ryhti paremmaksi

kumarainen

Minulla on lievästi kyfoottinen selkä (siis köyry, valuvika)enkä saa ryhtiäni parannettua huolimatta yrityksistä. Siis yläselkälihasten vahvistaminen, rintalihasten venyttäminen, keskivartalon hallinta eivät tuo tulosta. Voiko joku neuvoa mitä vielä pitäisi tehdä.

8

2623

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut.

      itselläni on ollut myös selässä samaa vikaa, joten menin fysikaaliseen ja siellä minulle opetettiin monia tehokkaita liikkeitä ja sain muutenkin paljon
      apua.. ryhti ei ole vieläkään parhain mutta huomattavasti parempi :)

    • punttimimmi...

      Vahvista myös takaolkapäitä, uloskiertäjiä ja venytä, venytä venytä.. esim. lapoja ja rintalihaksia..

    • kumarainen

      Taidanpa mennä ihan OTM-fysioterapeutille. Olisi ilmeisesti kasvuiässä pitänyt yrittää korjailla tuo kiilamaisten nikamien oikaisu.

      • Tai_ga

        vaihtoehto, suosittelen! :)


    • kiinnostaisi..................

      neuvot melko samaan asiaan liittyen. Olen pitkä ja hoikka 24-vuotias nuori nainen ja varmaankin pituuskasvun myötä teini-iässä mulle suotiin tällainen köyryselkä. Se on vähän niinkuin S-kirjain väärinpäin. Silloin teini-iässä yläasteella kävin fysioterapeutilla ja hän sanoi, että on tärkeää, että lihakset ovat hyvässä kunnossa jne. Kuvittelin tyhmänä, että selkä joskus suoristuisi, mutta eihän se niin mennyt. Ahkerasti urheilen pyöräillen, spinnaillen ja pumpissa käyden. Venyttelenkin perusteellisesti lähes joka päivä, mutta en minä kyllä enää keksi, mikä voisi auttaa. Tosiaan edestä katsottuna olen ihan ryhdikkään näköinen, mutta sivusta ja takaa en. Voi kun olisi suora ja kaunis selkä!:)

      • punttisalilla

        ryhtiä korjaaviin liikkeisiin. takaolkapäät, uloskiertäjät jne...Saat varmasti saliohjelman fysioterapeutilta.


    • artsi7

      Tämä on paras ryhtiliike:

      http://www.youtube.com/watch?v=CEmEzpF1U8U

      muut:
      -leuanveto
      -alatalja/ylätalja/ristitalja
      -maastaveto
      -selänojennus

    • 19+19

      Pilates on yksi hyvä vaihtoehto, pyöräily, spinnig ja pumppi tuskin ongelmaan auttavat.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe