Suomalaiset jälki junassa tässäkin aiheessa.

Jäljessä jäljessä.

Jenkeissä "goottius" oli 90-luvun alkupuolella muodissa ja nyt vasta tuli kunnolla tänne?

4

645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wanha Sielu

Nykygoottius on todellakin lähinnä jenkeistä tullutta "helppoa" goottia, jolla on alkuperäisen ja aidon (briteissä ja saksassa 80-luvulla syntyneen) goottilaisuuden kanssa tuskin lainkaan tekemistä.

Nykygoottius on pelkkää pintaa ja kliseitä vailla sydäntä. Itseään goottibändeiksi kutsuvilla (HIM, 69eyes, Rasmus, My chemical romance jne) bändeillä ei ole aidon goottiuden kanssa mitään tekemistä. Ne ovat vain omaksuneet goottikulttuurin ulkoisen olemuksen pukeutumisineen ja symboleineen. Samalla ne ovat kuitenkin tehneet niistä "kiltimpiä" jotta tämä leikkigoottius voitaisiin myydä mahdollisimman suurelle joukolle tietämättömiä teinejä.

On sinänsä surullista, että markkinavoimat ja niiden talutusnuorassa orjallisesti marssivat bändit latistavat goottimusiikin ja kulttuurin samalla lailla kuin aikoinaan punk-rockin.

Idea ja sydän katoaa ja jäljelle jää vain pureskeltu tuote, joka on kyllä ulkoa pramea ja näennäisesti "cool", mutta jossa ei ole sitä oikeaa palavaa sydäntä. Sydäntä, joka tekee jotain vain siksi, että rakastaa ja pitää siitä. Ei siksi, että saisi mahdollisimman paljon rahaa, amerikkalaisia julkkiskavereita ja naamansa MTV:lle muiden sielunsa mammonalle myyneiden "artistien" kanssa.

Nämä rahan ja maineen perässä juoksijat ovat lähinnä artisti sanan irvikuvia. Tosi taiteilija ei muuta taidettaan kulloinkin vallalla olevan muodin mukaan (tällä viittaan muutamaankin suomi "gootti" bändiin, jotka ennen gootin muotiin tuloa tekivät toisenlaista musiikkia)

Niinhän se on, että raha ratkaisee ainakin jos ihmisellä on heikko sielu, eikä palavaa intohimoa. Onneksi vielä nykyäänkin löytyy bändejä, jotka tekevät omansa näköistä musiikkia riippumatta siitä mikä milloinkin on muodissa.

• Dreameri

Osuit oikeaan, ja kuvailit asiaa oikein hyvin! Olen aivan samaa mieltä, vaikka en olisi itse osannut sanoiksi asiaa noin hyvin pukea

• että se siitä...

Sisters of Mercy oli jo jotain ihan muuta kuin aitoa goottia...

• Goth-Mog

Ai paska. En kerinny asemalle vastaan :

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe