Moro!
Onko muita, jotka kykenevät laihtumaan vaan ns. kitudieetillä?
Laihduin neljä kiloa ns. normaalilla laihiksella, mutta sitten alkoi viimeisten kilojen aikana tökkiä.
Nykyään normi laihispäivä kulkee sitä rataa, että aamupala jätetään kokonaan väliin. Iltapäivällä syön jotain ruisleipää, raejuustoa tai tonnikalaa ja teen tunnin lenkin. Sitten illallisella kevyttä keittoa tms. minijälkkärin kanssa. Ja yleensä käyn illallakin lenkillä.
Tuntuu, että vieläkin on nihkeää, mutta nyt se paino vasta alkoi taas laskea. Tavoitteeseen vielä toiset neljä kiloa.
Kyllä tää vähän jurppii, mutta minkäs tekee, kun ei muulla keinolla laihdu??
Kitudieetillä laihaksi
57
3996
Vastaukset
- mr87
munki pitäis laihduttaa muttakun en laihdu.. pitääs ottaa niskasta kiinni ja kokeilla jos jaksan.. mutta se on tuo ainainen laiskuus joka vaivaa... :/
- ja kunto ei kasva
No siis mulla on sama homma, että laihtuisin oikeasti varmaan vain tollaisella meiningillä mutta olen liian terveystietoinen että antaisin itseni alentua moiseen. Lenkkeilystä ei ole pätkän vertaa hyötyä kunnon kannalta, jos ei saa riittävästi proteiinia ja hiilihydraatteja, päinvastoin kunto vain huononee. Keho ei siis palaudu ja olen kerran kokenut ylikunnon joka johtui juuri tuosta, ja se ei ollut kivaa. Sen takia mun nuppi ei kestäisi tuollaista kitudieettiä, vaikka varmasti sillä laihtuisinkin. Olen mieluummin vaikka tämän painoinen kuin nyt.
- vähällä
ravintomäärällä et taatusti laihdu. kitudieetti (lue: itsemurhadieetti) on vaarallinen kaikin puolin. muutaman kilon takia ei kannata henkeään riskeerata. oletko viettänyt ns. cheatti päiviä dieetin aikana? jos et, niin nyt olisi aika alkaa harrastelemaan niitä.
syöt yhtenä päivänä viikossa enemmän kuin muina päivinä. tässäkään et millekkään sokeri&rasva linjalle.
keho todella pitää viimeisitä rasvoistaan kiinni. jos olet pudottanut vain n. 4 kiloa, niin se ei todellakaan ole paljon, eli ruokaa enemmän ja paino lähtee tippumaan.
SYÖMÄLLÄ LAIHDUT, ET SYÖMÄTTÖMYYDELLÄ!- hirviä
Kyllä laihdun. Kai itse tiedän paremmin tilanteeni kuin sinä teorioinesi? Ennen kun söin enemmän en muuta tehnytkään kun lihonut. Siksipä mennään vähällä nyt.
Syömättömyydellä ei laihdu? Oletko koskaan nähnyt anorektikkoja.. ? - halluut?
hirviä kirjoitti:
Kyllä laihdun. Kai itse tiedän paremmin tilanteeni kuin sinä teorioinesi? Ennen kun söin enemmän en muuta tehnytkään kun lihonut. Siksipä mennään vähällä nyt.
Syömättömyydellä ei laihdu? Oletko koskaan nähnyt anorektikkoja.. ?siis haluat huonot hiukset, ihon ja terveyden?
mitä hyötyä laihuttaa jos sen jälkeen näyttää puolikuollelta?
ihmisen keho tarvitsee vitamiineja, proteiinejä, hivenaineita ja rasvaa toimiakseen ja kun keho ei toimi niin se alkaa näkyä ihosta, kynsistä ja hiuksista. kannattaa käydä anorektikko palstalla lukemassa mitä sivuvaikutuksia dietilläsi on. ei kannata tulla sitten ihmettelemään miksi et jaksa enää mennä lenkille edes kerran päivään parin viikon päästä
et ole kertonut minkä painoinen olet, voi olla että sun painosi on se siun optimaalipaino. siitä ei pysty laihtumaan helpolla ja terveellisesti - hirviä
halluut? kirjoitti:
siis haluat huonot hiukset, ihon ja terveyden?
ihmisen keho tarvitsee vitamiineja, proteiinejä, hivenaineita ja rasvaa toimiakseen ja kun keho ei toimi niin se alkaa näkyä ihosta, kynsistä ja hiuksista. kannattaa käydä anorektikko palstalla lukemassa mitä sivuvaikutuksia dietilläsi on. ei kannata tulla sitten ihmettelemään miksi et jaksa enää mennä lenkille edes kerran päivään parin viikon päästä
et ole kertonut minkä painoinen olet, voi olla että sun painosi on se siun optimaalipaino. siitä ei pysty laihtumaan helpolla ja terveellisestiArvasin, että joku tarttuu tuohon anorektikko-juttuun. Pointtini oli ilmaista, että todellakin syömättömyydellä laihtuu. Anoreksia ei ole silti tavoitteeni... herrajestas!
Alkaa pikkasen tuntumaan siltä, että täällä kateuttaan jotkut, jotka eivät saa itseään laihtumaan, käyvät arvostelemassa toisten metodeja... - yksilöllistä!
"kitudieetti (lue: itsemurhadieetti) on vaarallinen kaikin puolin. muutaman kilon takia ei kannata henkeään riskeerata. ...keho todella pitää viimeisitä rasvoistaan kiinni. jos olet pudottanut vain n. 4 kiloa, niin se ei todellakaan ole paljon, eli ruokaa enemmän ja paino lähtee tippumaan.
SYÖMÄLLÄ LAIHDUT, ET SYÖMÄTTÖMYYDELLÄ"
Tuo on nyt niin paskapuhetta kuin vain voi olla joten piti oikein lainata tuota kirjoitusta. Olemme kaikki yksilöitä ja toimimme eri tavalla. Tällainen kitudieetti sopii joillekin, joillekin ei. Minä kuulun siihen ryhmään jolle ainoa tapa laihtua on nimenomaan tällainen kitudieetti, sopivissa jaksoissa tosin.
Mutta siis ei kannata tuosta noin vain tuomita toisten projekteja vain sen takia että joku juttu ei juuri sovi sinulle itselle. Minä uskon että kaikki tervejärkiset ihmiset (ja haluan uskoa että useimmat täälläkin kirjoittelevista ovat ihan tervejärkisiä ja terveitä ihmisiä) kyllä osaavat tarkkailla omaa kehoaan ja vointiaan sen verran etteivät millekään itsemurhalaihikselle ryhdy. Anorektikot ovat asia erikseen, mutta heitä on niin pieni promille ja täälläkin tosi vähän joten heitä ei voi jokaisessa kirjoituksessa ottaa huomioon. - niin ei tule noita...
halluut? kirjoitti:
siis haluat huonot hiukset, ihon ja terveyden?
et ole kertonut minkä painoinen olet, voi olla että sun painosi on se siun optimaalipaino. siitä ei pysty laihtumaan helpolla ja terveellisestiKyllähän reilusti ylipainoisetkin saattavat lääkärin ohjeistuksella vetää 500 kcal/päivä dieettejä tietyn lyhyen ajan, ja siitä ei mitään mainittavampaa haittaa keholle ole, jos taataan vitamiinien ja kivennäis/hivenaineiden riittävä saanti esim. monivitamiinivalmisteella dieetin ajan.
Osa ihmisistä on vähän hysteerikkoja tämän asian suhteen. Parissa viikossa ei vielä ala hiukset tippumaan. Anorektikot ovat syömättä kunnolla useita vuosia, tottakai siinä vaiheessa vaikutukset näkyy ja tuntuu selvästi. - pakko sanoa
hirviä kirjoitti:
Arvasin, että joku tarttuu tuohon anorektikko-juttuun. Pointtini oli ilmaista, että todellakin syömättömyydellä laihtuu. Anoreksia ei ole silti tavoitteeni... herrajestas!
Alkaa pikkasen tuntumaan siltä, että täällä kateuttaan jotkut, jotka eivät saa itseään laihtumaan, käyvät arvostelemassa toisten metodeja..."Alkaa pikkasen tuntumaan siltä, että täällä kateuttaan jotkut, jotka eivät saa itseään laihtumaan, käyvät arvostelemassa toisten metodeja..."
mä olen laihduttanut 6 kiloa normaali dieetillä ja urheilulla. syön jopa suklaata melko usein mikä ei vaikuta laihtumiseeni. pitää vain lisätä liikuntaa sen mukaan mitä syö. nyt näytän melkein täydelliseltä mitä nyt selluliittiä, mikä tulee hormoneista, mihin en voi nyt vaikuttaa, ja rintojen koko ei ole pienentynyt mihin en itse voi vaikuttaa koska koko tulee rauhaskudoksesta ei rasvasta ja sitä ei voi laihduttaa. olen erittäin ylpeä saavutuksestani ja siitä että näytän upeammalta kuin ikinä ja en ole kertaakaan ollut kitudieetillä.
en ymmärrä miksi pitää kiduttaa itseään tuollaisella tavalla. jos pitkään on tuollaisella dieetillä voi tulla ongelmaksi että alkaa ahmimaan kun syö, koska keho yrittää saada omansa. täydellä mahalla voi laihduttaa ja se on kannattavaa.
laihduttaa pitäisi pitkällä kaavalla ei nopeasti. mitä enemmän laihtuu sitä enemmän pitää tehdä töitä. kehon energian kulutus muuttuu mitä enemmän laihtuu ja joutuu tekemään enemmän töitä mutta voin sanoa että kyllä on ylpeä olo kun on tehnyt paljon töitä upean kehon eteen. - taas näitä yksinkertaisia...
pakko sanoa kirjoitti:
"Alkaa pikkasen tuntumaan siltä, että täällä kateuttaan jotkut, jotka eivät saa itseään laihtumaan, käyvät arvostelemassa toisten metodeja..."
mä olen laihduttanut 6 kiloa normaali dieetillä ja urheilulla. syön jopa suklaata melko usein mikä ei vaikuta laihtumiseeni. pitää vain lisätä liikuntaa sen mukaan mitä syö. nyt näytän melkein täydelliseltä mitä nyt selluliittiä, mikä tulee hormoneista, mihin en voi nyt vaikuttaa, ja rintojen koko ei ole pienentynyt mihin en itse voi vaikuttaa koska koko tulee rauhaskudoksesta ei rasvasta ja sitä ei voi laihduttaa. olen erittäin ylpeä saavutuksestani ja siitä että näytän upeammalta kuin ikinä ja en ole kertaakaan ollut kitudieetillä.
en ymmärrä miksi pitää kiduttaa itseään tuollaisella tavalla. jos pitkään on tuollaisella dieetillä voi tulla ongelmaksi että alkaa ahmimaan kun syö, koska keho yrittää saada omansa. täydellä mahalla voi laihduttaa ja se on kannattavaa.
laihduttaa pitäisi pitkällä kaavalla ei nopeasti. mitä enemmän laihtuu sitä enemmän pitää tehdä töitä. kehon energian kulutus muuttuu mitä enemmän laihtuu ja joutuu tekemään enemmän töitä mutta voin sanoa että kyllä on ylpeä olo kun on tehnyt paljon töitä upean kehon eteen."mä olen laihduttanut 6 kiloa normaali dieetillä ja urheilulla. syön jopa suklaata melko usein mikä ei vaikuta laihtumiseeni. pitää vain lisätä liikuntaa sen mukaan mitä syö. nyt näytän melkein täydelliseltä mitä nyt selluliittiä, mikä tulee hormoneista, mihin en voi nyt vaikuttaa, ja rintojen koko ei ole pienentynyt mihin en itse voi vaikuttaa koska koko tulee rauhaskudoksesta ei rasvasta ja sitä ei voi laihduttaa. olen erittäin ylpeä saavutuksestani ja siitä että näytän upeammalta kuin ikinä ja en ole kertaakaan ollut kitudieetillä.
en ymmärrä miksi pitää kiduttaa itseään tuollaisella tavalla. jos pitkään on tuollaisella dieetillä voi tulla ongelmaksi että alkaa ahmimaan kun syö, koska keho yrittää saada omansa."
Jos sinä olet tuolla laihtunut niin onnea vaan, mutta älä tule tänne möykkäämään muitten tavoista laihtua. Minäkin yritin ns normaalidieetillä laihtua. Harrastan tehokasta liikuntaa vähintäin tunnin päivässä ja visi päivää viikossa, mutta en minä vaan laihtunut. Painonvartijoissakin vain lihoin.
En tajua miksi joillekin on niin kova pala käsittää ja hyväksyä se että olemme kaikki erilaisia ja toimimme eri tavoin. Joku laihtuu yhdellä tavalla ja toinen toisella. mitään normiratkaisuja ei ole vaan jokaisen on löydettävä se ihan oma tapansa joka sopii juuri hänelle. - huolestunut vain
taas näitä yksinkertaisia... kirjoitti:
"mä olen laihduttanut 6 kiloa normaali dieetillä ja urheilulla. syön jopa suklaata melko usein mikä ei vaikuta laihtumiseeni. pitää vain lisätä liikuntaa sen mukaan mitä syö. nyt näytän melkein täydelliseltä mitä nyt selluliittiä, mikä tulee hormoneista, mihin en voi nyt vaikuttaa, ja rintojen koko ei ole pienentynyt mihin en itse voi vaikuttaa koska koko tulee rauhaskudoksesta ei rasvasta ja sitä ei voi laihduttaa. olen erittäin ylpeä saavutuksestani ja siitä että näytän upeammalta kuin ikinä ja en ole kertaakaan ollut kitudieetillä.
en ymmärrä miksi pitää kiduttaa itseään tuollaisella tavalla. jos pitkään on tuollaisella dieetillä voi tulla ongelmaksi että alkaa ahmimaan kun syö, koska keho yrittää saada omansa."
Jos sinä olet tuolla laihtunut niin onnea vaan, mutta älä tule tänne möykkäämään muitten tavoista laihtua. Minäkin yritin ns normaalidieetillä laihtua. Harrastan tehokasta liikuntaa vähintäin tunnin päivässä ja visi päivää viikossa, mutta en minä vaan laihtunut. Painonvartijoissakin vain lihoin.
En tajua miksi joillekin on niin kova pala käsittää ja hyväksyä se että olemme kaikki erilaisia ja toimimme eri tavoin. Joku laihtuu yhdellä tavalla ja toinen toisella. mitään normiratkaisuja ei ole vaan jokaisen on löydettävä se ihan oma tapansa joka sopii juuri hänelle.miettiä terveellisiä tapoja laihtua? käydä lääkärin luona ja ruokaterapeutillä kyselemässä miten terveellisesti laihtua. kyllä sieltä varmasti neuvoja saa. onglema voi olla elimistössä miksi ei normaali laihdutus toimi.puutostila, imeytymisongelmia, sairaus. lievänäkin tälläiset voi aiheuttaa paljon ongelmia. elimistä toimii hitaammin kuin miten sen pitäisi ja lihoo liian helposti.
tiedän että eri ihmisillä on eri tavat mutta hirvittää kuunnella miten ihmiset kiduttaa itseään tuollaisilla tavoilla että olisivat vähän laihempia. ajattelen vain että olisin mieluummin terve, anteeksi että ajattelen niin. saattehan tehdä niin kuin haluatte mutta tätä palstaa varmasti lukee moni teini jotka ovat oikeasti normaali- tai alapainoisia ja ottavat mallia teistä.
välillä mulla on ollut aikoja jolloin en ole voinut syödä juuri mitään ja se kyllä laihduttaa mutta en jaksanut fyysisesti enkä henkisesti. tosin paino tuli heti takaisin kun söin normaalisti. samoin voimat.
sanokaa edes että syötte vihanneksia ja marjoja ja hedelmiä ja lisävitamiinejä. ne ei laihduta ja tekee hyvää elimistölle - ....
taas näitä yksinkertaisia... kirjoitti:
"mä olen laihduttanut 6 kiloa normaali dieetillä ja urheilulla. syön jopa suklaata melko usein mikä ei vaikuta laihtumiseeni. pitää vain lisätä liikuntaa sen mukaan mitä syö. nyt näytän melkein täydelliseltä mitä nyt selluliittiä, mikä tulee hormoneista, mihin en voi nyt vaikuttaa, ja rintojen koko ei ole pienentynyt mihin en itse voi vaikuttaa koska koko tulee rauhaskudoksesta ei rasvasta ja sitä ei voi laihduttaa. olen erittäin ylpeä saavutuksestani ja siitä että näytän upeammalta kuin ikinä ja en ole kertaakaan ollut kitudieetillä.
En tajua miksi joillekin on niin kova pala käsittää ja hyväksyä se että olemme kaikki erilaisia ja toimimme eri tavoin. Joku laihtuu yhdellä tavalla ja toinen toisella. mitään normiratkaisuja ei ole vaan jokaisen on löydettävä se ihan oma tapansa joka sopii juuri hänelle.Möykkääthän itsekin. Kaikki täällä möykkää;)
Jos ei mentäis mukaan ikävään väittelyyn vaan kerrottais mielipiteemme ihan hienotunteisesti niin kaikilla ois kivaa.
Jos tehtäis niin että kenenkään aggressiivisiin viesteihin ei kommentoida. Kyllä ne pikkuhiljaa sitten oppii käyttäytymään. - eläköön yksilöllisyys
huolestunut vain kirjoitti:
miettiä terveellisiä tapoja laihtua? käydä lääkärin luona ja ruokaterapeutillä kyselemässä miten terveellisesti laihtua. kyllä sieltä varmasti neuvoja saa. onglema voi olla elimistössä miksi ei normaali laihdutus toimi.puutostila, imeytymisongelmia, sairaus. lievänäkin tälläiset voi aiheuttaa paljon ongelmia. elimistä toimii hitaammin kuin miten sen pitäisi ja lihoo liian helposti.
tiedän että eri ihmisillä on eri tavat mutta hirvittää kuunnella miten ihmiset kiduttaa itseään tuollaisilla tavoilla että olisivat vähän laihempia. ajattelen vain että olisin mieluummin terve, anteeksi että ajattelen niin. saattehan tehdä niin kuin haluatte mutta tätä palstaa varmasti lukee moni teini jotka ovat oikeasti normaali- tai alapainoisia ja ottavat mallia teistä.
välillä mulla on ollut aikoja jolloin en ole voinut syödä juuri mitään ja se kyllä laihduttaa mutta en jaksanut fyysisesti enkä henkisesti. tosin paino tuli heti takaisin kun söin normaalisti. samoin voimat.
sanokaa edes että syötte vihanneksia ja marjoja ja hedelmiä ja lisävitamiinejä. ne ei laihduta ja tekee hyvää elimistölle".. käydä lääkärin luona ja ruokaterapeutillä kyselemässä miten terveellisesti laihtua."
Useimmilla on ihan riittävästi tervettä järkeä miettiä ne tavat ihan itse, ei tarvitse elintasovaivojen kanssa rasittaa yleistä terveydenhuoltoa jota tarvitsevat oikeasti sairaat ihmiset, ei lihavat. Aliarvioit nyt ihmisiä niin että hirvittää. Eikö ihmiset uskalla enää ajatella itse vaan pitää juosta joka ongelman kanssa asiantuntijalle.
"kyllä sieltä varmasti neuvoja saa. onglema voi olla elimistössä miksi ei normaali laihdutus toimi.puutostila, imeytymisongelmia, sairaus. lievänäkin tälläiset voi aiheuttaa paljon ongelmia. elimistä toimii hitaammin kuin miten sen pitäisi ja lihoo liian helposti."
Ja kyllä näidenkin kanssa selviää hyvin pitkälle ihan itse ja omalla järjellä. Mielestäni on melkoista uusavuttomuutta juosta kaikenlaisille terapeuteille heti jos joku kysymys askarruttaa mieltä. Näissä ruoka-asioissa kyllä se oma kroppa kertoo mikä on ok ja mikä ei.
"tiedän että eri ihmisillä on eri tavat mutta hirvittää kuunnella miten ihmiset kiduttaa itseään tuollaisilla tavoilla että olisivat vähän laihempia."
Liioittelet. Jos tuo sinulle on suurta kidutusta niin ei sinun tarvitse niin tehdä, mutta anna muiden hoitaa asia omalla tavallaan.
"ajattelen vain että olisin mieluummin terve, anteeksi että ajattelen niin."
Sinä teet niin kuin lystäät. Me joille kitudieetti on se oikea tapa laihtua käytämme sitä.
"saattehan tehdä niin kuin haluatte mutta tätä palstaa varmasti lukee moni teini jotka ovat oikeasti normaali- tai alapainoisia ja ottavat mallia teistä."
Jos ajatellaan ketkä kaikki näitäkin listoja lukevat niin täälläon kaikenlaisista ongelmista kärsiviä ja mielenvikaisia niin eihän näitä listoja voisi enää olla olemassa. Hyvä ihminen, elä omaa elämääsi ja anna muiden ajatella asiansa ihan itse!
"välillä mulla on ollut aikoja jolloin en ole voinut syödä juuri mitään ja se kyllä laihduttaa mutta en jaksanut fyysisesti enkä henkisesti. tosin paino tuli heti takaisin kun söin normaalisti. samoin voimat."
Sinä toimit ehkä noin. Minä en toimi noin. Eikä moni muukaan.
"sanokaa edes että syötte vihanneksia ja marjoja ja hedelmiä ja lisävitamiinejä. ne ei laihduta ja tekee hyvää elimistölle"
Miksi me sanoisimme sinulle jotain sinun mieliksesi? Ihan hölmöä kirjoittaa tuollaista. Kyllä aikuiset ihmiset tuntevat ihan itse mikä heidän elimistölleen tekee hyvää ja mikä ei. Monille tekisi oikein hyvää kaikenlaiset herkut (makuhermot nääs..) mutta ei niillä laihdu ja järki saattaa sanoa että laihtuminen on terveyden kannalta parempi vaihtoehto niin miksi sitten ahmia herkkuja? - huolestunut vain
eläköön yksilöllisyys kirjoitti:
".. käydä lääkärin luona ja ruokaterapeutillä kyselemässä miten terveellisesti laihtua."
Useimmilla on ihan riittävästi tervettä järkeä miettiä ne tavat ihan itse, ei tarvitse elintasovaivojen kanssa rasittaa yleistä terveydenhuoltoa jota tarvitsevat oikeasti sairaat ihmiset, ei lihavat. Aliarvioit nyt ihmisiä niin että hirvittää. Eikö ihmiset uskalla enää ajatella itse vaan pitää juosta joka ongelman kanssa asiantuntijalle.
"kyllä sieltä varmasti neuvoja saa. onglema voi olla elimistössä miksi ei normaali laihdutus toimi.puutostila, imeytymisongelmia, sairaus. lievänäkin tälläiset voi aiheuttaa paljon ongelmia. elimistä toimii hitaammin kuin miten sen pitäisi ja lihoo liian helposti."
Ja kyllä näidenkin kanssa selviää hyvin pitkälle ihan itse ja omalla järjellä. Mielestäni on melkoista uusavuttomuutta juosta kaikenlaisille terapeuteille heti jos joku kysymys askarruttaa mieltä. Näissä ruoka-asioissa kyllä se oma kroppa kertoo mikä on ok ja mikä ei.
"tiedän että eri ihmisillä on eri tavat mutta hirvittää kuunnella miten ihmiset kiduttaa itseään tuollaisilla tavoilla että olisivat vähän laihempia."
Liioittelet. Jos tuo sinulle on suurta kidutusta niin ei sinun tarvitse niin tehdä, mutta anna muiden hoitaa asia omalla tavallaan.
"ajattelen vain että olisin mieluummin terve, anteeksi että ajattelen niin."
Sinä teet niin kuin lystäät. Me joille kitudieetti on se oikea tapa laihtua käytämme sitä.
"saattehan tehdä niin kuin haluatte mutta tätä palstaa varmasti lukee moni teini jotka ovat oikeasti normaali- tai alapainoisia ja ottavat mallia teistä."
Jos ajatellaan ketkä kaikki näitäkin listoja lukevat niin täälläon kaikenlaisista ongelmista kärsiviä ja mielenvikaisia niin eihän näitä listoja voisi enää olla olemassa. Hyvä ihminen, elä omaa elämääsi ja anna muiden ajatella asiansa ihan itse!
"välillä mulla on ollut aikoja jolloin en ole voinut syödä juuri mitään ja se kyllä laihduttaa mutta en jaksanut fyysisesti enkä henkisesti. tosin paino tuli heti takaisin kun söin normaalisti. samoin voimat."
Sinä toimit ehkä noin. Minä en toimi noin. Eikä moni muukaan.
"sanokaa edes että syötte vihanneksia ja marjoja ja hedelmiä ja lisävitamiinejä. ne ei laihduta ja tekee hyvää elimistölle"
Miksi me sanoisimme sinulle jotain sinun mieliksesi? Ihan hölmöä kirjoittaa tuollaista. Kyllä aikuiset ihmiset tuntevat ihan itse mikä heidän elimistölleen tekee hyvää ja mikä ei. Monille tekisi oikein hyvää kaikenlaiset herkut (makuhermot nääs..) mutta ei niillä laihdu ja järki saattaa sanoa että laihtuminen on terveyden kannalta parempi vaihtoehto niin miksi sitten ahmia herkkuja?"Miksi me sanoisimme sinulle jotain sinun mieliksesi? Ihan hölmöä kirjoittaa tuollaista. Kyllä aikuiset ihmiset tuntevat ihan itse mikä heidän elimistölleen tekee hyvää ja mikä ei"
miksi ei voi suositella niille jotka tätä kitudieettiä harkitseville miten se pitäisi tehdä kehon kannalta ei laiihdutuksen? niin aikuisethan tietävät miten tehdä mutta taas kerran he eivät ole ainoita jotka tätä lukevat.
tarkoitus oli vain sanoa että järki käteen laihdutuksen kanssa. parilla leipäpalalla tai vastaavalla ei tee yhtään hyvää itselleen
se syömättömyys osa mulla ei liittynyt mitenkään laihdutukseen.
"Useimmilla on ihan riittävästi tervettä järkeä miettiä ne tavat ihan itse, ei tarvitse elintasovaivojen kanssa rasittaa yleistä terveydenhuoltoa jota tarvitsevat oikeasti sairaat ihmiset, ei lihavat. Aliarvioit nyt ihmisiä niin että hirvittää. Eikö ihmiset uskalla enää ajatella itse vaan pitää juosta joka ongelman kanssa asiantuntijalle."
tarkoitin että jos on ongelmaa juuri laihdutuksen kanssa niin kannattaisi ottaa selvää mistä se johtuu. jos laihtuminen onnistuu liikuntaa lisäämällä ja terveilä ruokatottumuksilla niin ei sitten mitään. mutta vaikka mitä tekisi ja ei laihdu niin sitten lääkäriin testeihin. - alhainen kulutus
huolestunut vain kirjoitti:
"Miksi me sanoisimme sinulle jotain sinun mieliksesi? Ihan hölmöä kirjoittaa tuollaista. Kyllä aikuiset ihmiset tuntevat ihan itse mikä heidän elimistölleen tekee hyvää ja mikä ei"
miksi ei voi suositella niille jotka tätä kitudieettiä harkitseville miten se pitäisi tehdä kehon kannalta ei laiihdutuksen? niin aikuisethan tietävät miten tehdä mutta taas kerran he eivät ole ainoita jotka tätä lukevat.
tarkoitus oli vain sanoa että järki käteen laihdutuksen kanssa. parilla leipäpalalla tai vastaavalla ei tee yhtään hyvää itselleen
se syömättömyys osa mulla ei liittynyt mitenkään laihdutukseen.
"Useimmilla on ihan riittävästi tervettä järkeä miettiä ne tavat ihan itse, ei tarvitse elintasovaivojen kanssa rasittaa yleistä terveydenhuoltoa jota tarvitsevat oikeasti sairaat ihmiset, ei lihavat. Aliarvioit nyt ihmisiä niin että hirvittää. Eikö ihmiset uskalla enää ajatella itse vaan pitää juosta joka ongelman kanssa asiantuntijalle."
tarkoitin että jos on ongelmaa juuri laihdutuksen kanssa niin kannattaisi ottaa selvää mistä se johtuu. jos laihtuminen onnistuu liikuntaa lisäämällä ja terveilä ruokatottumuksilla niin ei sitten mitään. mutta vaikka mitä tekisi ja ei laihdu niin sitten lääkäriin testeihin."tarkoitin että jos on ongelmaa juuri laihdutuksen kanssa niin kannattaisi ottaa selvää mistä se johtuu. jos laihtuminen onnistuu liikuntaa lisäämällä ja terveilä ruokatottumuksilla niin ei sitten mitään. mutta vaikka mitä tekisi ja ei laihdu niin sitten lääkäriin testeihin."
Niin. Se alhainen kulutus ei ole mikään sairaus niinkuin ei ole alhainen verenpainekaan kun nuo pysyvät jossain rajoissa ja ihminen voi hyvin. Ja ihminen kyllä huomaa kun voi hyvin. Kaikki eivät todellakaan laihdu vain liikuntaa lisäämällä (oletusarvo on että syövät jo terveellisesti). Minäkin lisäsin liikuntaa niin että lopulta olin jossain jumpassa tai lenkillä tms kolme tuntia päivässä ja paino ei vain tippunut, nivelet vain kuluivat rankasta liikunnasta. Kitudieetti sopii minullekin sen sijaan tosi hyvin. Pari päivää kitudieetillä ja loppuviikko kevyellä ns normaalidieetillä. Kulutan niin vähän liikunnasta huolimatta että se ravintomäärä jonka voin syödä jotta paino pysyisi paikallaan on useimpien asiantuntijoidenkin mielestä dieetti, eli ns liian vähäinen. Mutta kulutukseni tuntien olen löytänyt itselleni sen oikean tavan syödä ja laihtuakin (kitudieetillä). Edelleen olen viisi kiloa ylipainoinen taulukoitten mukaan ja ihannepainostani kymmenen kilon päässä joten mistään aliravitsemuksesta ei todellakaan ole kyse. Läskiä löytyy kitudieetistä huolimatta vielä vaikka muille jakaa.
- menhir
Tai en siis pysty alentamaan rasvaprosenttiani muulla kuin kitudieetillä. Ja sit siin samalla rasvan lisäksi lähteekin lihakset :(.
- menhir
se vielä, että kitudieetin jälkeen iskee päälle kunnon ahmiminen.
- reetuuh
>Tai en siis pysty alentamaan rasvaprosenttiani
>muulla kuin kitudieetillä. Ja sit siin samalla
>rasvan lisäksi lähteekin lihakset :(.
Saanko kysyä kuinka paljon painat? - menhir
reetuuh kirjoitti:
>Tai en siis pysty alentamaan rasvaprosenttiani
>muulla kuin kitudieetillä. Ja sit siin samalla
>rasvan lisäksi lähteekin lihakset :(.
Saanko kysyä kuinka paljon painat?miksi kysyt? Alipainoinen olen.
- jumittaa, jumittaa..
Minulla on tuollainen kuitudieetti se ainoa joka tepsii. Sitä jaksan noin neljän päivän putkissa ennenkuin voimat alkaa olla niin koetuksella että on syötävä vähän enemmän. Sitten olen ns tavallisella laihiksella taas viikon ja otan seuraavan kolmen, neljän päivän kitudieettiputken. Liikuntaa harrastan koko ajan säännöllisesti. Tuo on minulle se ainoa tapa saada kiloja vähän ja hissukseen alas. Kauan kestää mutta pikkuhiljaa ne vähenee. Alkupaino oli yhdeksänkymmentä ja nyt, kolmen vuoden uurastuksen jälkeen olen 76kg. Tästä jatkan vielä kymmenen kiloa alaspäin, vaikka siihen menisi kuusikin vuotta niin päämäärä on selvä ja vanhat farkut odottavat! Ja olivatpa ne vanhat farkut miten epämuodikkaat tahansa sitten kun joskus niihin mahdun niin aion hitto vie kuluttaa ne puhki! :-)
- lumienkeli.
>Alkupaino oli yhdeksänkymmentä ja nyt, kolmen
>vuoden uurastuksen jälkeen olen 76kg.
Kokeile jotain muuta diettiä. Tuo ei näytä sopivan sinulle. Itse löysin vähähiilarisen dieetin. Painoa putosi 6 kiloa kuukaudessa, yhteensä 26 kiloa. Eikä nälkäkään ole ongelma tuossa diettimallissa. - kokeiltu on kaikenlaista
lumienkeli. kirjoitti:
>Alkupaino oli yhdeksänkymmentä ja nyt, kolmen
>vuoden uurastuksen jälkeen olen 76kg.
Kokeile jotain muuta diettiä. Tuo ei näytä sopivan sinulle. Itse löysin vähähiilarisen dieetin. Painoa putosi 6 kiloa kuukaudessa, yhteensä 26 kiloa. Eikä nälkäkään ole ongelma tuossa diettimallissa.Vähähiilarinen ei sovi mulle. En siedä rasvaa, siitä menee vatsa sekaisin ja tulee naamasta finneinä ulos. Vähähiilarisesta dieetistä en löuytänyt muutenkaan sellaista syötävää joka olisi maistunut joten se mun vähähiilaridieetti muodostui enemmänkin paastoksi kun välttelin rasvaa ja mikään ei oikein maistunut. Minulle sopii oikeasti tämä kirtudieetti kaikista parhaiten. Voin hyvin ja sillä saan edes pikkuhiljaa painoa hinattua vähän kerrallaan alaspäin.
- Tytön äiti
kokeiltu on kaikenlaista kirjoitti:
Vähähiilarinen ei sovi mulle. En siedä rasvaa, siitä menee vatsa sekaisin ja tulee naamasta finneinä ulos. Vähähiilarisesta dieetistä en löuytänyt muutenkaan sellaista syötävää joka olisi maistunut joten se mun vähähiilaridieetti muodostui enemmänkin paastoksi kun välttelin rasvaa ja mikään ei oikein maistunut. Minulle sopii oikeasti tämä kirtudieetti kaikista parhaiten. Voin hyvin ja sillä saan edes pikkuhiljaa painoa hinattua vähän kerrallaan alaspäin.
Saanko kysyä, mitä sitten syöt, jos et syö mitään, mitä syödää vhh dieetissä?
Tiedäthän, että vhh:lla ei tarvitse syödä enemmän rasvaa välttämättä, kun normaalistikaan.
Tai jos syö, niin miksi et käyttäisi oliiviöljyä tms? Ei sitä voita tarvitse syödä.
Mitä jää jäljelle enää?
Sipsit, roskaruoka? - alipainoista kannustaa
Tytön äiti kirjoitti:
Tiedäthän, että vhh:lla ei tarvitse syödä enemmän rasvaa välttämättä, kun normaalistikaan.
Tai jos syö, niin miksi et käyttäisi oliiviöljyä tms? Ei sitä voita tarvitse syödä.
Mitä jää jäljelle enää?
Sipsit, roskaruoka?Kannattaako enää alipainoista kannustaa laihduttamaan enempää?
Sairasta meininkiä. - Tytön äiti
alipainoista kannustaa kirjoitti:
Kannattaako enää alipainoista kannustaa laihduttamaan enempää?
Sairasta meininkiä.Kuka on kannustanut? Minä en ainakaan.
- menhir
Vähähiilarinen ei sovi mulle. En siedä rasvaa, siitä menee vatsa sekaisin ja tulee naamasta finneinä ulos. Vähähiilarisesta dieetistä en löuytänyt muutenkaan sellaista syötävää joka olisi maistunut joten se mun vähähiilaridieetti muodostui enemmänkin paastoksi kun välttelin rasvaa ja mikään ei oikein maistunut. Minulle sopii oikeasti tämä kirtudieetti kaikista parhaiten. Voin hyvin ja sillä saan edes pikkuhiljaa painoa hinattua vähän kerrallaan alaspäin.
menee sekaisin niin kannattaisi kokeilla Montignacin dieettiä. Se lasketaan VHH-dieetteihin, vaikka siitä pystyy pienellä muokkauksella tekemään kitudieetin.
Hedelmät vain tyhjään vatsaan (aamuisin) ja tärkkelyspitoiset ruuat syödään erikseen rasvasta (tärkkelyksen jälkeen 3h päästä rasvaa, rasvan jälkeen 5h päästä tärkkelystä). Ruuansulatusongelmatkin vähenevät.
Kaiken A ja O on näiden lisäksi se, että ruoka pureskellaan hyvin.
Olen noudattanut tuota vuoden, paino pysyy hyvin tasaisena. 2kg:n heittelyitä sinne tänne riippuen siitä kuinka paljon syö rasvaa ja hiilareita. - vaikka en vhh-dieetillä voi...
Tytön äiti kirjoitti:
Mitä jää jäljelle enää?
Sipsit, roskaruoka?Enhän minä sanonut etten söisi mitään niistä ruoista joita vhh-dieetilläkin voi syödä, mutta vhh-dieetti ei sovi minulle. Minä syön tavallista vähärasvaista ruokaa. Vhh-dieetillä on tosi tarkkaa esim ettei hedelmiä syödä koska niissä on sokeria ja hiilihydraatteja mutta minä en kyllä katso vihanneksista ja hedelmistä eroa vaan katson niistä ne kalorit, en hiilihydraatteja. Syön myös vähän leipää ja koska en siedä ruista on se syömäni leipä vaaleaa leipää. Ja syön jossain määrin sekä riisiä että pastaa ja nämäkin ovat ei-ei -juttuja vhh-dieetillä oleville. Valitsen rasvattoman tai ainakin vähärasvaisen vaihtoehdon silloin kun se on mahdollista siinä missä vhh-dieetillä olevat popsivat surutta rasvaa.
- oletko niin tehnyt??
alipainoista kannustaa kirjoitti:
Kannattaako enää alipainoista kannustaa laihduttamaan enempää?
Sairasta meininkiä.Oletko kannustanut alipainoista laihduttamaan? En ole ainakaan huomannut että tässä keskustelussa olisi alipainoista esiintynyt joten erehdyit varmaan taas keskustelusta.
- Tytön äiti
vaikka en vhh-dieetillä voi... kirjoitti:
Enhän minä sanonut etten söisi mitään niistä ruoista joita vhh-dieetilläkin voi syödä, mutta vhh-dieetti ei sovi minulle. Minä syön tavallista vähärasvaista ruokaa. Vhh-dieetillä on tosi tarkkaa esim ettei hedelmiä syödä koska niissä on sokeria ja hiilihydraatteja mutta minä en kyllä katso vihanneksista ja hedelmistä eroa vaan katson niistä ne kalorit, en hiilihydraatteja. Syön myös vähän leipää ja koska en siedä ruista on se syömäni leipä vaaleaa leipää. Ja syön jossain määrin sekä riisiä että pastaa ja nämäkin ovat ei-ei -juttuja vhh-dieetillä oleville. Valitsen rasvattoman tai ainakin vähärasvaisen vaihtoehdon silloin kun se on mahdollista siinä missä vhh-dieetillä olevat popsivat surutta rasvaa.
Mutta niinhän vhh:llakin syödään. Ei se tarkoita sitä aina, että jos on vhh:lla, niin pitää syödä rasvaista ruokaa.
Minä esim en käytä kermoja, voita, täysmaitoja ym.
Käytän harvoin margariinia ja nyt oliiviöljyä.
Muita hyviä rasvoja saan mm.avokadosta.
Entäs käytätkö proteiinia?
Kyllä hedelmiä voi syödä, mutta ei kovin hh pitoisia. - Lumienkeli.
>En siedä rasvaa, siitä menee vatsa sekaisin ja
>tulee naamasta finneinä ulos.
No mitä ihmettä rasvalla on tekemistä vähähiilarisen dieetin kanssa? Taidat sekoittaa johonkin Atkinsiin, vai? - mistä...
vaikka en vhh-dieetillä voi... kirjoitti:
Enhän minä sanonut etten söisi mitään niistä ruoista joita vhh-dieetilläkin voi syödä, mutta vhh-dieetti ei sovi minulle. Minä syön tavallista vähärasvaista ruokaa. Vhh-dieetillä on tosi tarkkaa esim ettei hedelmiä syödä koska niissä on sokeria ja hiilihydraatteja mutta minä en kyllä katso vihanneksista ja hedelmistä eroa vaan katson niistä ne kalorit, en hiilihydraatteja. Syön myös vähän leipää ja koska en siedä ruista on se syömäni leipä vaaleaa leipää. Ja syön jossain määrin sekä riisiä että pastaa ja nämäkin ovat ei-ei -juttuja vhh-dieetillä oleville. Valitsen rasvattoman tai ainakin vähärasvaisen vaihtoehdon silloin kun se on mahdollista siinä missä vhh-dieetillä olevat popsivat surutta rasvaa.
>siinä missä vhh-dieetillä olevat popsivat
>surutta rasvaa.
Mistä oikein revit näitä juttuja, että vähähiilariseen diettiin kuuluu 'surutta rasva'. Ihme paskaa täällä kirjoitat!! - älä väitä vastaan
oletko niin tehnyt?? kirjoitti:
Oletko kannustanut alipainoista laihduttamaan? En ole ainakaan huomannut että tässä keskustelussa olisi alipainoista esiintynyt joten erehdyit varmaan taas keskustelusta.
Eräs kirjoitti tuossa juuri ylempänä:
" miksi kysyt? Alipainoinen olen." - menhir
voi muokata itselleen sopivaksi. Jotkut pitävät matalaa hiilaritasoa, jotkut karsivat vain huonot hiilarit pois ja syövät mielinmäärin hyviä hiilareita kuten hedelmiä ja täysjyväviljaa.
Hiilareiden syönti vain täytyy suhteuttaa siihen rasvan syöntiin. Jos syö vähän hiilareita niin silloin saa/voi syödä enemmän rasvaa ja jos taas syö enemmän hiilareita niin silloin vähemmän rasvaa. - kaverit ovat vhh-fanaatikkoja
menhir kirjoitti:
voi muokata itselleen sopivaksi. Jotkut pitävät matalaa hiilaritasoa, jotkut karsivat vain huonot hiilarit pois ja syövät mielinmäärin hyviä hiilareita kuten hedelmiä ja täysjyväviljaa.
Hiilareiden syönti vain täytyy suhteuttaa siihen rasvan syöntiin. Jos syö vähän hiilareita niin silloin saa/voi syödä enemmän rasvaa ja jos taas syö enemmän hiilareita niin silloin vähemmän rasvaa.Minun kokemus vhh:sta on just se että hiilarit jätetään pois lähes täysin ja rasvaa käytetään (voita, rasvaista jogurttia yms). Muutamasta kaverista tuli vhh-fanaatikkoja tuossa noin vuosi sitten ja he aina kritisoivat vähärasvaista ruokaani. En minäkään ole näin kuullut muusta suuntauksesta tuossa vhh dieetissä kuin nimenomaan tuo että hiilarit pois ja rasva sallittu.
- menhir
kaverit ovat vhh-fanaatikkoja kirjoitti:
Minun kokemus vhh:sta on just se että hiilarit jätetään pois lähes täysin ja rasvaa käytetään (voita, rasvaista jogurttia yms). Muutamasta kaverista tuli vhh-fanaatikkoja tuossa noin vuosi sitten ja he aina kritisoivat vähärasvaista ruokaani. En minäkään ole näin kuullut muusta suuntauksesta tuossa vhh dieetissä kuin nimenomaan tuo että hiilarit pois ja rasva sallittu.
on tosiaan monenlaisia. Ja kun jaksaa perehtyä siihen, niin löytää myös itselleen sopivan tavan noudattaa sitä dieettiä.
Mutta ei kannata VHH-palstalle mennä perehdyttämään itseään, siellä vain tapellaan.
Käytän myös mielelläni täysrasvaisia versioita etenkin jugurtista, maidosta, raejuustosta ja lihasta. Juustoista 15%.
Ei niitä täysrasvaisia ruokia tarvitse kuitenkaan syödä paljon, vähempikin riittää. - sekoittaisi
Lumienkeli. kirjoitti:
>En siedä rasvaa, siitä menee vatsa sekaisin ja
>tulee naamasta finneinä ulos.
No mitä ihmettä rasvalla on tekemistä vähähiilarisen dieetin kanssa? Taidat sekoittaa johonkin Atkinsiin, vai?asioita? Meinaan:
- Rasva kuuluu VHHn, sieltähän se suurinosa energiasta otetaan.
- Atkins on VHHta. - höyrypää
menhir kirjoitti:
menee sekaisin niin kannattaisi kokeilla Montignacin dieettiä. Se lasketaan VHH-dieetteihin, vaikka siitä pystyy pienellä muokkauksella tekemään kitudieetin.
Hedelmät vain tyhjään vatsaan (aamuisin) ja tärkkelyspitoiset ruuat syödään erikseen rasvasta (tärkkelyksen jälkeen 3h päästä rasvaa, rasvan jälkeen 5h päästä tärkkelystä). Ruuansulatusongelmatkin vähenevät.
Kaiken A ja O on näiden lisäksi se, että ruoka pureskellaan hyvin.
Olen noudattanut tuota vuoden, paino pysyy hyvin tasaisena. 2kg:n heittelyitä sinne tänne riippuen siitä kuinka paljon syö rasvaa ja hiilareita.Taitaa olla melkoista kokopäivätyötä tuommonen säätäminen, 3 tunnin päästä sitä ja 5 tunnin päästä tätä. Huhhuh;)
En oo noihin vhh-juttuihin niin perehtynyt, joten en tohdi arvostella. - ihan eri asiasta
älä väitä vastaan kirjoitti:
Eräs kirjoitti tuossa juuri ylempänä:
" miksi kysyt? Alipainoinen olen."eihän se edes liittynyt tähän yleiseen keskusteluun
- menhir
höyrypää kirjoitti:
Taitaa olla melkoista kokopäivätyötä tuommonen säätäminen, 3 tunnin päästä sitä ja 5 tunnin päästä tätä. Huhhuh;)
En oo noihin vhh-juttuihin niin perehtynyt, joten en tohdi arvostella.A) Jos syö aamiaisella tärkkelystä kuten kaurapuuroa, niin 3h päästä (aivan normaaliin ruoka-aikaan) saa jo syödä rasvaa.
B) Jos syö iltapalaksi kaurapuuron, vaikka klo 21.00, niin syö rasvaruuan päivällä esim. klo 15.00 ja sit klo 18.00 jonkun vähärasvaisen välipalan.
Aivan yksinkertaista. Tosin pidin sitä itsekin alkuaikoina vaivalloisena laskea, mutta nyt kun on päässyt tuollaiseen rytmiin niin se on jo helppoa. Eikä sen tarvitse olla minuutintarkkaa :). - kyllä mene noin.
sekoittaisi kirjoitti:
asioita? Meinaan:
- Rasva kuuluu VHHn, sieltähän se suurinosa energiasta otetaan.
- Atkins on VHHta.Vähähiilarisia dieettejä on useita ja niihin voi lukea kaikki dieetit missä hiilihydraatteja säännöstellään: Atkins, South Beach, hyväkarppi dieetit, perinteinen VHH, jne...
Esim. South Beach dieetissä ei rasvalla käsittääkseni ole niin suurta painoarvoa kuin Atkinsissa. - VHHssa
kyllä mene noin. kirjoitti:
Vähähiilarisia dieettejä on useita ja niihin voi lukea kaikki dieetit missä hiilihydraatteja säännöstellään: Atkins, South Beach, hyväkarppi dieetit, perinteinen VHH, jne...
Esim. South Beach dieetissä ei rasvalla käsittääkseni ole niin suurta painoarvoa kuin Atkinsissa.rasvasta tulee enemmän energiaa kuin suositusten mukaan. Ja monessa tapauksessa yli50E%.
SBDn aloituksessa rasva on avainasemassa, kas kun silloin hiilarit rajoitetaan Atkins tyyppisesti. Ei ehkä alle 20g, mutta alle 50g kumminkin. Ja jos noudattaa SBDtä ohjeiden mukaan, eli lisää hiilihydraatteja hitaasti lisää ruokavalioon, niin helposti silloin rasva on siinäkin suurin energian antaja ainakin parin kuukauden ajan.
Moni hyväkarppi ei muuten syö hiilareita yli 100 grammaa päivässä, että heillä energiaa tuleen hiilareista noin 15-30E%, eli jälleen rasva on tärkein energian lähde. - menhir
VHHssa kirjoitti:
rasvasta tulee enemmän energiaa kuin suositusten mukaan. Ja monessa tapauksessa yli50E%.
SBDn aloituksessa rasva on avainasemassa, kas kun silloin hiilarit rajoitetaan Atkins tyyppisesti. Ei ehkä alle 20g, mutta alle 50g kumminkin. Ja jos noudattaa SBDtä ohjeiden mukaan, eli lisää hiilihydraatteja hitaasti lisää ruokavalioon, niin helposti silloin rasva on siinäkin suurin energian antaja ainakin parin kuukauden ajan.
Moni hyväkarppi ei muuten syö hiilareita yli 100 grammaa päivässä, että heillä energiaa tuleen hiilareista noin 15-30E%, eli jälleen rasva on tärkein energian lähde.rasvasuositus on 30E%, josta ainakin yli puolet tyydyttymätöntä, lukua en muista.
- melko harva
menhir kirjoitti:
rasvasuositus on 30E%, josta ainakin yli puolet tyydyttymätöntä, lukua en muista.
Monti on yksi harva poikkeus VHH-ruokavalioissa ja se ei poista sitä seikkaa minkä jo alunperin sanoin, VHHssa rasvalla on merkitystä.
Se mitä karppien palstaa seuraan, niin siellä ehkä yli 90% henkilöistä on sellaisella VHHlla jossa suurin osa energiasta tulee rasvasta. - nimim.
menhir kirjoitti:
on tosiaan monenlaisia. Ja kun jaksaa perehtyä siihen, niin löytää myös itselleen sopivan tavan noudattaa sitä dieettiä.
Mutta ei kannata VHH-palstalle mennä perehdyttämään itseään, siellä vain tapellaan.
Käytän myös mielelläni täysrasvaisia versioita etenkin jugurtista, maidosta, raejuustosta ja lihasta. Juustoista 15%.
Ei niitä täysrasvaisia ruokia tarvitse kuitenkaan syödä paljon, vähempikin riittää.Huomasin että valittelet hankalia oireita tuolla vhh-dieettipalstalla. (otsikolla Onko tämä sairaus). Neuvotko täällä kuitenkin ihmisille samaa ruokavaliota mikä itseäsi sairastuttaa.
Vai olenko ymmärtänyt väärin? - menhir
nimim. kirjoitti:
Huomasin että valittelet hankalia oireita tuolla vhh-dieettipalstalla. (otsikolla Onko tämä sairaus). Neuvotko täällä kuitenkin ihmisille samaa ruokavaliota mikä itseäsi sairastuttaa.
Vai olenko ymmärtänyt väärin?eri asia mitä siellä puhun. Se dieetti ei tee sairaaksi vaan se enemmänkin parantaa. Jos olen koko pienen ikäni ollut sokeririippuvainen ja aiheuttanut sokerinsyönnilläni koko ajan insuliinin erittymistä niin Montignacin dieetti on vain suunta parempaan. Nähtävästi menneisyys vieläkin kummittelee, enkä siedä kunnolla edes täysjyväviljaa ja hedelmiä.
Atkinsiako tässä sitten pitäisi mainostaa? - SBD:sta...
VHHssa kirjoitti:
rasvasta tulee enemmän energiaa kuin suositusten mukaan. Ja monessa tapauksessa yli50E%.
Moni hyväkarppi ei muuten syö hiilareita yli 100 grammaa päivässä, että heillä energiaa tuleen hiilareista noin 15-30E%, eli jälleen rasva on tärkein energian lähde.Mitä mä katsoin vegetaarisen South Beach Dietin ykkösvaiheen sallittuja ruokia, niin pähkinöitä lukuunottamatta, ei niissä juurikaan ollut rasvaa missään, maitotuotteissa ehkä eniten ja nekin voi syödä rasvattomina. En tiedä mistä ihmeestä sitä rasvaa tulisi jos söisi niiden sallittujen ruokien mukaisesti.
- kerro...
SBD:sta... kirjoitti:
Mitä mä katsoin vegetaarisen South Beach Dietin ykkösvaiheen sallittuja ruokia, niin pähkinöitä lukuunottamatta, ei niissä juurikaan ollut rasvaa missään, maitotuotteissa ehkä eniten ja nekin voi syödä rasvattomina. En tiedä mistä ihmeestä sitä rasvaa tulisi jos söisi niiden sallittujen ruokien mukaisesti.
Mistä se energia sitten oikein tulee?
- nimim.
menhir kirjoitti:
eri asia mitä siellä puhun. Se dieetti ei tee sairaaksi vaan se enemmänkin parantaa. Jos olen koko pienen ikäni ollut sokeririippuvainen ja aiheuttanut sokerinsyönnilläni koko ajan insuliinin erittymistä niin Montignacin dieetti on vain suunta parempaan. Nähtävästi menneisyys vieläkin kummittelee, enkä siedä kunnolla edes täysjyväviljaa ja hedelmiä.
Atkinsiako tässä sitten pitäisi mainostaa?En haluaisi sekaantua toisten yksityisasioihin, mutta oletko käynyt lääkärissä? Sanoit jossain olevasi alipainoinen, puhut kitudieetistä, rasvaprosenteista, keliakiasta, mielialamuutoksista... Syöt varmaan ihan liian vähän.
- menhir
nimim. kirjoitti:
En haluaisi sekaantua toisten yksityisasioihin, mutta oletko käynyt lääkärissä? Sanoit jossain olevasi alipainoinen, puhut kitudieetistä, rasvaprosenteista, keliakiasta, mielialamuutoksista... Syöt varmaan ihan liian vähän.
käynyt enkä aiokaan, koska aion saada syömiset ihan omin avuin kuntoon. Olisiko ollut tämä keskustelu tuolla ylempänä kun joku sanoi, ettei kannata heti alkaa juosta ravitsemusterapeuteilla jos on ongelmia, vaan yrittää omalla järjellään ratkaista asiat.
Verikokeisiin kyllä aion mennä. Verensokerit, tri-glyt ja kolesteroli on hyvä mittauttaa mut sitä tuskin tarkoitit lääkärissä käymisellä. - menhir
kerro... kirjoitti:
ovatkin kitudieettejä. Hiilarit ja rasva minimissä ja proteiinia normaalisti :).
- käsityksen
menhir kirjoitti:
ovatkin kitudieettejä. Hiilarit ja rasva minimissä ja proteiinia normaalisti :).
SBDn kirjan lukaisin muutama vuosi sitten ja ei se vaikuttanut kitukuurilta, vaan toimivalta ruokavaliolta. Montia en ole lukenut, siitä tiedän vain suurinpiirtein idean, mutta sinä olet kyllä ensimmäinen kenen olen kuullut sitä kitukuuriksi sanovan.
- menhir
käsityksen kirjoitti:
SBDn kirjan lukaisin muutama vuosi sitten ja ei se vaikuttanut kitukuurilta, vaan toimivalta ruokavaliolta. Montia en ole lukenut, siitä tiedän vain suurinpiirtein idean, mutta sinä olet kyllä ensimmäinen kenen olen kuullut sitä kitukuuriksi sanovan.
"Montia en ole lukenut, siitä tiedän vain suurinpiirtein idean, mutta sinä olet kyllä ensimmäinen kenen olen kuullut sitä kitukuuriksi sanovan."
Vitsillä :). SBD:stä en tiedä melkein mitään ja Montista saa helposti kitukuurin kun käy vähän VHH-palstalla kuuntelemassa "hiilarit on myrkkyä"- paasaamista. Tän jälkeen kun lukee vielä uudestaan Montin kirjan ja siellä rasvasuositus on se 30E% niin siinä melkein on jo kitudieetti valmis. Ei uskalla syödä enää mitään.
Toimivia ruokavalioitahan ne on, kunhan käyttää omaa järkeään. - käyttää
menhir kirjoitti:
"Montia en ole lukenut, siitä tiedän vain suurinpiirtein idean, mutta sinä olet kyllä ensimmäinen kenen olen kuullut sitä kitukuuriksi sanovan."
Vitsillä :). SBD:stä en tiedä melkein mitään ja Montista saa helposti kitukuurin kun käy vähän VHH-palstalla kuuntelemassa "hiilarit on myrkkyä"- paasaamista. Tän jälkeen kun lukee vielä uudestaan Montin kirjan ja siellä rasvasuositus on se 30E% niin siinä melkein on jo kitudieetti valmis. Ei uskalla syödä enää mitään.
Toimivia ruokavalioitahan ne on, kunhan käyttää omaa järkeään.ruokavalioiden suhteen, ne kirjathan ovat vain oppaita uuteen elämäntapaan. Näillä ohjeilla sitten etsitään se itselle sopiva tapa syödä.
- hiilareista ja rasvasta
kerro... kirjoitti:
SDB:ssa energia tulee proteiineista, sallituista hiilihydraateista (joita oli aika paljon) ja hyvästä rasvasta kuten pähkinöistä, öljystä jne..Rasvaa ei ole tarkoitus syödä tolkuttomasti.
- laihtuu
hiilareista ja rasvasta kirjoitti:
SDB:ssa energia tulee proteiineista, sallituista hiilihydraateista (joita oli aika paljon) ja hyvästä rasvasta kuten pähkinöistä, öljystä jne..Rasvaa ei ole tarkoitus syödä tolkuttomasti.
voi syödä tolkuttomasti rasvaa, tuohan on ajatuksenakin ihan älytön.
Siitä en kyllä tiedä että onko järkevää ottaa energiaa proteiineista hiilareiden sijaan, itse suosin ennemmin rasvaa.
Ja yksi mistä ei tietenkään saa puhua, niin moni joka lihoo, syö tolkuttomasti hiilareita, ei niinkään rasvaa.
- Minä vaan
Tää on kyl nii tyhmää tulla lukemaa kommentteja ja neuvoja tänne jos kaikki vaa tappelee asiast :D eiköhä jokaine tiiä ite miten sitä laihtuu parhaite kupsahtamatta
- Tvpöhö
Auts aika ikävä homma. Jos pihistää noin paljon ruoassa et voi ikinä palata normi rytmiin, en vaikka paino putoaisi siihen mihin haluat. Sä turpoat heti kun alat syömään enemmän ja muuta ruokaa.
Just tän takia mä laihdutan terveellisesti. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2411579- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika36842