Blogeja aupair-ajasta?

¨utelias¨

Onko täällä sellaisia jotka kirjoittavat blogia aupair-ajastaan tai jotka lukevat aupair-blogeja?

Näin aupair-vuoden lähestyessä olisi kiva lueskella muitten kokemuksia. :)

Linkkejä ottaisin kiitollisena vastaan.

98

7954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitaapa katella

      loistava idea. ehka aloitan sellasen ite! :)

      • ¨utelias¨

        Aloita ihmeessä! :) Olisi tosi mukava lueskella sitä. :) Ja jäisihän siitä itsellekin mukava muisto jota voisi sitten lueskella myöhemmin. ^^

        Missä päin muuten olet aupparina?


    • myössss

      oon jonkuverran kirjotellu livejournaliin, mut ne on senverran henkilökohtasii et ei viiti julkiseks pistää.. ihan hyvä idea kyllä tuo, vois alottaa sellasenki jonka vois laittaa julkiseksi, jos ehtis.. hmm. oon englannissa.

    • Mimmu
      • intressant

        Kerroppa, miten tommonen luodaan myspaceen! Oli oikeen hauska lukea sun kokemuksia! :)


      • Mimmu
        intressant kirjoitti:

        Kerroppa, miten tommonen luodaan myspaceen! Oli oikeen hauska lukea sun kokemuksia! :)

        Nyt en tarkoita piruilla ollenkaan, mutta msn-space on eri asia kuin myspace, jonne voi toki myös bloginsa luoda.

        menet www.msn.com ja sieltä spacet ja sitten siellä on semmoinen kohta, luo oma space. Simple.

        Musta toi on helpompi käyttää,kun myspace, jonne pitää kuvien kokoa sun muuta muutella.

        Muista laittaa linkkiä sitten, kun olet sellaisen luonut ja alat kirjoitella! Tsemppiä auppariaikaan!


      • ¨u¨

        Kiitos linkistä! Oli tosi mukava lueskella kirjoituksiasi. :)


    • *Ruusunen*

      Minä tulen kirjoittamaan blogia auppariajastani, mutta en ole vielä lähtenyt, joten vielä tällä hetkellä blogini käsittelee aivan tavallisia asioita. Heinäkuun lopulla olisi kuitenkin tarkoitus päästä lähtemään (...peukut pystyyn...), joten sitten blogikin muuttuu auppariblogiksi. Toki kerron tilanteen edistymisestä jo nyt aina kun kerrottavaa on. Osoite on siis:
      http://suskineiti.vuodatus.net

      Niin, ja olen siis lähdössä USAan. =)

      • stuff

        Oikeen hauska blogi sulla! Odotan innolla saavani lukea sieltä sun au pair -kuulumisia, kun pääset vihdoin matkaan. Täytyy sanoa, että ennen lähtöä itsekin stressailin usein sillä, että varmasti menee joku asia vielä pieleen enkä pääsekään lähtemään. No, väärässä olin! :)


    • Tiiku--
    • poh

      Miun edesottamuksia rapakontakana voipi kayva vilkasemassa
      http:\\lanttui.vuodatus.net

      • ;;;;

    • täältä. :)
      • allthatlasts

        http://allthatlasts.blogspot.com

        Aloitin juuri blogin pian alkavaa vuottani ajatellen ja toivottavasti se värittää monimuotoisilla päivityksillä :-)

        Vinkiksi, vieraile www.blogilista.fi ja hae sieltä hakusanalla "aupair" (kirjoita sanat yhteen), niin löydät liudan au pair-blogeja.


    • hää ite

      Ei tää nyt pelkästään au pair -juttuja sisältävä blogi ole, mutta jotain kuitenkin... Oon ollut täällä jo iäisyyden mutta vasta jokin aika sitten sain aloitettua blogin.
      http://holtiton.blogspot.com/

      • jassiliini

        jassipitsalla.blogspot.com

        italiassa oltu nyt reilu 4kuukautta


    • 2328983

      Pidän tällaista aikas lailla kuvapitoista blogia, joten au pairin arjesta ei kyllä selviä mitään :D Olin ensin 3 kuukautta Pariisissa ja nyt olen siirtynyt Kanadaan, josta laittelen kuvia silloin tällöin.
      Eli täältä löytyy: http://fancymint.blogspot.com/

    • sdgfdfgd
    • laurakk.
      • Sinako?

        kuten muuallekin kirjoitin, tama bloggailu voi olla vaarallinen harrastus, jos kuvaatte oikeita ihmisia ja heidan yksityiselamaansa ilman lupaa. Rikoslain 24 luvun 8 pykala sanoo asiasta seuraavaa:

        8 § (9.6.2000/531)

        Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen
        Joka oikeudettomasti

        1) joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai

        2) muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville

        esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittava yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

        Yksityiselämää loukkaavana tiedon levittämisenä ei pidetä sellaisen yksityiselämää koskevan tiedon, vihjauksen tai kuvan esittämistä politiikassa, elinkeinoelämässä tai julkisessa virassa tai tehtävässä taikka näihin rinnastettavassa tehtävässä toimivasta, joka voi vaikuttaa tämän toiminnan arviointiin mainitussa tehtävässä, jos esittäminen on tarpeen yhteiskunnallisesti merkittävän asian käsittelemiseksi.


      • Eräs perhe
        Sinako? kirjoitti:

        kuten muuallekin kirjoitin, tama bloggailu voi olla vaarallinen harrastus, jos kuvaatte oikeita ihmisia ja heidan yksityiselamaansa ilman lupaa. Rikoslain 24 luvun 8 pykala sanoo asiasta seuraavaa:

        8 § (9.6.2000/531)

        Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen
        Joka oikeudettomasti

        1) joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai

        2) muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville

        esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittava yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

        Yksityiselämää loukkaavana tiedon levittämisenä ei pidetä sellaisen yksityiselämää koskevan tiedon, vihjauksen tai kuvan esittämistä politiikassa, elinkeinoelämässä tai julkisessa virassa tai tehtävässä taikka näihin rinnastettavassa tehtävässä toimivasta, joka voi vaikuttaa tämän toiminnan arviointiin mainitussa tehtävässä, jos esittäminen on tarpeen yhteiskunnallisesti merkittävän asian käsittelemiseksi.

        Ainakin me olemme vaatineet aupairiltamme täyttä hiljaisuutta perheemme asioista
        joten kyllä tekisin rikosilmoituksen jos saisin tietää edes ystäville näkyvän blogin
        elämästämme.


    • Riikka-emilia

      Mun menneestä USA:n ajasta on blogi osoitteessa http://pulinat.blogspot.com. Tulevasta Ranskan-reissusta on myös blogia tulossa, saman käyttäjänimen alta. Vielä tosin pystytys alkuvaiheessa joten se ei toistaiseksi ole yleisölle avoin.

      • Mimmu__

      • islanti-ap

        Meitsi lähtee Islantiin tammikuun alussa ja blogissa tuleee sit näkymään aika paljon aupair -juttua, nyt on vaan yleistä höpinää elämästä ennen lähtöä :)

        Ja tietysti näistä blogiasioista pitää keskustella host-perheen kanssa erikseen, itse kysyin ja mulla on lupa puhua perheestä oikeilla nimillä sekä näyttää heistä kuvia siellä. Kuitenkin jo kolmatta vuotta työelämässä olevana tiedän itsekin, että mitä kannattaa ja mitä ei kannata sinne kirjoittaa työkavereista/pomoista/aupair -perheistä, kun kuka tahansa sen saattaa löytää...


    • hen-ka
      • mimmiaustralia

        Australiaan lähtö suunnitteilla ja ylläoleva blogi kyllä nostatti matkakuumetta!


      • hanzuuuh
        mimmiaustralia kirjoitti:

        Australiaan lähtö suunnitteilla ja ylläoleva blogi kyllä nostatti matkakuumetta!

        kivoi blogeja kaikil. haaveilen vasta aupparoinnista joten toisten kokemuksii on kiva lukea!


      • ...
        hanzuuuh kirjoitti:

        kivoi blogeja kaikil. haaveilen vasta aupparoinnista joten toisten kokemuksii on kiva lukea!

        Lisää blogeja vaan tänne. Olen kahlannut ylläolevat jo läpi ja muutamia on tullutkin seurailtua ihan aktiivisesti kun oma lähtö lähestyy päivä päivältä.

        Eli jos teillä on blogeja linkkailkaa tänne!


      • mummm
        ... kirjoitti:

        Lisää blogeja vaan tänne. Olen kahlannut ylläolevat jo läpi ja muutamia on tullutkin seurailtua ihan aktiivisesti kun oma lähtö lähestyy päivä päivältä.

        Eli jos teillä on blogeja linkkailkaa tänne!

        Eikö kellään oo omaa au pair blogia jota haluis linkata?


      • islanti-aupair
        mummm kirjoitti:

        Eikö kellään oo omaa au pair blogia jota haluis linkata?

        Mulla on lähtö kahen viikon päästä, täältä voi seurailla: http://tyylitontaelamaa.blogspot.com

        "Ainakin me olemme vaatineet aupairiltamme täyttä hiljaisuutta perheemme asioista
        joten kyllä tekisin rikosilmoituksen jos saisin tietää edes ystäville näkyvän blogin
        elämästämme."

        No millä meinaatte estää puhumisen, sähköpostit yms.? Kyllä au pairit joka tapauksessa puhuvat kavereille kaikesta mitä sattuu ja tapahtuu - halusitte tai ette.


      • juristiäiti
        islanti-aupair kirjoitti:

        Mulla on lähtö kahen viikon päästä, täältä voi seurailla: http://tyylitontaelamaa.blogspot.com

        "Ainakin me olemme vaatineet aupairiltamme täyttä hiljaisuutta perheemme asioista
        joten kyllä tekisin rikosilmoituksen jos saisin tietää edes ystäville näkyvän blogin
        elämästämme."

        No millä meinaatte estää puhumisen, sähköpostit yms.? Kyllä au pairit joka tapauksessa puhuvat kavereille kaikesta mitä sattuu ja tapahtuu - halusitte tai ette.

        voi tyttö, jos on sovittu sopimuksessa/suullisesti ja jostain blogista löytyy kuitenkin esim yksityisasioita kuvineen kodista ja jopa lapsista, niin kyllä tämä on syy lopettaa työsopimus heti ja riippuen asian laajuudesta tehdä vielä rikosilmoituskin. Näin voi myös tehdä, jos asioita on levitetty suullisesti esim naapureille.
        On turha luulla, etteivät perheet saa tietää ennemmin tai myöhemmin jotain kautta, että heitä koskeva blogi on netissä tms. Totta kai tuollaisesta menee luottamus välittömästi.Luulisi, että aupairillakin on parempi olla, jos ei tarvitse miettiä että mitä jos perhe tämänkin tietäisi, mitä tänne nyt kirjoitan.

        Tai miettikääpä asiaa toisin päin: Aupair perhe pitämässä blogia, jossa julkaistaan vaikka päivittäin kuva aupairin huoneesta, sukulaisista, mielipiteistä ja hassuista tavoista. Mietitään poikaystäväkanidaatteja ja kotiintuloja ja kaikkea huisin mielenkiintoista. Välillä valitetaan kuinka ei taaskaan ole siivottu kuten on sovittu ja vaatteetkin olivat kuin räsymatolla.Täällä voisi sitten ruotia ihan kaikkea samantien ja helpottaisi heti?


      • edellinen ap
        juristiäiti kirjoitti:

        voi tyttö, jos on sovittu sopimuksessa/suullisesti ja jostain blogista löytyy kuitenkin esim yksityisasioita kuvineen kodista ja jopa lapsista, niin kyllä tämä on syy lopettaa työsopimus heti ja riippuen asian laajuudesta tehdä vielä rikosilmoituskin. Näin voi myös tehdä, jos asioita on levitetty suullisesti esim naapureille.
        On turha luulla, etteivät perheet saa tietää ennemmin tai myöhemmin jotain kautta, että heitä koskeva blogi on netissä tms. Totta kai tuollaisesta menee luottamus välittömästi.Luulisi, että aupairillakin on parempi olla, jos ei tarvitse miettiä että mitä jos perhe tämänkin tietäisi, mitä tänne nyt kirjoitan.

        Tai miettikääpä asiaa toisin päin: Aupair perhe pitämässä blogia, jossa julkaistaan vaikka päivittäin kuva aupairin huoneesta, sukulaisista, mielipiteistä ja hassuista tavoista. Mietitään poikaystäväkanidaatteja ja kotiintuloja ja kaikkea huisin mielenkiintoista. Välillä valitetaan kuinka ei taaskaan ole siivottu kuten on sovittu ja vaatteetkin olivat kuin räsymatolla.Täällä voisi sitten ruotia ihan kaikkea samantien ja helpottaisi heti?

        Ihan mielenkiinnosta vaan halusin tietää millä sen voi estää - mulla on perheeltä tietysti lupa puhua heistä blogissa oikeilla nimillä ja näyttää kuviakin (kysyin tätä enen kun edes kerroin blogissa, että oon lähössä auppariks), mutta osaan kyllä varoa mitä kaikke sinne kirjoittelen - varsinkin kun mulla on jo aikasempaa kokemusta siitä, miten väärin edes viaton Facebookissa julkaistu statuspäivitys voidaan ymmärtää.

        Olen samaa mieltä siitä, että työnantajaa ei haukuta eikä levitellä yksityiasioita julkisesti, oli sitten kyse "oikeasta" työpaikasta tai hostperheestä, mutta pointtina nyt olikin tässä, että vaikka sitä blogia ei olisikaan niin au pair todennäköisesti sitten valittaa (jos valittamista on) puhelimitse tai sähköpostilla perheelle ja kavereille ja näyttää heille kuvia elämästään ulkomailla ja siihen kuuluu aika oleellisesti esimerkiksi lapset ja talo, jossa asuu. Ihan uteliaisuudestani kysyin tota edellistä, ja ihmettelen suuresti jos todellakin uskotte että ap ei kerro edes omalle perheelleen ja parhaalle kaverilleen mitä maailmalla tapahtuu - oli se sitten kiellettyä tai ei.


      • juristiäiti
        edellinen ap kirjoitti:

        Ihan mielenkiinnosta vaan halusin tietää millä sen voi estää - mulla on perheeltä tietysti lupa puhua heistä blogissa oikeilla nimillä ja näyttää kuviakin (kysyin tätä enen kun edes kerroin blogissa, että oon lähössä auppariks), mutta osaan kyllä varoa mitä kaikke sinne kirjoittelen - varsinkin kun mulla on jo aikasempaa kokemusta siitä, miten väärin edes viaton Facebookissa julkaistu statuspäivitys voidaan ymmärtää.

        Olen samaa mieltä siitä, että työnantajaa ei haukuta eikä levitellä yksityiasioita julkisesti, oli sitten kyse "oikeasta" työpaikasta tai hostperheestä, mutta pointtina nyt olikin tässä, että vaikka sitä blogia ei olisikaan niin au pair todennäköisesti sitten valittaa (jos valittamista on) puhelimitse tai sähköpostilla perheelle ja kavereille ja näyttää heille kuvia elämästään ulkomailla ja siihen kuuluu aika oleellisesti esimerkiksi lapset ja talo, jossa asuu. Ihan uteliaisuudestani kysyin tota edellistä, ja ihmettelen suuresti jos todellakin uskotte että ap ei kerro edes omalle perheelleen ja parhaalle kaverilleen mitä maailmalla tapahtuu - oli se sitten kiellettyä tai ei.

        Eiköhän sen rajan voi vetää kommenttien "julkisuuteen" ja "pysyvyyteen" sekä oikeuteen omaan kuvaansa/ kodin yksityisyyteen. Eli perheillä sekä aupaireilla on mielipiteitä toisisitaan, niitä kummatkin jakavat ihan varmasti muiden kanssa (etenkin kavereiden ja oman perheen) Mutta jos on kysymys kuvista, pitää näiden (lapset, koti) käyttöön pyytää lupa -samoin tietystä perheestä puhumiseen blogissa, joka on tarkoitettu useammalle henkilölle (tai kenelle vaan).
        Eikä näitäkään tietenkään voi estää sen enempää kun puhumalla/sopimalla asiasta, mutta seuraukset voivat olla tätä rikkovalle ikävät, tämän riskin ja mahdollisten seurausten kanssa pitää sitten myös osata elää. Mieti ihan oikeasti, kuinka paljon olisit itse valmis sietämään perheeltä toisin päin ;)


      • kommunikaattori
        juristiäiti kirjoitti:

        voi tyttö, jos on sovittu sopimuksessa/suullisesti ja jostain blogista löytyy kuitenkin esim yksityisasioita kuvineen kodista ja jopa lapsista, niin kyllä tämä on syy lopettaa työsopimus heti ja riippuen asian laajuudesta tehdä vielä rikosilmoituskin. Näin voi myös tehdä, jos asioita on levitetty suullisesti esim naapureille.
        On turha luulla, etteivät perheet saa tietää ennemmin tai myöhemmin jotain kautta, että heitä koskeva blogi on netissä tms. Totta kai tuollaisesta menee luottamus välittömästi.Luulisi, että aupairillakin on parempi olla, jos ei tarvitse miettiä että mitä jos perhe tämänkin tietäisi, mitä tänne nyt kirjoitan.

        Tai miettikääpä asiaa toisin päin: Aupair perhe pitämässä blogia, jossa julkaistaan vaikka päivittäin kuva aupairin huoneesta, sukulaisista, mielipiteistä ja hassuista tavoista. Mietitään poikaystäväkanidaatteja ja kotiintuloja ja kaikkea huisin mielenkiintoista. Välillä valitetaan kuinka ei taaskaan ole siivottu kuten on sovittu ja vaatteetkin olivat kuin räsymatolla.Täällä voisi sitten ruotia ihan kaikkea samantien ja helpottaisi heti?

        Toi oli hyvä, juristiäiti! Vois kommentoida kuinka aupair oli tänään niin nyrpeä ja lapsetkin valittivat, että olipa pahalla tuulella, miten tällästä kestää ollenkaan. tai ottaa vaikka valokuvan aupairin uudesta laukusta ja päivitellä mitä sekin on maksanut, laskea päiviä siihen että neiti lähtee kotiin kun on erityisen paha päivä. Tää käänteinen esimerkki kyllä näyttää, miten monet kuvittelee että esim aupaireilla olis joku erilainen sananvapaus, jota vain pitäis kunnioittaa miettimättä tarkemmin.


      • se sama
        kommunikaattori kirjoitti:

        Toi oli hyvä, juristiäiti! Vois kommentoida kuinka aupair oli tänään niin nyrpeä ja lapsetkin valittivat, että olipa pahalla tuulella, miten tällästä kestää ollenkaan. tai ottaa vaikka valokuvan aupairin uudesta laukusta ja päivitellä mitä sekin on maksanut, laskea päiviä siihen että neiti lähtee kotiin kun on erityisen paha päivä. Tää käänteinen esimerkki kyllä näyttää, miten monet kuvittelee että esim aupaireilla olis joku erilainen sananvapaus, jota vain pitäis kunnioittaa miettimättä tarkemmin.

        Johan mä sanoin, ettei tietenkään saa julkisesti haukkua ja arvostella, mutta ihan yhtälailla perheellä on oikeus vinkua mun toimista perheelle ja kavereille jos siihen näkee aihetta. Tietysti kivempi olis jos puolin ja toisin puhuttais asiat halki, ettei jäis mitään hampaankoloon. Ilmaisinko itseäni huonosti vai ymmärsitkö tahallaan väärin? Kyse nyt oli siitä, että te ette mitenkään voi olla varmoja/estää sitä, että ap puhuu suoraansanottuna PASKAA jos näkee sen "tarpeelliseksi"! Oon samaa mieltä siitä (edelleenkin), että ei saa puhua pahaa tai aiheuttaa haittaa toisille JULKISILLA jutuilla, ei ap tai hostit.


      • kommunikaattori
        se sama kirjoitti:

        Johan mä sanoin, ettei tietenkään saa julkisesti haukkua ja arvostella, mutta ihan yhtälailla perheellä on oikeus vinkua mun toimista perheelle ja kavereille jos siihen näkee aihetta. Tietysti kivempi olis jos puolin ja toisin puhuttais asiat halki, ettei jäis mitään hampaankoloon. Ilmaisinko itseäni huonosti vai ymmärsitkö tahallaan väärin? Kyse nyt oli siitä, että te ette mitenkään voi olla varmoja/estää sitä, että ap puhuu suoraansanottuna PASKAA jos näkee sen "tarpeelliseksi"! Oon samaa mieltä siitä (edelleenkin), että ei saa puhua pahaa tai aiheuttaa haittaa toisille JULKISILLA jutuilla, ei ap tai hostit.

        Jaahah eli haluat puhua mahdollisesti paskaa ystävillesi, tai perheet saavat vinkua omille ystävilleen, mikäs siinä... tai miksi/miten tällaista pitäisi edes estää, tai olla varma ettei näin käy, what is the point?
        Tämän palstan otsikko vaan on "blogeja aupaur-ajasta", ehkä tämä johtaa väärinkäsityksiin.


      • enlav
        kommunikaattori kirjoitti:

        Jaahah eli haluat puhua mahdollisesti paskaa ystävillesi, tai perheet saavat vinkua omille ystävilleen, mikäs siinä... tai miksi/miten tällaista pitäisi edes estää, tai olla varma ettei näin käy, what is the point?
        Tämän palstan otsikko vaan on "blogeja aupaur-ajasta", ehkä tämä johtaa väärinkäsityksiin.

        Mun blogia aupair -vuodesta Ohiossa voi lukea osoitteessa http://enlav.blogspot.com

        Ite en kyselly perheeltä mitään, mutta en myöskään kirjoita heistä oikeilla nimillä tai laita kuvia heistä. Ja mun blogia vois mun hostvanhemmat lukea ihan surutta, ei mua haittais, koska siellä ei oo mitään negatiivista heistä, ei oo ollu aihetta valittaa. Ja tiedän, et mun hostmum vierailee joskus mun blogissa, kun on kehunu kuvia. :D


      • bloggariaupair
        enlav kirjoitti:

        Mun blogia aupair -vuodesta Ohiossa voi lukea osoitteessa http://enlav.blogspot.com

        Ite en kyselly perheeltä mitään, mutta en myöskään kirjoita heistä oikeilla nimillä tai laita kuvia heistä. Ja mun blogia vois mun hostvanhemmat lukea ihan surutta, ei mua haittais, koska siellä ei oo mitään negatiivista heistä, ei oo ollu aihetta valittaa. Ja tiedän, et mun hostmum vierailee joskus mun blogissa, kun on kehunu kuvia. :D

        jotkut vetää niin kauheat herneet nenään? Että oikein rikosilmoitus? :D

        Mäkin kirjoitan blogia aupairajastani, mutta se tosiaan jää pintapuoliseksi pölötykseksi tyyliin "Tänään J haki mut kuntosalilta ja mentiin sen vanhempien luokse pikasesti käymään. Sen jälkeen mentiin mallille ja D ja lapset odotti ja mentiin Taco Belliin syömään." Tosi syvällistä? Kuka sitäpaitsi jaksaa kuvata jatkuvasti jotain TALOA ja lapsia? Mä ainakin otan kuvia vaan silloin kun oikeesti tapahtuu jotain jännää, enkä jokaisesta lapsen piirustuksesta ja potallakäynnistä, eikä tulis mieleenkään julkaista niitä vielä blogissa. Myöskin satunnaiset vitutukset jaan lähinnä lähimpien kavereiden kanssa eikä nekään päädy nettiin pyörimään.


      • ...
        bloggariaupair kirjoitti:

        jotkut vetää niin kauheat herneet nenään? Että oikein rikosilmoitus? :D

        Mäkin kirjoitan blogia aupairajastani, mutta se tosiaan jää pintapuoliseksi pölötykseksi tyyliin "Tänään J haki mut kuntosalilta ja mentiin sen vanhempien luokse pikasesti käymään. Sen jälkeen mentiin mallille ja D ja lapset odotti ja mentiin Taco Belliin syömään." Tosi syvällistä? Kuka sitäpaitsi jaksaa kuvata jatkuvasti jotain TALOA ja lapsia? Mä ainakin otan kuvia vaan silloin kun oikeesti tapahtuu jotain jännää, enkä jokaisesta lapsen piirustuksesta ja potallakäynnistä, eikä tulis mieleenkään julkaista niitä vielä blogissa. Myöskin satunnaiset vitutukset jaan lähinnä lähimpien kavereiden kanssa eikä nekään päädy nettiin pyörimään.

        http://sirkusaakkoset.blogspot.com/


    • Nykilove
    • apuliini

      Loistavaa! Itellä kans pientä blogintynkää tullu, mutta julkasen osotteen vasta sitte ku enemmän tekstiä ja tietoa tulossa:)

    • blogista

      Voikun kiva kun täällä on laiteltu blogiosoitteita! =) Aloitin tällä viikolla oman au pair- blogin pitämisen, lähtöön on tasan kaksi viikkoa tänään! Joten siellä vähän lähtötunnelmia ja koitan kirjoittaa mahdollisimman paljon ja laittaa kuvia sitten kun pääsen Belgiaan :) Blogin ulkoasu on vielä MELKO kesken, koska en ole ehtinyt paneutua bannerin tms tekemiseen. Mutta lähinnä kirjoittelenkin blogia itselleni ja tutuilleni! Tässä siis osoite: http://camilladanslemonde.blogspot.com/

      Ja sen verran viitaten noihin keskusteluihin hosperheen yksityisyydestä, niin en todellakaan käytä perheen lapsista kokonimiä (tai vanhemmist), enkä tule laittamaan heistä kuvia enkä kirjoittamaan mitään ylinegatiivista. Ellei perhe tietysti anna lupaa laittaa jotain kuvia tms. Kyllä mun mielestä omalta reissultaan saa kertoilla kaikenlaista ja laittaa kuvia - hyvän maun ja yksityisyyden rajoissa tietenkin!! Ei ole aikomustakaan kertoa kauhutarinoita tai valittaa blogissa, sen voi tehdä ihan vaan kavereille yksityisesti.

    • kiinnostaaaa

      Blogeja jollain kuka on lähtenyt nyt syksyllä tai kesällä?

    • blogifani

      Kannattaa kattoa http://www.blogilista.fi/avainsana/aupair sieltä oon löytäny ite paljon mielenkiintosia au pair blogeja! :) ja ainakin on paljon valinnanvaraa maan yms suhteen, sieltä vaan selailemaan!

    • blogejaa
    • beijoshoneybee
    • diudiudiudiu
    • Tapee
    • -sonja
    • aupaaair
    • blogblog
    • ss
    • sonjaxx

      http://sonja-xx.blogspot.com/

      Tää on vielä ihan raakile, en ole ennen kirjoitellut blogia! Mutta mun elämää englannissa voi seurailla tuolta :)

    • Elsi-
    • riikkadaa
    • Jenni90
    • Sonja_
    • us-soj

      ..kai mä sitten voisin omanikin tänne laittaa. Oon ollut nyt kolme kuukautta Usa:ssa ja vaihtanut kerran osavaltiota. Nykyään siis New Yorkista kirjoittelen.

      http://jossuu.blogspot.com

    • s
    • -nanskuu

      http://nanskuu.blogspot.com/

      Kirjoitan blogia Saksan Hampurista. Blogi on "aupair-osuudeltaan" vielä aika aluillaan, aloitin nimittäin vasta aivan muutama päivä sitten.

    • kirsikkaelisa

      mulla on viikon päästä lähtö britteihin, ja kirjoitan aupair-reissustani blogia, jota pääsette tsekkailemaan täältä; http://kirsikkae.blogspot.com/

      kirjoitan melko suorasanaisesti ja henkilökohtaisesti asioita, en jaksa mitään diipadaapa-shittiä. :b muhun saa muut briteissä olevat kyllä olla yhteydessäkin, jos tuntuu että uudet kaverit kelpaa !

    • kardemumma-t

      Oma blogi http://kardemumma-t.blogspot.com/

      Itse olen au pairina Tukholmassa. Au pair vuoteni on vasta aluillaan, joten postauksia ei au pairtyöstä ole juurikaan, mutta au pair vuoden valmisteluista on postauksia enempi. Blogissa on myös muutakin kuin au pairtyötä siltäviä postauksia.

    • SveitsiAupair
    • Pariisiiiii
    • yks au pair
    • tuleva au pair
    • minnn

      Kai sitä voi tässäki ketjussa vähän mainostaa omaa blogia jos jotain kiinnostaa lueskella mun au paireilusta ihan hakuprosessista lähtien. Tarkotus olis siis lähteä kesällä lukion jälkeen kohti jenkkejä :)
      awayfromhomeminna.blogspot.fi/

    • 12341234

      ssinidownunder.blogspot.com

    • MissNanny

      tää ei nyt periaatteessa ole aupair blogi, koska oon live in -nanny, mut työnkuva on oikeastaan sama kuin aupparilla. aloitin blogin eilen, joten en ole vielä paljoa ehtinyt kirjoittamaan! =)

      http://missnannynseikkailut.blogspot.de/

    • apWA91
    • amade
    • sfiosdifmsd
    • awayfromhomeAnnika
    • H
    • kiitos näistä

      Iso kiitos kaikille bloginsa linkittäneille. Olemme mieheni kanssa harkinneet au pairia, mutta näitä blogeja selattuani huomaan, että emme me todellakaan halua au pairia. Tottakai ymmärrän, että au pairilla on muutankin elämää kuin lasten kouluun vieminen ja sietlä pois hakeminen. Mutta silti on ikävää huomata, että melko suurelle osalle ne lapset ja perhe on pelkkä välttämätön paha ja v***tumainen riippa, koska koko jutun tarkoitus on päästä bilettämään ulkomaille.

      Ei kiitos au pairia meille sittenkään.

      • H

        Nyt on kyllä pakko kommentoida. Jos au pair tekee työnsä hyvin ja viettää vapaa-aikansa miten haluaa niin mitä pahaa siinä on? Ite oon au pairina ja juhlin joo, mutta välitän tosi paljon lapsista ja teen tätä työtä mielelläni mutta en mä ole mitään raamattua lukeva ja kotona nyhjöttävä ihminen 24/7. Ettekös teki tee töitten jälkeen, omalla vapaa-ajallanne mitä haluatte?

        Jos työt tehdään kunnolla, kuten suurin osa tekeekin niin miksi tänne pitää tulla yleistään ja haukkumaan kaikki? Ensin haukutaan että blogeihin ei saa kirjottaa perheistä mitään ja sitten ku ei kirjota vaan kirjoittaa siitä vapaa-ajasta mitä töitten jälkeen on niin se tarkottaa automaattisesti että lapset on vittumainen riippa?


    • yleistys pois

      Älkää kiitos yleistäkö. Mulle mun hoidettavat lapset on ainaki tärkein asia ja mielelläni hoidan ja keksin tekemisiä heidän kanssaan. Sekä olen myös hoitanut lapsia ilman mukinoita viikonloppuisinkin. Vielä ole mitään ongelmia ollut vanhempien kanssa.

      (Silti saa kokea kaupunkia ja olen tutustunut mahtaviin ihmisiin!)

      Valitkaa au pairinne hyvin monien skype-puheluiden ja puheluiden avulla nii ei tule yllätyksiä.

    • kknjmih

      mun blogi on yksi ylläolevista ja haluan vaan sanoa (koska tuli kommentistasi paha mieli) että itse ainakin hoidan työni kunnolla ja oon perheen kanssa tosi läheinen ja lapsista on tullut tosi tärkeitä. Mutta kyllä mulla on täällä oma perheen ulkopuolinen elämä mikä nyt sisältää aika paljon juhlimista. au pair kuitenkin loppupeleissä on työntekijä ja vapaa-ajallansa saa tehdä mitä haluaa(kuitenkin kunnioittaen perheen sääntöjä).

      Joten samaa mieltä edellisen kanssa älä yleistä.

    • Heippahei!
      Muutin kaksi viikkoa sitten tänne jenkkeihin ja aloitin blogin :)
      Pyrin postaamaan joka päivä ja tykkään laittaa paljon kuvia!

      http://idadiamondsky.blogspot.com/

    • ååp
    • aupair2be

      http://aupair2be.wordpress.com

      Uusi blogi! Oon lähdössä kesällä Floridaan, nyt oon kirjottanu muutaman kuukauden hakuprosessista ja kunhan pääsen tästä matkaan niin luvassa paljon kuvia ja fiiliksiä tuolta lämpimästä :)

    • au pair

      Oisko Saksassa olevan au pairin blogia tiedossa? Mielelläni lukisin!!

    • auppariksi aikova
    • AupairinUK
    • auppariiiii

      Suuntaan toivottavasti syksyllä Englantiin ja tätä seikkailua voi seurata täältä:

      www.toinfinityandbeyond-milla.blogspot.com ! :)

    • sveitsiiiin

      Kirjottaako joku tällähetkellä au pair blogia Sveitsistä? Haluaisin lukea!! :)

    • aupaiiir
    • siniii2
    • Jenkeissä
    • Karita
    • annael

      Viikon päästä lähtö edessä Seattleen. Vähän oon jo kirjotellu tulevasta lähdöstä ja elämästäni Suomessa mutta jatkossa sitten useammin au pairin arjesta :)

      http://anna-eliisa.blogspot.fi/

    • voyagecc0
    • aupparivenäjällä

      20-vuotias tyttö kirjoittelee ajastaan au pairina Moskovassa, Venäjällä. Aiheet vaihtelevat laidasta laitaan, kerron mitkä asiat täällä ovat minua kummastuttaneet ja kuinka arkeni sujuu vieraassa maassa. Mukana myös pohdintaa omista tuntemuksista ja olotiloista.

      www.elamaaitanaapurissa.blogspot.com

    • Lempiblogini

      No ei nyt oo varsinaisesti oma blogi, mutta mun lemppari aupair blogi ehdottomasti on http://mileswithsmilesandme.blogspot.fi/ Kertoo siis U.S.A:ssa olevasta au pairista Helmistä joka asuu Washington D.C:ssä. Tykkään! Saa aidon kuvan aupair elämästä ja on tosi selkeä ja paljon kuvia kans

    • Aupair

      Wienissä asuva au pair kirjoittelee elämästään ilman suurempia päiväkirjapaljastuksia.

      www.wieninvalot.blogspot.com

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1733
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      175
      1350
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1148
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1128
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      52
      969
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      77
      937
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe