Minulla on lievästi kyfoottinen selkä (siis köyry, valuvika)enkä saa ryhtiäni parannettua huolimatta yrityksistä. Siis yläselkälihasten vahvistaminen, rintalihasten venyttäminen, keskivartalon hallinta eivät tuo tulosta. Voiko joku neuvoa mitä vielä pitäisi tehdä.
ryhti paremmaksi
8
2751
Vastaukset
- kokenut.
itselläni on ollut myös selässä samaa vikaa, joten menin fysikaaliseen ja siellä minulle opetettiin monia tehokkaita liikkeitä ja sain muutenkin paljon
apua.. ryhti ei ole vieläkään parhain mutta huomattavasti parempi :) - punttimimmi...
Vahvista myös takaolkapäitä, uloskiertäjiä ja venytä, venytä venytä.. esim. lapoja ja rintalihaksia..
- kumarainen
Taidanpa mennä ihan OTM-fysioterapeutille. Olisi ilmeisesti kasvuiässä pitänyt yrittää korjailla tuo kiilamaisten nikamien oikaisu.
- Tai_ga
vaihtoehto, suosittelen! :)
- kiinnostaisi..................
neuvot melko samaan asiaan liittyen. Olen pitkä ja hoikka 24-vuotias nuori nainen ja varmaankin pituuskasvun myötä teini-iässä mulle suotiin tällainen köyryselkä. Se on vähän niinkuin S-kirjain väärinpäin. Silloin teini-iässä yläasteella kävin fysioterapeutilla ja hän sanoi, että on tärkeää, että lihakset ovat hyvässä kunnossa jne. Kuvittelin tyhmänä, että selkä joskus suoristuisi, mutta eihän se niin mennyt. Ahkerasti urheilen pyöräillen, spinnaillen ja pumpissa käyden. Venyttelenkin perusteellisesti lähes joka päivä, mutta en minä kyllä enää keksi, mikä voisi auttaa. Tosiaan edestä katsottuna olen ihan ryhdikkään näköinen, mutta sivusta ja takaa en. Voi kun olisi suora ja kaunis selkä!:)
- punttisalilla
ryhtiä korjaaviin liikkeisiin. takaolkapäät, uloskiertäjät jne...Saat varmasti saliohjelman fysioterapeutilta.
- artsi7
Tämä on paras ryhtiliike:
http://www.youtube.com/watch?v=CEmEzpF1U8U
muut:
-leuanveto
-alatalja/ylätalja/ristitalja
-maastaveto
-selänojennus - 19+19
Pilates on yksi hyvä vaihtoehto, pyöräily, spinnig ja pumppi tuskin ongelmaan auttavat.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272930Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342622- 1482284
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542259Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241880Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911716Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1051664- 3121569
- 1351469
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131456