hyppääjän polvi

ihan loppu

"Hyppääjän polvi" on vaivannut jo usemman vuoden.
Puukkoa on ehdotettu,mutta se on viimeinen vaihtoehto.Olen kuullut että pitkä lepo(n.6kk),jonka jälkeen jalkalihakset kuntoon pitäisi auttaa asiaa.Onko kellään kokemuksia tai apuja asiaan?kylmähoito auttaa,mutta vain hetkeksi.Ketuttaa!

3

1720

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vamma

Minullekin kerrottiin jokin vuosi sitten, että vaivani oli hyppääjän polvi. Kortisonipiikki siihen pukattiin ja hetken tuntui, että parannus tuli kerralla. No myöhemmin vaiva uusi ja taas kortisonipiikki. Pidin lepoa pari kuukautta ja sitten vaiva hävisi. Lisäksi voitelin polvea päivittäin Felden-geelillä. Jääpussikin viihtyi polven päälä tosi usein. Nyt vaiva ei ole muistuttanut vuosiin, joten se lienee unohdettu asia.

• 1. dan

Jeps eli löytyy oma kokemus tuosta puukosta.

Olen harjoitellut karatea jo 15 vuotta ja urheilen tällä hetkellä pärjätäkseni kisoissa. Pakosti aiemmin tehtyjen virheiden vuoksi on tullut käytyä pari leikkausta läpi ja yksi on juuri tämä hyppääjän polven leikkaus.

Eli hyppääjän polven paraneminen kesti itselläni hiukan yli kuukauden, vähän toista viikkoa päälle. Kolmeen kertaan se jouduttiin vielä punktoimaan koska sinne kertyi nestettä. Sauvoilla kävely sellaisen 3-4 viikkoa, jonka jälkeen jalkaa sai rasittaa enemmän. Heti leikkauksen jälkeen tuli polvelle kuitenkin alkaa varamaan, eli laskea hiukan painoa sen päälle.

Leikkauksen jälkeen on polvi ollut parempi kuin uusi, sieltä poistettiin myös ns. Hoffan rasvaa jänteen ympäriltä. Ristisiteet yms. olivat kuulemma hyvässä kunnossa ja tiukat.

Kyllähän se kannattaa vakavasti harkita puukolle menoa, jotta vaiva korjaantuu. Sen jälkeen siitä ei ainakaan kärsi (jos muistaa myös parantaa harjoittelutapaansa oikeampaan suuntaan.. mikä ei ole helppo juttu).

• 11v phyppääjpolvivammaa

Hei apua olen 11v poila ja mulla
        On se v*** hyppääjän polvi joka ärsyttää
        Oon levänny viikon ja
        Sitten ajattelin että nyt lähetään heittämään sitä volttia taakse eteen sivuun jne . Eli siis jos lähen hyppii niin voiko tapahtuu jotain kauheeta esim
        Polvilumpion katkeaminen tai vastaavaa
        Tykkään liikunnasta niin hitosti
        Etten jaksa odottaa lääkärin määräämä 3mee kuukautta eli
        Jos lähen hyppii ja pomppii ja loikkii niin onko seurauksia
        Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1538
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      22
      1050
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      769
    Aihe