Sairaanhoitaja 6000-8000e/kk

Kyllä pärjään

Kyllä sairaanhoitajankin tuloilla pärjää, jos voi työnsä valita.

Itse olen Norjassa sairaanhoitajana.

Eli töitä voi tehdä täälä sen minkä perse kestää.
Itse teen 50-90t/vko Ja vapaat pidän Suomessa kun itse haluan.

Palkka lisineen n6000-8000e/kk
Paras palkka on ollut reilu 11000e/kk, tosin töitä tein 2kk edestä.

Asuinkustannukset on 0 euroa, kun välitysfirma maksaa asumisen ja edestakaiset matkat(lennot) Suomeen kerran kk. Ja hintataso on Norjassa korkea, mutta miksi mitään pitäisi Norjassa ostaa?? Ainoastaan ruokaan menee rahaa, sen mitä en voi Suomesta mukaan ottaa. Kaiken muun ostan Suomesta kun kerran on halvempaa.

Vapaat siis vietän Suomessa, kuten juhlimisen ja harrastuksetkin, joten ei tässä valittamista.

En väitä että tämä kaikille sopii, kuten mm perheellisille joilla pienet lapset, täysin kielitaidottomille, (tosin koulu ruotislla pärjää täysin ja norjaa oppii viikossa parissa).

Eli elämä on valintoja ja hyvätkin valinnat vain on tehtävä!!!

Nimim: Tuohta taskuun

34

16075

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos hommia paiskii

      No jo on. Suomessa valitetaan, että kun pitää olla illat ja yöt töissä. Jopa viikonloputkin. Ja hui kauheaa jos joutuu ylitöihin.

      Ulkomailla sitten kuitenkin ollaan valmiit tekemään töitä tuplasti Suomeen nähden. Kyllähän Suomessakin tuollaiset ansiot saa jos tekee tuplavuoroa koko ajan.

      Pitäisikö Suomessa siis maksaa vähemmästä työstä saman verran kuin ulkomailla saa tuplamäärästä töitä?

    • Kyllä pärjään

      Nii eipä se ihan noin ookkaa, että ulkomailla ollaan vain valmiita tekemään ylimääräistä.

      Kohta 1. Suomessa ei pysty/saa tehdä näin paljon ylitöitä terveydenhuoltoalalla, vaikka haluaisitkin.

      Kohta2. Suomessa ei ole fyysisesti/henkisesti mahdollista tehdä näin paljon töitä!

      Työt Norjassa moninkerroin helpompaa ja vähemmän sressaavaa kuin Suomessa. Norjassa osastoilla moninkertainen määrä hoitajia, lääkäreitä ja muuta henkilökuntaa(perushoitajat, laitosapulaiset jne) Eli 8 tuntia töitä Norjassa vastaa työmäärältä n 4 tuntia Suomessa, siis työpäivä on n puolta helpompi.

      Suomessa EI VARMASTI sairaanhoitaja pääse samalla työmäärällä samoihin ansioihin! Toistaiseksi täälä Norjassa on reilu tuplapalkka Suomeen verrattuna, mutta totta että tili tääläkin tehdään YLITÖILLÄ!!!

    • quarinhi

      ..Norjassa otettiin eurot käyttöön? Luuletkö pösilö että tätä palstaa ei lue kukaan joka on ollut norjassa työssä?

      • Kyllä pärjään

        Ei ole koskaan Euro Norjassa virallinen rahayksikkö ollut, enkä usko että koskaan tulee olemaankaan. Palkka tulee kyllä Norjan kruunuissa, mutta Suomen pankkitilille saapuessaan Kruunut on kummasti vaihtuneet euroiksi.

        Ja kyllähän tätä varmasti Norjassa töitä tekevät lukevät ja jos ihmettelevät palkkaa tms, voin kyllä kertoa missä firmassa olen töissä, joten jokainen halukas voi itse tarkistaa palkkatason yms paikkansapitävyyden ja hakea itsekin töihin.
        Mutta korostan että itse olen välitysfirmalla töissä, en vakituisessa työssä suoraan sairaalassa, joten siksi tulot isommat ja menot pienemmät!!!

        Ja oikeasti kiinnostuneille voin pistää asiasta sähköpostia, mikäli on kysyttävää.

        Nimim: Tuohta taskuun


      • kateellinen??

        Ei se ole sinulta pois.


      • kipeänä siellä kyykit
        kateellinen?? kirjoitti:

        Ei se ole sinulta pois.

        ai sanoitko että myyt persettäkin? kun valitit että oli kipeenä? no kiva,


      • Pärjään
        kipeänä siellä kyykit kirjoitti:

        ai sanoitko että myyt persettäkin? kun valitit että oli kipeenä? no kiva,

        Kyllä, myös perseenmyynnistä saa tuplatulot Suomeen verrattuna! Täälä on niin paljon myös ruotsalaisia, että töitä on jos tosiaan vain perse kestää...

        Nimim: Tuohta taskuun


      • Anonyymi

        Milloin eurot on otettu käyttöön?!?!?!💩ei tietääkseni, Norja ei kuulu euhun


      • Anonyymi
        Kyllä pärjään kirjoitti:

        Ei ole koskaan Euro Norjassa virallinen rahayksikkö ollut, enkä usko että koskaan tulee olemaankaan. Palkka tulee kyllä Norjan kruunuissa, mutta Suomen pankkitilille saapuessaan Kruunut on kummasti vaihtuneet euroiksi.

        Ja kyllähän tätä varmasti Norjassa töitä tekevät lukevät ja jos ihmettelevät palkkaa tms, voin kyllä kertoa missä firmassa olen töissä, joten jokainen halukas voi itse tarkistaa palkkatason yms paikkansapitävyyden ja hakea itsekin töihin.
        Mutta korostan että itse olen välitysfirmalla töissä, en vakituisessa työssä suoraan sairaalassa, joten siksi tulot isommat ja menot pienemmät!!!

        Ja oikeasti kiinnostuneille voin pistää asiasta sähköpostia, mikäli on kysyttävää.

        Nimim: Tuohta taskuun

        Hei
        Haluaisitko lähettää tietoa työstäsi ja missäpäin Norjaa olet töissä? Olen sairaanhoitaja ja kiinnostunut kuulemaan kokemuksistasi enemmän.
        Terveisin Elisa
        [email protected]


    • mitkä tunnit

      Kiinnostaa kyllä, mutta ei helvetissä ala tekemään 90h viikkotyötä. HUH HUH!! Kuolla voi ihan oikeasti helpommallakin tavalla, esimerkiksi nälkään Suomessa kun palkka on pieni.

      • Veroraippa

        Riippuu varmaan veroprogressiosta tuo mihin saakka jaksaa tehdä. Nuorena jaksaisin kyllä (en ole sh) tehdä pari vuotta kovalla palkalla pitkää päivää, mutta jos progressio syö marginaalihyötyä tuntuvasti en usko että kannattaa. Dubaihin voisi lähteä pariksi vuodeksi keikalle verotonta 4-figuuriliksalla.


      • Kyllä pärjään

        Jep itsehän sen työmäärän saa valita, kun firmankautta hommia tekee. Toi 90h/vko on maksimi, siis ei joka viikkoinen. Nopeesti tunnit tulee täyteen kun tekee 7 yövuoroa ja siihen lisäksi 3iltaa ja työn raskaudesta ei tässä tapauksessa voi puhua, kun yöllä voi (päivystyksessä) nukkua, jos ei potilaita. Osastoilla on eri asia, ei sielä juuri nukuta. Eli kyllä sitä jaksaa, ku hoitaa sen 0-4potilasta yössä. Tämä siis omaltakohdalta, ei voi siis yleistää.

        Muuten työt ja vapaat voi ite valita, ei tule kiinteää työvuorolistaa niinkuin vakihommissa.

        Ja vieläkin korostan että, työmäärä sairaanhoitajalla Suomessa ja Norjassa on ihan eri luokkaa. Et voi ymmärrätää jos et ole ollut Norjassa töissä. Mutta tosin kyllä paskamaisia ja työntäyteisiä paikkoja/osastoja on Norjassakin, mutta pointti on siinä että voit ite työpaikkasi valita. Eli jos tuntuu raskaalta, vaihdat osasto/sairaalaa.

        Nimim: Tuohta taskuun


      • Kyllä pärjään
        Kyllä pärjään kirjoitti:

        Jep itsehän sen työmäärän saa valita, kun firmankautta hommia tekee. Toi 90h/vko on maksimi, siis ei joka viikkoinen. Nopeesti tunnit tulee täyteen kun tekee 7 yövuoroa ja siihen lisäksi 3iltaa ja työn raskaudesta ei tässä tapauksessa voi puhua, kun yöllä voi (päivystyksessä) nukkua, jos ei potilaita. Osastoilla on eri asia, ei sielä juuri nukuta. Eli kyllä sitä jaksaa, ku hoitaa sen 0-4potilasta yössä. Tämä siis omaltakohdalta, ei voi siis yleistää.

        Muuten työt ja vapaat voi ite valita, ei tule kiinteää työvuorolistaa niinkuin vakihommissa.

        Ja vieläkin korostan että, työmäärä sairaanhoitajalla Suomessa ja Norjassa on ihan eri luokkaa. Et voi ymmärrätää jos et ole ollut Norjassa töissä. Mutta tosin kyllä paskamaisia ja työntäyteisiä paikkoja/osastoja on Norjassakin, mutta pointti on siinä että voit ite työpaikkasi valita. Eli jos tuntuu raskaalta, vaihdat osasto/sairaalaa.

        Nimim: Tuohta taskuun

        Jep koko homman ideahan on Norjaan lähdössä siinä että sinne mennään tekeen todella TÖITÄ ja tullaan sit takas Suomeen pitään vapaat. Poislukien tietysti ne jotka muuttaa Norjaan pysyvästi.. Se on eriasia.

        Ja tarkotushan mullakin on muutama vuosi tehdä rankasti töitä ja rahaa ja tulla sit takas Suomeen kun on saanu esim talon maksettua jne..

        Omalla kohdalla talo Suomessa ja vajaa 200t euroa lainaa, maksuaika sairaanhoitajan liksalla Suomessa n reilu 25v, tällä Norjan liksalla n 4v. Siis puolisoni kanssa molemmat sairaanhoitajia ja tarkotus se muutama vuosi täälä töitä tehdä.

        Jep ja verotus on korkee, siitä ei mihinkään pääse, mutta olishan se korkea tälläsillä tuloilla Suomessakin.

        Loppujen lopuksi kaikki on omasta asenteesta kiinni ja siitä mitä valitoja voi/pystyy tekemään.

        Eli ei sairaanhoitajan ammatti ihan huono valinta, mikäli on mahdollisuus muuhunkin kuin Suomen rajojen sisäpuolella touhuamiseen.

        Nimim: Tuohta taskuun


      • venäjällä
        Kyllä pärjään kirjoitti:

        Jep koko homman ideahan on Norjaan lähdössä siinä että sinne mennään tekeen todella TÖITÄ ja tullaan sit takas Suomeen pitään vapaat. Poislukien tietysti ne jotka muuttaa Norjaan pysyvästi.. Se on eriasia.

        Ja tarkotushan mullakin on muutama vuosi tehdä rankasti töitä ja rahaa ja tulla sit takas Suomeen kun on saanu esim talon maksettua jne..

        Omalla kohdalla talo Suomessa ja vajaa 200t euroa lainaa, maksuaika sairaanhoitajan liksalla Suomessa n reilu 25v, tällä Norjan liksalla n 4v. Siis puolisoni kanssa molemmat sairaanhoitajia ja tarkotus se muutama vuosi täälä töitä tehdä.

        Jep ja verotus on korkee, siitä ei mihinkään pääse, mutta olishan se korkea tälläsillä tuloilla Suomessakin.

        Loppujen lopuksi kaikki on omasta asenteesta kiinni ja siitä mitä valitoja voi/pystyy tekemään.

        Eli ei sairaanhoitajan ammatti ihan huono valinta, mikäli on mahdollisuus muuhunkin kuin Suomen rajojen sisäpuolella touhuamiseen.

        Nimim: Tuohta taskuun

        itse olen lääkärinä viipurissa ja palkka on euroiksi muutettuna 17 000 kuussa. töitä 35 tuntia viikko ja ruoka ja asuminen halpaa. ja koulutukseltani olen putkiasentaja. hyvällä kielitaidoillani ja oveluudella olen näihin hommiin päässy. ajattelin tehdä töitä 45 vuotiaaksi asti ja sitten jäädä ansaitulle eläkkeelle.


      • Kyllä pärjään
        venäjällä kirjoitti:

        itse olen lääkärinä viipurissa ja palkka on euroiksi muutettuna 17 000 kuussa. töitä 35 tuntia viikko ja ruoka ja asuminen halpaa. ja koulutukseltani olen putkiasentaja. hyvällä kielitaidoillani ja oveluudella olen näihin hommiin päässy. ajattelin tehdä töitä 45 vuotiaaksi asti ja sitten jäädä ansaitulle eläkkeelle.

        Joo hieno homma, mutta kun kerran sulla on noin hyvä kielitaito ja oot vielä noin ovelakin, niin suuresti ihmettelen miksi hukkasit 3vuotta putkiasentajan koulutukseen?!?

        Muuten ok

        Elämä on valintoja, ja ovelat kaverit tekee ovelia valintoja....

        Nimim: Tuohta taskuun


      • määkin
        Kyllä pärjään kirjoitti:

        Joo hieno homma, mutta kun kerran sulla on noin hyvä kielitaito ja oot vielä noin ovelakin, niin suuresti ihmettelen miksi hukkasit 3vuotta putkiasentajan koulutukseen?!?

        Muuten ok

        Elämä on valintoja, ja ovelat kaverit tekee ovelia valintoja....

        Nimim: Tuohta taskuun

        koska tykkään tehdä putkihommia! koulun kävin kahdessa vuodessa ja silloin oli suunnitelma alkaa putkiasentajan hommia tehdä kokoajan , mutta suunnitelmat muuttuu.. nyt varsin tyytyväinen nykyiseen elämään..

        nim. vitun varakas :)


      • oli kyllä hyvä
        Kyllä pärjään kirjoitti:

        Joo hieno homma, mutta kun kerran sulla on noin hyvä kielitaito ja oot vielä noin ovelakin, niin suuresti ihmettelen miksi hukkasit 3vuotta putkiasentajan koulutukseen?!?

        Muuten ok

        Elämä on valintoja, ja ovelat kaverit tekee ovelia valintoja....

        Nimim: Tuohta taskuun

        siis oikeesti !!!


      • todella
        oli kyllä hyvä kirjoitti:

        siis oikeesti !!!

        TyHmÄ!!

        Joku on vaa katellinen siellä:-) Hih ja heh

        T.1600e/kk


      • Freetu
        Kyllä pärjään kirjoitti:

        Joo hieno homma, mutta kun kerran sulla on noin hyvä kielitaito ja oot vielä noin ovelakin, niin suuresti ihmettelen miksi hukkasit 3vuotta putkiasentajan koulutukseen?!?

        Muuten ok

        Elämä on valintoja, ja ovelat kaverit tekee ovelia valintoja....

        Nimim: Tuohta taskuun

        hoitanut,voisitko vastata postiini:[email protected]


      • Kiinnostunut5
        Kyllä pärjään kirjoitti:

        Jep itsehän sen työmäärän saa valita, kun firmankautta hommia tekee. Toi 90h/vko on maksimi, siis ei joka viikkoinen. Nopeesti tunnit tulee täyteen kun tekee 7 yövuoroa ja siihen lisäksi 3iltaa ja työn raskaudesta ei tässä tapauksessa voi puhua, kun yöllä voi (päivystyksessä) nukkua, jos ei potilaita. Osastoilla on eri asia, ei sielä juuri nukuta. Eli kyllä sitä jaksaa, ku hoitaa sen 0-4potilasta yössä. Tämä siis omaltakohdalta, ei voi siis yleistää.

        Muuten työt ja vapaat voi ite valita, ei tule kiinteää työvuorolistaa niinkuin vakihommissa.

        Ja vieläkin korostan että, työmäärä sairaanhoitajalla Suomessa ja Norjassa on ihan eri luokkaa. Et voi ymmärrätää jos et ole ollut Norjassa töissä. Mutta tosin kyllä paskamaisia ja työntäyteisiä paikkoja/osastoja on Norjassakin, mutta pointti on siinä että voit ite työpaikkasi valita. Eli jos tuntuu raskaalta, vaihdat osasto/sairaalaa.

        Nimim: Tuohta taskuun

        Hei,
        Olisin ollut kiinnostunut noista töistä norjassa. Olisitko voinut kertoa kenties lisää? osoitteeseen [email protected]... Esim. firmasta jolle teet ja kielitaidoista joita vaativat!


      • venäjällä kirjoitti:

        itse olen lääkärinä viipurissa ja palkka on euroiksi muutettuna 17 000 kuussa. töitä 35 tuntia viikko ja ruoka ja asuminen halpaa. ja koulutukseltani olen putkiasentaja. hyvällä kielitaidoillani ja oveluudella olen näihin hommiin päässy. ajattelin tehdä töitä 45 vuotiaaksi asti ja sitten jäädä ansaitulle eläkkeelle.

        En usko!


    • MäMuistanSut

      ..Norjassa tällä kertaa.Hehhehhee..Viimeksi olit IT-firman "team leader" ja aikaisemmin joku muu pomo,ja fyrkkaa tuli niin että ranteet rutisi.
      Hanki elämä.

      • Hanki itte

        ?!?


    • jo pois

      musta ei oo yksinkertaisesti mitään vikaa jos ihminen on valmis tekemään paljon töitä ja haluu menestyä elämässä.en aina jaksa ymmärtää tätä ajatusmaailmaa härmässä.

    • mimmi13

      Hei,

      Olisin kiinnostunut lähtemään Norjaan töihin kesäksi. Olen kolmannen vuoden terveydenhoitaja opiskelija. Kuulisin mielelläni kokemuksiasi, jos voisit ottaa yhteyttä minuun.

      [email protected]

    • Poltat itsesi ennen pitkään loppuun, tulee burn out. Silloin rahalla ei ole mitään merkitystä. Nimimerkillä kokemusta on!

    • jjashu

      Hei olisin myös kiinnostunut kyseisestä välitysfirmasta jossa olet töissä ja myös että minkälaista kielitaitoa vaaditaan. Ja teitkö minkälaista työtä yleensä? Olisi mukava jos vastaisit s-postiini koska netistä on vaikea löytää luotettavaa tietoa miten pääsisi töihin. Kiinnostaisi myös onko siellä töitä sairaanhoitajan lisäksi myös lähihoitajalle? Linkkejä saa laittaa! ( [email protected] ) Kiitos jo etukäteen! :)

    • Pirje

      Hei,
      Opiskelen vasta lähihoitaja n tutkintoa, mutta tavoite on sh. Ikää jo 47, haittaako Norjassa ikä? Aiemmin merkonomi, restonomi tutkinnot suorittanut. Voit vastata minulle: [email protected]

      • Anonyymi

        Työkokemus ja kielitaito tärkeää, ruotsinkielellä pärjää, norjas oppi kuuntelemaan, mutta ymmärtävät ruotsin. Norjassa työ on samanlaista kuin Suomessa, tekijöitä on tuplasti enemmän, joten työ ei stressaa eikä aja loppuun niin kuin Suomessa.


    • maleka

      Mille firmalle teet töitä?
      Jäin sh töistä eläkkeelle.kuinkahan on verotuksen laita

      • Anonyymi

        Googlaa firmoja, eläkkeellä on hyvä tehdä keikkoja. 2 v saa kevennettyä verotusta, huom veronpalautuksina. Koska tulet ulkomailta. Verotus tuntuu kovalta, mutta näopiin jää tuplasti rahaa, enemmänkin, jos teet ylimääräistä, eikä matkat eikä asuminen maksa


    • jaana64

      Hei, olen kiinostunut lähtemään Norjaan töihin. Olen 53v, onko sinne jokin ikäraja. Kuinka hyvä kielitaito tarvitsee olla? Minkä välitysfirman kautta olet mennyt sinne? Olisi kiva, jos ennättäisit laittaa minulle viestiä sähköpostiini [email protected]
      Kiitos jo etukäteen:)

    • Anonyymi

      Moi

    • Anonyymi

      mikähän mahtaa olla sairaanhoitajan työn moraali ja eettisyys jos tehdään jopa 90 tuntisia työviikkoja. Potilasturvallisuus ei taida silloin olla ykkössijalla kun sumuaivoiset hoitajat tekevät duunia oikein urakalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1585
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1315
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1198
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe