Kysymys asiasta tietäville:
millä grammamäärällä voidaan sanoa vielä, että on vhh:lla? Kuinka paljon maksimissaan siis voi syödä hiilareita?
kuinka paljon hh/vrk?
22
1593
Vastaukset
- 15 KK
alle 30g päivässä. aloitusjakso yleensä noin 3 viikkoa, sen jälkeen aletaan pikkuhiljaa nostamaan hiilihydraattien määrää ravinnossa ja haetaan sitä omaa tasoa. Hiilihydraateilla tarkoitan hyviä hiilareita eli lähinnä niistä kasviksista saatuja.
- Tytön äiti
Juu, mutta haluaisin tietää, että mikä se on se maksimi määrä, millä voi sanoa olevansa vhh:lla.
Jos haetaan omaa tasoa, ja jotkut päätyvät vaikka 200 gr hh/vrk, niin silloin ei varmasti ole millään vhh:lla.... Tytön äiti kirjoitti:
Juu, mutta haluaisin tietää, että mikä se on se maksimi määrä, millä voi sanoa olevansa vhh:lla.
Jos haetaan omaa tasoa, ja jotkut päätyvät vaikka 200 gr hh/vrk, niin silloin ei varmasti ole millään vhh:lla....maksimi on 70-100gr hiilihydraatteja vuorokaudessa. Jos sen yli mennään niin ei enää voi puhua vhh:sta. Nyt pitää kuitenkin muistaa, että hiilihydraatteja on myös kasviksissa ja maitotuotteissa.
- Tytön äiti
kj.mattila kirjoitti:
maksimi on 70-100gr hiilihydraatteja vuorokaudessa. Jos sen yli mennään niin ei enää voi puhua vhh:sta. Nyt pitää kuitenkin muistaa, että hiilihydraatteja on myös kasviksissa ja maitotuotteissa.
Kiitos vastauksesta, juuri tuota tietoa tarvitsin.
Tällä hetkellä siis olen vhh:lla, kun hiilarit menevät 50-90 gr/vrk.
Tähän samaan hengenvetoon voinkin sitten todeta, että entäs miten paljon tähän vhh:hon kuuluu rasvoja syödä? Rasvoja tällä hetkellä näyttäisi olevan keskimäärin 60 gr/vrk
Ja jos sinulla on aikaa, niin voisitko kommentoida ruokailuani, että onko se oikealla mallilla, jos ottaa vhh:n huomioon...
Tällä hetkellä suurimmat hiilarini tulee lähinnä maidosta kahvin joukossa ja jogurtista, kasviksista (porkkanasta eniten, koska sitä menee noin 300 gr/vrk).
Leivän syöntini on puolikas kaurapuikula/vrk
Kasviksia tällä hetkellä päivättäin 500-700 gr (tomaattia, kukkakaalia, porkkanaa,avokadoa,kurkkua,lanttua)
Koska liikun mielestäni paljon, niin olen turvannut proteiinin saannin seuraavilla tuotteilla, joita vaihtelevasti päivittäin:tonnikala,firebirdsit,kananmunat,naudan paistijauheliha.
Hyvää rasvaa saan avokadosta tällä hetkellä, pähkinät lisään ensi viikolla ruokavalioon.
Ja viimeiseksi todettakoon, että painoni jumitti pari kuukautta, joten ajattelin vhh:ta, josko paino lähtisi laskuun taas ja kas kummaa,entinen leivän himo on poissa, makeaa ei tee mieli lainkaan...ja vaikka tämä on vasta 4:s päivä, niin paino on jo laskusuunnassa.
Tämä taitaa toimia kohdallani ainakin... - määrästä
Tytön äiti kirjoitti:
Tähän samaan hengenvetoon voinkin sitten todeta, että entäs miten paljon tähän vhh:hon kuuluu rasvoja syödä? Rasvoja tällä hetkellä näyttäisi olevan keskimäärin 60 gr/vrk
Ja jos sinulla on aikaa, niin voisitko kommentoida ruokailuani, että onko se oikealla mallilla, jos ottaa vhh:n huomioon...
Tällä hetkellä suurimmat hiilarini tulee lähinnä maidosta kahvin joukossa ja jogurtista, kasviksista (porkkanasta eniten, koska sitä menee noin 300 gr/vrk).
Kasviksia tällä hetkellä päivättäin 500-700 gr (tomaattia, kukkakaalia, porkkanaa,avokadoa,kurkkua,lanttua)
Koska liikun mielestäni paljon, niin olen turvannut proteiinin saannin seuraavilla tuotteilla, joita vaihtelevasti päivittäin:tonnikala,firebirdsit,kananmunat,naudan paistijauheliha.
Hyvää rasvaa saan avokadosta tällä hetkellä, pähkinät lisään ensi viikolla ruokavalioon.
Ja viimeiseksi todettakoon, että painoni jumitti pari kuukautta, joten ajattelin vhh:ta, josko paino lähtisi laskuun taas ja kas kummaa,entinen leivän himo on poissa, makeaa ei tee mieli lainkaan...ja vaikka tämä on vasta 4:s päivä, niin paino on jo laskusuunnassa.
Tämä taitaa toimia kohdallani ainakin...Monesti taitaa olla niin että VHHlla olijoilla rasvasta tulee energiaa 50% tai yli. Sinulla ei niin taida olla.
- Tytön äiti
määrästä kirjoitti:
Monesti taitaa olla niin että VHHlla olijoilla rasvasta tulee energiaa 50% tai yli. Sinulla ei niin taida olla.
Juu, laskin juuri että se rasva on keskimäärin 40-50%.
Tytön äiti kirjoitti:
Tämä taitaa toimia kohdallani ainakin...ihan mallillaan olevan. Itsellänikin suurimmat hiilarit tulevat maidosta, jonka haen luomutilalta ja kermasta jota käytän kahvin kanssa ja kastikkeissa joihin lisään kermaa tai smetanaa.
Tärkeintä on löytää oma taso hiilareille ja jos kaurapuikula on Sinulle sopiva vaihtoehto niin siitä vaan. Avokadossa on hyvää rasvaa ja kannattaa aina käyttää luonnollisia rasvoja, kuten voita, kookos- ja oliiviöljyä. Näillä olen itse pärjännyt. En tosin ole laskenut rasvojen määriä kun siihen ei ole tarvetta.- Tytön äiti
kj.mattila kirjoitti:
ihan mallillaan olevan. Itsellänikin suurimmat hiilarit tulevat maidosta, jonka haen luomutilalta ja kermasta jota käytän kahvin kanssa ja kastikkeissa joihin lisään kermaa tai smetanaa.
Tärkeintä on löytää oma taso hiilareille ja jos kaurapuikula on Sinulle sopiva vaihtoehto niin siitä vaan. Avokadossa on hyvää rasvaa ja kannattaa aina käyttää luonnollisia rasvoja, kuten voita, kookos- ja oliiviöljyä. Näillä olen itse pärjännyt. En tosin ole laskenut rasvojen määriä kun siihen ei ole tarvetta.Kiitoksia vastauksesta.
Kaurapuikula on minun vaihtoehtoni,koska ruisleipää en voi syödä.
Voita en käytä lainkaan, enkä kookosöljyä, mutta oliiviöljyä voisin ryhtyä käyttämään kyllä. - 15 KK
Tytön äiti kirjoitti:
Jos haetaan omaa tasoa, ja jotkut päätyvät vaikka 200 gr hh/vrk, niin silloin ei varmasti ole millään vhh:lla....Vähähiilihydraattinen ruokavalio on vähähiilihydraattinen aina kun pyritään välttämään hiilihydraatteja.
Hiilihydraattitietoisessa ruokavaliossa kiinnitetään hiilihydraattien laatuun huomiota.
En oikein käsitä mikä on sun pointtis? - Tytön äiti
15 KK kirjoitti:
Vähähiilihydraattinen ruokavalio on vähähiilihydraattinen aina kun pyritään välttämään hiilihydraatteja.
Hiilihydraattitietoisessa ruokavaliossa kiinnitetään hiilihydraattien laatuun huomiota.
En oikein käsitä mikä on sun pointtis?Kiril jo vastasi kysymykseeni hyvin selkeästi.
Eli minä siis toteutan tällä hetkellä vhh:ta ja hiilihydraattitietoista ruokavaliota. - ###
Tytön äiti kirjoitti:
Kiril jo vastasi kysymykseeni hyvin selkeästi.
Eli minä siis toteutan tällä hetkellä vhh:ta ja hiilihydraattitietoista ruokavaliota.Tiukan linjan atkinssailija, niin kuin kiril on, antaa sen mukaisen vastauksen. Muitakin vhh-ruokavalioita on, joissa ei tarvitse rajoittaa esim. hedelmien ja kasvisten määrää ja hiilareista luopumisen ei tarvitse tarkoittaa eläinrasvan lisäämistä. Itse olen kasvissyöjä, mutta olen kyllä tutustunut vhh-ruokavalioon, eikä minulla sinänsä ole sitä mitään vastaan. Eläinten massalahtaamista vastaan on paljonkin, joten suosittelen luomulihaa ja luomukananmunia. "Vapaan kananmunat" elävät lähes yhtä surkeasti kuin häkkikanat, joten siksi luomu. Meni nyt vähän aiheen sivuun, mutta kuitenkin :)
- Vapaat kanat??
### kirjoitti:
Tiukan linjan atkinssailija, niin kuin kiril on, antaa sen mukaisen vastauksen. Muitakin vhh-ruokavalioita on, joissa ei tarvitse rajoittaa esim. hedelmien ja kasvisten määrää ja hiilareista luopumisen ei tarvitse tarkoittaa eläinrasvan lisäämistä. Itse olen kasvissyöjä, mutta olen kyllä tutustunut vhh-ruokavalioon, eikä minulla sinänsä ole sitä mitään vastaan. Eläinten massalahtaamista vastaan on paljonkin, joten suosittelen luomulihaa ja luomukananmunia. "Vapaan kananmunat" elävät lähes yhtä surkeasti kuin häkkikanat, joten siksi luomu. Meni nyt vähän aiheen sivuun, mutta kuitenkin :)
Onko totta, että vain luomumunia syömällä voin auttaa kanoja säilyttämään mukavat elinolot?? Jos näin on, niin vaihdan vapaan kanan munat heti luomumuniin!!
- .........
Vapaat kanat?? kirjoitti:
Onko totta, että vain luomumunia syömällä voin auttaa kanoja säilyttämään mukavat elinolot?? Jos näin on, niin vaihdan vapaan kanan munat heti luomumuniin!!
Kyllä näin olen kuullut. Lattiakanoilla on lähes yhtä ahtaat olot kuin häkkikanoilla. Luomutiloilla on tietyt ehdot, jotta voi ilmoittaa myyvänsä luomua. Kanoilla on siellä käsittääkseni pesät ym. mahdollisuudet toteuttaa luonnollisia tarpeitaan. Googleta, niin varmaan löytyy lisää tietoa :)
- Küril
Hiilihydraatit ovat myrkkyä, joka aiheuttaa monenlaisia tulehdussairauksia!
- merkitystä
Luulisi olevan eroa hiilihydraattien määrässä henkilön koosta riippuen. Onko siis kaksimetrinen satakiloinen vai puolitoistametrinen viisikymmentäkiloinen. Itse ainakin olen vhh.lla vaikka reilut 300gtä hiilareita nautinkin kaksimetrisenä.
- perusteita??
merkitystä kirjoitti:
Luulisi olevan eroa hiilihydraattien määrässä henkilön koosta riippuen. Onko siis kaksimetrinen satakiloinen vai puolitoistametrinen viisikymmentäkiloinen. Itse ainakin olen vhh.lla vaikka reilut 300gtä hiilareita nautinkin kaksimetrisenä.
Onko sinulla perustelua tuolle teoriallesi?
Vai onko se vain oma keksimä juttusi? - 2m...
perusteita?? kirjoitti:
Onko sinulla perustelua tuolle teoriallesi?
Vai onko se vain oma keksimä juttusi?Ruoka ja kulutus ovat isoilla isompia.
merkitystä kirjoitti:
Älkää nyt hyvät ihmiset vaan ryhytykö vhh:lla vetelemään yli 300g hiilareita. Ähky siitä tulee ja jokaisen aterian jälkeen iskee väsymys. Tuosta on vhh kaukana. Parempi pitää hiilarit alle sadan niin voi syödä muutakin kuin ravinneköyhiä viljaisia vatsantäytteitä.
- 50E%
merkitystä kirjoitti:
ei todellakaan ole VHHta.
- menhir
dieetti lasketaan tämän palstan mukaan VHH-dieetiksi, vaikka ei siis tarvitse rajoittaa hyvien hiilareiden syömistä mitenkään. Aivan kuten joku tuolla ylempänä jo kirjoitti.
Sanoisin kyllä, että Monti on enemmänkin hyväkarppausta, mutta silti puhun, että olen VHH-dieetillä. - lista paljonko
hiilareita on kasviksissa ja hedelmissä??
Kiitos avusta!- kertoo
www.fineli.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4613927Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181672- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991398Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 521286
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441069
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331057