Miehen urheiluharrastukset

Iltojen tur(v/m)a

Okei, tiedän kyllä että tämä ei varmasti ole mikään ratkaiseva asia, kiinnostaa vain tietää. Kysymyskin on vähän tyhmä...

Eli alustuksen jälkeen itse asiaan.
Tuleeko teille mitään mielikuvia siitä kun mies kertoo harrastavansa jotain kovaa kontaktiurheilua? Jos mies harrastaa vaikka nyrkkeilyä, painia, potkunyrkkeilyä, vapaaottelua tms lajia jossa joko hakataan/runnotaan tai väännellään ja paiskotaan vastustajaa urakalla? Tuoko kamppailu-urheilua harrastavasta miehestä mieleen väkivaltainen mättäjä vai mukavan jännittävä "turvamies"?

Oletetaan että laji ei näy päältäpäin kuin korkeintaan hyvänä kroppana eli nenä ei ole lytyssä, korvat kukkakaalilla eikä alzheimerin tauti ainakaan vielä vaivaa =)

Eihän kukaan ketään harrastusten takia valitse tai hylkää, mutta kiinnostaa että vieläkö "tyhmä nyrkkeilijä"-stereotypia elää vahvana.

13

1608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Useat naiset pelkäävät aseita ja väkivaltalajeja harrastavia miehiä. Mutta, jotkut naiset kantavat itsepuolustuksen varjolla jotain kättä pidempää mukanaan, kuten esimerkiksi susikoiraa.
      Siis kauniimmat naiset...


      "Väkivaltaan turvautuvat moukat, herrasmiehet hallitsevat kiristämisen taidon"


      MarttyyriMallari-TTt

    • Demolition Girl

      Ei mulla ainakaan ole mielessä mitään ennakkoluuloja kamppailulajeja harrastavia miehiä kohtaan. Olen tavannut sekä sellaisia miehiä, jotka ovat kaikin puolin tosi miellyttäviä sekä myöskin sellaisia miehiä, jotka vaan lähinnä kehuskelevat olevansa kylän kovimpia tappelijoita ja hakkaavansa aina perjantai-iltaisin kaikki jotka vähänkin katsovat ikävästi ravintolan edustalla.

      Eli kunhan miehellä on korvienväli kunnossa, niin mulle on ihan sama että mitä harrastaa. Kunhan se harrastus ei liikaa dominoi muuta elämää ja kunhan ne jutut eivät pyöri pelkästään turpaan ottamisen ja turpaan antamisen ympärillä.

      Kunhan siitä kovasta kontaktiurheilusta ei tehdä mitään elämää suurempaa numeroa, niin se on mun puolesta ihan ok. Ei muhun kuitenkaan myöskään tehdä kovilla nyrkeillä mitään sen kummempaa vaikutusta. Miehekkyys on jotain ihan muuta kuin muiden hakkaamista.

    • nyrkkeilee

      ..tai harrastaa muita väkivaltalajeja saa minun puolestani jäädä. En halua saada itse joskus turpaani, jos riidellään tai mies muuten hermostuu. Joskus kauan sitten kumppanini mottasi minua kännissä nyrkillä kasvoihin, poskeen tuli hiusmurtuma. Kaverin jätin saman tien. Sen verran on järkeä suojella itseään.

      • nyrkkeilee

        Oon thainyrkkeilyä harrastava nainen, joten suhtaudun kontaktilajeja harrastaviin miehiin varmaan eri tavalla ku keskiverto kamppailematon nainen. En kuitekaa harrasta väkivaltaa vaan urheilua, jossa on sovittu säännöistä. Ei mun reenikamujani kukaan salille pakota. Mulle ei myöskää tuu arkielämässä tarvetta mottailla ihmisiä jos mulla on niien kaa ongelmia, päin vastoin iskujen vastaanottaminen reeneissä saa vaan inhoamaan oikeaa väkivaltaa. Mun mielestä arjessa lyöjät on säälittäviä luusereita, enkä nää mitään syytä miks moni kamppailijamieski ei aattelis asiasta näin.

        Himassa lyöminen ei myöskää vaadi mitää nyrkkeilyharrastusta taakseen. Luonteesta se on kii, ja tietty muutama mätä omena mahtuu aina kamppailusaleilleki. Luulisin silti et kamppailijoilla on keskimäärästä vähemmän tarvetta nöyryyttää ketää kotioloissa tai kadulla.


      • ennakkoluuloja

        Nämä on just niitä naurettavia ennakkoluuloja kamppailulajeja harrastavia kohtaan.

        Itse erästä lajia harrastavana olen sitä mieltä, että ko. lajien harrastajat juuri ovat niitä, jotka viimeiseen asti pidättäytyvät lyömisestä kotona tai kadulla, koska he tietävät, miltä tuntuu, kun toinen lyö - vaikkakin sovitussa tilanteessa.

        Kurjaa jos sulle on noin käynyt, mutta ei lyömiseen tarvita kuin huono itsetunto, ahdistava eämäntilanne, epätyydyttävä parisuhde tms.


      • järkee päässä

        se että mies mottaisee akkaansa turpaan ei johdu siitä että mies harrastaa jotain nyrkkeilyä!! eiköhän se ennemmin johdu paskasta luonteesta, alkoholismista, ahdistuksesta jne jne.. en väitä etteikö kukaan urheilumies naista löisi, mutta uskallan väittää että ennemmin kannattaa vältellä näitä suomalaisia joka viikonlopun kännikaloja jotka ei oo urheilua muualla nähneetkään kuin tv:n kautta, niiltä saat ennemmin turpaan kuin urheilijalta.


      • Potkunyrkkeilijä

        Itse uskon, että kontaktilajien harrastajilla on ainakin joissakin tilantessa alhaisempi kynnys vahingoittaa toista. Esimerkiksi katuväkivaltatilanteessa monelle ihmiselle on lähes ylivoimaista alkaa lyömään takaisin edes itsepuolustukseksi. Kontkaktilajia harrastaneilla on harvemmin tällaisia rajoitteita.

        En tiedä näkyykö tämä myös perheväkivaltatilastoissa. En usko että näkyy ainakaan enemmän mitä yhteiskuntaluokka (työtön, duunari, alempi/ylempi toimihenkilö), enkä usko että tilastolliseti näkyy niin paljon että oikeasti pelätä.

        Totta kai nyrkkeilyn tms. harrastaja suuttuessaan saa ainakin yksittäisellä lyönnillä pahempaa jälkeä aikaa kuin pekka perusjamppa. Naisella nyt ei ole muutenkaan miestä vastaan mahdollisuuksia, joten en silti laskisi harrastuksen tuomaa parempaa lyönti/potkuvoimaa tai heittokykyä ainakaan kovin suureksi ongelmaksi.

        Jos pelkäät noin paljon perheväkivaltaa, niin ensimmäiseksi sinun kannattaisi unohtaa ainakin kaikki työttömät ja mielummin vielä duunaritkin ja keskittyä pääasiassa ylempiin toimihenkilöihin. Niiden elämänhallinta on keskimäärin paremmissa kuosissa kuin alemmissa yhteiskuntaluokissa -> syrjäytymistä, alkoholismia ja sitä kauttaa perheväkivaltaa vähemmän kuin muilla.

        "Joskus kauan sitten kumppanini mottasi minua kännissä nyrkillä kasvoihin"

        Oliko se nyrkkeilijä? Selittäisi hyvin negatiiviset kokemuksesi.

        PS. nykään potku- ja thainyrkkeily on naisten suosiossa, meidän seuran peruskurssilaisista yli puolet on naisia


      • lisko
        Potkunyrkkeilijä kirjoitti:

        Itse uskon, että kontaktilajien harrastajilla on ainakin joissakin tilantessa alhaisempi kynnys vahingoittaa toista. Esimerkiksi katuväkivaltatilanteessa monelle ihmiselle on lähes ylivoimaista alkaa lyömään takaisin edes itsepuolustukseksi. Kontkaktilajia harrastaneilla on harvemmin tällaisia rajoitteita.

        En tiedä näkyykö tämä myös perheväkivaltatilastoissa. En usko että näkyy ainakaan enemmän mitä yhteiskuntaluokka (työtön, duunari, alempi/ylempi toimihenkilö), enkä usko että tilastolliseti näkyy niin paljon että oikeasti pelätä.

        Totta kai nyrkkeilyn tms. harrastaja suuttuessaan saa ainakin yksittäisellä lyönnillä pahempaa jälkeä aikaa kuin pekka perusjamppa. Naisella nyt ei ole muutenkaan miestä vastaan mahdollisuuksia, joten en silti laskisi harrastuksen tuomaa parempaa lyönti/potkuvoimaa tai heittokykyä ainakaan kovin suureksi ongelmaksi.

        Jos pelkäät noin paljon perheväkivaltaa, niin ensimmäiseksi sinun kannattaisi unohtaa ainakin kaikki työttömät ja mielummin vielä duunaritkin ja keskittyä pääasiassa ylempiin toimihenkilöihin. Niiden elämänhallinta on keskimäärin paremmissa kuosissa kuin alemmissa yhteiskuntaluokissa -> syrjäytymistä, alkoholismia ja sitä kauttaa perheväkivaltaa vähemmän kuin muilla.

        "Joskus kauan sitten kumppanini mottasi minua kännissä nyrkillä kasvoihin"

        Oliko se nyrkkeilijä? Selittäisi hyvin negatiiviset kokemuksesi.

        PS. nykään potku- ja thainyrkkeily on naisten suosiossa, meidän seuran peruskurssilaisista yli puolet on naisia

        ...provosoiva provo!


    • lisko

      Se riippuu. Mulle ihan ok, mutta tietyillä ehdoilla. Aika pitkälle oot vieny ton kamppailuharjoittelun ja tiedät riskitkin, eli ei jauheta niistä.

      Ehdontonta olis se, että tuntee vastuunsa treenien ulkopuolella. Kun on varta vasten opetellut lyömään ja potkimaan, näitä taitoja ei saa käyttää muualla (kuin hätätilanteessa, joissa taas ratkaisee yhtä paljon tilannetaju ja asennoituminen -monelta tappelulta voi välttyä oikealla käytöksellä).

      Ei mitään taidoilla uhoamista eikä provosoimista. Ei kamppailu-urheilua harrastava ole väkivaltainen mättäjä eikä turvamieskään (siis toivottavasti ei kumpaakaan näistä, turvamieheksi nyt saattaa joutua ilman omaa "syytä"). Se ratkaisisi aika paljon, että tajuaako kaveri sen miten heikkoa tekoa ihminen lopulta on. Kamppailulajin treenaaminen ei tee ihmisestä kuolematonta eikä kaikkivoipaa.

      Mentaliteetti ratkaisee, ei harrastus sinänsä.

    • --olisi

      jopa niin, että kamppailu-urheilua harrastava mies on rauhallinen kotona kun on saanut taatusti tarpeeksi urheilla salilla.

      Yleensä urheilijamiehet ovat siviilissä rauhallisia ja mukavia, poikkeuksia tietysti löytyy.

    • haluaisin aloittaa kaboeran se on mielestäni todella mielenkiintoisen näköistä olisi todella hienoa pystyä veivaamaan ruumistaan niin kuin kunnon kaboeristi :D enkä ole mikään agressiivinen henkilö jos joku rupee mesoomaan mieluummin lähden paikalta pois. Ainahan sieltä varmaan niitä agre tyyppejäkin löytyy lajista kuin lajista mutta siitä että kuinka paljon niitä on niin ei sitä kukaan tiedä.

      • Faijasi anus

        capoeran homoversio?


      • Jarbalius
        Faijasi anus kirjoitti:

        capoeran homoversio?

        aah en minä nyt kaikkia tuollaisia nimiä muista miten ne kirjotetaan :P vai että homoja ei kai pakko kai sit mennä siihen capoeraan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      326
      3878
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      275
      2224
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      114
      1554
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1390
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1383
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1247
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1218
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1058
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1054
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      66
      942
    Aihe