Oon nainen. Ja luonteeltani kyllä tosi mukava, huumorintajunen, elämänilonen, keskustelutaitoinen, rehellinen ja luotettava.
Pidän huonoimpana puolena minussa tuota vyötärönmittaa mutta muuten itseeni olen kyllä tyytyväinen ja on miehiäkin aina ollut tarjolla.
Alitajunnassa sitä miettii kuitenkin että mitä muut tosta oikeesti ajattelee.
Vyötärönympärys n.99cm
15
2952
Vastaukset
- hohhoijak
Meinaatko että miehet mittaavat ensin naisen vyötärönympäryksen ja sitten vasta pyytävät toisille treffeille..? Ihmisruumis on kokonaisuus ja vaikka kaksi naista omaisi täysin samanlaisen vyötärönympäryksen, toinen voi näyttää laihalta ja toinen pullukalta. Esim. se vaikuttaa paljon, että onko suuret rinnat. Ne antavat anteeksi suureman vyötärön. Sekin on senttejä tärkeämpää, että onko huolitellun tai mahdollisesti urheilullisen (hyvä ryhti, käsissä lihaksia jne.) näköinen.
Jos joku idiootti ottaa tai jättää ottamatta naisen tyttöystäväkseen yhden ainoan mitan perusteella, niin eipä ole paljoa hurraamista sellaisella kaverilla!- No mun mitat
On sitten vielä 163cm/80kg.
Kysyin yhdesti tutun lääkärin mielipidettä tästä asiasta niin se meinas että mulla on hyvät muodot,
ja että jos laihdutan niin ei tarvitse yli 6kg pudottaa, jos meinaan edes pudottaa jotain.
Että isot rinnat löytyy.
Liikuntaakin harrastan päivittäin, käyn salilla,
uimassa, pyöräilen ja syön suht terveellisesti. Olen ihan nätti mutta en mikään neiti täydellisyys, mutta kukapa olisikaan :D - neitiX74
No mun mitat kirjoitti:
On sitten vielä 163cm/80kg.
Kysyin yhdesti tutun lääkärin mielipidettä tästä asiasta niin se meinas että mulla on hyvät muodot,
ja että jos laihdutan niin ei tarvitse yli 6kg pudottaa, jos meinaan edes pudottaa jotain.
Että isot rinnat löytyy.
Liikuntaakin harrastan päivittäin, käyn salilla,
uimassa, pyöräilen ja syön suht terveellisesti. Olen ihan nätti mutta en mikään neiti täydellisyys, mutta kukapa olisikaan :DVarmasti oletkin täyteläisen kaunis ja pääasia, että itse olet tyytyväinen :)
Itse olen suunnilleen samanpituinen (164 cm) ja painoa 57 kg. Minulla on lantionympärys hieman pienempi kuin sinulla vyötärö eli 88 cm ja vyötärö 66 cm, joten melko lailla suurihan tuo vyötärösi on ja otathan huomioon vielä omenalihavuuden riskit (diabetes II:n riski kasvaa ym) mutta kuten sanottu, jos olet terve, niin ok olet ja nauti kesästä :)
- se vaikuttaa
myös. Oletko tasapaksu vyötäröstä alaspäin vain mikä on lantionympärys? Vyötärön ja lantion suhde toisiinsa on kuulemma se, mikä miehiä (alitajuisesti) kiinnostaa. Itsellä on lantio 97, vyötärö 67. Oon 167cm ja 61kg.
- tuosta on
Sitähän on tutkittu tieteellisesti, että miehiä kiinnostavat seksuaalisesti eniten naiset, joilla on suurin piirtein sama vyötärö-lantio-suhde kuin Marilyn Monroella. Mikä se suhdeluku on en muista tarkkaan, joskus vain mittasin että itselläni on aika tarkkaan sama eli pitäisi varmaan etsiä taas mittanauha esiin:D Minulla on leveähkö lantio, mutta hoikahko/normaali vyötärö.
- ja onko
mikä siis miesten mielestä se parempi?
Miten mittava ero on kyseessä? - mitä vyötärö
ja onko kirjoitti:
Miten mittava ero on kyseessä???? Kun vyötärö on jo sen 99cm.
En mä halua mistään rumista vaatekaupoista vaatteitani ostella :) - Tuut Jai
mitä vyötärö kirjoitti:
??? Kun vyötärö on jo sen 99cm.
En mä halua mistään rumista vaatekaupoista vaatteitani ostella :)Tähän voi kommentoida, että lantion pitää olla leveä, vähintään 110cm. Vyötärö pitäisi olla mitaltaan pienempi kuin lantio.
Luontainen vaistoni ohjaa hakeutumaan leveälantioisten naisten seuraan :P - leveimmästä
ja onko kirjoitti:
Miten mittava ero on kyseessä?kohtaa ja vyötärö kapeimmasta kohtaa (usein juuri kylkiluiden alapuolelta). Ihanteena kai yleensä on, mitä suurempi ero, sen parempi. Normaalistihan nainen kuitenkin lihoessaan kasvattaa myös vyötäröään, joten ei se ero voi koskaan olla luonnottoman suuri. Paitsi tietysti vanhanaikaisia korsetteja käyttäessä... Tällaisia ihannekurvejahan on todettu olevan mm. Claudia Schifferillä (ainakin aikanaan) ja Jennifer Lopezilla. Claudia on hoikka versio (vyötärö ilmeisesti tosi kapea, pepussa muotoja muita malleja enemmän) ja J. Lo "normaalimpi" versio.
- Vindus
Muistaakseni terveysriskien raja vyötärölihavuudessa on naisilla 80cm...
Että ihan terveydellisistä syistä olisi syytä laihduttaa. Vyötäröläski on sitä kaikkein vaarallisinta vielä kaiken lisäksi.- www.sydanliitto.fi
Naiset vyötärönympärys < 80
Ei lihavuuteen littyvää sairastumisvaaraa.
vyötärönympärys 80 – 87
Varo painon lisääntymistä tai pudota painoa.
vyötärönympärys > 88
Hae terveydenhuollon ammattilaisen apua painon alentamiseen.
"Vyötärönympäryksen mittaaminen on tehokas rasvakudoksen sijainnin selvittäjä. Vatsaonteloon kertyvällä rasvalla eli omenalihavuudella on todettu selvä yhteys lisääntyneeseen sydän- ja verisuonitautien vaaraan sekä tyypin 2 diabetekseen.
Vatsaonteloon kertyvä rasva on aineenvaihdunnallisesti aktiivisempaa kuin päärynälihavuudessa lantiolle ja reisiin kertyvä rasva. Se on siten vaarallisempaa terveydelle, mutta myös helpommin laihdutettavissa. Mittanauha on kätevä väline rasvakudoksen sijainnin selvittämisessä ja sairastumisriskin arvioinnissa.
On hyvä kuitenkin muistaa, että suurentunut vyötärönympärys on yksi monista vaaratekijöistä, joten sairastumisvaaraa arvioitaessa tulee huomioida myös muut vaaratekijät: kohonnut verenpaine, suurentuneet veren rasva-arvot ja häiriytynyt sokeriaineenvaihdunta.
Vyötärönympärys mitataan 1 - 2 cm navan yläpuolelta paljaalta iholta. Mittanauhan tulee olla vaakasuorassa eli yhtä korkealla edestä, takaa ja sivuilta. Mitattaessa painon tulee olla tasan molemmilla jaloilla. Ensin hengitetään sisään ja sitten ulos ja mittanauhan lukema katsotaan uloshengityksen lopuksi. Mittanauha ei siis saa kiristää eikä olla liian löysällä." - niin silloin
www.sydanliitto.fi kirjoitti:
Naiset vyötärönympärys < 80
Ei lihavuuteen littyvää sairastumisvaaraa.
vyötärönympärys 80 – 87
Varo painon lisääntymistä tai pudota painoa.
vyötärönympärys > 88
Hae terveydenhuollon ammattilaisen apua painon alentamiseen.
"Vyötärönympäryksen mittaaminen on tehokas rasvakudoksen sijainnin selvittäjä. Vatsaonteloon kertyvällä rasvalla eli omenalihavuudella on todettu selvä yhteys lisääntyneeseen sydän- ja verisuonitautien vaaraan sekä tyypin 2 diabetekseen.
Vatsaonteloon kertyvä rasva on aineenvaihdunnallisesti aktiivisempaa kuin päärynälihavuudessa lantiolle ja reisiin kertyvä rasva. Se on siten vaarallisempaa terveydelle, mutta myös helpommin laihdutettavissa. Mittanauha on kätevä väline rasvakudoksen sijainnin selvittämisessä ja sairastumisriskin arvioinnissa.
On hyvä kuitenkin muistaa, että suurentunut vyötärönympärys on yksi monista vaaratekijöistä, joten sairastumisvaaraa arvioitaessa tulee huomioida myös muut vaaratekijät: kohonnut verenpaine, suurentuneet veren rasva-arvot ja häiriytynyt sokeriaineenvaihdunta.
Vyötärönympärys mitataan 1 - 2 cm navan yläpuolelta paljaalta iholta. Mittanauhan tulee olla vaakasuorassa eli yhtä korkealla edestä, takaa ja sivuilta. Mitattaessa painon tulee olla tasan molemmilla jaloilla. Ensin hengitetään sisään ja sitten ulos ja mittanauhan lukema katsotaan uloshengityksen lopuksi. Mittanauha ei siis saa kiristää eikä olla liian löysällä."mun mitat olis vyötärö 93cm ja lantio 103cm.
Jos siis navan yläpuolelta mitataan vyötärö?
Mulla on aina ollut luulo että siitä leveimmästä kohtaa mitataan vyötärö mutta olin sitten ilmeisesti väärässä?
Mulla tuo mitta leveimmästä kohdasta navan alapuolelta on 102cm eli siitä löytyy ne ikävät ylimääräset kilot. Laihdutettu on yritetty, mutta siitä tuli sellasia muita ongelmia että en halua enää laihduttaa vaan olen nyt lisännyt liikuntaa ja sen kiinteytysmuodon hyväks havainnu :) - hhjjmm
niin silloin kirjoitti:
mun mitat olis vyötärö 93cm ja lantio 103cm.
Jos siis navan yläpuolelta mitataan vyötärö?
Mulla on aina ollut luulo että siitä leveimmästä kohtaa mitataan vyötärö mutta olin sitten ilmeisesti väärässä?
Mulla tuo mitta leveimmästä kohdasta navan alapuolelta on 102cm eli siitä löytyy ne ikävät ylimääräset kilot. Laihdutettu on yritetty, mutta siitä tuli sellasia muita ongelmia että en halua enää laihduttaa vaan olen nyt lisännyt liikuntaa ja sen kiinteytysmuodon hyväks havainnu :)Et ole ilmeisesti tilannut mitään postimyynnistä tai ommellut valmiskaavojen mukaan, kun oikeaoppinen vyötärön mittaaminen on sinulle uusi asia..? Kyllähän se tuntuu hölmöltä hilata mittanauha kylkiluihin saakka, mutta niin se vyötärömitta nyt vaan otetaan.
- selvisi
hhjjmm kirjoitti:
Et ole ilmeisesti tilannut mitään postimyynnistä tai ommellut valmiskaavojen mukaan, kun oikeaoppinen vyötärön mittaaminen on sinulle uusi asia..? Kyllähän se tuntuu hölmöltä hilata mittanauha kylkiluihin saakka, mutta niin se vyötärömitta nyt vaan otetaan.
.....
- olevan
nykyään ihmisille vaikea määrittää, missä on vyötärö ja missä lantio. Onko naiset tosiaan muuttuneet niin tasapaksuiksi, ettei ne erota niitä? 50-luvulla KAIKKI tiesi nämä asiat ja kapea vyötärö oli todellakin MUST. Onneksi vyötärö on taas kuulemma tulossa muotiin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216665Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562285- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971042- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.87942Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767