Kynsien lohkeilu

Tulen hulluksi

Tulen hulluksi lohkeilevien kynsieni kanssa. Ei ole todellakaan mitään pientä lohkeilua ja mikään ei auta!! Ei ravintolisät, joiden pitäisi auttaa kynsien lohkeiluun, ei hoitavat kynsilakat.. Neuvoja kiitos!!

6

3744

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama vika

Mitkään ravintolisät ei yleensä autakkaan vaan kynsien laatu tuppaa olemaan se mitä on. Kalkkia kynnessä ei ole kuin noin pari prosenttia joten sen syöminen ei paranna kynnen laatua. Kynttä kannattaa kosteuttaa kynsiöljyllä joita voi levittää ja hieroa kunnolla kynsille ja kynsinauhoihin, se yleensä auttaa ja tietenkin ihan perinteinen alus- ja päälilakan käyttö. Kannattaa käydä esim kauneushoitolassa jossa tehdään rakennekynsiä tai manikyyrejä. Näistä saa usein parhaat tuotteet sekä lakat että hoitotuotteet.

• x.y.z.

Ei ole mullakaan auttaneet mitkään piimaat tai muutkaan maat, ei kynsiöljyt tai muut hoitoaineet, mutta aloin muusta syystä syömään foolihappoa, ja kappas, kynnet kasvaa kohisten, ei enää liuskotu eikä lohkea, eikä katkeakaan. Kosmetologi kertoi että kynsissä itsessäänkin on foolihappoa, ja foolihappohan korjaa DNA.n virheitä, oisko siinä selitys... Nyt kynnet on niin vahvat ja pitkät että monet ovat luulleet rakennekynsiksi. Jostain syystä myös kynsilakka kestää paremmin. Ihme aine tuo foolihappo.

• apu löytyi

Eli, mulla sama vika ollut pennusta asti.

Rakennekynnet talvisin auttoi jonkin verran, tuo pakkasilma kun kuivatti kuivia kynsiä ennestään, mutta kun duuni vaihtui eikä enää pysty niitä talveksi laittamaan, tosiaan kynsiöljy auttaa.

Parhaaksi mä olen itselleni huomannut trind-merkkiä olevan vihreän kynsibalsamin. Saa siis useista kaupoista, ja hinta vähän yli kympin. Kestää tuo pullo (kynsilakkapullon kokoinen) aika pitkään, näemmä.

• EK-K

foolihappo on pteroyylimonoglutamiinihappo; mm. punasolujen muodostukselle välttämätön, B-vitamiineihin luettu aine (tai aineryhmä).

Eli välillisesti hyvinkin tärkeä aine myös kynsille. Foolihapon yliannostukseen liittyy pahoinvointia ja huimausta, eli kannattaa noudattaa tuotteen käyttöohjeita ja tarvittaessa konsultoida alan asiantuntijoita.

Vitamiineista noin muuten tiivistetysti:

http://www.wellnutrition.fi/merkitys.htm

• Dara

Minulla helpotti kynsien lohkeilu, kun luovuin kynsilakan päivittäisestä käytöstä kokonaan. Rupesin vain iltaisin kosteuttamaan kynsiäni ja kynsinauhoja huolella. Käytän sekä kynsiöljyä että punaista Bepanthenia (sitä rasvaisempaa, saa Apteekista). Lohkeilu ja liuskoittuminen johtuu usein kuivuudesta, ja minulla ainakin kynsien peittäminen jatkuvasti lakoilla kuivattaa kynsiä lisää. Se lakkakerros estää kynsiöljyjen ja kosteuttavien voiteiden imeytymisen itse kynteen. Suosittelisin myös, että vaihdat hiekkapaperiviilat lasiviilaan. Sellainen on kynsille huomattavasti hellävaraisempi.

Alkuun tuntui todella oudolta olla ilman kynsilakkaa, ihan kuin kynnet olisivat jotenkin suojattomat. Mutta kärsivällisyys kannatti. Nyt kynnet kasvaa vahvoina, eivätkä lohkeile ja liuskoitu enää kun vaan muistaa rasvata kynsiä ja kynsinauhoja säännöllisesti. Itse en käytä lakkaa enää kuin juhlatilaisuuksissa. Jos laitan arkena lakkaa vaikka viikonkin putkeen, niin heti alkaa kynnet haurastumaan ja lohkeilemaan... Eli jos kestät olla ilman lakkaa niin kokeilehan. Mutta muista se rasvaus, mä en enää tuosta Bepanthenista luovu.

• hotvompuli

kaikki asetonia sisältävät lakanpoistoaineet kuivattaa kynttä,samoin kynsi imee vettä hirmu paljon joka myöskin kuivattaa kynttä.hanskat aina käteen kun tiskaa,siivoaaa jne.rasvausta ja kynsinauhojen hoitoa vain paljon.Vitskut ja hivenaineet ravintolisät ei välttämättä auta,eihän ne välttämättä edes imeydy elimistöösi joten sillon niistä ei ole apukaan.Mulla itselläni on ohut hoitava geelaus kynsissä,ja ei ole ainakaan ongelmaa enää:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1749
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1553
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1356
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1025
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      894
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe