Mistä saisin luotettavaa laatu- ja hintatietoa pyörälaukuista. Suunnittelen ensi kesäksi pyöräretkeä ja vanhat laukkuni ovat palvelleet loppuun. Olen kokeillut näitä halpalaukkuja mutta ovat tosi surkeita. Vetoketjut ei kestä vesi menee sisään mutta ei tule ulos. Tarvitsisin sekä etu-, että takalaukut kahteen pyörään. Laukkujen sopivuus pyörään on sitten oma juttunsa mutta se laatu olisi tärkeä. Kiitos tiedoista.
Jokke
Pyörälaukut
7
1437
Vastaukset
- Mikke
se nyt vastikään viimeisessä tai sitä edellisessä Retki-lehdessä näitä laukkuja testattu. Eiköhän kirjastosta lehti löydy ? Bilteman laukkuja siinä ei ollut, eikä Lidlin. Nekään eivät mielestäni ole ihan huonoja.
- itsellä
Myöskin lähdössä piakkoin retkellä, kävin ostamassa Biltemasta sekä etu- että takalaukut. Vaikka yleensä vähän varauksella Biltsun tuotteisiin suhtaudunkin, niin nämä vaikuttavat ainakin ihan asiallisilta. Parin viikon päästäpä selviää miten ne toimivat käytännössä.
Minulla on Biltsin laukut ja kaikki vetoketjut ratkennu ihan tässä nurkka-ajossa. En nyt ainakaan tähän hätään retkahda biltsin laukkuihin. Niin ja ne ei ole vesitiiviitä. Voihan niissäkin olla eri laatuisia. Mukavia kilometrejä ja muista suojata vuodevaatteet, jos ne kastuu niin retki on pilalla.
Terveisin
Jokke
- pikkujätkä
http://www.kolumbus.fi/jukka.karvonen/gibraltar/pages/DSC04754.htm
Tuossa kuvassa näkyy takalaukkuna se Bilsun malli, joka pelittää.
Euroopassa po. laukkua näkyy pyöräliikkeissä hyvin liki Ortliebin hintaa, mutta merkki ei ole Biltema silloin. - tuli testattua
Vastikään viikonmittaiselta Lapin reissulta palasin ja käytössä oli uudet Bilteman etulaukut. Takalaukut ovat vanhemmat Spectrat jotka eivät pidä vettä.
Sinisissä vesitiiveissä laukuissa ei ole vetoketjuja vaan toimivat samalla periaatteella kuin melontasäkit, rullaamalla ja pikalukoilla kiinni sekä läppä päälle. Toimivat erittäin hyvin ja tosiaankin sadetta riitti joka päivälle enemmän ja vähemmän.
Myös telineet tilasin biltemasta, en vain tiedä ovatko nämä suunniteltu toisillensa yhteensopivuuden kannalta, laukut vaikuttivat liian lyhyiltä telineeseen nähden. Mutta hyvin pysyivät matkassa ja kiinnitys systeemi ei pettänyt vaikka olivat ainoastaan ylhäältä kiinni eikä alhaalta ollenkaan. Telineetkään eivät aiheuttaneet ylimääräistä hälinää.
Vesitiiviit takalaukut harkinnassa mutta arvelluttaa tuo kasvunvara joka matkan aikana vaihtelee suuresti, eli laukut joissa tilapäisesti voi nostaa korkeutta ylöspäin jos tavarat ei muuten mahdu säkkeihin.
t. pöyräilijätärKiitos palautteesta. Biltsissäkin näkyy olevan eri tyyppisiä laukkuja. Ehkä valitsin huonoimman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905157
- 534046
- 252169
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271837Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161785- 151434
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹271227Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201036T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21980