"Hyppääjän polvi" on vaivannut jo usemman vuoden.
Puukkoa on ehdotettu,mutta se on viimeinen vaihtoehto.Olen kuullut että pitkä lepo(n.6kk),jonka jälkeen jalkalihakset kuntoon pitäisi auttaa asiaa.Onko kellään kokemuksia tai apuja asiaan?kylmähoito auttaa,mutta vain hetkeksi.Ketuttaa!
hyppääjän polvi
3
1720
Vastaukset
- vamma
Minullekin kerrottiin jokin vuosi sitten, että vaivani oli hyppääjän polvi. Kortisonipiikki siihen pukattiin ja hetken tuntui, että parannus tuli kerralla. No myöhemmin vaiva uusi ja taas kortisonipiikki. Pidin lepoa pari kuukautta ja sitten vaiva hävisi. Lisäksi voitelin polvea päivittäin Felden-geelillä. Jääpussikin viihtyi polven päälä tosi usein. Nyt vaiva ei ole muistuttanut vuosiin, joten se lienee unohdettu asia.
- 1. dan
Jeps eli löytyy oma kokemus tuosta puukosta.
Olen harjoitellut karatea jo 15 vuotta ja urheilen tällä hetkellä pärjätäkseni kisoissa. Pakosti aiemmin tehtyjen virheiden vuoksi on tullut käytyä pari leikkausta läpi ja yksi on juuri tämä hyppääjän polven leikkaus.
Eli hyppääjän polven paraneminen kesti itselläni hiukan yli kuukauden, vähän toista viikkoa päälle. Kolmeen kertaan se jouduttiin vielä punktoimaan koska sinne kertyi nestettä. Sauvoilla kävely sellaisen 3-4 viikkoa, jonka jälkeen jalkaa sai rasittaa enemmän. Heti leikkauksen jälkeen tuli polvelle kuitenkin alkaa varamaan, eli laskea hiukan painoa sen päälle.
Leikkauksen jälkeen on polvi ollut parempi kuin uusi, sieltä poistettiin myös ns. Hoffan rasvaa jänteen ympäriltä. Ristisiteet yms. olivat kuulemma hyvässä kunnossa ja tiukat.
Kyllähän se kannattaa vakavasti harkita puukolle menoa, jotta vaiva korjaantuu. Sen jälkeen siitä ei ainakaan kärsi (jos muistaa myös parantaa harjoittelutapaansa oikeampaan suuntaan.. mikä ei ole helppo juttu).- 11v phyppääjpolvivammaa
Hei apua olen 11v poila ja mulla
On se v*** hyppääjän polvi joka ärsyttää
Oon levänny viikon ja
Sitten ajattelin että nyt lähetään heittämään sitä volttia taakse eteen sivuun jne . Eli siis jos lähen hyppii niin voiko tapahtuu jotain kauheeta esim
Polvilumpion katkeaminen tai vastaavaa
Tykkään liikunnasta niin hitosti
Etten jaksa odottaa lääkärin määräämä 3mee kuukautta eli
Jos lähen hyppii ja pomppii ja loikkii niin onko seurauksia
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481538Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 221050
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70769