. Nämä tytöt ovat pitäneet lähestymistapaa epäkohteliaana, mutta näköjään niitäkin naisia löytyy, jotka afrikkalaisten matkaan lähtevät "do you have boyfriend? i want to meet you this evening" -kysymysten jälkeen.


      • tylyämmä
        partofthegame kirjoitti:

        "Mieheni bongasi minut ravintolassa, tuli juttelemaan , saatteli junalle, soitteli ja pyyteli treffeille, käytiin kävelyllä, juteltiin, tutustuttiin... Sattumaa, että hän huomasi minut"

        -Söpöä, että sinä pidät sitä sattumana. Se, että juuri sinä olit kyseessä, on ehkä sattumaa, mutta mitään muuta sattumaa asiassa tuskin on. Saattaisit yllättyä kuinka monet pakit miehesi on saanut sinua aiemmin ja montako naista on saateltu väkisin junalle ja vongattu puhelinnumeroa.

        Kotikaupunkini yliopistossa on paljon näitä afrikkalaisia miehiä, joilla on ensimmäisestä opiskelupäivästä lähtien häpeilemättömän suora taktiikka hankkia suomalaisnainen, aivan sama minkälainen, kunhan jotain saa. Tuttuja tyttöjä on yritetty puolipakolla saada kahville suoraan luennoilta tai vaikkapa bussipysäkiltä. Nämä tytöt ovat pitäneet lähestymistapaa epäkohteliaana, mutta näköjään niitäkin naisia löytyy, jotka afrikkalaisten matkaan lähtevät "do you have boyfriend? i want to meet you this evening" -kysymysten jälkeen.

        Niin voihan se joskus niinkin olla niinkuin sinä sanoit. Muttei aina, meillä on kyllä ihan oikeesti, aikuisten oikeesti kivaa yhdessä. Pelataan tennistä, käydään lenkillä, pyöräillään, eletään ihan normaalia perhe-elämää, rakastellaan......jotta olen vissiin sitten löytänyt vähän niinkun neulan heinäsuovasta, hyvän miehen joka sopii juuri minulle.


      • RndndRnd
        tylyämmä kirjoitti:

        Niin voihan se joskus niinkin olla niinkuin sinä sanoit. Muttei aina, meillä on kyllä ihan oikeesti, aikuisten oikeesti kivaa yhdessä. Pelataan tennistä, käydään lenkillä, pyöräillään, eletään ihan normaalia perhe-elämää, rakastellaan......jotta olen vissiin sitten löytänyt vähän niinkun neulan heinäsuovasta, hyvän miehen joka sopii juuri minulle.

        Taisit löytääkin sitten planeetan ainoan afrikkalaisen, joka pyöräilee ja pelaa tennistä.


    • marjastajAtar

      No meillä kävi sillä tavalla, että netissä törmäsin tähän ulkomaalaiseen mieheeni. Sillä hetkellä minulla oli suomalainen "poikaystävä" (Jos sitä siksi voi kutsua, tapailtiin silloin tällöin... Ei mitään vakavaa). Suhteemme kariutuessa oli sitten aikaa jutella enemmänkin tälle nettituttavuudelle. Vuoden juttelun jälkeen päätimme sitten ihan oikeasti tavata, hän tuli Suomeen luokseni viikoksi. Nyt vuosi ollaan seurusteltu, hän käy täällä usein, minä olen käynyt hänen luonaan kerran. Aikaisempaa kiinnostusta maahan minulla ei ollut. Tosin olin lukenut kyseistä kieltä, mutta lähinnä sen takia että kielet ovat minulle helppoja ja jotain oli lukiossa kuitenkin valittava kurssien keräämiseksi.

      Eli meillä lähti pikkuhiljaa juttu kehittymään. Ensin juteltiin ihan kavereina, sitten siitä tuli syvempää ja syvempää, ja jossain vaiheessa päätettiin ja huomattiin että pakkohan se on joko tavata tai heittää hyvästit. Ei mikään nettisuhde toimi kauaa. Päätettiin sitten tehdä ensin mainittu. Olihan siinä aikalainen stressi päällä, olimme puhuneet vuoden netissä, tultu tosi läheisiksi. Pelkäsin ihan hirveästi tapaamista ja melkein jänistinkin! Onneksi en, sillä siitä se onni vasta alkoikin. Hän oli jopa ihanempi kuin mitä netissä. Tätä kutsuisin siis sattuman kaupaksi; aikaisemmat miehet minulla on aina ollut suomalaisia (lukuun ottamatta kahta yhden yön juttua), enkä koskaan kuvitellut ulkomaalaisen kanssa seurustelevani vakavasti. Itse asiassa, minulla oli jopa ennakkoluuloisia ajatuksia ulkomaalaisista (myös miehen maasta olevista...). Nyt ovat kyllä asenteet muuttuneet aikas lailla. Sitä tajuaa, kuinka junttimainen ja tyhmä on aiemmin ollut.

      No, eipä kovin eksoottista meillä tuo yhteiselämä ole. Kyllä hän on erilainen kuin keskiverto suomalaismies, (paljon parempi...) mutta harvoin sitä tulee edes ajateltua että hän on ulkomaalainen. Siihen on niin tottunut, että ei sitä edes ajattele. Kyllä meidän arkielämä on "ihqua" koska mies on niin ihana ihminen kuin olla voi :D Mutta eksotiikka on aika kaukana kuitenkin. Mitä sillä edes tarkoitetaan? Kyllä me joskus puhumme kulttuuriemme eroista, ja niistä saakin mielenkiintoisia keskusteluita. Nyt ymmärtää Suomen ja hänen maansa yhteiskunnalliset ongelmat ja niiden syyt paljon paremmin. Miehen ulkomaalaisuus on kyllä joitakin ongelmia tosin minullekin tuottanut. Perhe ja suku suhtautuvat asiaan aika viileästi. Mutta en sen anna häiritä. Kuitenkin hassua, että minulle tulevat jotkut laukomaan päin naamaa että mieheni on huono, koska on ulkomaalainen. Hän ei kuitenkaan juo, polta, ei huuda, ei ole kertaakaan lyönyt. En minä kuitenkaan arvostele muiden miehiä, vaikka he tekisivät kaikkea tuota, niin kuin ainakin minun kokemuksellani joka toinen suomalainen mies tekee. Varmasti hänen maalaisetkin sitä tekevät, mutta hän ei. Se on minulle pääasia. Jos on löytänyt ihanan ihmisen, miksi antaa pakit vain sen takia, että hän on syntynyt toiseen maahan? Kukaan ei valitse vanhempiaan. Ja syntyminen toiseen maahan ei mielestäni läheskään aina ole negatiivista. Suomalaisilla vain on helvetin suuret luulot itsestänsä ja maastansa. Ikään kuin Suomi olisi maailman toimivimman ja parhaimman yhteiskunnan omistava maa, jossa kasvaa vain hienoja ihmisiä.

      Eläissäni en ole kenenkään muun kanssa ollut niin onnellinen kuin hänen, ehkä on kansallisuudella merkitystä, ehkä ei? En tiedä, mutta pääasia minulle on se, että tunnen oloni suhteessa paremmaksi kuin koskaan.

      • xenomania

        "Kyllä hän on erilainen kuin keskiverto suomalaismies, (paljon parempi...)"

        -Tulihan se sieltä, kun vähän potki. Aika pitkän liirumlaarumin jälkeen, mutta kuitenkin. :-D


      • marjastajAtar
        xenomania kirjoitti:

        "Kyllä hän on erilainen kuin keskiverto suomalaismies, (paljon parempi...)"

        -Tulihan se sieltä, kun vähän potki. Aika pitkän liirumlaarumin jälkeen, mutta kuitenkin. :-D

        Niin? Luepa viesti tarkemmin. Mainitsin että hän ei juo, ei polta, ei hakkaa, mistä ainakin ensimmäistä tekee 95% suomalaismiehistä. Kuinka helppo on löytää raitis suomalaismies? Humalassahan suurimmat virheet, pettämiset ja muut tehdään.
        Totta helvetissä hän on parempi kuin keskiverto suomalaismies. En kai muuten hänen kanssaan olisi, vai mitä? Kaukosuhde ei meinaan todellakaan aina ole mitään herkkua, ja tuottaa hyvin paljon ongelmia. Kuitenkin olen hänen kanssaan, mikä tarkoittaa sitä, että reilusti parempi pitää olla, että jaksaa kaukosuhteillakin. Hyöty suurempi kuin haitta.


      • tytsille...
        marjastajAtar kirjoitti:

        Niin? Luepa viesti tarkemmin. Mainitsin että hän ei juo, ei polta, ei hakkaa, mistä ainakin ensimmäistä tekee 95% suomalaismiehistä. Kuinka helppo on löytää raitis suomalaismies? Humalassahan suurimmat virheet, pettämiset ja muut tehdään.
        Totta helvetissä hän on parempi kuin keskiverto suomalaismies. En kai muuten hänen kanssaan olisi, vai mitä? Kaukosuhde ei meinaan todellakaan aina ole mitään herkkua, ja tuottaa hyvin paljon ongelmia. Kuitenkin olen hänen kanssaan, mikä tarkoittaa sitä, että reilusti parempi pitää olla, että jaksaa kaukosuhteillakin. Hyöty suurempi kuin haitta.

        Suomessahan on täysraittiita miehiä jopa Keski-Euroopan maita enemmän. Arabimaat sitten erikseen, vaikka kyllähän ne sielläkin dokaa.

        Tekstisi perusteella kyllä vaikuttaa nimenomaan siltä, että olet ihastunut lähinnä miehesi ulkomaalaisuuteen. No, kyllä se eksoottisuus sitten lähisuhteessa karisee.


      • Riyadh-Hki
        tytsille... kirjoitti:

        Suomessahan on täysraittiita miehiä jopa Keski-Euroopan maita enemmän. Arabimaat sitten erikseen, vaikka kyllähän ne sielläkin dokaa.

        Tekstisi perusteella kyllä vaikuttaa nimenomaan siltä, että olet ihastunut lähinnä miehesi ulkomaalaisuuteen. No, kyllä se eksoottisuus sitten lähisuhteessa karisee.

        Arabien dokaaminen on tuttu juttu ilmeisesti kaikille muilla paitsi suomalaisille naisille. Useamman kerran olen ollut niiden kanssa tekemisissä ja esim. Saudeista työjuttuihin liittyen tulleen seurueen matkassa oli yksi muslimipappi tms jonka tehtävänä oli vahtia, etteivät pojat dokaa työreissulla.

        Hotelliin ajettaessa sitten yksi saudi jo kuiskutteli papin huomaamatta, että voitko järjestää heidät eri huoneisiin papin kanssa. Ymmärsin yskän ja aamulla oli poikien minibaari tyhjä. Ilmeisesti olivat juoneet pimeässä hotellihuoneessa sillä niinhän saa tehdä, koska Allah ei näe :) Aika velikultia ovat.


      • marjastajAtar
        tytsille... kirjoitti:

        Suomessahan on täysraittiita miehiä jopa Keski-Euroopan maita enemmän. Arabimaat sitten erikseen, vaikka kyllähän ne sielläkin dokaa.

        Tekstisi perusteella kyllä vaikuttaa nimenomaan siltä, että olet ihastunut lähinnä miehesi ulkomaalaisuuteen. No, kyllä se eksoottisuus sitten lähisuhteessa karisee.

        Joo, on varmaan täysiraittiita miehiä enemmän, kuin Keski-Euroopassa. Ei Keski-Euroopassa ole juurikaan absolutisteja, koska ei ole mitään himoryyppäystäkään.
        Eikä absolutismi minulle mitenkään ehdotonta ole, tuolla kommentilla että mieheni ei juo, tarkoitan lähinnä sitä, ettei vetele viinaa siihen malliin kuin suomalaiset. Saattaa joskus harvoin ottaa viiniä tai siideriä kanssani, eikä todellakaan niin paljon että olisi kännissä. Ja sanonpa vielä, että hänen maassaan juodaan yleensä paljon enemmän kuin Suomessa. No, eihän sellaisia maita ole kuin yksi, vai mitä? Arvaatko mikä? :) Mutta HÄN ei juo. Joten miksi ihmeessä olisin lähtenyt varta vasten hakemaan miestä siitä maasta missä juodaan eniten, kun minulle yksi tärkeimmistä piirteistä miehessä on se, että hän on suht raitis? Voisitko nyt selittää kantasi, koska meni vähän yli hilseen :)


      • tuntuu...
        marjastajAtar kirjoitti:

        Joo, on varmaan täysiraittiita miehiä enemmän, kuin Keski-Euroopassa. Ei Keski-Euroopassa ole juurikaan absolutisteja, koska ei ole mitään himoryyppäystäkään.
        Eikä absolutismi minulle mitenkään ehdotonta ole, tuolla kommentilla että mieheni ei juo, tarkoitan lähinnä sitä, ettei vetele viinaa siihen malliin kuin suomalaiset. Saattaa joskus harvoin ottaa viiniä tai siideriä kanssani, eikä todellakaan niin paljon että olisi kännissä. Ja sanonpa vielä, että hänen maassaan juodaan yleensä paljon enemmän kuin Suomessa. No, eihän sellaisia maita ole kuin yksi, vai mitä? Arvaatko mikä? :) Mutta HÄN ei juo. Joten miksi ihmeessä olisin lähtenyt varta vasten hakemaan miestä siitä maasta missä juodaan eniten, kun minulle yksi tärkeimmistä piirteistä miehessä on se, että hän on suht raitis? Voisitko nyt selittää kantasi, koska meni vähän yli hilseen :)

        Että sulta menee aika moni juttu yli hilseen... Mun pointti oli lähinnä, että raittiita ja semiraittiita miehiä on Suomi pullollaan.

        Ja sellaisia maita, missä juodaan vuosittain Suomea enemmän on todella paljon, ettei peräti suurin osa Euroopan maista. Ainakin UK, Ranska, Irlanti, Saksa ja kaikki Itä-Euroopan maat.


      • marjastajAtar
        tuntuu... kirjoitti:

        Että sulta menee aika moni juttu yli hilseen... Mun pointti oli lähinnä, että raittiita ja semiraittiita miehiä on Suomi pullollaan.

        Ja sellaisia maita, missä juodaan vuosittain Suomea enemmän on todella paljon, ettei peräti suurin osa Euroopan maista. Ainakin UK, Ranska, Irlanti, Saksa ja kaikki Itä-Euroopan maat.

        Raittiita miehiä Suomi pullollaan... Harmi kun minulla ei ole tullut yhtäkään vastaan.
        Joten miksi jäisin odottelemaan sellaista, jos kerta yksi ihana raitis mies on tullut jo vastaan, tosin ulkomaalainen? Plussana myös hakkaamattomuus ja hyvä ulkonäkö.

        Tuon toisen nyt voisi jättää miltei noteeraamatta, kyllä sellaista paskaa suollat. Nyt puhutaan puhtaasta alkoholista litroissa. Kyllä, varmasti Irlannissa ja Saksassa juodaan päivittäin olutta, mutta eipä se tunnu missään kun somalaiset vetävät sen pari pulloa viinaa viikoloppuisin ;-)


      • noin...
        marjastajAtar kirjoitti:

        Raittiita miehiä Suomi pullollaan... Harmi kun minulla ei ole tullut yhtäkään vastaan.
        Joten miksi jäisin odottelemaan sellaista, jos kerta yksi ihana raitis mies on tullut jo vastaan, tosin ulkomaalainen? Plussana myös hakkaamattomuus ja hyvä ulkonäkö.

        Tuon toisen nyt voisi jättää miltei noteeraamatta, kyllä sellaista paskaa suollat. Nyt puhutaan puhtaasta alkoholista litroissa. Kyllä, varmasti Irlannissa ja Saksassa juodaan päivittäin olutta, mutta eipä se tunnu missään kun somalaiset vetävät sen pari pulloa viinaa viikoloppuisin ;-)

        Jos sulla joku itä-eurooppalainen äijä on, niin siellähän sitä vasta naisia hakataankin. Puhumattakaan arabeista.

        Mut joo, joku trauma sulla suomalaisista miehistä on selvästi tullu, ajattele rauhassa ihan mitä vaan. Jos sun äijät on vetänyt pari pulloa viinaa joka viikonloppu niin se on kyllä ihan omaa urpouttas, ei ole nimittäin ihan yleistä normaalipiireissä.

        P.S. Et oo näköjään koskaan myöskään ollut irkkupubissa viikonloppuna. :-D


      • tuttavuuksia sulla..
        marjastajAtar kirjoitti:

        Raittiita miehiä Suomi pullollaan... Harmi kun minulla ei ole tullut yhtäkään vastaan.
        Joten miksi jäisin odottelemaan sellaista, jos kerta yksi ihana raitis mies on tullut jo vastaan, tosin ulkomaalainen? Plussana myös hakkaamattomuus ja hyvä ulkonäkö.

        Tuon toisen nyt voisi jättää miltei noteeraamatta, kyllä sellaista paskaa suollat. Nyt puhutaan puhtaasta alkoholista litroissa. Kyllä, varmasti Irlannissa ja Saksassa juodaan päivittäin olutta, mutta eipä se tunnu missään kun somalaiset vetävät sen pari pulloa viinaa viikoloppuisin ;-)

        Asutko jonkun alkoholiongelmaisten asuntolan vieressä vai miksi moisia tuttavuuuksia sulla?
        Minun tuttavapiirissäni ei suinkaan kenelläkään kulu kahta viinapulloa viikossa vaan kaikille riittää tuo kaksi pulloa keskimäärin puoleksi vuodeksi!
        Oikeastihan suuri osa suomalaisista ei paljoakaan alkoholia käytä vaan ainoastaan tuo pieni suurkuluttajien ryhmä nostaa keskiarvion korkeaksi.
        Mutta jos itse miehiä metsästää vain lähibubissa niin tuskin raitista löytää. Eihän siellä kuitenkaan raittiit aikaansa vietä, ja siksi et niitä myöskään siellä tapaa.


      • marjastajAtar
        noin... kirjoitti:

        Jos sulla joku itä-eurooppalainen äijä on, niin siellähän sitä vasta naisia hakataankin. Puhumattakaan arabeista.

        Mut joo, joku trauma sulla suomalaisista miehistä on selvästi tullu, ajattele rauhassa ihan mitä vaan. Jos sun äijät on vetänyt pari pulloa viinaa joka viikonloppu niin se on kyllä ihan omaa urpouttas, ei ole nimittäin ihan yleistä normaalipiireissä.

        P.S. Et oo näköjään koskaan myöskään ollut irkkupubissa viikonloppuna. :-D

        Koita nyt saatana ymmärtää, että tässä puhutaan YKSILÖSTÄ, ei siitä vitun kansasta. Naisten hakkaamisesta en tiedä, mutta alkoholia hänen maassaan kyllä käytetään enemmän kuin Suomessa. Tod. näk. myös naisia hakataan. Paskanko väliä? Vittuako minä siitä välitän? Kun HÄN ei sitä tee, se on minulle pääasia!!!! Onko se niin vaikea ymmärtää? Yks paskan hailee, käytetäänkö siellä enemmän alkoholia vai täällä. Pääasia on se, että MINÄ OLEN LÖYTÄNYT IHMISEN, JOKA SITÄ EI TEE!!! Suomesta EN löytänyt ihmkistä, joka sitä ei tee! Menikö jakeluun?

        Miten liittyy irkkujen viinanjuonti siihen, että minulla on itäeurooppalainen mies, tai siihen, että kohtaamani suomalaismiehet (lukuunottamatta muutamaa) ovat olleet paljon viinaa juovia ja väkivaltaisia? En sano, että kaikki tätä olisivat, ja niinkuin jo mainitsin, ihan sama missä maassa käytetään enemmän alkoholia. Se yksilöhän siinä ratkaisee.


      • vain...
        marjastajAtar kirjoitti:

        Koita nyt saatana ymmärtää, että tässä puhutaan YKSILÖSTÄ, ei siitä vitun kansasta. Naisten hakkaamisesta en tiedä, mutta alkoholia hänen maassaan kyllä käytetään enemmän kuin Suomessa. Tod. näk. myös naisia hakataan. Paskanko väliä? Vittuako minä siitä välitän? Kun HÄN ei sitä tee, se on minulle pääasia!!!! Onko se niin vaikea ymmärtää? Yks paskan hailee, käytetäänkö siellä enemmän alkoholia vai täällä. Pääasia on se, että MINÄ OLEN LÖYTÄNYT IHMISEN, JOKA SITÄ EI TEE!!! Suomesta EN löytänyt ihmkistä, joka sitä ei tee! Menikö jakeluun?

        Miten liittyy irkkujen viinanjuonti siihen, että minulla on itäeurooppalainen mies, tai siihen, että kohtaamani suomalaismiehet (lukuunottamatta muutamaa) ovat olleet paljon viinaa juovia ja väkivaltaisia? En sano, että kaikki tätä olisivat, ja niinkuin jo mainitsin, ihan sama missä maassa käytetään enemmän alkoholia. Se yksilöhän siinä ratkaisee.

        Mutta sä taidat oikeasti olla vähän vajakki. Ekaksi sanot miten ulkkismiehes on paljon parempi kuin keskiverto suomalaismies, ja nyt rupeet puhuun että ei kun yksilöistä tästä nyt kuitenkin on kyse. Eikö suomalaiset miehet sitte oo yksilöitä? :-D

        Jos sulle onkin sattunut suomalaisten miesten joukosta vaan hakkaavia juoppoja, niin tää kyllä kertoo enemmän susta kuin mistään keskiverto suomalaismiehestä. Kun nyt kuitenkin koitit tossa aiemmin väittää (nyt vähän peruuttelet) että suomalaiset miehet jotenkin dokais ja hakkais enemmän kuin jotkut venäläiset tms. Ja ulkkikset on muutenki parempii blah blah.

        Vois ehkä tehdä sullekin hyvää jos dokaisit vähän vähemmän vaikka perjantai onki...


      • marjastajAtar
        tuttavuuksia sulla.. kirjoitti:

        Asutko jonkun alkoholiongelmaisten asuntolan vieressä vai miksi moisia tuttavuuuksia sulla?
        Minun tuttavapiirissäni ei suinkaan kenelläkään kulu kahta viinapulloa viikossa vaan kaikille riittää tuo kaksi pulloa keskimäärin puoleksi vuodeksi!
        Oikeastihan suuri osa suomalaisista ei paljoakaan alkoholia käytä vaan ainoastaan tuo pieni suurkuluttajien ryhmä nostaa keskiarvion korkeaksi.
        Mutta jos itse miehiä metsästää vain lähibubissa niin tuskin raitista löytää. Eihän siellä kuitenkaan raittiit aikaansa vietä, ja siksi et niitä myöskään siellä tapaa.

        Suomalaisten keskimääräinen alkoholinkulutus on 11 LITRAA puhdasta alkoholia vuodessa. Viinassa sanotaan vaikka 49%, vai? En niistä tiedä. Eli se tekisi 22 litraa, eli 31,5 pulloa viinaa vuodessa. Kuitenkin miehet käyttävät sitä keskimäärin enemmän kuin naiset, eli sanotaan 40 pulloa viinaa vuodessa. Eli melkein pullo viikossa. Okei, toi 2 pulloa viikossa meni vähän yli, mutta on se reilusti lähempänä kuin tuo sinun 4 pulloa vuodessa...


      • what?
        marjastajAtar kirjoitti:

        Suomalaisten keskimääräinen alkoholinkulutus on 11 LITRAA puhdasta alkoholia vuodessa. Viinassa sanotaan vaikka 49%, vai? En niistä tiedä. Eli se tekisi 22 litraa, eli 31,5 pulloa viinaa vuodessa. Kuitenkin miehet käyttävät sitä keskimäärin enemmän kuin naiset, eli sanotaan 40 pulloa viinaa vuodessa. Eli melkein pullo viikossa. Okei, toi 2 pulloa viikossa meni vähän yli, mutta on se reilusti lähempänä kuin tuo sinun 4 pulloa vuodessa...

        Suurin osa Euroopan miehistä vetää reilusti enemmän kuin ton kymmenisen litraa puhdasta vuodessa. Venäjällä kulutus varmaan about nelinkertainen tohon nähden!


      • marjastajAtar
        vain... kirjoitti:

        Mutta sä taidat oikeasti olla vähän vajakki. Ekaksi sanot miten ulkkismiehes on paljon parempi kuin keskiverto suomalaismies, ja nyt rupeet puhuun että ei kun yksilöistä tästä nyt kuitenkin on kyse. Eikö suomalaiset miehet sitte oo yksilöitä? :-D

        Jos sulle onkin sattunut suomalaisten miesten joukosta vaan hakkaavia juoppoja, niin tää kyllä kertoo enemmän susta kuin mistään keskiverto suomalaismiehestä. Kun nyt kuitenkin koitit tossa aiemmin väittää (nyt vähän peruuttelet) että suomalaiset miehet jotenkin dokais ja hakkais enemmän kuin jotkut venäläiset tms. Ja ulkkikset on muutenki parempii blah blah.

        Vois ehkä tehdä sullekin hyvää jos dokaisit vähän vähemmän vaikka perjantai onki...

        Tarkoitan vain sitä, että ulkomaalainen mieheni on paljon parempi kuin kukaan suomalainen mies, kenet olen tavannut. Ei sen takia, että hän on ulkomaalainen, vaan sen takia, että hän ei juo, ei hakkaa, ei petä, ei polta. Jokainen tuntemani suomalaismies tekee ainakin yhtä noista. Eli voittaja on selvä: se, joka ri tee niistä mitään. Varmasti Suomestakin löytyy hyviä miehiä. Mutta minä en löytänyt. Vaan, minä löysin ulkomaalaisen hyvän miehen :-) Eli ongelma on mikä?

        Mieti asiaa omakohtaisesti: otetaan esimerkki että kaikki suomalaisnaiset, joita olet tavannut joko joisivat, polttaisivat, pettäisivät, olisivat rumia tmv, jota sinä et ehdottomasti hyväksyisi. Sitten olisi ulkomaalainen nainen, joka ei juo, polta, petä ja on häikäisevän kaunis. Kumman valitsisit? Molemmat tiedämme vastauksen: Suomalaisen. Miksi? Sen takia, että sinulla selkeästi ON jotain ulkomaalaisia vastaan sen takia, että he ovat ulkomaalaisia. Nyt varmaan tulee vastaus, että olet tavannut ihan hyviä suomalaisia naisia. Onnea sinulle! Minulla oli huonompi tuuri, eikä hyviä suomalaismiehiä tullut vastaan.

        En käytä alkoholia.


      • marjastajAtar
        vain... kirjoitti:

        Mutta sä taidat oikeasti olla vähän vajakki. Ekaksi sanot miten ulkkismiehes on paljon parempi kuin keskiverto suomalaismies, ja nyt rupeet puhuun että ei kun yksilöistä tästä nyt kuitenkin on kyse. Eikö suomalaiset miehet sitte oo yksilöitä? :-D

        Jos sulle onkin sattunut suomalaisten miesten joukosta vaan hakkaavia juoppoja, niin tää kyllä kertoo enemmän susta kuin mistään keskiverto suomalaismiehestä. Kun nyt kuitenkin koitit tossa aiemmin väittää (nyt vähän peruuttelet) että suomalaiset miehet jotenkin dokais ja hakkais enemmän kuin jotkut venäläiset tms. Ja ulkkikset on muutenki parempii blah blah.

        Vois ehkä tehdä sullekin hyvää jos dokaisit vähän vähemmän vaikka perjantai onki...

        En missään vaiheessa ole väittänyt, että suomalaiset alkoholia käyttäisivät enemmän kuin venäläiset. Sanoin, että tapaamani suomalaismiehet ovat käyttäneet alkoholia, minun venäläinen mieheni puolestaan EI käytä.
        Sehän on ihan fakta, että Venäjällä viina virtaa. Entä sitten? Ei ainakaan hänen kurkustaan alas. Minulle se on tärkeintä, ei paljoa liikuta kuinka muut venäläismiehet alkoholia käyttävät, kunhan ei hän. Onko vaikea ymmärtää?


      • jaksa....
        marjastajAtar kirjoitti:

        Tarkoitan vain sitä, että ulkomaalainen mieheni on paljon parempi kuin kukaan suomalainen mies, kenet olen tavannut. Ei sen takia, että hän on ulkomaalainen, vaan sen takia, että hän ei juo, ei hakkaa, ei petä, ei polta. Jokainen tuntemani suomalaismies tekee ainakin yhtä noista. Eli voittaja on selvä: se, joka ri tee niistä mitään. Varmasti Suomestakin löytyy hyviä miehiä. Mutta minä en löytänyt. Vaan, minä löysin ulkomaalaisen hyvän miehen :-) Eli ongelma on mikä?

        Mieti asiaa omakohtaisesti: otetaan esimerkki että kaikki suomalaisnaiset, joita olet tavannut joko joisivat, polttaisivat, pettäisivät, olisivat rumia tmv, jota sinä et ehdottomasti hyväksyisi. Sitten olisi ulkomaalainen nainen, joka ei juo, polta, petä ja on häikäisevän kaunis. Kumman valitsisit? Molemmat tiedämme vastauksen: Suomalaisen. Miksi? Sen takia, että sinulla selkeästi ON jotain ulkomaalaisia vastaan sen takia, että he ovat ulkomaalaisia. Nyt varmaan tulee vastaus, että olet tavannut ihan hyviä suomalaisia naisia. Onnea sinulle! Minulla oli huonompi tuuri, eikä hyviä suomalaismiehiä tullut vastaan.

        En käytä alkoholia.

        Puhuit jostain keskiverto suomalaismiehistä ja muutenkin annoit ymmärtää, että suomiäijät on jotain juopottelevia hakkaajia ihquihin ulkkiksiin verrattuna. Siksi ulkkista varmaan etsitkin.

        Mut joo, IHAN SAMA millä perusteella äijäs oot etsinyt, mutta älä nyt helvetissä luule että sun rupiset parisuhdekokemukset on joku keskiarvo kaikille suomalaisille. Ja ihan turha kiistää, ettet olis nimenomaan ulkkista etsinyt - miks muuten täällä vaahtoisit suomiäijistä noin paljon. Vai onko tässä nyt kysymys siitä, että sua ottaa päähän kun et suomiäijälle kelvannut? Siltä alkaa vähän haiskahtaa...

        P.S. Hyvässä suhteessa ulkomaisen naisen kanssa. Ei idästä.


      • marjastajAtar
        what? kirjoitti:

        Suurin osa Euroopan miehistä vetää reilusti enemmän kuin ton kymmenisen litraa puhdasta vuodessa. Venäjällä kulutus varmaan about nelinkertainen tohon nähden!

        Voi jeesus, kuinka monta kertaa se pitää sanoa... Venäjällä juodaan enemmän kuin Suomessa. So what itsellesi? Ihan vitun sama mulle kuinka paljon venäläiset juo. Ja määrä ei ole nelinkertainen. Suomessa 11 litraa puhdasta vuodessa, Venäjällä 19.


      • marjastajAtar
        jaksa.... kirjoitti:

        Puhuit jostain keskiverto suomalaismiehistä ja muutenkin annoit ymmärtää, että suomiäijät on jotain juopottelevia hakkaajia ihquihin ulkkiksiin verrattuna. Siksi ulkkista varmaan etsitkin.

        Mut joo, IHAN SAMA millä perusteella äijäs oot etsinyt, mutta älä nyt helvetissä luule että sun rupiset parisuhdekokemukset on joku keskiarvo kaikille suomalaisille. Ja ihan turha kiistää, ettet olis nimenomaan ulkkista etsinyt - miks muuten täällä vaahtoisit suomiäijistä noin paljon. Vai onko tässä nyt kysymys siitä, että sua ottaa päähän kun et suomiäijälle kelvannut? Siltä alkaa vähän haiskahtaa...

        P.S. Hyvässä suhteessa ulkomaisen naisen kanssa. Ei idästä.

        Kuten sanon, (noin kymmenenteen kertaan?) puhun tuntemistani suomimiehistä. Eivät ole miellyttäneet. Ja kuten sanon, (myös noin kymmenenteen kertaan) venäläiset juopottelevat ja luultavasti hakkaavat myös naisia enemmän kuin suomalaiset miehet. Etkö huomannut, kun mainitsin asiasta? Olen sen monta kertaa maininnut ja myöntänyt. Monet asiat kyseisessä maassa päin persettä, yksi juuri tuo alkoholin käyttö. Sama ongelma Suomessa, mutta pienempänä. Jos miestä olisin lähtenyt siis hakemaan varta vasten ulkomailta, miksi olisin hakenut VEnäjältä, kun hyvin tiedän että siellä juodaan eniten? Selittäisitkö? KUn ei mikään näytä menevän kalloon. On se kumma. Täysin åt skogen hei.

        Puhutko nyt siitä, että en jollekin suomiäijälle kelvannut, vai ihan yleisesti suomalaisille miehille? Vientiä minulla on aina ollut paljon, mutta myönnän että minut on joskus myös jätetty. Sitä varmasti sattuu kaikille, vai mitä?


      • joo...
        marjastajAtar kirjoitti:

        Kuten sanon, (noin kymmenenteen kertaan?) puhun tuntemistani suomimiehistä. Eivät ole miellyttäneet. Ja kuten sanon, (myös noin kymmenenteen kertaan) venäläiset juopottelevat ja luultavasti hakkaavat myös naisia enemmän kuin suomalaiset miehet. Etkö huomannut, kun mainitsin asiasta? Olen sen monta kertaa maininnut ja myöntänyt. Monet asiat kyseisessä maassa päin persettä, yksi juuri tuo alkoholin käyttö. Sama ongelma Suomessa, mutta pienempänä. Jos miestä olisin lähtenyt siis hakemaan varta vasten ulkomailta, miksi olisin hakenut VEnäjältä, kun hyvin tiedän että siellä juodaan eniten? Selittäisitkö? KUn ei mikään näytä menevän kalloon. On se kumma. Täysin åt skogen hei.

        Puhutko nyt siitä, että en jollekin suomiäijälle kelvannut, vai ihan yleisesti suomalaisille miehille? Vientiä minulla on aina ollut paljon, mutta myönnän että minut on joskus myös jätetty. Sitä varmasti sattuu kaikille, vai mitä?

        Niin taas, kaikillahan teillä on ollut aina vienti huipussaan. :-D

        Mut kerrataan vielä. Sulla on vain huonoja kokemuksia suomalaisista miehistä. Ryyppäävät ja hakkaavat ja pettävät. Perseestä. Ulkkikset parempia, ainakin kaikki mitä oot tavannut. Ja netin kautta et oo muita tavannutkaan. Mut tietenkään et mitenkään ollut ulkkista hakemassa, vaan ihan vaan sattumalta näin pääs käymään. Karmaa.

        Näinkö se jotenkin meni?

        Nyt musta alkaa tuntua siltä ettei sulloo äijää ollenkaan, ei suomalaista eikä ulkkista... Oot tainnut keksiä koko rikkaan venäläisen uroosi ihan vaan siitä ilosta että pääsisit länkyttämään paskaa. ;)


      • this...
        marjastajAtar kirjoitti:

        Voi jeesus, kuinka monta kertaa se pitää sanoa... Venäjällä juodaan enemmän kuin Suomessa. So what itsellesi? Ihan vitun sama mulle kuinka paljon venäläiset juo. Ja määrä ei ole nelinkertainen. Suomessa 11 litraa puhdasta vuodessa, Venäjällä 19.

        Niin sitä vaan retard, että mitä sitten täällä mesot noiden litramäärien kanssa kun melkein kaikkialla Euroopassa kuluu viinaa enemmän?


      • oikeasti
        joo... kirjoitti:

        Niin taas, kaikillahan teillä on ollut aina vienti huipussaan. :-D

        Mut kerrataan vielä. Sulla on vain huonoja kokemuksia suomalaisista miehistä. Ryyppäävät ja hakkaavat ja pettävät. Perseestä. Ulkkikset parempia, ainakin kaikki mitä oot tavannut. Ja netin kautta et oo muita tavannutkaan. Mut tietenkään et mitenkään ollut ulkkista hakemassa, vaan ihan vaan sattumalta näin pääs käymään. Karmaa.

        Näinkö se jotenkin meni?

        Nyt musta alkaa tuntua siltä ettei sulloo äijää ollenkaan, ei suomalaista eikä ulkkista... Oot tainnut keksiä koko rikkaan venäläisen uroosi ihan vaan siitä ilosta että pääsisit länkyttämään paskaa. ;)

        tulee kommentoimaan, niin kannattaisi lukea kirjoitukset ennen sitä, niin ei täysin nolaisi itseään. Tai muuten voi mennä nukkumaan.


      • vähän vaikeeta...
        marjastajAtar kirjoitti:

        En missään vaiheessa ole väittänyt, että suomalaiset alkoholia käyttäisivät enemmän kuin venäläiset. Sanoin, että tapaamani suomalaismiehet ovat käyttäneet alkoholia, minun venäläinen mieheni puolestaan EI käytä.
        Sehän on ihan fakta, että Venäjällä viina virtaa. Entä sitten? Ei ainakaan hänen kurkustaan alas. Minulle se on tärkeintä, ei paljoa liikuta kuinka muut venäläismiehet alkoholia käyttävät, kunhan ei hän. Onko vaikea ymmärtää?

        No joo, on sua vähän vaikeeta ymmärtää kun puhut koko ajan ristiin. Ettei kuitenkin olis niin, että sitä viinaa virtaa tälläkin hetkellä sun kurkkuus? ;)


      • samaa...
        oikeasti kirjoitti:

        tulee kommentoimaan, niin kannattaisi lukea kirjoitukset ennen sitä, niin ei täysin nolaisi itseään. Tai muuten voi mennä nukkumaan.

        Suosittelin samaa tälle marjastajalle (taidat tuntea hyvinkin läheisesti), alkaa olla houreet aika pahoja. Se on se unen puute. :)


      • marjastajAtar
        joo... kirjoitti:

        Niin taas, kaikillahan teillä on ollut aina vienti huipussaan. :-D

        Mut kerrataan vielä. Sulla on vain huonoja kokemuksia suomalaisista miehistä. Ryyppäävät ja hakkaavat ja pettävät. Perseestä. Ulkkikset parempia, ainakin kaikki mitä oot tavannut. Ja netin kautta et oo muita tavannutkaan. Mut tietenkään et mitenkään ollut ulkkista hakemassa, vaan ihan vaan sattumalta näin pääs käymään. Karmaa.

        Näinkö se jotenkin meni?

        Nyt musta alkaa tuntua siltä ettei sulloo äijää ollenkaan, ei suomalaista eikä ulkkista... Oot tainnut keksiä koko rikkaan venäläisen uroosi ihan vaan siitä ilosta että pääsisit länkyttämään paskaa. ;)

        Hei, oikeasti sen on hauskaa, kuinka tuo oikeesti hymyn pintaan, kun joku on niin menossa metikköön kun voi ylipäätänsä olla :-) Hei tämä oli tosi hyvä juttu oikeesti.

        En sano, että vienti huipussaan olisi ollut, vaan että vientiä on ollut. Kavereillani esimerkiksi enemmän kun tykkäävät baarittaa jne, mutta sitä tarkoitan, että ei ole ikinä tarvinnut ILMAN miestä olla, jos en halunnut.

        Kyllä, suomalaisista miehistä vain huonoja kokemuksia. Myönnän sen. Viimeinen oli muuten täydellinen, mutta oli sitten jonkun muun kanssa samaan aikaan? En tiedä, mutta siihen jäivät tapaamiset. Muut joivat paljon etenkin viikonloppuisin, ja olivat ruinaamassa seksiä heti ensimmäisestä tapaamisesta lähtien. En ole mikään pihtari, mutta en kyllä anna ensimmäisillä treffeillä. Isäni oli todellinen hakkaaja-pettäjä-alkoholisti. Veljeni juo paljon ja myös hakkaa. Lähtökohdat jo huonot, eikä paljon paremmaksi mennytn alkaessani seurustella miesten kanssa. Ulkomaalaisia Suomessa olen tapaillut pari kertaa, ja täytyy sanoa, että niiden kertojen jälkeen olin varma, ettei enää ikinä mitään ulkomaalaista. Voin sanoa olevani todellinen rasisti tiettyjä kansallisuuksia kohtaan, mutten mainitse niistä täällä sen enempää sattuneesta syystä :-) Toki heidänkin joukossaan varmasti on valioyksilöitä. Eli katsoin, että ovat "huonompia" kuin suomalaiset.

        Ja mikä saa sinut kuvittelemaan ettei minulla ole äijää? Eikä se minun venäläinen mitenkään rikas ole, sanoin vain että hänen perheellään on enemmän omaisuutta kuin omallani :-D Mikä ei missään tapauksessa tarkoita rikasta, sen voin sanoa. Mutta paikallisen mittapuun mukaan on hyvin toimeentulevasta perheestä kotoisin, ei kuitenkaan rikkaasta.


      • miten vaan
        marjastajAtar kirjoitti:

        Hei, oikeasti sen on hauskaa, kuinka tuo oikeesti hymyn pintaan, kun joku on niin menossa metikköön kun voi ylipäätänsä olla :-) Hei tämä oli tosi hyvä juttu oikeesti.

        En sano, että vienti huipussaan olisi ollut, vaan että vientiä on ollut. Kavereillani esimerkiksi enemmän kun tykkäävät baarittaa jne, mutta sitä tarkoitan, että ei ole ikinä tarvinnut ILMAN miestä olla, jos en halunnut.

        Kyllä, suomalaisista miehistä vain huonoja kokemuksia. Myönnän sen. Viimeinen oli muuten täydellinen, mutta oli sitten jonkun muun kanssa samaan aikaan? En tiedä, mutta siihen jäivät tapaamiset. Muut joivat paljon etenkin viikonloppuisin, ja olivat ruinaamassa seksiä heti ensimmäisestä tapaamisesta lähtien. En ole mikään pihtari, mutta en kyllä anna ensimmäisillä treffeillä. Isäni oli todellinen hakkaaja-pettäjä-alkoholisti. Veljeni juo paljon ja myös hakkaa. Lähtökohdat jo huonot, eikä paljon paremmaksi mennytn alkaessani seurustella miesten kanssa. Ulkomaalaisia Suomessa olen tapaillut pari kertaa, ja täytyy sanoa, että niiden kertojen jälkeen olin varma, ettei enää ikinä mitään ulkomaalaista. Voin sanoa olevani todellinen rasisti tiettyjä kansallisuuksia kohtaan, mutten mainitse niistä täällä sen enempää sattuneesta syystä :-) Toki heidänkin joukossaan varmasti on valioyksilöitä. Eli katsoin, että ovat "huonompia" kuin suomalaiset.

        Ja mikä saa sinut kuvittelemaan ettei minulla ole äijää? Eikä se minun venäläinen mitenkään rikas ole, sanoin vain että hänen perheellään on enemmän omaisuutta kuin omallani :-D Mikä ei missään tapauksessa tarkoita rikasta, sen voin sanoa. Mutta paikallisen mittapuun mukaan on hyvin toimeentulevasta perheestä kotoisin, ei kuitenkaan rikkaasta.

        OK, hauskaa jos näin on. Have a nice life.


      • totta...
        samaa... kirjoitti:

        Suosittelin samaa tälle marjastajalle (taidat tuntea hyvinkin läheisesti), alkaa olla houreet aika pahoja. Se on se unen puute. :)

        houreet ovat todella pahoja itse kullakin.


      • on...
        totta... kirjoitti:

        houreet ovat todella pahoja itse kullakin.

        Ja joitakin alkaa aina täs vaihees iltaa toi skitsofrenia ja multippeli persoonat vaivata. :-D


      • marjastajAtar
        miten vaan kirjoitti:

        OK, hauskaa jos näin on. Have a nice life.

        On se kumma, kun kukaan ei viitsi tuohon kysymykseeni vastata. :-)

        Jos hain tietoisesti ulkomaalaista miestä kja tärkeätä minulle on raittius, niin miksi Venäjältä, kun tiedän että siellä alkoholinkäyttö on vielä paljon suurempaa kuin Suomessa?

        Sen vastauksen kun tähän yhteen kysymykseen saisi, mutta kun ei niin ei.


      • marjastajAtar
        vähän vaikeeta... kirjoitti:

        No joo, on sua vähän vaikeeta ymmärtää kun puhut koko ajan ristiin. Ettei kuitenkin olis niin, että sitä viinaa virtaa tälläkin hetkellä sun kurkkuus? ;)

        En käytä alkoholia.


      • vastaus...
        marjastajAtar kirjoitti:

        On se kumma, kun kukaan ei viitsi tuohon kysymykseeni vastata. :-)

        Jos hain tietoisesti ulkomaalaista miestä kja tärkeätä minulle on raittius, niin miksi Venäjältä, kun tiedän että siellä alkoholinkäyttö on vielä paljon suurempaa kuin Suomessa?

        Sen vastauksen kun tähän yhteen kysymykseen saisi, mutta kun ei niin ei.

        No varmaan siitä johtuu tälläisiä kirjoittelit:

        "Mainitsin että hän ei juo, ei polta, ei hakkaa, mistä ainakin ensimmäistä tekee 95% suomalaismiehistä. Kuinka helppo on löytää raitis suomalaismies? Humalassahan suurimmat virheet, pettämiset ja muut tehdään.
        Totta helvetissä hän on parempi kuin keskiverto suomalaismies."

        ...kai tohon sitten kuuluu, että kuvitellaan kaikkien ulkkisten olevan raittiimpia. Paitsi et itse asiassa alkaa koko ajan enemmän tuntua siltä, että oot ton venäläisyyden keksinyt tässä muun höpötykses ohella ikään kun sivutuotteena. Ylipäätään näyttää siltä, että sulla on paha trauma tullu suomalaisista kundeista ja nyt täällä purat pahaa oloas. Se on voi voi.


      • juma....
        marjastajAtar kirjoitti:

        On se kumma, kun kukaan ei viitsi tuohon kysymykseeni vastata. :-)

        Jos hain tietoisesti ulkomaalaista miestä kja tärkeätä minulle on raittius, niin miksi Venäjältä, kun tiedän että siellä alkoholinkäyttö on vielä paljon suurempaa kuin Suomessa?

        Sen vastauksen kun tähän yhteen kysymykseen saisi, mutta kun ei niin ei.

        Voi marjastaja olla että viinaa et käytä, mut tajuntaa laajentavat taitaa tehdä kauppansa? :-D

        Oikeesti, mee jo nukkumaan, alat puhua pöpejä. Ja koko ajan enemmän tuntuu siltä, että oot kehittänyt koko idän ihmees ihan omassa päässäsi. Surullista...


      • marjastajAtar
        marjastajAtar kirjoitti:

        On se kumma, kun kukaan ei viitsi tuohon kysymykseeni vastata. :-)

        Jos hain tietoisesti ulkomaalaista miestä kja tärkeätä minulle on raittius, niin miksi Venäjältä, kun tiedän että siellä alkoholinkäyttö on vielä paljon suurempaa kuin Suomessa?

        Sen vastauksen kun tähän yhteen kysymykseen saisi, mutta kun ei niin ei.

        Niin tosiaan siinä vaiheessa, kun ei enää keksi sanottavaa, aletaan valittaan päihtymisestä jne...

        Tekö oikeasti kuvittelette, että on mahdotonta että olen löytänyt paremman miehen Venäjältä kuin mitä Suomessa olen tavannut? No saatte ajatella niin pikku päissänne. Aivan sama.

        Ja loogista ja hyvää selitystä siihen en saanut että miksi lähes absolutisti nainen lähtee etsimään miestä Venäjältä, jossa kaiketi juodaan maailmassa eniten. Ei niin ei, ei sitten löytynyt siihen sitä vastausta.

        Se tarkoittanee sitä, että tajuatte etten ulkomaalaista miestä hakenut tarkoituksella, mutta sitä ette pysty myöntämään, koska tunnette että itse olette suomalaisina jäänyt ns. "kakkosiksi". Mutta hei, minä ymmärrän vallan hyvin. Aiemmin tunsin samalla lailla kun törmäsin suomalaisiin miehiin, joilla on kaunis ulkomaalainen vaimo (virolainen, venäläinen). KYllä siinä oltiin kiukkuisia, ja seliteltiin kuinka ovat nuo naiset vain rahan perässä juoksevia huoria ja miehet typeriä :-) Sehän on luonnollinen reaktio. Mutta kyllä siitä, herranjumala, pitäisi eroon päästä, varsinkin kun oma vaimo on ulkomaalainen. Kyllä minäkin pääsin.


      • marjastajAtar
        this... kirjoitti:

        Niin sitä vaan retard, että mitä sitten täällä mesot noiden litramäärien kanssa kun melkein kaikkialla Euroopassa kuluu viinaa enemmän?

        Paskapuhetta. Jos uskot olevasi oikeassa, tilastoja tänne, kiitos.


      • kuule...
        marjastajAtar kirjoitti:

        On se kumma, kun kukaan ei viitsi tuohon kysymykseeni vastata. :-)

        Jos hain tietoisesti ulkomaalaista miestä kja tärkeätä minulle on raittius, niin miksi Venäjältä, kun tiedän että siellä alkoholinkäyttö on vielä paljon suurempaa kuin Suomessa?

        Sen vastauksen kun tähän yhteen kysymykseen saisi, mutta kun ei niin ei.

        Asia on sulle selitetty jo moneen kertaan, mutta kun et tajuu niin et tajuu. :( Ihan selvää on, että sulla on tosi paha trauma suomalaisia miehiä kohtaan, tuleeko tää sitten hylkäämisestä vai mistä, en tiedä. Ehkä sulla sitten on ollut jotain hakkaavia juoppomiehiä tai faija läiminyt lättyyn, oma asias.

        SIKS sun on pakko hehkuttaa miten ooh nyt löytyi ihq ulkkis, oli se sit venäläinen tai mikä ja onko siinä alkoholilla mitään osuutta vai ei. Pääasia että ei oo suomalainen - tai että ainakin tälle palstalle pääset puhkuun miten ooh ihq ulkkismies, ei oo nyt suomalaiset mitään (oli sitä ulkkista ees olemassa tai ei). Tää on ihan perustavaraa, näin tän palstan epätoivoiset naiset aina uhoo. Ei mitään uutta auringon alla. :)

        Ja oikeesti, jos sulla on jotain luuloja että näiden sun juttujes perusteella joku suomalainen äijä joskus luulis jääneensä jostakin paitsi, niin girl please, think again... :-D Se on ihan sama minkälainen äijä sulla, luuseri oot silti. ;)


      • Tilastoa

      • marjastajAtar
        marjastajAtar kirjoitti:

        On se kumma, kun kukaan ei viitsi tuohon kysymykseeni vastata. :-)

        Jos hain tietoisesti ulkomaalaista miestä kja tärkeätä minulle on raittius, niin miksi Venäjältä, kun tiedän että siellä alkoholinkäyttö on vielä paljon suurempaa kuin Suomessa?

        Sen vastauksen kun tähän yhteen kysymykseen saisi, mutta kun ei niin ei.

        Eeeeei, sitä vastausta siihen kysymykseen ei kuulu, ei sitten millään :D Ei mene jakeluun. No, en yhtään ihmettele, koska vaikeahan se on keksiä miksi joku lähtisi etsimään maitoa vaatekaupasta ;-)

        Kyllä on huonoja kokemuksia suomalaisista miehistä, sekä kaikista miespuolisista perheenjäsenistä että seurustelukumppaneista. Sen taisin mainitakin. Eikö vaan? Niin.
        Totta helvetissä on alkoholilla osuutta asiaan. Mieheni ei sitä käytä, eikä törppöile muutenkaan. Unelmamies minulle. Myönnä pois, että suurin osa suomalaisista käy juhlimassa alkoholin kera. No, minä en sitä tyyppiä ole. Siinä tilanteessa on aina avioliitto veitsenterällä, enkä halua ottaa typeriä riskejä ihmissuhteissani. Joten mieheni on minulle oiva, koska olemme samaa mieltä lähes kaikista asioista: periaatteet meillä on samat asiassa kuin asiassa. Onko sinun niin vaikea hyväksyä se, että satuin vaan ulkomaalaisesta löytämään juuri minulle sopivan miehen?
        Uhoamisesta ei ole kyse. Epätoivoinen? Voi voi. Elämäni on nyt mallillaan löydettyäni ihanan miehen (venäläisyydellä ei merkitystä), sen aiemmin ollessa yhtä helvettiä.

        En luule, ja yks paskan hailee mulle jos suomimies ei luule jäävänsä mistään paitsi. Miksi minua kiinnostaisi heidän mielipiteet kun itselläni on ihana mies?


      • marjastajAtar

      • nyt....
        marjastajAtar kirjoitti:

        On se kumma, kun kukaan ei viitsi tuohon kysymykseeni vastata. :-)

        Jos hain tietoisesti ulkomaalaista miestä kja tärkeätä minulle on raittius, niin miksi Venäjältä, kun tiedän että siellä alkoholinkäyttö on vielä paljon suurempaa kuin Suomessa?

        Sen vastauksen kun tähän yhteen kysymykseen saisi, mutta kun ei niin ei.

        Viihdytetään nyt vajakkia. Tämä nyt siis olettaen, että sulla ylipäätään on ketään ulkkismiestä.

        Homma menee niin, että sulle oli yksi vitun lysti tuliko ("raitis") ulkkismiehesi Venäjältä, Grönlannista tai vaikka Kuubasta. Pääasia että oli ulkkismies, ja venäläinen oli eka joka vastaan tuli. Tämä siks, koska sulla on joku ihme trauma suomiäijiä kohtaan, ja halusit vähän "näyttää." Harmi vaan että nobody gives a shit. :)

        Joko nyt meni perille kehari? :)


      • No tässä lisää
        marjastajAtar kirjoitti:

        Ei helvetti ei ole todellista että joku tulee päteen jollain 6 v. vanhalla tilastolla :D. OMG LOL. Ei voi muuta sanoa. Eti nyt saatanan älyvajaa VÄHÄN tuorempaa tietoa.

        OMG LOL tosiaan. :-D. No onhan se kuus vuotta tietty pitkän kuuloinen aika 16-vuotiaalle. :-D

        About samat on sijoitukset nykyäänkin, paitsi että vuonna 2004 oli piikki viinavero aleni. Suurimas osassa Euroopan maita alkoholia kulutetaan vuositasolla Suomea enemmän. Sitäpaitsi Suomessa se tietty pieni porukka (sun faijas ja exäs) juo suurimman osan viinasta. Tässä sulle tietopakettia kehari:

        http://www.suomenash.fi/sivu.php?artikkeli_id=41


      • paras esimerkki
        marjastajAtar kirjoitti:

        Ei helvetti ei ole todellista että joku tulee päteen jollain 6 v. vanhalla tilastolla :D. OMG LOL. Ei voi muuta sanoa. Eti nyt saatanan älyvajaa VÄHÄN tuorempaa tietoa.

        Ja hei, käypä täältä kattoon totaalikulutus Euroopassa. Reilusti yli puolet Euroopan maista kittaa enemmän kuin suomalaiset vuodessa.

        http://ec.europa.eu/health/ph_information/dissemination/echi/echi_11_en.pdf

        Mites suu nyt pannaan? :-D


      • :D ..
        marjastajAtar kirjoitti:

        On se kumma, kun kukaan ei viitsi tuohon kysymykseeni vastata. :-)

        Jos hain tietoisesti ulkomaalaista miestä kja tärkeätä minulle on raittius, niin miksi Venäjältä, kun tiedän että siellä alkoholinkäyttö on vielä paljon suurempaa kuin Suomessa?

        Sen vastauksen kun tähän yhteen kysymykseen saisi, mutta kun ei niin ei.

        Ja oikeesti, jos sulla on jotain luuloja että näiden sun juttujes perusteella joku suomalainen nainen joskus luulis jääneensä jostakin paitsi, niin boy please, think again... :-D Se on ihan sama minkälainen eukko sulla, luuseri oot silti. ;)


      • xenomania
        marjastajAtar kirjoitti:

        Joo, on varmaan täysiraittiita miehiä enemmän, kuin Keski-Euroopassa. Ei Keski-Euroopassa ole juurikaan absolutisteja, koska ei ole mitään himoryyppäystäkään.
        Eikä absolutismi minulle mitenkään ehdotonta ole, tuolla kommentilla että mieheni ei juo, tarkoitan lähinnä sitä, ettei vetele viinaa siihen malliin kuin suomalaiset. Saattaa joskus harvoin ottaa viiniä tai siideriä kanssani, eikä todellakaan niin paljon että olisi kännissä. Ja sanonpa vielä, että hänen maassaan juodaan yleensä paljon enemmän kuin Suomessa. No, eihän sellaisia maita ole kuin yksi, vai mitä? Arvaatko mikä? :) Mutta HÄN ei juo. Joten miksi ihmeessä olisin lähtenyt varta vasten hakemaan miestä siitä maasta missä juodaan eniten, kun minulle yksi tärkeimmistä piirteistä miehessä on se, että hän on suht raitis? Voisitko nyt selittää kantasi, koska meni vähän yli hilseen :)

        "ettei vetele viinaa siihen malliin kuin suomalaiset"

        -Ei saa yleistää. Miksi tuo mokunaisten suosituin lause ei nyt päde? :-D

        Käy vaikka Irlannissa tai Romaniassa katsomassa, mitä dokaaminen todella tarkoittaa. :-D


      • totuudentuutti
        marjastajAtar kirjoitti:

        Niin? Luepa viesti tarkemmin. Mainitsin että hän ei juo, ei polta, ei hakkaa, mistä ainakin ensimmäistä tekee 95% suomalaismiehistä. Kuinka helppo on löytää raitis suomalaismies? Humalassahan suurimmat virheet, pettämiset ja muut tehdään.
        Totta helvetissä hän on parempi kuin keskiverto suomalaismies. En kai muuten hänen kanssaan olisi, vai mitä? Kaukosuhde ei meinaan todellakaan aina ole mitään herkkua, ja tuottaa hyvin paljon ongelmia. Kuitenkin olen hänen kanssaan, mikä tarkoittaa sitä, että reilusti parempi pitää olla, että jaksaa kaukosuhteillakin. Hyöty suurempi kuin haitta.

        Todistit jälleen kerran kaltaistesi jätesammioiden uskottomuuden, haetaan netistä seuraa vaikka ollaan suhteessa toiseen.

        Ehkä suhteesi kariutui juuri siksi että tungit varta vasten tummukeiden juttusille nettiin etkä hoitanut suhdettasi suomalaiseen.

        Tämä taas todistaa sen että ihan tarkoituksella olet vaihtanut eri maan mieheen,eikä kukaan "sattumalta" eksy ulkomaisille kirjepalstoille ellei hae jotain, että lopeta se mussutus pilleristitär


      • marjastajAtar
        totuudentuutti kirjoitti:

        Todistit jälleen kerran kaltaistesi jätesammioiden uskottomuuden, haetaan netistä seuraa vaikka ollaan suhteessa toiseen.

        Ehkä suhteesi kariutui juuri siksi että tungit varta vasten tummukeiden juttusille nettiin etkä hoitanut suhdettasi suomalaiseen.

        Tämä taas todistaa sen että ihan tarkoituksella olet vaihtanut eri maan mieheen,eikä kukaan "sattumalta" eksy ulkomaisille kirjepalstoille ellei hae jotain, että lopeta se mussutus pilleristitär

        Siis suhteeni entiseeni meni poikki sen takia, että hän petti minua.

        Mikä on tummuke?

        Itse en netistä seuraa hakenut, vaan mieheni löysi minut, ihan sillä tavalla että ICQssa katsotaan kuka on sillä hetkellä online ja juteltiin vähän.

        Eli mitä väärää olen tehnyt? En mitään.

        Eli sinä voit pitää sen paskaa suoltavan typerän pääsi kiinni, kun asioista et yhtään mitään tiedä ja vääristelet toisten sanoja niin paljon kuin ehdit. No, jätän peräkammarin rynkyttäjät, joilla ei ole muuta tekemistä kuin täällä viilata pilkkua ja vedellä omia johtopäätöksiänsä pikku aivoillansa omaan arvoonsa.


      • kalikkaveijari
        marjastajAtar kirjoitti:

        Siis suhteeni entiseeni meni poikki sen takia, että hän petti minua.

        Mikä on tummuke?

        Itse en netistä seuraa hakenut, vaan mieheni löysi minut, ihan sillä tavalla että ICQssa katsotaan kuka on sillä hetkellä online ja juteltiin vähän.

        Eli mitä väärää olen tehnyt? En mitään.

        Eli sinä voit pitää sen paskaa suoltavan typerän pääsi kiinni, kun asioista et yhtään mitään tiedä ja vääristelet toisten sanoja niin paljon kuin ehdit. No, jätän peräkammarin rynkyttäjät, joilla ei ole muuta tekemistä kuin täällä viilata pilkkua ja vedellä omia johtopäätöksiänsä pikku aivoillansa omaan arvoonsa.

        Paskapuhetta, olet pettävä lumppu!

        Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa!

        Miksi aloit juttelemaan tuntemattomien kanssa iiseeekkuuussa jos et kerran ollut haku päällä? valehteleva jätesäkki!


    • tarinani

      No itse voin kertoa ensin sen, että halusin lähteä lukion jälkeen ulkomaille, sillä se tuntui jotenkin niin "hienolta" ja erilaiselta. Suurin tavoitteeni oli kuitenkin oppia maan kieli. Sitten pari vuotta asuttuani maassa, mietin asiaa uudelleen että onko ulkomailla asuminen loppujen lopuksi niin upeaa tai erilaista. Tulin siihen tulokseen, että mitä kauemmin maassa ja maan tapoihin, ympäristöön jne on tottunut, sitä helpommin tulee osaksi sitä yhteiskuntaa. Minulle siitä oli uutuuden viehätyksen jälkeen tullut tavallista ja jokapäiväistä (vaikka sitten olisin nähnyt Eiffelin joka päivä, ei siihen tullut enää kiinnittäneeksi mitään huomiota)...

      Pari vuotta tämän jälkeen muutin pariksi kuukaudeksi takaisin samaiseen maahan. Koska paikat ja tavat olivat jo tutut, oli helppo aloittaa elämä siellä.

      Koska mieheni on kyseisestä maasta, minulle se on aivan tuikitavallista lähteä vaikka Pariisiin. Joillekin se on unelma ja jopa häämatkakohde, minulle se on melkein toinen kotikaupunki.

      Tapasin mieheni töissä, enkä varsinaisesti ollut etsinyt ketään (varsinkaan parin kuukauden ulkomailla oloajan aikana) mutta tottakai pientä flirttiä pitää aina pitää yllä ja silmät auki. Aluksi en edes oikeastaan ollut kinnostunut miehestäni kunnes sitten ensimmäistä kertaa juteltiin ja jutut menivät hyvin yhteen. Huomasimme pitävämme samoista asioista (tuli kerrottua faktoja molemmin puolin... eli ei mitään lässytyksiä miehen puolelta että "niin mäkin tykkään...") Anyway, käytiin viikottain treffeillä ja vielä Suomeen palaamispäivään mennessä en oikein varmasti tiennyt mitä tuleman pitää tulevaisuudessa sillä välimatkaa kuitenkin oli ja toisia nähtäisiin harvemmin.

      Molemmat ovat nykyään luottavaisin mielin, uskotaan ja luotetaan toisiimme ja tulevaisuuteen. Halutaan elää yhdessä.

      En voi sanoa että miehen kansallisuus itsessään olisi ratkaissut rakkauden syttymiseen. Hänhän itse asiassa rakastui minuun ensin.. ja minä sitten pikku hiljaa. Olisin voinut yhtä hyvin ottaa suomalaisen puolison, jos olisi vain eteen tullut ensin. Tykkään matkustella ja saada uusia kokemuksia ennen kuin olen siihen liian vanha ja elämä on pelkkää työssäkäyntiä, joten näin olin avoin myös suhteelle jossa mies voi olla ulkomaalainen.

      Hauska sattuma (jotkut voivat tietysti käsittää väärin) on se, että äitini on aina pitänyt tämän kyseisen maan kielestä ja olisi aina halunnut mennä naimisiin kyseisen maan miehen kanssa, mutta kuten siihen aikaan eivät ihmiset paljon matkustelleet taikka opiskelleet muissa maissa niin jäi hänelle pelkäksi haaveeksi. Hän onkin monta kertaa sanonut että tytär toteuttaa hänen haavettaan.

      Tiedoksi vielä, että itse en ollut kiinnostunut kyseisen maan kielen opiskelusta lainkaan sillä pelkäsin sen olevan liian vaikeaa, mutta kappas lukion viimeisellä luin vuoden ja sen jälkeen lähdin mitättömällä kielitaidolla uusiin seikkailuihin.

      Nykyään meidän arkemme on sitä että mies asuu ulkomailla ja minä Suomessa. Suhteemme on täysin internetin, mobiililaitteiden ja postin varassa. Se on vaikeaa, mutta sen arvoista. En olisi tämänlaisessa suhteessa, jossa ikävöi toista, eikä toista ole vierellä, jos en oikeasti rakastaisi tätä miestä tai jos hän ei rakastaisi minua.
      Meidän arkemme on odotusta siitä että näkee toisen, tai vain sitä että voi silittää toisen hiuksia...

      Meidän suhteemme on siinä mielessä erikoinen mutta myös tavallinen. Voimme keskustella asioista kuin oikea pariskunta. Ja meillä on virtuaalipusut!!! Vaikkeivat ihan korvaakaan niitä oikeita! :)

      Nauttikaa elämästä!

      • tarinani

        mieheni on alun perin kotoisin Senegalista ja toimii nykyisin logistiikkatehtävissä (auton apumiehenä) eräässä Le Citen arvostetuimmassa jätteen keräily yrityksessä!


      • Iopost
        tarinani kirjoitti:

        mieheni on alun perin kotoisin Senegalista ja toimii nykyisin logistiikkatehtävissä (auton apumiehenä) eräässä Le Citen arvostetuimmassa jätteen keräily yrityksessä!

        "mieheni on alun perin kotoisin Senegalista ja toimii nykyisin logistiikkatehtävissä (auton apumiehenä) eräässä Le Citen arvostetuimmassa jätteen keräily yrityksessä!"

        -Olihan tämä vitsi? :) Paskakuskin apupojalle on saatu hieno nimi!


      • kakuskin
        Iopost kirjoitti:

        "mieheni on alun perin kotoisin Senegalista ja toimii nykyisin logistiikkatehtävissä (auton apumiehenä) eräässä Le Citen arvostetuimmassa jätteen keräily yrityksessä!"

        -Olihan tämä vitsi? :) Paskakuskin apupojalle on saatu hieno nimi!

        vaimo,
        sisar kylläkin.
        Tiedätkö mitä ne jannut tienaa?


      • kuin keksiä tarinoita?
        Iopost kirjoitti:

        "mieheni on alun perin kotoisin Senegalista ja toimii nykyisin logistiikkatehtävissä (auton apumiehenä) eräässä Le Citen arvostetuimmassa jätteen keräily yrityksessä!"

        -Olihan tämä vitsi? :) Paskakuskin apupojalle on saatu hieno nimi!

        Kenen viestiä tämä on mahdettu tarkoittaa täydentämään?? Kiva tietää...

        Ja huomaa että sun ranskankielen taito on vielä hiomista vaille... (Le Cite ei voi missään tapauksissa olla mahdollinen kirjoitustapa) :)

        Mieheni asuu aivan toisessa kaupungissa kuin Pariisissa, on aivan aito ranskalainen (valkoihoinen, katolil.) eikä hänellä ole mitään tekemistä jätteen keräilyn kanssa.

        Kivoja tarinoita tarvitsee keksiä...


      • Iopost
        kakuskin kirjoitti:

        vaimo,
        sisar kylläkin.
        Tiedätkö mitä ne jannut tienaa?

        Varmaan aika helvetin hyvin :) Maksetaanko palkka jätteinä?


      • Iopost
        kuin keksiä tarinoita? kirjoitti:

        Kenen viestiä tämä on mahdettu tarkoittaa täydentämään?? Kiva tietää...

        Ja huomaa että sun ranskankielen taito on vielä hiomista vaille... (Le Cite ei voi missään tapauksissa olla mahdollinen kirjoitustapa) :)

        Mieheni asuu aivan toisessa kaupungissa kuin Pariisissa, on aivan aito ranskalainen (valkoihoinen, katolil.) eikä hänellä ole mitään tekemistä jätteen keräilyn kanssa.

        Kivoja tarinoita tarvitsee keksiä...

        Jep. En osaa ranskaa kuin muutaman kouluvuoden perusteella, mutta sulla näyttää olevan kovasti tekemistä jopa oman äidinkielesi kanssa.


      • kyllä
        kuin keksiä tarinoita? kirjoitti:

        Kenen viestiä tämä on mahdettu tarkoittaa täydentämään?? Kiva tietää...

        Ja huomaa että sun ranskankielen taito on vielä hiomista vaille... (Le Cite ei voi missään tapauksissa olla mahdollinen kirjoitustapa) :)

        Mieheni asuu aivan toisessa kaupungissa kuin Pariisissa, on aivan aito ranskalainen (valkoihoinen, katolil.) eikä hänellä ole mitään tekemistä jätteen keräilyn kanssa.

        Kivoja tarinoita tarvitsee keksiä...

        ... c'est toujour la même personne dingue qui n'a absolument rien d'autres à faire... Je vous souhaite beaucoup de bonheur :-)


      • letko
        Iopost kirjoitti:

        Varmaan aika helvetin hyvin :) Maksetaanko palkka jätteinä?

        niin?
        Suomessa on paljon suomalaisia ammattimiehiä
        kuljetus, rakennus, tuotanto ym. tehtävissä.
        Ajattelitko "paskakuskin" kuitaavan palkkansa biojätteinä,kirvesmiehen nauloina ja paperikoneen-hoitajan ws-paperina?
        On muitakin keinoja elättää itsensä ja perheensä kuin olla käpertyneenä tietokoneen eteen.


      • Iopost
        letko kirjoitti:

        niin?
        Suomessa on paljon suomalaisia ammattimiehiä
        kuljetus, rakennus, tuotanto ym. tehtävissä.
        Ajattelitko "paskakuskin" kuitaavan palkkansa biojätteinä,kirvesmiehen nauloina ja paperikoneen-hoitajan ws-paperina?
        On muitakin keinoja elättää itsensä ja perheensä kuin olla käpertyneenä tietokoneen eteen.

        Mitä on ws-paperi?


      • lässyn....
        Iopost kirjoitti:

        Mitä on ws-paperi?

        Luulisi kaltaisesi älykkään miehen ymmärtävän että paskakuskin siskolle saattaa tulla kirjoitusvirhe.
        Jatka jankkaamista ja inttämistä vaikka hamaan maailman tappiin jos se antaa sinulle tyydytystä.
        Tähän mennessä olet vasta yrittänyt mitätöidä suomalaiset naiset,
        ulkomaalaiset miehet
        ja duunarit ylipäätään.
        Varmasti pienen miettimisen jälkeen löydät ainakin muutaman ihmisryhmän johon pystyt tuntemaan ylivertaisuutta.


      • Iopost
        lässyn.... kirjoitti:

        Luulisi kaltaisesi älykkään miehen ymmärtävän että paskakuskin siskolle saattaa tulla kirjoitusvirhe.
        Jatka jankkaamista ja inttämistä vaikka hamaan maailman tappiin jos se antaa sinulle tyydytystä.
        Tähän mennessä olet vasta yrittänyt mitätöidä suomalaiset naiset,
        ulkomaalaiset miehet
        ja duunarit ylipäätään.
        Varmasti pienen miettimisen jälkeen löydät ainakin muutaman ihmisryhmän johon pystyt tuntemaan ylivertaisuutta.

        Ihanaa, joukossamme on marttyyri :)


      • tulkita
        Iopost kirjoitti:

        Ihanaa, joukossamme on marttyyri :)

        edellisen kirjoituksen ja sävyn ihan miten haluat.
        Tarkoituksena ei ollut pukeutua säkkiin,
        repiä hiuksia, eikä ripotella tuhkaa päälle.
        Se oli vittuilua,
        olet ehkä joskus aikaisemminkin kuullut vastaavaan.
        Vai onko nyt niin
        että sinä et vaan tajua tätäkään?


      • ymmärtää
        Iopost kirjoitti:

        "mieheni on alun perin kotoisin Senegalista ja toimii nykyisin logistiikkatehtävissä (auton apumiehenä) eräässä Le Citen arvostetuimmassa jätteen keräily yrityksessä!"

        -Olihan tämä vitsi? :) Paskakuskin apupojalle on saatu hieno nimi!

        Tarkoitukseni ei ollut osallistua keskusteluun millään lailla, mutta pakko on.
        Kuuntele itseäsi hyvä ihminen! Miten sinusta on tullut noin katkera. Oletko onneton, vaikutat ainakin siltä.
        Ei tarvitse vastata tähän, tiedän kenties mitä vastaat. Mutta kehoitan, mieti omaa elämääsi?


      • Iopost
        ymmärtää kirjoitti:

        Tarkoitukseni ei ollut osallistua keskusteluun millään lailla, mutta pakko on.
        Kuuntele itseäsi hyvä ihminen! Miten sinusta on tullut noin katkera. Oletko onneton, vaikutat ainakin siltä.
        Ei tarvitse vastata tähän, tiedän kenties mitä vastaat. Mutta kehoitan, mieti omaa elämääsi?

        Ahaa. No miten se, että äijä on paskakuskin apulainen minun katkeruuteen liittyy? :-) Meinaatko, että minä olen vielä alempana roskakuskihierarkiassa? :-)


      • ???
        Iopost kirjoitti:

        Ahaa. No miten se, että äijä on paskakuskin apulainen minun katkeruuteen liittyy? :-) Meinaatko, että minä olen vielä alempana roskakuskihierarkiassa? :-)

        Pakko kai jonkun olla roskakuskikin! Vai? Muuten sun paskat pysyis pihalla!


      • .....
        Iopost kirjoitti:

        Jep. En osaa ranskaa kuin muutaman kouluvuoden perusteella, mutta sulla näyttää olevan kovasti tekemistä jopa oman äidinkielesi kanssa.

        Minkäs perusteella siihen tulokseen tuut?

        Olen suomalainen, joten osaan omaa äidinkieltäni!

        Ja ranska on, voisin jopa väittää, toinen äidinkieleni... mitä siitä ruotsista kun on kerran ranska.

        Tiedoksi vain, että itse luin lukiossa vuoden ranskaa ja nyt osaan sitä paremmin kuin hyvin. Ei sulla tainnut ponnisteluja riittää ranskan opiskeluun.


      • kertoi
        Iopost kirjoitti:

        Ahaa. No miten se, että äijä on paskakuskin apulainen minun katkeruuteen liittyy? :-) Meinaatko, että minä olen vielä alempana roskakuskihierarkiassa? :-)

        jo kaiken. Sinua se vaan hymyilyttää...
        Et edes tajua mistä on kysymys. Minulla ei ole mitään hierarkioita missään suhteessa. Jokaista meistä tarvitaan, myös roskakuskeja. Jäin ainoastaan kummeksumaan asennettasi, sitä kuinka joku voi saada nautintoa mollaamalla muita. Äläkä vastaa, että "sitähän teet juuri itsekin".
        En kritisoi mielipiteitäsi, ihmettelen vain.


      • viikon parhaista nauruista!
        letko kirjoitti:

        niin?
        Suomessa on paljon suomalaisia ammattimiehiä
        kuljetus, rakennus, tuotanto ym. tehtävissä.
        Ajattelitko "paskakuskin" kuitaavan palkkansa biojätteinä,kirvesmiehen nauloina ja paperikoneen-hoitajan ws-paperina?
        On muitakin keinoja elättää itsensä ja perheensä kuin olla käpertyneenä tietokoneen eteen.

        Ihanaa tilannekomiikkaa! Hekottelin taalla toissa ihan kympilla!

        "paperikoneen-hoitajan wc-paperina"


      • Iopost
        viikon parhaista nauruista! kirjoitti:

        Ihanaa tilannekomiikkaa! Hekottelin taalla toissa ihan kympilla!

        "paperikoneen-hoitajan wc-paperina"

        "paperikoneen-hoitajan wc-paperina"

        -Ihanaa tilannekomiikkaa on myös se, että vastailet täällä itsellesi. Olit muuten kirjoittanut ws-paperia, jonka osasit huomautukseni jälkeen korjata oikeaan muotoon. Sen sijaan paperikoneenhoitaja tuntuu olevan liian vaikea sana.


      • Iopost
        kertoi kirjoitti:

        jo kaiken. Sinua se vaan hymyilyttää...
        Et edes tajua mistä on kysymys. Minulla ei ole mitään hierarkioita missään suhteessa. Jokaista meistä tarvitaan, myös roskakuskeja. Jäin ainoastaan kummeksumaan asennettasi, sitä kuinka joku voi saada nautintoa mollaamalla muita. Äläkä vastaa, että "sitähän teet juuri itsekin".
        En kritisoi mielipiteitäsi, ihmettelen vain.

        Minä taas ihmettelen sitä, että jotkut yrittävät peitellä senegalilaisen poikaystävänsä apulaispaskakuskin virkaa puhumalla "arvostetussa logistiikkayrityksessä työskentelemisestä" :D


      • pä ole
        Iopost kirjoitti:

        "paperikoneen-hoitajan wc-paperina"

        -Ihanaa tilannekomiikkaa on myös se, että vastailet täällä itsellesi. Olit muuten kirjoittanut ws-paperia, jonka osasit huomautukseni jälkeen korjata oikeaan muotoon. Sen sijaan paperikoneenhoitaja tuntuu olevan liian vaikea sana.

        pariin päivään ehtinyt täällä käväisemään.
        En vastaile itse itselleni,
        puhu itsekseni, enkä kommunikoi huonekasvejen enkä kahvinkeittimenkään kanssa.
        Koomisinta on ollut sinun jatkuva jankutuksesi,
        jatka samaan malliin.
        Ehkä pystyt huomautuksillasi oikeinkirjoitusvirheistä sivistämään meitä moukkia.


      • Iopost
        pä ole kirjoitti:

        pariin päivään ehtinyt täällä käväisemään.
        En vastaile itse itselleni,
        puhu itsekseni, enkä kommunikoi huonekasvejen enkä kahvinkeittimenkään kanssa.
        Koomisinta on ollut sinun jatkuva jankutuksesi,
        jatka samaan malliin.
        Ehkä pystyt huomautuksillasi oikeinkirjoitusvirheistä sivistämään meitä moukkia.

        Niin aina.


    • näin:)

      Mieheni on minun ensimmäinen ja ainoa ulkomaalainen jonka kanssa olen ollut pari- tai muussakaan suhteessa. Suomalaisten miesten kanssa löytyy pari pidempää.

      Tapasin mieheni sattumalta ja ensin kyseessä olikin enemmän ystävyyssuhde. Suhteen pidemmälle viemistä jarrutttelin pidemmän aikaa nimenomaan mieheni ulkomaalaisuuden vuoksi. Mielestäni se tulisi aiheuttamaan minulle ongelmia joita en suomalaisen kumppanin kanssa kokisi.

      Nyt kuitenkin seitsemän vuoden jälkeen tallaamme vieläkin samoja polkuja ja elämä on aika samanlaista kuin on ollut suomalaisten poikaystävieni/avokkieni kanssa. Välillä menee paremmin ja välillä huonommin. Parempia hetkiä tietenkin tässä vaiheessa on enemmän koska olemme vielä yhdessä.

      Yhä vieläkin olen sitä mieltä, että suhde suomalaisen kanssa olisi ollut ongelmattomampi. Olemme asunneet sekä Suomessa että mieheni kotimaassa. Aina toinen on vieraassa maassa ja siinä mielessä hieman altavastaajana jne. Suurempia kultturieroja emme ole kohdanneet sillä mieheni on eurooppalainen (syntyperäinen) ja kaikki arvot, tavat ym. ovat smanakaltaiset omieni kanssa. Sen verran sovittelemista tässäkin kyllä on ollut, että en uskaltaisi lähteä kokeilemaan yhdessäeloa jonkun eksoottisemman kansalaisuuden kanssa. Kaikki kunnia kuitenkin heille jotka ovat sen haasteen ottaneet vastaan.

    • musta tuntuu

      Morjens,

      Olen naimisissa afrikasta lähtöisin olevan, erittäin kauniin naisen kanssa. Hän oli jo tavatessamme Suomen kansalainen ja vakituisessa duunissa. Meillä ei siis ollut tavatessamme mitään turhaa, mikä olisi mieltä vaivannut.

      Tällä hetkellä rakastan hänessä sitä, että en voisi toivoa parempaa äitiä lapselleni, enkä voisi kohtuudella toivoa itselleni parempaa vaimoa. Rakastan hänen suurta sydäntään ja sitä mitä hän on ihmisenä. Yritän joka päivä olla hänen rakkautensa arvoinen.

      Mutta se miksi ihastuin/kiinnostuin hänestä alussa (ja tämän olen aina rehellisesti ja häpeilemättä kertonut kaikille muillekin ihmisille) oli selkeästi se, että hän oli musta eksoottinen nainen. Minä kohtalaisen avoimesti metsästin itselleni mustaa naista puolisoksi. Olinhan komeana ja kielitaitoisena suomalaiskollina laittanut nettiin kansainväliselle deittipalstalle ilmoituksen, missä nimenomaan voi hakea itselleen afrikkalaistaustaista kumppania. Vaikka olinkin aina ollut erittäin kiinnostunut mustista naisista, tiesin mitä kaikkia riskejä oli olemassa. No, mulla kävi aivan käsittämättömän hyvä pulla. Ja tässä sitä nyt ollaan - hemmetin onnellisina.

      Sitä tässä vaan yritän sanoa että ei se minun kokemukseni pohjalta läheskään aina ole sattuman kauppaa sen eksoottisen kumppanin löytäminen. Joskus vain tietää mitä haluaa ja toimii sen mukaan. Voisinhan minäkin olla tällä hetkellä sellaisessa "puolityydyttävässä" suhteessa esim. jonkun suomalaisnaisen kanssa, mutta silti haaveilisin yön pimeinä tunteina mustasta naisesta... onneksi ei tarvitse... onneksi toimin kun oli mahdollisuus.

      Vaikka tiedän että tämä kirjoitukseni voi ärsyttää joitakin suomalaisnaisia, ja varsinkin se mitä kirjoitan lopuksi, se ei ole tarkoitukseni. Suomessa on paljon hienoja, kauniita, mukavia ja fiksuja naisia - heille kaikille kaikkea hyvää. Mutta tiedän kokemuksesta että mistä monet suomalaismiehet haavailee... siis myös sellaiset miehet joilla on oikeasti tarvittavat tiedot ja taidot elämästä toteuttaakseen haaveensa... niin toimikaa! Jos se eksoottinen kumppani kiinnostaa niin toimikaa ja kokekaa itse - kaikki saattaa mennä paremmin kuin hyvin.

      Hyvää kesää kaikille!

      • nainennnn

        Hyvä että joku uskaltaa olla rehellinen. Minäkin koen ulkomaalaiset, eksoottiset miehet viehättävinä, ja uskallan myös myöntää sen.

        Hyvää kesää sinulle ja afrikkalaiselle vaimollesi :-)


      • täsmennys
        nainennnn kirjoitti:

        Hyvä että joku uskaltaa olla rehellinen. Minäkin koen ulkomaalaiset, eksoottiset miehet viehättävinä, ja uskallan myös myöntää sen.

        Hyvää kesää sinulle ja afrikkalaiselle vaimollesi :-)

        Musta vähän tuntuu, että osuit palstan naisten "ongelman" ytimeen...

        Siinä, missä tuo edellinen kirjoittaja ihaili nimenomaan afrikkalaisia, mustia naisia, te ihailette kaikkia "ulkomaalaisia" miehiä. Ei kuulosta järin, öh, tervejärkiseltä jos pitää samaan sekä eskimoista että Australian aboista. :)


      • nainennn
        täsmennys kirjoitti:

        Musta vähän tuntuu, että osuit palstan naisten "ongelman" ytimeen...

        Siinä, missä tuo edellinen kirjoittaja ihaili nimenomaan afrikkalaisia, mustia naisia, te ihailette kaikkia "ulkomaalaisia" miehiä. Ei kuulosta järin, öh, tervejärkiseltä jos pitää samaan sekä eskimoista että Australian aboista. :)

        Itse en ihaile kaikkia ulkomaalaisia miehiä, vaan mulla on aivan oma "kohderyhmäni".

        Mutta miksi se on epätervejärkistä jos nyt joku sattuu viehättymään pelkästä ulkomaalaisuudesta? Sehän taitaa olla ihan evoluution sanelemaakin, naiset preferoivat ulkomaalaisia ettei pääsisi syntymään liian sisäsiittoista kansakuntaa!


      • olla...
        nainennn kirjoitti:

        Itse en ihaile kaikkia ulkomaalaisia miehiä, vaan mulla on aivan oma "kohderyhmäni".

        Mutta miksi se on epätervejärkistä jos nyt joku sattuu viehättymään pelkästä ulkomaalaisuudesta? Sehän taitaa olla ihan evoluution sanelemaakin, naiset preferoivat ulkomaalaisia ettei pääsisi syntymään liian sisäsiittoista kansakuntaa!

        Mut kun tässä keskustelussa 99 % naisista koittaa kiven kovaan väittää että ehei, ei ollut ulkomaalaisuudella mitään tekemistä minkään kanssa. :-D

        Vaikka onhan se nyt vähän toopea jos pelkästä ulkomaalaisuudesta saa kicksiä. Eri asia jos pitää tietystä ulkonäöstä, jota löytyy tietyistä porukoista, mut jos saa passista kicksinsä niin ei voi kun ihmetellä... :)


      • nainennn
        olla... kirjoitti:

        Mut kun tässä keskustelussa 99 % naisista koittaa kiven kovaan väittää että ehei, ei ollut ulkomaalaisuudella mitään tekemistä minkään kanssa. :-D

        Vaikka onhan se nyt vähän toopea jos pelkästä ulkomaalaisuudesta saa kicksiä. Eri asia jos pitää tietystä ulkonäöstä, jota löytyy tietyistä porukoista, mut jos saa passista kicksinsä niin ei voi kun ihmetellä... :)

        Tuskin kukaan nyt pelkästä passista? Ehkä se on enemmänkin se eri kulttuuri, eri kieli ja eri ulkonäkö mikä viehättää. Toki saattaa löytyä niitä joille se ulkomaalainen kumppani on löytynyt "sattumalta". Mutta minä taas en yhtään ihmettele miksi ihmiset eivät halua myöntää sitä, että viehättyvät ulkomaalaisuudesta. Kyseessähän on selvästi tabu asia, jos sen myönnät niin joka paikasta löytyy näitä ihmettelijöitä ja säälittelijöitä. MOT.


      • pointin...
        nainennn kirjoitti:

        Tuskin kukaan nyt pelkästä passista? Ehkä se on enemmänkin se eri kulttuuri, eri kieli ja eri ulkonäkö mikä viehättää. Toki saattaa löytyä niitä joille se ulkomaalainen kumppani on löytynyt "sattumalta". Mutta minä taas en yhtään ihmettele miksi ihmiset eivät halua myöntää sitä, että viehättyvät ulkomaalaisuudesta. Kyseessähän on selvästi tabu asia, jos sen myönnät niin joka paikasta löytyy näitä ihmettelijöitä ja säälittelijöitä. MOT.

        Pointti oli se, että on ihan normaalia että kiinnostuu vaikka latinoista tai afroista tai aasialaisista tms., jos kerran pitää noiden etnisten ryhmien piirteistä.

        Mut jos saa kicksinsä ihan jokaisesta ulkkiksesta vaan ihan tän "ulkomaalaisuuden" takia(taitaa olla tän palstan naisten juttu), niin se on jo vähän outoa.


      • nainennnn
        pointin... kirjoitti:

        Pointti oli se, että on ihan normaalia että kiinnostuu vaikka latinoista tai afroista tai aasialaisista tms., jos kerran pitää noiden etnisten ryhmien piirteistä.

        Mut jos saa kicksinsä ihan jokaisesta ulkkiksesta vaan ihan tän "ulkomaalaisuuden" takia(taitaa olla tän palstan naisten juttu), niin se on jo vähän outoa.

        Kyllä minä tajusin. Mutta miksi se nyt on niin outoa ja kauheata jos joku saa kicksit "ulkomaalaisuudesta"? Jotkut ihmiset saavat kicksejä paaaljon oudoimmistakin asioista.


      • No joo...
        nainennnn kirjoitti:

        Kyllä minä tajusin. Mutta miksi se nyt on niin outoa ja kauheata jos joku saa kicksit "ulkomaalaisuudesta"? Jotkut ihmiset saavat kicksejä paaaljon oudoimmistakin asioista.

        No eihän siinä mitään kauheaa, mutta ainakin mun mielestä on outoa jos kiihottuu samalla tavalla ihan eri näköisistä ja oloisista ihmisistä, vaan sen takia kun ne edustaa ulkomaista maata. Sen ymmärrän, jos joku diggaa vaikka aasialaisia naisia mutta ei erityisemmin mustia naisia (tai toisinpäin), siinä on järkeä kun ne on niin eri oloisia ja näköisiä naisia.


    • zkelvin

      Olemme tavanneet miehen kotimaassa Samoalla. Asuin ja työskentelin siellä omien sukulaisteni nurkissa ja vaikka resortissa pyöri turisteja jatkuvasti todennäköisemmin se suhde syttyy sellaisen henkilön kanssa, joka on siinä lähistöllä jatkuvasti. Muutenkin olisi ollut luonteeni vastaista ryhtyä suhteilemaan turistien kanssa, enkä usko rakkauteen ensi silmäyksellä. Olen kylmä ja kyyninen ;)

      Ukko hurmasi minut olemalla oma jörö itsensä. Luonteeltaan hän mielestäni muistuttaa stereotyyppistä suomalaismiestä, joka puhuu vähän, mutta aina asiaa. Minulle se sopii, koska hoidan kyllä sen kälättämispuolen meidän perheessä. Puolisoainesta hän on ihan sen takia, että hän on kiltti, ahkera ja huono valehtelemaan :)

      Puolison kulttuuri itsessään ei ollut minulle mikään uusi ja kummallinen asia, siinä kulttuurissa eläneenä. Muutenkaan lapsiperheen arjessa ei kulttuurielämyksillä juhlita. Ehkä seuraavat elämykset siitä suunnasta tulevat sitten anoppilassa Havaijilla.

    • menja

      Enpä etsinyt ulkkaria, enkä oikeastaan miestä lainkaan. Olin jo tapaillut parin ranskiksen kanssa aikaisemmin, mikä on suhteellisen luonnollista, kun heidän maassaan kuitenkin asuin. Ranskassa tuntemani suomalaismiehet olivat tuolloin joko naimisissa tai homoja. o_O

      Mies teki selkeästi aloitteen jutussa. Tapasimme 3. maassa.

      Eksotiikkaa ei ole, vaikka suomalaisessa ja ranskalaisessa kulttuurissa on vissit eronsa.Miekkonen on kuitenkin asunut vuosia kotimaansa ulkopuolella, myös pohjoismaissa, joten ei (onneksi) ole ihan keskiverto-pierre.

      Eipä mulla sen kummemmin ole tarve perustella palstoilla suhdettani, sen syitä tai sen perusteita. Pääasia, että me viihdytään. ;)

    • meni näin

      Asuin avoliittossa Suomessa suomalaisen kanssa yli viisi vuotta, aiemminkin minulla oli ollut vain suomalaisia kumppaneita. En ollut koskaan haaveillut ulkomaalaisesta kumppanista, en edes miettinyt sellaista vaihtoehtoa. Muutin eurooppaan töihin ja opsikelemaan sen jälkeen kun minulle ja suomalaiselle kumppanilleni tuli ero. Halusin olla yksin ja en ollut kiinostunut kyseisen maan miehistä. Ystäviä halusin koska halusin oppia nopeasti kieltä.

      Ystävästyin täällä asuviin nuoriin, yksi heistä oli varattu mies. Tämä mies oli uskomattoman herkkä ja hauska, ihastuin häneen ja rakastuin ystävänä. Kukaan aiemmin tuntemista ihmisistä ei ollut ottanut minua huomioon samalla tavalla. Tunteemme syvenivät, hän erosi tyttöystävästään ja aloimme seurustella. Nyt on kaksi vuotta yhteiseloa takana ja tänä aikana olen oppinut tuntemaan hänen kultturiiaan ja hänen kotimaataan, josta minulla aiemmin ei ollut mitään kokemuksia.

      Halusin pitää suhteemme ystävätasolla niin pitkään kuin tunteet sen sallivat, en halunnut ulkomaalaista poikaystävää koska suunnittelin palaamista Suomeen koko ajan. Oli mukava oppia tuntemaan hänen kultturi paremmin mutta mietein asiaa paljon myös järjellä, minne maahan asettuisimme asumaan, Suomesta hänen olisi vaikeaa löytää töitä jne jne. Pitkään piti harkita astunko suhteeseen, leikkiä en voinut koska hän erosi tyttöystävästään takiani.

      Suhteemme parhaimipia puolia on avoimuus, vaikka meillä ei ole täysin sujuvaa yhteistä äidinkieltä, puhumme tunteistamme paaaljon enemmän kuin suomalaisten kumppanien kanssa olin puhut. En syytä suomalaisia, vaan uskon että ulk. kumppanini avoimuus teki myös minusta avoimman. Olen aina ihastellut ruskeita silmiä, ne löytyvät häneltäkin, mutta olisin voinut löytää samanlaisen nappisilmän myös Suomesta.

      Sattumaa, kohtaloa tai ei. Yhdessä ollaan ja onnellisesti.

    • Yumna

      Eli,
      tähän astisen keskustelun perusteella näyttäisi minusta enemmän siltä että tällä palstalla vierailevista ihmisistä ennemminkin miehet olisivat heitä, jotka ovat tietoisesti etsineet itselleen ulkomaalaista kumppania ja rohkeasti myös myöntävät sen.

      • uudelleen

        Miehet myöntävät etsineensä ulkomaista naista. Naiset taas eivät myönnä etsineensä ulkomaista miestä, vaan kaikki on sadunomaista sattumaa.


      • Yumna
        uudelleen kirjoitti:

        Miehet myöntävät etsineensä ulkomaista naista. Naiset taas eivät myönnä etsineensä ulkomaista miestä, vaan kaikki on sadunomaista sattumaa.

        Odotinkin juuri tällaista vastausta.

        Itse tulkitsen naisten vastaukset kuitenkin niin, ettei heillä kerta kaikkiaan vaan ole mitään myönnettävää tässä asiassa, vaan suhteet ovat todella alkaneet ikään kuin sattumalta ja hyvinkin monessa tapauksessa ihan elämäntilanteesta johtuen, eli on esimerkiksi asuttu ulkomailla kuten myös Willen tapauksessa.


      • jaa...
        Yumna kirjoitti:

        Odotinkin juuri tällaista vastausta.

        Itse tulkitsen naisten vastaukset kuitenkin niin, ettei heillä kerta kaikkiaan vaan ole mitään myönnettävää tässä asiassa, vaan suhteet ovat todella alkaneet ikään kuin sattumalta ja hyvinkin monessa tapauksessa ihan elämäntilanteesta johtuen, eli on esimerkiksi asuttu ulkomailla kuten myös Willen tapauksessa.

        Tai sitten asia on liian kipeä myönnettäväksi.

        Vanhemmiten sitä kuitenkin oppii hyväksymään myös nuoruutensa hölmöydet ja tunnustamaan, että kyllähän siinä ulkkiksessa se ulkomaalaisuuskin kiehtoi. Nyt teillä vaan on vielä joku denial-vaihe päälle, kun pitää todistella kaikille miten kokeneita kosmopoliitteja ootte. :)

        Sekin on aika paljastavaa, että palstan naisten ulkkismiehet ovat yleensä mahdollisimman erilaisista kulttuureista kuin Suomi - on afrikkalaista, arabia, intialaista ja banglaa. Tämä tuskin on ihan sattumaa.


      • niin...
        Yumna kirjoitti:

        Odotinkin juuri tällaista vastausta.

        Itse tulkitsen naisten vastaukset kuitenkin niin, ettei heillä kerta kaikkiaan vaan ole mitään myönnettävää tässä asiassa, vaan suhteet ovat todella alkaneet ikään kuin sattumalta ja hyvinkin monessa tapauksessa ihan elämäntilanteesta johtuen, eli on esimerkiksi asuttu ulkomailla kuten myös Willen tapauksessa.

        ...ja ulkomailla asuessa sitä suomalaista puolisoa ei taas löydäkään ihan sattumalta! Tai sitten joutuu etsiä naapurikaupunkia myöden ja silloinkin valkattavaksi jää ne kaksi vapaata: 17-vuotias vaihtari ja kaksi kertaa eronnut kolmen lapsen vanhempi. Siinä saattaa sielujen sympatiat jäädä vähiin.


      • noh...
        niin... kirjoitti:

        ...ja ulkomailla asuessa sitä suomalaista puolisoa ei taas löydäkään ihan sattumalta! Tai sitten joutuu etsiä naapurikaupunkia myöden ja silloinkin valkattavaksi jää ne kaksi vapaata: 17-vuotias vaihtari ja kaksi kertaa eronnut kolmen lapsen vanhempi. Siinä saattaa sielujen sympatiat jäädä vähiin.

        Jos nyt esim. hakee chateista juttuseuraa nimenomaan ulkkismiehistä (niin kuin tän palstan naiset ovat itsekin sanoneet tehneensä, mukaan lukien shefu), niin ei sitä oikein voi sattumaks sanoo jos sellaisen kanssa rupee seurustelemaan...

        Sama juttu ulkomaille muuton kaa, eiköhän siinäkin oo vähän alitajuisena ajatuksena löytää sieltä se elämän mies. :)


      • ajatuksena
        noh... kirjoitti:

        Jos nyt esim. hakee chateista juttuseuraa nimenomaan ulkkismiehistä (niin kuin tän palstan naiset ovat itsekin sanoneet tehneensä, mukaan lukien shefu), niin ei sitä oikein voi sattumaks sanoo jos sellaisen kanssa rupee seurustelemaan...

        Sama juttu ulkomaille muuton kaa, eiköhän siinäkin oo vähän alitajuisena ajatuksena löytää sieltä se elämän mies. :)

        on esimerkiksi se, ettei Suomesta löydy koulutusta vastaavaa työpaikkaa, tai sitten se suomalainen työnantaja lähettää piemmäksi ajaksi työkomennukselle ulkomaille. Myös yliopistovaihto on suosittua maisterin tutkinnon tasolla ja siitä eteenpäin. Myös korkeammat palkat, lämpimämpi ilmasto ja edullisemmat autot ovat valttia siinä tilanteessa. Ensimmäisenä ei tosiaankaan tule mieleen naimisiinmeno. Meitä ulkosuomalaisia on n. miljoona. Jos joku haluaa taistella noin miljoonan suomalaien monikulttuurisuhteita vastaan niin... huh.


      • taitaa olla...
        ajatuksena kirjoitti:

        on esimerkiksi se, ettei Suomesta löydy koulutusta vastaavaa työpaikkaa, tai sitten se suomalainen työnantaja lähettää piemmäksi ajaksi työkomennukselle ulkomaille. Myös yliopistovaihto on suosittua maisterin tutkinnon tasolla ja siitä eteenpäin. Myös korkeammat palkat, lämpimämpi ilmasto ja edullisemmat autot ovat valttia siinä tilanteessa. Ensimmäisenä ei tosiaankaan tule mieleen naimisiinmeno. Meitä ulkosuomalaisia on n. miljoona. Jos joku haluaa taistella noin miljoonan suomalaien monikulttuurisuhteita vastaan niin... huh.

        Meinaan naimisiinmeno/seurustelu suurin syy suomalaisten naisten muuttoon ulkomailla. Ehkä siinä ensin on jotain nimellistä opiskelua tai duunia.

        Mä ainakin aikoinaan hämmästyin, kun reissasin duunin puolesta paljon Euroopassa ja joka paikasta tuntui löytyvän näitä Eeva-Riitta Johnsoneita tai Marja-Terttu Müllereita. :)

        Nää on sitten vielä asia erikseen nämä palstan enemmistö naisia, joilla on joku arabi/afrikkalainen mies muuttanut Suomeen. Ei noita suhteita varmaan olis, ellei mies olis halunnut EU-alueelle paremman elämän perään.

        Ei taida olla se yleisin tarina, että opiskellaan Oxfordissa kolme vuotta ja vikana vuonna löytyy se ulkkis mies, vai kuinka? ;)


      • marjastajAtar
        noh... kirjoitti:

        Jos nyt esim. hakee chateista juttuseuraa nimenomaan ulkkismiehistä (niin kuin tän palstan naiset ovat itsekin sanoneet tehneensä, mukaan lukien shefu), niin ei sitä oikein voi sattumaks sanoo jos sellaisen kanssa rupee seurustelemaan...

        Sama juttu ulkomaille muuton kaa, eiköhän siinäkin oo vähän alitajuisena ajatuksena löytää sieltä se elämän mies. :)

        Siis oikeesti, kuka menee chattaamaan löytääkseen puolison? Keskusteletko sinäkin täällä, että saisit yhden meistä mokunaisista käännytettyä itsellesi? :-)


      • Öööh?
        marjastajAtar kirjoitti:

        Siis oikeesti, kuka menee chattaamaan löytääkseen puolison? Keskusteletko sinäkin täällä, että saisit yhden meistä mokunaisista käännytettyä itsellesi? :-)

        Yleensä epätoivoiset, köyhää ulkkista etsivät naiset käyttävät. Etkös sinäkin sen sieltä löytänyt?


      • marjastajAtar
        Öööh? kirjoitti:

        Yleensä epätoivoiset, köyhää ulkkista etsivät naiset käyttävät. Etkös sinäkin sen sieltä löytänyt?

        Olen kyllä. Mutta kuten mainitsin, seurustelin hetkellä, jolloin hänen kanssaan netissä tutustuin. Nettiä olen käyttänyt n. 10 v. eli on paljon erilaisten ihmisten kanssa tullut juteltua (lähinnä suomalaisten kanssa), kuten arvata saattaa. Kuitenkin hän on ensimmäinen, jonka oikeasti päätin tavata, huom. vuoden juttelun jälkeen. Minulle oli tuohon aikaan melko tärkeää, mitä ystävät ja tutut minusta ajattelivat. Olihan se "noloa" tavata joku nettimies, mutta se osoittautui parhaaksi jutuksi tähänastisessa elämässäni. Ja muuten, hän ei ole köyhä. Paremmin hänen perheellä on omaisuutta, kuin esim. minun perheelläni. Ja vielä lisään, että kommenttini hänen omaisuudestaan on oikeastaan turha, koska minä en mittaa ihmisen arvoa rahassa.


      • näinhän sanoin...
        marjastajAtar kirjoitti:

        Olen kyllä. Mutta kuten mainitsin, seurustelin hetkellä, jolloin hänen kanssaan netissä tutustuin. Nettiä olen käyttänyt n. 10 v. eli on paljon erilaisten ihmisten kanssa tullut juteltua (lähinnä suomalaisten kanssa), kuten arvata saattaa. Kuitenkin hän on ensimmäinen, jonka oikeasti päätin tavata, huom. vuoden juttelun jälkeen. Minulle oli tuohon aikaan melko tärkeää, mitä ystävät ja tutut minusta ajattelivat. Olihan se "noloa" tavata joku nettimies, mutta se osoittautui parhaaksi jutuksi tähänastisessa elämässäni. Ja muuten, hän ei ole köyhä. Paremmin hänen perheellä on omaisuutta, kuin esim. minun perheelläni. Ja vielä lisään, että kommenttini hänen omaisuudestaan on oikeastaan turha, koska minä en mittaa ihmisen arvoa rahassa.

        No tätähän sanoin. Ainoa jonka halusit netin kautta oikeasti tavata oli ulkomainen mies. Miksi en ole yllättynyt. :-D Enpä voi sanoa, että olisin kauhean yllättynyt siitäkään että suomalaisen ex-miehesi selän takana etsit ulkkismiestä.

        Samoin ovat ulkkismiehensä (yleensä aina arabi, ja juu, aina on tietenkin rikkaasta suvusta ;) ) löytäneet useammat palstan naisista, aina shefusta alkaen. Mariouma taitaa olla näistä kuuluisin, sielujen sympatia löytyi heti chatin arabimiehen kanssa. :)


      • marjastajAtar
        näinhän sanoin... kirjoitti:

        No tätähän sanoin. Ainoa jonka halusit netin kautta oikeasti tavata oli ulkomainen mies. Miksi en ole yllättynyt. :-D Enpä voi sanoa, että olisin kauhean yllättynyt siitäkään että suomalaisen ex-miehesi selän takana etsit ulkkismiestä.

        Samoin ovat ulkkismiehensä (yleensä aina arabi, ja juu, aina on tietenkin rikkaasta suvusta ;) ) löytäneet useammat palstan naisista, aina shefusta alkaen. Mariouma taitaa olla näistä kuuluisin, sielujen sympatia löytyi heti chatin arabimiehen kanssa. :)

        Siis miehen päätin tavata sen takia, että jutut menivät hyvin yhteen, eikä välimatkakaan hirveän pitkä ole, matkustaminen hyvin halpaa, mikä mahdollisti tapaamiset hyvin usein. Tapaaminen on ollut kyllä lähellä myös joidenkin suomalaisten nettituttavuuksien kanssa, mutta jotain aina puuttui. Kun tämän nykyiseni kanssa kaikki vain meni niin hyvin... Ajattelemme monista asioista hyvin samanlailla, johon suomalaisten miesten kanssa en valitettavasti ole törmännyt. Toisin sanoen, olen vanhanaikainen, minulle perhe on tärkeä, eikä niinkään ura, juhliminen jne. Haluan että minua kohdellaan naisena, ja olen feminismiä vastaan. Haluan olla miehelleni hyvä vaimo, haluan paljon lapsia ja kyllä, haluan näyttää hyvältä mieheni silmissä. Eli miehessäni juuri se miehisyys teki suuren vaikutuksen, jota suomalaisissa en löytänyt. Se, että hän pitää minua heikompana ja suojeltavanaan. Tietenkään en haluaisi minkään äärimuslimin vaimo myöskään olla, istua kotona hunnutettuna kun mies huitelee kaupungilla. Vaan siltä väliltä. Suomessa on feminismi mennyt liian pitkälle. Ja turha tulla sanomaan, että naisethan ne sitä feminismiä haluavat... Niin varmaan haluavatkin, mutta minä en.
        Eli loppujen lopuksi, ehkä sillä kansallisuudella on merkitystä? Tietysti hänen kulttuurinsa on hänestä tehnyt sen, mitä hän on. Mutta se, että hän ON ulkomaalainen, ei minua kiehtonut. Vaan se, mitä hänen ulkomaalaisuutensa/kulttuurinsa on hänestä tehnyt. Eli PERSOONA.

        Ja muuten, en mitään miestä tuolloin etsinyt, ihan sattumalta juttelin tämän ulkomaalaisen kanssa, enkä sen suureempaa huomiota häneen edes kiinnittänyt ennen kuin suhde suomalaiseen loppui. Ja siinä miehessä ei muuten ollut mitään vikaa, paitsi että kerran kun olin ulkona niin huomasin hänet jonkun toisen naisen kanssa syömässä. Että sillä lailla. Ja olihan nykyisellänikin tuolloin suhde vielä omanmaalaisensa kanssa, mikä varmaan sinulle jo kertookin, että kyse ei ole arabista, kun eivät he kauheasti käsittääkseni hirveästi seurustele ennen avioliitoa, ainakaan joissain arabivaltioissa.


      • juu...
        marjastajAtar kirjoitti:

        Siis miehen päätin tavata sen takia, että jutut menivät hyvin yhteen, eikä välimatkakaan hirveän pitkä ole, matkustaminen hyvin halpaa, mikä mahdollisti tapaamiset hyvin usein. Tapaaminen on ollut kyllä lähellä myös joidenkin suomalaisten nettituttavuuksien kanssa, mutta jotain aina puuttui. Kun tämän nykyiseni kanssa kaikki vain meni niin hyvin... Ajattelemme monista asioista hyvin samanlailla, johon suomalaisten miesten kanssa en valitettavasti ole törmännyt. Toisin sanoen, olen vanhanaikainen, minulle perhe on tärkeä, eikä niinkään ura, juhliminen jne. Haluan että minua kohdellaan naisena, ja olen feminismiä vastaan. Haluan olla miehelleni hyvä vaimo, haluan paljon lapsia ja kyllä, haluan näyttää hyvältä mieheni silmissä. Eli miehessäni juuri se miehisyys teki suuren vaikutuksen, jota suomalaisissa en löytänyt. Se, että hän pitää minua heikompana ja suojeltavanaan. Tietenkään en haluaisi minkään äärimuslimin vaimo myöskään olla, istua kotona hunnutettuna kun mies huitelee kaupungilla. Vaan siltä väliltä. Suomessa on feminismi mennyt liian pitkälle. Ja turha tulla sanomaan, että naisethan ne sitä feminismiä haluavat... Niin varmaan haluavatkin, mutta minä en.
        Eli loppujen lopuksi, ehkä sillä kansallisuudella on merkitystä? Tietysti hänen kulttuurinsa on hänestä tehnyt sen, mitä hän on. Mutta se, että hän ON ulkomaalainen, ei minua kiehtonut. Vaan se, mitä hänen ulkomaalaisuutensa/kulttuurinsa on hänestä tehnyt. Eli PERSOONA.

        Ja muuten, en mitään miestä tuolloin etsinyt, ihan sattumalta juttelin tämän ulkomaalaisen kanssa, enkä sen suureempaa huomiota häneen edes kiinnittänyt ennen kuin suhde suomalaiseen loppui. Ja siinä miehessä ei muuten ollut mitään vikaa, paitsi että kerran kun olin ulkona niin huomasin hänet jonkun toisen naisen kanssa syömässä. Että sillä lailla. Ja olihan nykyisellänikin tuolloin suhde vielä omanmaalaisensa kanssa, mikä varmaan sinulle jo kertookin, että kyse ei ole arabista, kun eivät he kauheasti käsittääkseni hirveästi seurustele ennen avioliitoa, ainakaan joissain arabivaltioissa.

        Ihan sattumalta löytyi ulkkismies chatista. Ja kuinka ollakaan niin heti oli sellanen sielujen sympatia. ;)

        On tää kyllä aika korni palsta... Ekaksi kaikki väittää kaikkee ihme tuubaa sattumista ja blaa blaa, sitten kun vähän raaputtaa niin heti paljastuu ettei se nyt ihan sattumaa ollutkaan että ulkomaista, kato sillai miehistä ja perinteistä ja suojelevaa miestä oltiin hakemassa ja feminismi on nou nou ja suomalaiset miehet on sitä ja tätä (mut silti ei tietty ulkkista etitty). :-D


      • marjastajAtar
        juu... kirjoitti:

        Ihan sattumalta löytyi ulkkismies chatista. Ja kuinka ollakaan niin heti oli sellanen sielujen sympatia. ;)

        On tää kyllä aika korni palsta... Ekaksi kaikki väittää kaikkee ihme tuubaa sattumista ja blaa blaa, sitten kun vähän raaputtaa niin heti paljastuu ettei se nyt ihan sattumaa ollutkaan että ulkomaista, kato sillai miehistä ja perinteistä ja suojelevaa miestä oltiin hakemassa ja feminismi on nou nou ja suomalaiset miehet on sitä ja tätä (mut silti ei tietty ulkkista etitty). :-D

        KYllä sattumalta. Mutta, jos olisit lukenut viestini tarkemmin, niin olisit huomannut, että "heti" ei mitään sielujen sympatiaa ollut.

        Ei kai minulla herran jumala mitää käsitystä siitä ollut, että minkälainen kulttuuri hänen maassaan on. En juurikaan tiennyt heidän tavoistansa, tai siitä ettei feminismi ainakaan vielä siellä ole kovassa huudossa. Luulin, että Suomessa ajan kanssa tulisi sellainen vastaan, mutta hänpä tuli ennenn. Miksi odottaa? Vain siksi, että te ette siitä tykkää että suomalaisnaiset ovat ulkomaalaisten miesten kanssa?
        Ja kuten mainitsin aiemmin, en suomalaismiehiä kokonaisuutena mollaa, vaan niitä jotka MINUA vastaan ovat tulleet.


      • No joo...
        marjastajAtar kirjoitti:

        KYllä sattumalta. Mutta, jos olisit lukenut viestini tarkemmin, niin olisit huomannut, että "heti" ei mitään sielujen sympatiaa ollut.

        Ei kai minulla herran jumala mitää käsitystä siitä ollut, että minkälainen kulttuuri hänen maassaan on. En juurikaan tiennyt heidän tavoistansa, tai siitä ettei feminismi ainakaan vielä siellä ole kovassa huudossa. Luulin, että Suomessa ajan kanssa tulisi sellainen vastaan, mutta hänpä tuli ennenn. Miksi odottaa? Vain siksi, että te ette siitä tykkää että suomalaisnaiset ovat ulkomaalaisten miesten kanssa?
        Ja kuten mainitsin aiemmin, en suomalaismiehiä kokonaisuutena mollaa, vaan niitä jotka MINUA vastaan ovat tulleet.

        No mitäs ne höpinät "keskiverto suomalaismiehestä" sitten oli, ja puheet siitä miten suomalaiset miehet vaan ryyppää ja hakkaa? :-D

        Oikeesti, mee nukkumaan. On ihan oma asias jos halusit jotain "suojevaa machomiestä" Venäjältä suomimiehen sijaan (voi jesus että sullakin voi muuten olla kova koulu edessä). Ihan sama! Mut älä nyt sotke omaan soppaas koko Suomen miespuolista sukukuntaa. Henk.koht. en usko että YKSIKÄÄN suomalainen mies itkee itteään uneen kun ei sua saanut. :) Koita päästä traumoistas!


      • marjastajAtar
        No joo... kirjoitti:

        No mitäs ne höpinät "keskiverto suomalaismiehestä" sitten oli, ja puheet siitä miten suomalaiset miehet vaan ryyppää ja hakkaa? :-D

        Oikeesti, mee nukkumaan. On ihan oma asias jos halusit jotain "suojevaa machomiestä" Venäjältä suomimiehen sijaan (voi jesus että sullakin voi muuten olla kova koulu edessä). Ihan sama! Mut älä nyt sotke omaan soppaas koko Suomen miespuolista sukukuntaa. Henk.koht. en usko että YKSIKÄÄN suomalainen mies itkee itteään uneen kun ei sua saanut. :) Koita päästä traumoistas!

        Kuten sanoin, puhuin tuntemistani suomalaismiehistä.

        Voitko yksinkertaisesti selittää, miksi odottaisin sopivan suomalaisen miehen löytymistä, kun kerta on jo hyvä mies tullut vastaan? Selitätkö?

        Tehän muuten vasta yleistäjiä olettekin, kovat koulut edessä jne, jos on ulkomaalainen mies.


      • voi...
        marjastajAtar kirjoitti:

        Kuten sanoin, puhuin tuntemistani suomalaismiehistä.

        Voitko yksinkertaisesti selittää, miksi odottaisin sopivan suomalaisen miehen löytymistä, kun kerta on jo hyvä mies tullut vastaan? Selitätkö?

        Tehän muuten vasta yleistäjiä olettekin, kovat koulut edessä jne, jos on ulkomaalainen mies.

        Joo, en näköjään voi. Kun pointti oli siinä, että sun jutuista melko tarkkaan sen kuvan että ulkkista olit hakemassa, mikä on IHAN VITUN OMA ASIASI! Sitä en vaan tajua, miks tää pitää niin loppuun asti kiistää.

        Ja puhuiko joku kaikista "ulkomaisista" miehistä ja kovasta koulusta? Tiedoksi, maailmassa on muitakin maita kuin Venäjä, sellaisiakin missä naiset saa vähemmän pataan.


      • marjastajAtar
        voi... kirjoitti:

        Joo, en näköjään voi. Kun pointti oli siinä, että sun jutuista melko tarkkaan sen kuvan että ulkkista olit hakemassa, mikä on IHAN VITUN OMA ASIASI! Sitä en vaan tajua, miks tää pitää niin loppuun asti kiistää.

        Ja puhuiko joku kaikista "ulkomaisista" miehistä ja kovasta koulusta? Tiedoksi, maailmassa on muitakin maita kuin Venäjä, sellaisiakin missä naiset saa vähemmän pataan.

        Hain miestä, joka kohtelee minua niinkuin haluan minua kohdeltavan. Miestä, joka ei lyö, ei juo, ei petä. Anteeksi nyt hirveästi että se oli venäläinen mies, etkä esim. SINÄ! :-)

        Venäläisyys ei taas liity... Olen tuntenut henkilön jo suht kauan ja tiedän, että hän ei lyö. Mikä on siis sinun ongelmasi? En aio vaihtaa häntä suomalaiseen, vaikka hakkaamaton sellainen löytyisikin. Jos kerta yhden hyvän on löytänyt niin miksi vaihtaa... Juuri tuonhan takia Suomessa on niin paljon avioeroja.


      • Voi vina...
        marjastajAtar kirjoitti:

        Hain miestä, joka kohtelee minua niinkuin haluan minua kohdeltavan. Miestä, joka ei lyö, ei juo, ei petä. Anteeksi nyt hirveästi että se oli venäläinen mies, etkä esim. SINÄ! :-)

        Venäläisyys ei taas liity... Olen tuntenut henkilön jo suht kauan ja tiedän, että hän ei lyö. Mikä on siis sinun ongelmasi? En aio vaihtaa häntä suomalaiseen, vaikka hakkaamaton sellainen löytyisikin. Jos kerta yhden hyvän on löytänyt niin miksi vaihtaa... Juuri tuonhan takia Suomessa on niin paljon avioeroja.

        Hei, oikeasti, lykkyä vaan pyttyyn venäläisen miehes kanssa, jos sellasta nyt ylipäätään missään on (vähän epäilen). Enempää en jaksa tästä asiasta kanssas vouhkata - kun ei mee kaaliin niin ei sit mee. Ei voi mitään.


      • marjastajAtar
        Voi vina... kirjoitti:

        Hei, oikeasti, lykkyä vaan pyttyyn venäläisen miehes kanssa, jos sellasta nyt ylipäätään missään on (vähän epäilen). Enempää en jaksa tästä asiasta kanssas vouhkata - kun ei mee kaaliin niin ei sit mee. Ei voi mitään.

        Eli mikä saa kuvittelemaan ettei sellaista ole?

        Mutta jos tosiaan kuvittelet niin, niin tämähän tuli minun voitokseni. Minä tiedän, sinä et tiedä. Minä olen fiksu, sinä olet tyhmä.


      • voitit...
        Voi vina... kirjoitti:

        Hei, oikeasti, lykkyä vaan pyttyyn venäläisen miehes kanssa, jos sellasta nyt ylipäätään missään on (vähän epäilen). Enempää en jaksa tästä asiasta kanssas vouhkata - kun ei mee kaaliin niin ei sit mee. Ei voi mitään.

        "Minä olen fiksu, sinä olet tyhmä."

        Marjastaja, myönnetään, näinhän sen on pakko olla. :-D


      • marjastajAtar
        Voi vina... kirjoitti:

        Hei, oikeasti, lykkyä vaan pyttyyn venäläisen miehes kanssa, jos sellasta nyt ylipäätään missään on (vähän epäilen). Enempää en jaksa tästä asiasta kanssas vouhkata - kun ei mee kaaliin niin ei sit mee. Ei voi mitään.

        Ja taaskaan ei tullut vastausta tuohon, että mikä saa kuvittelemaan ettei minulla venäläistä miestä ole? :D Ei tule, ei tule. Ei mielikuvitus riitä, eihän? Ei niin sitten ollenkaan.

        On se hyvä koittaa näiltä idiooteilta saada kypsettyä jotain perusteluja asioihin, ilman tuloksen tulosta. Voi voi.


      • tilastoja? :-D
        Voi vina... kirjoitti:

        Hei, oikeasti, lykkyä vaan pyttyyn venäläisen miehes kanssa, jos sellasta nyt ylipäätään missään on (vähän epäilen). Enempää en jaksa tästä asiasta kanssas vouhkata - kun ei mee kaaliin niin ei sit mee. Ei voi mitään.

        Haluisitko tilastoja asiasta? :-D

        Mut joo, helpommalle pääset jos soitat terkkarille ja varaat ajan ammattiauttajalle, niillä on aikaa sun höpinöillä ja saat ihan sellaset perustelut kun haluut. ;)


      • marjastajAtar
        Voi vina... kirjoitti:

        Hei, oikeasti, lykkyä vaan pyttyyn venäläisen miehes kanssa, jos sellasta nyt ylipäätään missään on (vähän epäilen). Enempää en jaksa tästä asiasta kanssas vouhkata - kun ei mee kaaliin niin ei sit mee. Ei voi mitään.

        Ja taas itse aihetta pakoillaan turhalla mollaamisella :-) Myönnä että olet SA-NA-TON...


      • olen sanaton
        Voi vina... kirjoitti:

        Hei, oikeasti, lykkyä vaan pyttyyn venäläisen miehes kanssa, jos sellasta nyt ylipäätään missään on (vähän epäilen). Enempää en jaksa tästä asiasta kanssas vouhkata - kun ei mee kaaliin niin ei sit mee. Ei voi mitään.

        No vittu kyllähän se pistää hiljaseks tollanen järjen köyhyys.


    • jännää....

      Palstan naisille tuntuu olevan tosi tärkeää vakuuttaa, että ulkkismies löytyi sattumalta, ja että pokaavana osapuolena mies.

      Mitä itse on lähipiiriä tullut katseltua (ja ulkkismiesten juttuja livenä tai verkossa kuunneltua), niin suurin osa tapauksista kyl on sellasia että suomityttö on käynyt todella lujaa päälle. Suomi-suomi -suhteissa yleensä sit mies on tehnyt aloitteen.

      Mikähän siinäkin on, ettei sitä edes voi myöntää jos on ollut aktiivisempi osapuoli suhteen alussa? Ei kai sen pitäis tasa-arvoisessa Suomessa mikään ihme olla?

      • siis valehdella?

        En millään voi myöntää jotain mikä ei ole totta. Omalla kohdallani tapasin ulkomaalaisen mieheni ystävieni kautta. En ollut tyrkyllä, en jahdannut ketään, en tarkoituksellisesti etsinyt ulkomaalaista miestä. Näin vain kävi.
        Ja kyllä nykypäivänä naiset voivat oikeasti tehdä aloitteen, myös jos kysymyksessä on suomalaismies.


      • Niin noh...
        siis valehdella? kirjoitti:

        En millään voi myöntää jotain mikä ei ole totta. Omalla kohdallani tapasin ulkomaalaisen mieheni ystävieni kautta. En ollut tyrkyllä, en jahdannut ketään, en tarkoituksellisesti etsinyt ulkomaalaista miestä. Näin vain kävi.
        Ja kyllä nykypäivänä naiset voivat oikeasti tehdä aloitteen, myös jos kysymyksessä on suomalaismies.

        Varmaan et voi myöntää meille totuutta, kun et voi myöntää sitä itsellesikään. :)


      • sen
        Niin noh... kirjoitti:

        Varmaan et voi myöntää meille totuutta, kun et voi myöntää sitä itsellesikään. :)

        tunnut tietävän. Muiden asiat tuntuvat sinulla olevan hyvin hanskassa, entä omasi?


      • tässä...
        sen kirjoitti:

        tunnut tietävän. Muiden asiat tuntuvat sinulla olevan hyvin hanskassa, entä omasi?

        Jäitä poltellessa.


    • kiz77

      ...vielä yksi tarina...mä myönnän avoimesti,että saatoin etsiäkin ulkomaalaista miestä, ja että oli yhtä paljon mun kun hänenkin ansio, että me nyt ollaan yhdessä.

      Olin aikaisemminkin ollut suhteessa turkkilaisen kanssa ja tunnen omalta paikkakunnaltani paljon ulkomaalaisia. Mulla on myös aivan kamalia kokemuksia kotimaisista miehistä,vaikka en todellakaan halua yleistää,voihan olla että jossain piileksii kunnollisia ja ihania suomipoikia :-)

      Tämä mies asui mun lähellä ja törmättiin usein kadulla. Alunperin kiinnitin huomiota nimenomaan siihen että hän on ulkomaalainen, mutta ajan kuluessa hän on osoittautunut kaikin puolin ihanaksi ihmiseksi (jota kokemukseni mukaan eivät myöskään kaikki turkkilaiset ole).
      Juttu meni siihen että alettiin moikkailla toisillemme ja lopulta jutella. Sitten yks kerta vaan päätettiin tavata ihan tarkotuksella.
      Ei kai siinä mitään erityisen eksoottista ollut, mutta just se mies vaan kolahti ja lujaa!

      • nih...!

        No just tällänen puhe on rehellistä - myönnetään suoraan että ulkkista etittiin (ja vielä turkkilainen, no se on ehkä jo turhan rehellistä). :)

        Oma mielipiteeni on, että suomalaiset ei oikein sovi toisilleen. Mä en ainakaan halua mitään koko maailman morsiota, jolla on huono itsetunto - ja mun nähdäkseni tosi monet suomitytöt on just tätä. Väittäsin, että nää tälläset naiset saa joltain turkkilaisilta enemmän hyväksyntää kun suomalaisilta koskaan, vaikka vois olla muuten hankalakin suhde. Et siinä mielessä you go girl!


    • hölmöyttä

      Aika moni kiistää täällä viimeiseen asti että ulkomaalaisuus olisi mitenkään vaikuttanut parisuhteen alkuun.

      Vanhemmiten sitä kuitenkin oppii hyväksymään myös nuoruutensa hölmöydet ja tunnustamaan, että kyllähän siinä ulkkiksessa se ulkomaalaisuuskin kiehtoi. Nyt teillä vaan on vielä joku denial-vaihe päälle, kun pitää todistella kaikille miten kokeneita kosmopoliitteja ootte. :)

      Sekin on aika paljastavaa, että palstan naisten ulkkismiehet ovat yleensä mahdollisimman erilaisista kulttuureista kuin Suomi - on afrikkalaista, arabia, intialaista ja banglaa. Tämä tuskin on ihan sattumaa.

      Missä on lähialueiden, ruotsalaisten ja norjalaisten vaimot? Venäläisten naiset täällä jotain kirjoittelivat, mutta se oli sitä palstalle tavallisen aivokuollutta "ihana Igor jolla iso kikkeli" -juttua. Näyttäis siltä, että ulkomaalaisuus ainakin siinä vaikutti. :)

      • marjastajAtar

        Siis venäläisten isoista kikkeleistähän puhui joku nainen jolla suinkaan ei ole venäläistä miestä, vaan suomalainen. Itse mainitsin, että seksi venäläisen mieheni kanssa on parempaa kuin suomalaisten exieni.


      • marjastajAtar

        Mikä saattaa hyvinkin johtua siitä, että rakastuneena seksi tietty on mahtavaa ja sitä kuvittelee ettei niin hyvää ikinä aiemmin ole saanutkaan, vaikka totuus olisi toisenlainen.


    • sit tähän

      En ole itsekään ihan "peri suomalainen" ja ehkä siitä(kin) johtuen ystävä/tuttava piirini on ollut aina suht monikulttuurinen.

      Nykyistä miestäni en siis etsinyt, vaan olin tuntenut hänet n.5 vuotta ennen kuin ruvettiin seurustelemaan. Pientä säpinää oli jo sitä ennen, mutta molemmat seurusteli tahoillaan enempi ja vähempi.

      Arkielämä on tosi IHGUA!!! Heh, mitä voitte kuvitella jos samaan kämppään laitetaan kristitty (siis lapsesta kasvanut uskovaisessa perheessä) joka on itsepäinen ja muslimi joka on vielä itsepäisempi ja lisätään siihen yksi lapsukainen jalkoihin viipeltämään ja sit ripaus opiskelua/töitä, politiikkaa ja kulttuurien yhteentörmäyksiä ja paljon rakkautta ja yhdessä oloa, toisen kunnioittamista ja kuuntelua sekä tunteiden jakamista...

      Meillä on siis täydellinen perhe ja parempaa ei voisi toivoa -oikeasti.

      • höpö...

        Sori, ei vakuuta.


      • vaan sulleki
        höpö... kirjoitti:

        Sori, ei vakuuta.

        Paljo mua kiinnostaa vakuutanko sua! En varmaan sun vakuutteluitten takia kirjottanut vaan vastasin tosiaan tuolle ketjun aloittajalle..


    • hain ulkomaalaista

      Olen itse ulkomaalainen nainen, olen asunut Suomessa 15 vuotta, niin kuin miehenikin. Halusin tavata nimenomaan ulkomaalaisen miehen, koska en halunut suomalaista kulttuurierojen takia. Mieheni on eri maalainen kuin minä, mutta kulttuurimme on paljon läheisemmät kuin mitä ne olisi, jos olisin ottanut suomalaisen miehen.

      Meillä onkin mielenkiintoinen suhde, näin kulttuurierojen viidakossa, molemmat eri maista maahanmuuttajina Suomessa :)

      • asenne...

        Tuo on järkevää, etsiä puolisoa oman kulttuurin läheltä. Suomalaiset naisethan haluavat yleensä miehen maasta, joka on mahdollisimman erilainen kuin Suomi. Tulokset ovat kaikkien nähtävissä...


    • Anonyymi

      Kunnes koittaa se lauantai coscos ei ole sormin dipattava etnisestä lampaasta

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe