Otsikko kertookin oikeastaan kaiken.
Harkitsen laitavani Lcn-rakennekynnet. Olisi kiva kuulla kokemuksia niin vastaan kuin puolesta.
Kokemuksia/näkemyksiä LCN-rakennekynsistä
15
8162
Vastaukset
- Ei enää ikinä!
Mulla oli viime talven LCN-geelikynnet omien kynsien päällä.
Positiivista:
1. Kynnet kasvoivat hyvin pituutta gelin alla.
2. Kynnet näyttivät ensimmäisen kuukauden ajan tosi kauniilta.
Ongelmat:
1. Yhä huonommaksi muuttuva ulkonäkö. Alkuun kynnet näyttivät hyviltä, mutta joka hoidon jälkeen jäi vähän raitaa kynteen kun edellisen geelin reuna oli irti kynnestä ja uusi laitettiin siihen päälle. Kyllä niitä reunoja viilattiin käsin ja koneella, mutta ei niitä voi kuulemma kovin paljoa viilata kun menee omaa kynttä mukana siitä rajakohdasta aina vähän. Lopulta kynnet olivat niin rumat, että peitin ne aina peittävällä kynsilakalla.
2. Raha. Jokainen hoito maksoi 55-65 e riippuen tuliko ranskalaiset kärjet vai ei. Hoitoja tarvittiin 2-4 viikon välein. Jos joutui tekemään muuttoa tai pihatöitä niin kynnet menivät heti rikki ja tarvittiin uusi hoito, hanskoista ei paljon alua ollut. Myös kotihoitoaineet maksoivat aika lailla.
3. Aika. Kynsihoitolaan sai ajan vain 9-17 välisenä aikana ja usein iltapäivät olivat varattuja juuri silloin kun itselle olisi sopinut.
4. Lopettaminen. Kun halusin kynnet pois, niin geeli hiottiin ohueksi. Kynnen päälle jäi kerros geeliä. Tämä maksoi 20 e. Reunoilta geeli oli kuitenkin jo irronnut (niin kuin se yleensä aina tekee muutaman viikon aikana), joten reunoille ei jäänyt geeliä vaan keskelle vain. Pian ohuet geeliläpyskät alkoivat irtoilla kynsi kerrallaan ja alta paljastui erittäin ohuet omat kynnet. Nyt kynnet ovat keskeltä ja kärjistä huomattavasti ohuemmat, aivan vereslihalla, ja alaosasta kasvaa omaa, tervettä ja vahvaa kynttä. Keskellä kynttä on tosi ruma raja.
Never say never, mutta en aio enää koskaan ottaa geelikynsiä (kuin ehkä korkeintaan kertaluontoisesti johonkin tärkeään tilaisuuteen). Odotan kunnes omani kasvavat ja hoidan niitä hyvin.- EK-K
Täytyy sanoa että kokemuksesi on ollut todella kamala. Näin ei pitäisi käydä.
Geelin ei kuulu irtoilla edes reunoilta. Jos geeli kuitenkin on irronnut reunoilta tai alle on jäänyt ilmaa, geelit tulee viilata auki ja rajat häivyttää ja koko geelin pinta muuten karhentaa ja puhdistaa.
Jos geeli irtoilee reunoilta, voisin kuvitella ettei alustustyötä tai puhdistusta ole tehty huolella. Tai sitten geelin laadussa on vikaa. - lcn kynnet
EK-K kirjoitti:
Täytyy sanoa että kokemuksesi on ollut todella kamala. Näin ei pitäisi käydä.
Geelin ei kuulu irtoilla edes reunoilta. Jos geeli kuitenkin on irronnut reunoilta tai alle on jäänyt ilmaa, geelit tulee viilata auki ja rajat häivyttää ja koko geelin pinta muuten karhentaa ja puhdistaa.
Jos geeli irtoilee reunoilta, voisin kuvitella ettei alustustyötä tai puhdistusta ole tehty huolella. Tai sitten geelin laadussa on vikaa.siis minulla oli kans lcn kynnet.kuukauden ne oli hienot eikä irronnut ykskään 4viikon,vaikka mitä olen tehnyt.
sit kävin huollossa silloin uusittiin vähän ja täytättiin missä näkyi oma kynsi.viilaus ohensi tipin kuitenkin joten toisen huollon jälkeen kynnet eivät kestäneet kuin 2viikkoa.
mun kynsien laittaja on todella ammattilainen,siis siihen ei voi vedota minun tapauksessani.
mulla on aikasemmin ollut akryylikynnet(creative) ja ne on ollut kans hyviä ja huoltojen jälkeen myös kestivät ainakin sen 3vkon,mutta ei yhtään pidempään.
siis jos haluaa lomakynnet niin lcn on hyvä,mutta jos haluaa pidempään ja jaksaa huollottaa niin akryyli on 3huollon jälkeenkin hyvä. - lcn:t
lcn kynnet kirjoitti:
siis minulla oli kans lcn kynnet.kuukauden ne oli hienot eikä irronnut ykskään 4viikon,vaikka mitä olen tehnyt.
sit kävin huollossa silloin uusittiin vähän ja täytättiin missä näkyi oma kynsi.viilaus ohensi tipin kuitenkin joten toisen huollon jälkeen kynnet eivät kestäneet kuin 2viikkoa.
mun kynsien laittaja on todella ammattilainen,siis siihen ei voi vedota minun tapauksessani.
mulla on aikasemmin ollut akryylikynnet(creative) ja ne on ollut kans hyviä ja huoltojen jälkeen myös kestivät ainakin sen 3vkon,mutta ei yhtään pidempään.
siis jos haluaa lomakynnet niin lcn on hyvä,mutta jos haluaa pidempään ja jaksaa huollottaa niin akryyli on 3huollon jälkeenkin hyvä.Minullakin lcn:t kesti eka huoltovälin tosi hyvin, mutta sen jälkeen alkanut pysyvyys/kestävyys huonontua. En kanskaa voi kynsimuotoilijaa syyttää.
Taitaa vain olla sillälailla, että kuta vanhemmaksi geelit menee niin sen hauraammiksi ne tulee. Eli kun minulla ollut geelit jo puoli vuotta niin parhaiten kestää aina huoltovälissä sellainen kynsi johon on tippi jouduttu uusimaan. - EK-K
lcn kynnet kirjoitti:
siis minulla oli kans lcn kynnet.kuukauden ne oli hienot eikä irronnut ykskään 4viikon,vaikka mitä olen tehnyt.
siis jos haluaa lomakynnet niin lcn on hyvä,mutta jos haluaa pidempään ja jaksaa huollottaa niin akryyli on 3huollon jälkeenkin hyvä.Miksi huollossa ohennettiin tippiä, oliko geelin alle jäänyt ilmaa? Huollossa ei tarvitse yleensä poistaa geeliä, ainoastaan karhennetaan geelin pinta. Eli kynsi tulee olla joko tahmea tai karhennettu ennen uuden geelikerroksen laittamista. Jos tarvitsee tippiin asti viilata (esim ilmaa geelin alla), niin silloin kannattaa vaihtaa myös tippi.
- js10
EK-K kirjoitti:
Miksi huollossa ohennettiin tippiä, oliko geelin alle jäänyt ilmaa? Huollossa ei tarvitse yleensä poistaa geeliä, ainoastaan karhennetaan geelin pinta. Eli kynsi tulee olla joko tahmea tai karhennettu ennen uuden geelikerroksen laittamista. Jos tarvitsee tippiin asti viilata (esim ilmaa geelin alla), niin silloin kannattaa vaihtaa myös tippi.
Jos vanhaa geeliä ei yhtään ohenneta pois vaan aina lisätään uutta,niin mun järjen mukaan niistä tule kyllä aika paksut kynnet. Mites sitten pudonnut raha poimitaan lattialta? No jokaisella omat tapansa,minua on kyllä opetettu ottamaan vanhaa geeliä pois,siis kaikki irtonainen.
- EK-K
js10 kirjoitti:
Jos vanhaa geeliä ei yhtään ohenneta pois vaan aina lisätään uutta,niin mun järjen mukaan niistä tule kyllä aika paksut kynnet. Mites sitten pudonnut raha poimitaan lattialta? No jokaisella omat tapansa,minua on kyllä opetettu ottamaan vanhaa geeliä pois,siis kaikki irtonainen.
Toki kaikki, missä on ilmaa alla viilataan auki. Geelejä ei kuitenkaan tarvitse poistaa kokonaan eikä edes puoliakaan huollossa.
Ennen viimeistä geelikerrosta kynsi kuitenkin viilataan muotoonsa, joten ei siitä kynnestä liian paksu tule. - Entinen geelikynsi
EK-K kirjoitti:
Miksi huollossa ohennettiin tippiä, oliko geelin alle jäänyt ilmaa? Huollossa ei tarvitse yleensä poistaa geeliä, ainoastaan karhennetaan geelin pinta. Eli kynsi tulee olla joko tahmea tai karhennettu ennen uuden geelikerroksen laittamista. Jos tarvitsee tippiin asti viilata (esim ilmaa geelin alla), niin silloin kannattaa vaihtaa myös tippi.
Mulla ainakin joka huollossa jouduttiin yksi tai kaksi kynttä laittamaan alusta lähtien uusiksi, koska geeli oli halki poikki kynnen pintaa. ja silloin kyllä jouduttiin viilaamaan myös oman kynnen pintaa. Huomaa nyt selvästi, että ne kynnet, joihin on geeli vaihdettu, ovat tosi ohuita ja niissä näkyy aivan tumman veren värisisä viiruja kynnen alla.
- EK-K
Entinen geelikynsi kirjoitti:
Mulla ainakin joka huollossa jouduttiin yksi tai kaksi kynttä laittamaan alusta lähtien uusiksi, koska geeli oli halki poikki kynnen pintaa. ja silloin kyllä jouduttiin viilaamaan myös oman kynnen pintaa. Huomaa nyt selvästi, että ne kynnet, joihin on geeli vaihdettu, ovat tosi ohuita ja niissä näkyy aivan tumman veren värisisä viiruja kynnen alla.
Viirut ovat tosiaankin ensi-merkki liiallisesta viilaamisesta.
Primer jo yksinään aiheuttaa kynsipedin punoittamista ja haurastuttaa kynttä.
Yhdessä nämä kaksi voivat saada kynnen jopa "vereslihalle", jolloin kynnet eivät todellakaan ole enää kauniit.
- binc
Otin LCN ilman tippejä rakennekynnet 1,5 kk sitten Espoossa Sellon nailbarissa. ovh 75€.
Alussa ne olivat suht OK. 10 pv päästä irtosi yksi geelipinta kokonaan ilman "varoitusta" . geelireunat olivat todella kuivat vaikka käytin kynsinauhaöljyä monta kertaa päivässä. Työni ja harrastukseni ovat ihan tavallisia.
2 pv myöhemmin irtosi toinen geelikynsi. Kynnen tekijä osoittautui epäystävälliseksi anheeksi ja "loukkaantui" kun uskalsin kyseenalaistaa hänen työnsä tulosta. 13 pv jälkeen irtosi iso pala valkoisesta pinnasta ransk.manikyyristä. Soitettua tekijälle päätin että haluan äkkiä eroon näistä kynsistä ja ennen kaikkea tekijästä. Hän syytti minua etten ollut tehnyt kotihuoltoa, vaikkei hän ikinä mistään huollosta edes kertonut.
Luulen että geeli on ehkä ihan ok, mutta tekijällä on suuri merkitys. Etsin ja
löysin uuden paikan Annankadulta. Ihanat uudet NSI geelikynnet eivät tarvitse omaa huoltoa lainkaan, näyttävät USKOMATTOMAN UPEALTA, asiakaspalvelu oli 10 ja aion jatkaa kyseisen paikan vakkari asiakkaana KAUAN. Ei enää LCN kynsiä Sellossa, nimiä mainitsematta.- hyvänä
Mulla lcn kynnet päinvastoin ALUKSI eivät tahtoneet pysyä, mutta muutaman ensimmäisen huollon jälkeen kynnet "tottuivat" aineeseen ja pysyneet aina vain paremmin (huolto n. 5 viikon välein, aina samalla tekijällä) =) Samanlaisia kokemuksia tutuilla lcn:stä, että ihan alussa ogelmia ja ajan kanssa ruvenneet pysymään. Super hardenerin käyttäminen auttanut myös mua pidentämään huoltoväliä.
Pari kertaa viime kesän ruuhka-aikana kävin huollattamassa nsi:llä ja nekin pysyivät hyvin =)
- Annika :)
Voi apua.. koko tää keskustelu näyttää siltä kun "LCN-kynnet" ja "rakennekynnet" olis jotenkin eri asia.. Kieltämättä itse kyllä valitsisin ehkä mieluummin jonkun muun kuin LCN:n mutta en siksi että se olis tuotteena huono vaan siksi, että oon kuullut paljon kauhukertomuksia; ilmeisesti ko merkki pyrkii vaan myymään tuotettaan mahdollisimman paljon, koulutuksen kustannuksella! Noi kokemukset huolloista; siitä miten omaa kynttä on ohennettu tai kynnet ei oo kestäny tai rajat jää näkyviin.. Niin paljon kun eri kirjottajat tuntuu kynsientekijöitään puolustavan.. Osaavalle tekijälle ei vaan käy noin.
En tietenkään väitä, ettekö LCN:n käyttäjistäkin löytyis hyviä tekijöitä, voimakkaan levikin varjopuolena vaan tuntuu olevan työn epätasalaatuisuus.. Koskaan et tiedä mitä saat. Ehkä joku Suomen mestari ottaa sut vastaan tai sit joku jota ei oikeesti kiinnosta..
Itelläni on geelikynnet, ja onnekseni oon löytäny hyvän tekijän. Hän käytti ennen OPIa (ja kuulemma aikasemmin LCN:ää, siis ennen kun mä kävin hänellä), ja nyt Creativea, mut ei sillä merkillä oo mulle mitään merkitystä. Kunhan on kauniit ja kestävät kynnet!
Ja vielä kysymys sinulle, "Harkitseva", joko oot käyny laitattamassa kynnet? Kerro meille kokemuksistasi!- on laadukas
Siis LCN:n koulutukset on tosi laadukkaita ja suosittelen lämpimästi täällä mitään kursseja käymättömille, jotka puhuvat asioista ilman tietoa/kokemusta!
Olen käynyt useammassa LCN:n koulutuksessa ja aina on ollut asiantuntevaa ja innostavaa sekä hyvin tarkkaa ohjausta. Siellä myös opettajat ovat 100% oppilaiden käytettävissä koko päivän ajan ja p äivät venytetään aivan oppilaiden tarpeiden mukaan.
Minulla on vertailupohjaa, sillä olen käynyt myös kilpailevan merkin koulutuksissa. Niistä jäi käteen päällimmäisenä pettymys. Opetus kun tapahtui "toisella kädellä" huitaisten, kiireessä ja tarkkuudesta sekä virheiden korjaamisesta ei ollut paljon väliä.
Myös jälkikäteen ko. firmojen kanssa asioinnissa on oolut eroa kuin yöllä ja päivällä. Siinä kun Lcn:ltä saa aina mukavaa, kannustavaa ja osaavaa palvelua tämän toisen paikan palvelu tökkii (asiakasko muka aina oikeassa =() ja kysymyksiin vastaaminen kestää luvattoman kauan jne.
- susa
Itsellä olleet kolme vuotta!
Katso ilmoitukseni TORI-palstalta-muut palvelutv "LCN-rakennekynsiä Kuopiossa ja Tampereella" - $Manimani$
Minulla oli pari vuotta LCN. Kynnet olivat paksunnäköiset johtuen maitomaisesta geelin koostumuksesta. Geeli irtoili reunoilta, "ilmaantui". Nykyään teen sen kaikkien parjaaman halpanettivirman kautta tilatuilla puoliviskoosisilla geeleillä 3-komponenttimenetelmällä. Geeli on joustavampaa ja siksi kestävämpääkin. Kovempi LCN lohkeili. Se ei myöskään pysynyt ohuiden kynsieni päällä kiinni, vaan oma kynsi irtosi alapuolelta, etenkin nimettömistä.
Olen kuullut että 1-komponentti ei kestä niin hyvin, mutta kokeilen senkin nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4613927Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181672- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991398Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 521286
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441069
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331057