On aika toimia.

Basker

PLAN international tekee hyvää työtä kehitysmaiden köyhien lasten auttamiseksi. Arvostan. PLAN on laajan mainontansa ansiosta Suomen tunnetuin kummilapsijärjestö. PLANin lisäksi Suomessa toimii kuitenkin myös muita, vähemmän tunnettuja, kummilapsijärjestöjä. Tässä yksi niistä:
http://www.worldvision.fi/

32

890

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eihän?

Auttaa täytyy, mutta eihän noilla mainitsemillasi järjestöillä ole mitään tekemistä lahkouskon (tai minkään muunkaan uskon) kanssa? Jos on, niin en aio auttaa. Rahoilla kustannetaan kuitenkin (ainakin osaksi) käännytystyötä ja lahkopastorien palkkoja.
      Uskonlahkot eivät tee aitoa hyväntekeväisyyttä vaan jotain hyötyä he hankkivat aina itselleen, jos ei muuta niin tekevät käännytystä avustamisen yhteydessä.

• WorldVision on tunnustuksellinen kristillinen järjestö, joka ei yhtään häpeile sitä, että se toteuttaa kristillistä kutsumusta, jonka mukaan kristityn pitää antaa lähimmäisilleen sekä aineellista että hengellistä apua. Sinä olet nyt kristillisellä palstalla, jolla puhutaan kristillisistä aiheista. Toinen hyvä järjestö on PLAN international. Se on sovelias niille, jotka eivät hyväksy kristinuskoa. PLAN on hyvin suositeltava sekin.

• ei ole

mitään uskonnollista sitoumusta. Rahaa ei käytetä käännytystyöhön, vaan kouluihin, terveydenhuoltoon, terveyskasvatukseen, vesijärjestelmiin ym.

Itse olen ev. lut. mutta löysin Planin aikoinaan ihan muuta kautta. Tervetuloa mukaan!

• ei ole kirjoitti:

mitään uskonnollista sitoumusta. Rahaa ei käytetä käännytystyöhön, vaan kouluihin, terveydenhuoltoon, terveyskasvatukseen, vesijärjestelmiin ym.

Itse olen ev. lut. mutta löysin Planin aikoinaan ihan muuta kautta. Tervetuloa mukaan!

Tiedän. Minulla on kummilapsi PLANin kautta.

• Tuo on
        Basker kirjoitti:

Tiedän. Minulla on kummilapsi PLANin kautta.

sitä todellista lähimmäisenrakkautta :)

• Tuo on kirjoitti:

sitä todellista lähimmäisenrakkautta :)

Kiitos. Mielestäni avuntarve ei katso ideologiaa tai uskoa. Voin yhtä hyvin auttaa ei-kristillisen kuin kristillisen järjestön kautta, ja autankin. Uskovaisena tietysti autan mieluummin kristillisen järjestön kautta, mutta loppupeleissä tärkeintä on, että janoinen saa lasin kylmää vettä, ja että nälkäinen saa lautasellisen ruokaa.

• on pyyteetöntä.
        Basker kirjoitti:

WorldVision on tunnustuksellinen kristillinen järjestö, joka ei yhtään häpeile sitä, että se toteuttaa kristillistä kutsumusta, jonka mukaan kristityn pitää antaa lähimmäisilleen sekä aineellista että hengellistä apua. Sinä olet nyt kristillisellä palstalla, jolla puhutaan kristillisistä aiheista. Toinen hyvä järjestö on PLAN international. Se on sovelias niille, jotka eivät hyväksy kristinuskoa. PLAN on hyvin suositeltava sekin.

Uskonnollisten järjestöjen työ ei ole sitä koskaan. Avoimuus ei auta kuin hiukan. Tavoite on käännytys, mikä on iljettävää. Kehitysmaiden ihmisten pitää ehdottomasti valita itse uskonsa, ilman taloudellista syöttiä.

• herramrks

On aika ruveta uskovienkin elämään Jeesuksen opetusten mukaan. Plan on hyvä kanava sen lähimmäisen rakkauden toteuttamiseen. Halpaa ja hyvää.

• Minä pidän sinusta. Sinä kannatat aitoa, profeetallista, vanhatestamentillista yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta. Samaa yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta löytyy tosin myös UT :n puolelta. Tiedätkö muuten, mitkä kaksi raamatunlausetta aikoinaan sisällytettiin juuri perustetun Neuvostoliiton perustuslakiin?

• herramrks
        Basker kirjoitti:

Minä pidän sinusta. Sinä kannatat aitoa, profeetallista, vanhatestamentillista yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta. Samaa yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta löytyy tosin myös UT :n puolelta. Tiedätkö muuten, mitkä kaksi raamatunlausetta aikoinaan sisällytettiin juuri perustetun Neuvostoliiton perustuslakiin?

"thou shall not grab ya bro´s stuff" ja
        "dontcha ever b lazy or whatever" ???

En tiedä.
        Uskovainen punikki on muuten kiva ilmaus. Kannan leimaa ylpeästi

• Basker kirjoitti:

Minä pidän sinusta. Sinä kannatat aitoa, profeetallista, vanhatestamentillista yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta. Samaa yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta löytyy tosin myös UT :n puolelta. Tiedätkö muuten, mitkä kaksi raamatunlausetta aikoinaan sisällytettiin juuri perustetun Neuvostoliiton perustuslakiin?

Kuka oli kristillisen koulun priimus useina vuosina ja perusti sitten oman uskonnon ja nimitti itsensä Jumalaksi ja tappoi sitten miljoonia ihmisiä.

• herramrks
        Pe.ku kirjoitti:

Kuka oli kristillisen koulun priimus useina vuosina ja perusti sitten oman uskonnon ja nimitti itsensä Jumalaksi ja tappoi sitten miljoonia ihmisiä.

Stalin.
        Entä sitten?
        Mikä ateistinen valtio vielä 2000 luvullakin teloittaa eniten ihmisiä?

• sanoisin
        Pe.ku kirjoitti:

minä. Enemmän uskonnon elementtejä hänellä, kuin Stalinilla?

• herramrks kirjoitti:

"thou shall not grab ya bro´s stuff" ja
        "dontcha ever b lazy or whatever" ???

En tiedä.
        Uskovainen punikki on muuten kiva ilmaus. Kannan leimaa ylpeästi

Ne lauseet olivat nämä Raamatusta lainatut: "Se, joka ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä", sekä
        "Työmies on palkkansa ansainnut".

• herramrks
        Basker kirjoitti:

Ne lauseet olivat nämä Raamatusta lainatut: "Se, joka ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä", sekä
        "Työmies on palkkansa ansainnut".

Kuullostaa lookiselta.

• herramrks
        sanoisin kirjoitti:

minä. Enemmän uskonnon elementtejä hänellä, kuin Stalinilla?

on tehnyt vissiin pohjat näissä tapoissa?
        olikosse 80 milj vai 50 milj vai mitä?
        Muistan lukeneeni kirjan, missä kerrottiin Maon tempuista kristittyjä kohtaan. No more mr Nice Guy?

• Pe.ku kirjoitti:

Josif Vissarionovitsh Tshugasvili, ehkä?

• herramrks kirjoitti:

Stalin.
        Entä sitten?
        Mikä ateistinen valtio vielä 2000 luvullakin teloittaa eniten ihmisiä?

Kiinalaisistakin vain muutama prosentti on ateisteja.

• herramrks
        Pe.ku kirjoitti:

on ateistinen valtio.
        Sitä on turha kieltää.
        On hassua miten nämä ns. kristityt jotka murhaavat ym tekevät "tuhmuuksiaan" sopivat aina esimerkeiksi siitä miten paha kristinusko muka oikeasti on, mutta varohan vaan kun otetaan esimerkiksi ateistivaltio joka jatkuvasti loukkaa ihmisoikeuksia niin kyllähän sitä sitten löytyy "joo ei ne oikeasti kaikki ole".
        Miksi tuo heittämäsi kommentti ei kelpaa sinulle jos minä sen heitän ja mikäli se on käännetty toisin päin?

• Basker kirjoitti:

Potkaistiin juuri ennen papiksi tuloaan kristillisestä koulusta.
        Perusti oman uskonnon ja oli itse sen Jumala.

Vähän vaikea sanoa tappoiko Hitler sitten enemmän ihmisiä mutta hän oli kuitenkin puhdas kristitty joka tappoi eniten vielä sitä Jumalan valittua kansaa.

• herramrks
        Basker kirjoitti:

Tshugasvilin poikiahan se tietty ;)

• herramrks
        Pe.ku kirjoitti:

Vähän vaikea sanoa tappoiko Hitler sitten enemmän ihmisiä mutta hän oli kuitenkin puhdas kristitty joka tappoi eniten vielä sitä Jumalan valittua kansaa.

on aika hassua että käytät ilmaisua "puhdas kristitty". Suosittelen että otat hiukan enemmän selvää mitä kristitty- määrite tarkoittaa ennen kuin käytät sitä noin. Näin siis mikäli haluat tulla vakavasti otetuksi. On ihan eri asia mikäli haluat "vain huudella".
        Taisi Venäjän poika voittaa Iso-H:n helposti tappotuloksissa.

• herramrks kirjoitti:

on ateistinen valtio.
        Sitä on turha kieltää.
        On hassua miten nämä ns. kristityt jotka murhaavat ym tekevät "tuhmuuksiaan" sopivat aina esimerkeiksi siitä miten paha kristinusko muka oikeasti on, mutta varohan vaan kun otetaan esimerkiksi ateistivaltio joka jatkuvasti loukkaa ihmisoikeuksia niin kyllähän sitä sitten löytyy "joo ei ne oikeasti kaikki ole".
        Miksi tuo heittämäsi kommentti ei kelpaa sinulle jos minä sen heitän ja mikäli se on käännetty toisin päin?

Eniten ateisteja prosentuaalisesti on täällä länsi- ja pohjoiseuroopassa.
        Kiinassa kristittyjäkin on paljon enemmän.

Koko maailmassa ei ole ateisteja niin paljon että siitä tulis enemmistöä Kiinaan.

Yhdysvalloissa muuten on ateisteja noin viisitoista kertaa enemmän kuin helluntailaisia.

• Pe.ku kirjoitti:

Jep. Hän oli koko kristikunnan häpeätahra. Ja niitä tahroja on muuten aika paljon muitakin. Voisin kertoa vaikka Lutherin juutalaisvastaisuudesta tai jotain... Tai ehkäpä sinä olet innokkaampi siinä asiassa?

Minä henkilökohtaisesti Baskerina en kuitenkaan ota kantaakseni muiden hihhulien syntejä kuin omani, ja niistä minä puolestani vastaan vain Jumalalle viimeisellä tuomiolla. Kuten sinäkin vastaat omista synneistäsi. Meillä kahdella on kuitenkin yksi ero.

• Basker kirjoitti:

Jep. Hän oli koko kristikunnan häpeätahra. Ja niitä tahroja on muuten aika paljon muitakin. Voisin kertoa vaikka Lutherin juutalaisvastaisuudesta tai jotain... Tai ehkäpä sinä olet innokkaampi siinä asiassa?

Minä henkilökohtaisesti Baskerina en kuitenkaan ota kantaakseni muiden hihhulien syntejä kuin omani, ja niistä minä puolestani vastaan vain Jumalalle viimeisellä tuomiolla. Kuten sinäkin vastaat omista synneistäsi. Meillä kahdella on kuitenkin yksi ero.

Lutherista täällä Suomessa eniten kärsitään ja jokainen suomalainen joutuu maksamaan sen edustajille veroa ja taidetaan sitä maksaa jollekin helluntailais-ryhmällekin.
        No jos täällä ei olis luterilaisia niin ehkä sitten joku muu hihhuli-ryhmä tilalla.

Luther oli myös idiootti joka julisti Kopernikuksen häpeätahraksi kun se sanoi maan kiertävän aurinkoa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Nikolaus_Kopernikus

• herramrks
        Pe.ku kirjoitti:

Koko maailmassa ei ole ateisteja niin paljon että siitä tulis enemmistöä Kiinaan.

Yhdysvalloissa muuten on ateisteja noin viisitoista kertaa enemmän kuin helluntailaisia.

En ole missään vaiheessa väittänyt että kiinalaiset olisivat ateisteja. Kiinan valtio on virallisesti ateistinen. Kyseessä ei ole sama asia. Eri uskontojen edustajia Kiinassa on vaikka kuinka, mutta virallisesti tämä valtio on ateistinen. Sorry.
        Suomikin on kristitty valtio, vaikka murto-osa suomalaisista uskoo Jeesuksen olevan Herra (kuten Jeesus sanoi: yksikään joka ei usko että Minä olen se joka Mnä olen ei voi ...)

Hyvää yötä.

• Samuel K.
        Pe.ku kirjoitti:

Jokos peku on hakenut turvapaikkaa Saudi-Arabiasta?
        Vieläkö ristilippu aiheuttaa traumoja?
        Oikea ateisti ei asu maassa jossa on vanhanaikaisen teloitusvälineen kuvalla varustettu lippu, joka on kaiken lisäksi väärän värinen!
        Lipussa täytyy olla nykyaikaisen sapelin kuva ja evoluution väri, eikö vain?

• Auringon kiertäjä
        Pe.ku kirjoitti:

Lutherista täällä Suomessa eniten kärsitään ja jokainen suomalainen joutuu maksamaan sen edustajille veroa ja taidetaan sitä maksaa jollekin helluntailais-ryhmällekin.
        No jos täällä ei olis luterilaisia niin ehkä sitten joku muu hihhuli-ryhmä tilalla.

Luther oli myös idiootti joka julisti Kopernikuksen häpeätahraksi kun se sanoi maan kiertävän aurinkoa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Nikolaus_Kopernikus

Oikea ateisti ei asu maassa jossa on vanhanaikaisen teloitusvälineen kuvalla varustettu lippu, joka on kaiken lisäksi väärän värinen!
        Lipussa täytyy olla nykyaikaisen sapelin kuva ja evoluution väri, eikö vain?

• pekulle
        Pe.ku kirjoitti:

Lipussa täytyy olla nykyaikaisen sapelin kuva ja evoluution väri, eikö vain

• todé

kannatan kuiteskin kristillisiä kehitysyhteistyöjärjestöjä, joilla on omat kummilapsi-osastonsa. Maailmalla tunnetuin suomalainen kummi-äiti on muuten pari vuotta sitten Jumalan majoihin muuttanut Aune Hyny.
      (Google avaa Aunesta paaaaljon mielenkiintoisia juttuja.)

• eräs vaan

Otan tämän asian uudelleen ajateltavaksi, kunhan rahahuolet helpottaa. Aiheellinen avaus.

Katsoitko eilen illalla elokuvan jossa Jack Nicholson ryhtyi kummiksi?

• kyllä nyt vähän

On aika käyttää siis ihmisten hätää omaksi edukseen ja levittää tietoa Jeesuksesta ja pakottaa ihmiset avun vastineeksi kääntymään kristinuskoon.

RISTI RAAMATTU=RUOKAA JA JUOMAA

LÄHETYSTYÖ KRISTILLISYYS=IHMISTEN HÄDÄN HYVÄKSIKÄYTTÖ

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      384
      2543
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      83
      1973
    3. 156
      1505
    4. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1358
    5. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      16
      1339
    6. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      502
      1231
    7. Olen varattu

Kihloissa ja menemme naimisiin. Anteeksi💔
      Ikävä
      144
      1012
    8. Vastuunkantoa

Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu
      Ähtäri
      48
      1005
    9. Haluatko enää nähdä mua mies?

Se on täysin sinusta kiinni.
      Ikävä
      71
      882
    10. Ruohonpolttoa Suomussalmella

Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla
      Suomussalmi
      44
      880
    Aihe