vesijuoksuvyöt

oikeesti ongelma

mistä sais sopivan juoksuvyön? -vyötärön ympärykeni on 65cm ja kaikki kokeilemani vyöt on niin pitkiä etten saa kiristettyä niitä että pysyis oikeella kohtaa vaan veteen mentyä nousevat kainaloon. Painan kuitenkin 60kg joten älkää kaupatko lasten tai nuorisomallien vöitä.

31

11663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • os..

kun kävin Suomessa. Niitä on mm. Mälelänrinteen uimahallissa vapaasti kokeiltavina.
      Yllättävän epämukava kapistus se oli. Kaikkein pienin oli paras. Ilmeisesti se paranee kun sitä pienentää ja ilman vyötä on parasta.
      Vyön kanssa, jos ei tee mitään, takapuoli nuosee ikävästi pinnalle. Koko ajan saa kamppailla oikean asennon säilyttämiseksi.
      Ilman vyötä ollessa saa aina levätä ja nauttia olostaan. Aikuiset ihmiset vaan ei sitä ymmärrä. Lapset ymmärtää paremmin.

• os..

• speedo?
        os.. kirjoitti:

Tuo on niitä vöitä joilla nousee pylly pintaan.

liian tuhti selästä, ei kelluta tasaseen, mitähän speedon vyö olis?! -siinä M-koko ois alle 65kg, onko hyvä?

• os..
        speedo? kirjoitti:

liian tuhti selästä, ei kelluta tasaseen, mitähän speedon vyö olis?! -siinä M-koko ois alle 65kg, onko hyvä?

Kellumiseen ei varmaan kukaan tarvitse vyötä, ja se on parempaa ilman vyötä. Minä olen koettanut kysellä sitä, uppoaako joku pohjaan ilman vyötä, mutta en ole saanut siihen vastausta.

• oikein tehtynä
        os.. kirjoitti:

Kellumiseen ei varmaan kukaan tarvitse vyötä, ja se on parempaa ilman vyötä. Minä olen koettanut kysellä sitä, uppoaako joku pohjaan ilman vyötä, mutta en ole saanut siihen vastausta.

En ymmärrä noita sun kellunta juttujas, kyselen asiallisesti sopivista vesijuoksuvöistä ja haluan asiallisia vastauksia. Uimapatja on sopiva kelluttelu ja auringon otto alusta mutta se mulla ei ole hakusessa nyt. Harrastan vesijuoksua 3tuntia viikossa ja oon sillä laihtunu kevään aikana 10kg eli se on oikeaa kuntoilua. En kelluttele altaassa vesijuoksuvyö lanteilla vaan tosissani hikoilen ja kroppa on kovin kiinteytynyt joka näkyy peilistäkin. Asialliset vastaukset on ilmeisesti finiitto täällä, mutta kokeile sinäkin oikeeta vesijuoksua äläkä kelluttele suotta!

• os..
        oikein tehtynä kirjoitti:

En ymmärrä noita sun kellunta juttujas, kyselen asiallisesti sopivista vesijuoksuvöistä ja haluan asiallisia vastauksia. Uimapatja on sopiva kelluttelu ja auringon otto alusta mutta se mulla ei ole hakusessa nyt. Harrastan vesijuoksua 3tuntia viikossa ja oon sillä laihtunu kevään aikana 10kg eli se on oikeaa kuntoilua. En kelluttele altaassa vesijuoksuvyö lanteilla vaan tosissani hikoilen ja kroppa on kovin kiinteytynyt joka näkyy peilistäkin. Asialliset vastaukset on ilmeisesti finiitto täällä, mutta kokeile sinäkin oikeeta vesijuoksua äläkä kelluttele suotta!

mutta takerrut sanaan kellunta. Minä sanon, että vesijuoksuvyö on tarpeeton, koska ilman vyötä voi tehdä aivan saman asian. Vyö on hankala, koska se muuttaa tasapainon epävakaaksi. Mahdollisimman pieni vyö olisi tietysti looginen ajatus.
        Minulla on tästä kokemusta n. 17 vuoden ajalta.

• sinä et
        os.. kirjoitti:

mutta takerrut sanaan kellunta. Minä sanon, että vesijuoksuvyö on tarpeeton, koska ilman vyötä voi tehdä aivan saman asian. Vyö on hankala, koska se muuttaa tasapainon epävakaaksi. Mahdollisimman pieni vyö olisi tietysti looginen ajatus.
        Minulla on tästä kokemusta n. 17 vuoden ajalta.

kyselin mikä olis sopiva vesijuoksuvyö!!! ymmärsitkö?! -vieläkään... ei mua kiinnosta jos sä juokset ilman! Vesijuoksuvyön kanssa voi treenata vatsalihaksia erilaisilla tyyleillä ja juosta eri tyyleillä, juoksen kyllä kuivalla maalla ilman vyötä sitten...

• os..
        sinä et kirjoitti:

kyselin mikä olis sopiva vesijuoksuvyö!!! ymmärsitkö?! -vieläkään... ei mua kiinnosta jos sä juokset ilman! Vesijuoksuvyön kanssa voi treenata vatsalihaksia erilaisilla tyyleillä ja juosta eri tyyleillä, juoksen kyllä kuivalla maalla ilman vyötä sitten...

Tämähän on vain asiaa vesiliikunnasta. On kummallista, kun koet asiallisen puheen ärsyttävänä.
        Mikä siinä suututtaa?
        Kirjoitin; Mahdollisimman pieni vyö olisi tietysti looginen ajatus.

Suuri vyö muuttaa tasapainopistettä siten, että olo on kiikkerä ja takapuoli nousee pintaan, koska se nostaa liikaa. Siksi mahdollisimman pieni vyö on paras. Silloin tasapaino on helppo säilyttää. Ilman vyötä tietysti tasapaino täydellinen ja mukavin. Vesijuoksuakin voi tehdä ilman vyötä, vaikka uimataidottomat voi tuntea sen vaikeaksi. Vyöt on huonoille uimareille tehty.

• huono uimari
        os.. kirjoitti:

Tämähän on vain asiaa vesiliikunnasta. On kummallista, kun koet asiallisen puheen ärsyttävänä.
        Mikä siinä suututtaa?

Suuri vyö muuttaa tasapainopistettä siten, että olo on kiikkerä ja takapuoli nousee pintaan, koska se nostaa liikaa. Siksi mahdollisimman pieni vyö on paras. Silloin tasapaino on helppo säilyttää. Ilman vyötä tietysti tasapaino täydellinen ja mukavin. Vesijuoksuakin voi tehdä ilman vyötä, vaikka uimataidottomat voi tuntea sen vaikeaksi. Vyöt on huonoille uimareille tehty.

uida voi muuten ilman uikkareitakin

• lifeguard72
        os.. kirjoitti:

Mikä siinä suututtaa?

ei ikinä anneta vyötä
        Kun lukko pettää niin siinä sitä ollaan.

Ja vesijuoksun tarkoitus on saada yksilö tekemään töitä eikä kellumaan sen kanssa.

Vesijuoksussa tekniikka kaiken a ja o.

• os..
        lifeguard72 kirjoitti:

ei ikinä anneta vyötä
        Kun lukko pettää niin siinä sitä ollaan.

Ja vesijuoksun tarkoitus on saada yksilö tekemään töitä eikä kellumaan sen kanssa.

Vesijuoksussa tekniikka kaiken a ja o.

Ihmiset tekevät mitä tahtovat ja mitä keksivät.
        On erittäin hyvä ymmärtää, ettei kelluttava vyö ole välttämätön vesijuoksussa ja muussa vesivoimistelussa. Pienet lapsetkin osaavat sen, ja oppivat matkimalla. Aikuiset eivät ymmärrä eikä osaa, koska ovat niin yleisen ajattelun kahlitsemia. Ts. aikuiset ovat mainosten ohjaamia.
        Vesivoimistelu ilman vyötä voitaisiin tehdä aivan yhtä suosituksi, jos sitä alettaisiin mainostamaan. Sitä ei ole tehty, koska siinä ei ole mitään myytävää eikä bisnestä.
        Kuitenkin yleisen uimataidon tason kohottamisen vuoksi se olisi hyvä tehdä. Se on hauskaa ja hyödyllistä.

• eiköhän me jo ymmärretty ai...
        os.. kirjoitti:

Ihmiset tekevät mitä tahtovat ja mitä keksivät.
        On erittäin hyvä ymmärtää, ettei kelluttava vyö ole välttämätön vesijuoksussa ja muussa vesivoimistelussa. Pienet lapsetkin osaavat sen, ja oppivat matkimalla. Aikuiset eivät ymmärrä eikä osaa, koska ovat niin yleisen ajattelun kahlitsemia. Ts. aikuiset ovat mainosten ohjaamia.
        Vesivoimistelu ilman vyötä voitaisiin tehdä aivan yhtä suosituksi, jos sitä alettaisiin mainostamaan. Sitä ei ole tehty, koska siinä ei ole mitään myytävää eikä bisnestä.
        Kuitenkin yleisen uimataidon tason kohottamisen vuoksi se olisi hyvä tehdä. Se on hauskaa ja hyödyllistä.

enkä muuten käytä vesijuoksuvyötä vesijumpassa, siellä on omat välineensä. Pidän vesijuoksusta vyön kanssa siksi että vaikka osaan myös uida ei uinti tekniikkani ole niin hyvä että jaksaisin uida yhtä kyytiä puolitoista tuntia. Vesijuoksu vyön kanssa on mahdollistanut minulle siksi tehokkaan lajin uimahallissa!!! -miksei myös järvessä... Että se yleisestä uimatasosta!!! Just vyön ansiosta minut on saatu uimahalliin!!!

• mitä pahaa...
        eiköhän me jo ymmärretty ai... kirjoitti:

enkä muuten käytä vesijuoksuvyötä vesijumpassa, siellä on omat välineensä. Pidän vesijuoksusta vyön kanssa siksi että vaikka osaan myös uida ei uinti tekniikkani ole niin hyvä että jaksaisin uida yhtä kyytiä puolitoista tuntia. Vesijuoksu vyön kanssa on mahdollistanut minulle siksi tehokkaan lajin uimahallissa!!! -miksei myös järvessä... Että se yleisestä uimatasosta!!! Just vyön ansiosta minut on saatu uimahalliin!!!

Jos näillä muoti ilmiö välineillä saadaan ihmiset liikkumaan kai se on vaan hyvä asia!!!

• os..
        eiköhän me jo ymmärretty ai... kirjoitti:

vesivoimistelua ilman vyötä jo lähes 20 vuotta. Ei ole vaikea jaksaa edelleen. Minun vesivoimisteluni tapahtuu syvässä vedessä, ei altaan lattialla.
        Puhun puhtaasti järkeä ja se on vastenmielistä monille. Vesivyöt ovat hyviä muutamille, mutta ei se parasta ole. Ilman vyötä se on paljon parempaa. Minä teen vedessäkin parasta, mitä voi tehdä. Kokeilin vöitä, kun niitä oli vapaana ja huomasin niiden epäkohdat. Ne oli huonompia kuin olin ajatellut.
        Tämä ei kelpaa sinulle, mutta on paljon muitakin lukijoita.

• i
        os.. kirjoitti:

vesivoimistelua ilman vyötä jo lähes 20 vuotta. Ei ole vaikea jaksaa edelleen. Minun vesivoimisteluni tapahtuu syvässä vedessä, ei altaan lattialla.
        Puhun puhtaasti järkeä ja se on vastenmielistä monille. Vesivyöt ovat hyviä muutamille, mutta ei se parasta ole. Ilman vyötä se on paljon parempaa. Minä teen vedessäkin parasta, mitä voi tehdä. Kokeilin vöitä, kun niitä oli vapaana ja huomasin niiden epäkohdat. Ne oli huonompia kuin olin ajatellut.
        Tämä ei kelpaa sinulle, mutta on paljon muitakin lukijoita.

Vesivoimistelu maksaa ja siinä on tietyt kellon ajat. Juoksemassa saa käydä uimahallimaksulla ja ihan koska huvittaa...

• Neiti Rausku
        os.. kirjoitti:

Mikä siinä suututtaa?

""Suuri vyö muuttaa tasapainopistettä siten, että olo on kiikkerä ja takapuoli nousee pintaan, koska se nostaa liikaa.""

Höpö höpö! Olet pukenut vyön väärin eli liian alas. Sinulla on ilmeisesti todella iso maha ja puet vyön mahan alle? Isoille ihmisille on myös sopivia vöitä ja jotkut joutuvat laittamaan sekä mahan että selän puolelle (tarpeeksi ylös) vyön ison mahan takia, jotta pysyisivät pystyasennossa ja nostepiste olisi oikea. Ihmettelen näitä vesijuoksijoiden dissauksiasi. Mikä tarve sinulla on tulla kertomaan aina näissä vesivyökeskusteluissa omasta, ainoasta oikeasta tavasta vesijuosta, kun kerran et tiedä aiheesta, eli vöistä ja niiden pukemisestakaan yhtään mitään?

Annapa kuule ihmisten harrastaa vesijuttunsa miten parhaaksi katsovat. Pääasia että jokainen löytää oman mukavan lajinsa.

• os..
        Neiti Rausku kirjoitti:

""Suuri vyö muuttaa tasapainopistettä siten, että olo on kiikkerä ja takapuoli nousee pintaan, koska se nostaa liikaa.""

Höpö höpö! Olet pukenut vyön väärin eli liian alas. Sinulla on ilmeisesti todella iso maha ja puet vyön mahan alle? Isoille ihmisille on myös sopivia vöitä ja jotkut joutuvat laittamaan sekä mahan että selän puolelle (tarpeeksi ylös) vyön ison mahan takia, jotta pysyisivät pystyasennossa ja nostepiste olisi oikea. Ihmettelen näitä vesijuoksijoiden dissauksiasi. Mikä tarve sinulla on tulla kertomaan aina näissä vesivyökeskusteluissa omasta, ainoasta oikeasta tavasta vesijuosta, kun kerran et tiedä aiheesta, eli vöistä ja niiden pukemisestakaan yhtään mitään?

Annapa kuule ihmisten harrastaa vesijuttunsa miten parhaaksi katsovat. Pääasia että jokainen löytää oman mukavan lajinsa.

ei näkynyt ketään muita vesijuoksijoita moniin vuosiin. Olin varmaan ainoa pohjoismaissa. Sitten tuli n.5 vuoden kuluttua muuan mies vyön kanssa juoksemaan. Minä pidin sitä kaupallisena temppuna, kun vyö oli aivan ilmeisesti turha kapine. Olen vain pari kertaa koettanut sitä vyötä, enkä pidä siitä ollenkaan. Ilman vyötä vedessä on mukava temppuilla.

• Neiti Rausku
        os.. kirjoitti:

ei näkynyt ketään muita vesijuoksijoita moniin vuosiin. Olin varmaan ainoa pohjoismaissa. Sitten tuli n.5 vuoden kuluttua muuan mies vyön kanssa juoksemaan. Minä pidin sitä kaupallisena temppuna, kun vyö oli aivan ilmeisesti turha kapine. Olen vain pari kertaa koettanut sitä vyötä, enkä pidä siitä ollenkaan. Ilman vyötä vedessä on mukava temppuilla.

Pue seuraavan kerran se vyö oikein, niin näet miten mukavaa ja tehokasta vesijuoksu voi olla eikä vesileikkisi olisi pelkästään mitään paikallaan lillumista ja raajojen heiluttelua, mitä mainostat. Kyse on kahdesta aivan eri asiasta. Pyydä apua, jos et osaa pukea vyötä oikein. Vesijuoksu on tehokasta aerobista liikuntaa eikä mitään vesitemppuilua.

Uimarit ovat jo ennen sinun aikaasi harjoitelleet vesijuoksuvyön, ja muiden lisävarusteiden kanssa. Tuskin olet kolunnut samaan aikaan kaikkia pohjoismaiden uimahalleja ja seurannut uintitreenejä viidessä pohjoismaassa.

Koeta ymmärtää, että elämme tätä päivää liikuntamuodoissakin. Jokainen täyspäinen kansalainen osaa etsiä ihan itse itselleen parhaimman tavan liikkua välineillä ja ilman.

Olet ilmeisesti ikäihminen. Iäkkäät ihmisethän joskus jämähtävät siihen luuloon, että ennen tehtiin oikein ja paremmin. Itselläni on sellaisia tuttuja, joiden mielestä laskettelu on jotain ylenkatsottavaa tekoliikuntaa, sen sijaan murtsikkahiihto ainoaa oikeaa suksilla liikkumista. Kaikki päivitysversiot tai oudommat lajit ovat muka automaattisesti huonompia. Ikään kuin se nyt estäisi ihmisiä valitsemasta itselleen sen hyvän tavan liikkua.

• os..
        Neiti Rausku kirjoitti:

Pue seuraavan kerran se vyö oikein, niin näet miten mukavaa ja tehokasta vesijuoksu voi olla eikä vesileikkisi olisi pelkästään mitään paikallaan lillumista ja raajojen heiluttelua, mitä mainostat. Kyse on kahdesta aivan eri asiasta. Pyydä apua, jos et osaa pukea vyötä oikein. Vesijuoksu on tehokasta aerobista liikuntaa eikä mitään vesitemppuilua.

Uimarit ovat jo ennen sinun aikaasi harjoitelleet vesijuoksuvyön, ja muiden lisävarusteiden kanssa. Tuskin olet kolunnut samaan aikaan kaikkia pohjoismaiden uimahalleja ja seurannut uintitreenejä viidessä pohjoismaassa.

Koeta ymmärtää, että elämme tätä päivää liikuntamuodoissakin. Jokainen täyspäinen kansalainen osaa etsiä ihan itse itselleen parhaimman tavan liikkua välineillä ja ilman.

Olet ilmeisesti ikäihminen. Iäkkäät ihmisethän joskus jämähtävät siihen luuloon, että ennen tehtiin oikein ja paremmin. Itselläni on sellaisia tuttuja, joiden mielestä laskettelu on jotain ylenkatsottavaa tekoliikuntaa, sen sijaan murtsikkahiihto ainoaa oikeaa suksilla liikkumista. Kaikki päivitysversiot tai oudommat lajit ovat muka automaattisesti huonompia. Ikään kuin se nyt estäisi ihmisiä valitsemasta itselleen sen hyvän tavan liikkua.

ilman vyötä. Hanki uusia kokemuksia. Mutta älä kävele altaan pohjaa pitkin. Pidä nenä veden yläpuolella.

• Neiti Rausku
        os.. kirjoitti:

ilman vyötä. Hanki uusia kokemuksia. Mutta älä kävele altaan pohjaa pitkin. Pidä nenä veden yläpuolella.

Kiitos, kiitos mutta on jo selvinnyt se, että et ole puhunutkaan vesijuoksusta, joten anteeksi väärinkäsitys. Vaan siis tarkoitat "mummosammakkoa". Siinähän edetään pystyasennossa nenä veden yläpuolella ja harotaan jaloilla ja käsillä sivuille. Jotkut kyllä harrastavat sitä myös vesijuoksuvyön kanssakin. Itse tykkään laillasi harjoittaa tätä mummosammakkoa ilman vyötä ja yleensä hieman toisenlaisella tekniikalla, vaakatasossa ja naaman niiatessa vedenpinnan alapuolella. Ja uintiradalla.

En meinaa uskaltaa kuitenkaan kertoa sinulle, pohjoismaiden ainoalle vesiliikunnan oikein hallitsevalle henkilölle, että käytän keinoa, jolla veden alla näkeminen helpottuu - nimittäin uimalaseja vahvuuksilla. Luulen nimittäin, että tiedät kertoa seuraavaksi meille kaikille uimalasimainonnan uhreille, että ilman tällaisia keksintöjä on parempaa ja lasit ovat vain fuskua, joilla ihmisen vesiliikunta tulee epämiellyttäväksi. Tottahan se on, että on niin ihanaa, kun vesi ihan vapaasti hivelee päätä eikä mitään eikä haittaa vaikkei näkisikään muita liikkujia ja estäisi törmäyksiä veden alla. Rauhoittaakseni sinua lisään, että olen alkanut oppia pukemaan uimalasit siten, että linssit tulevat silmien päälle, eikä esimerkiksi takaraivolle. :) Siitä se suttaantuu, kun vaan harjoittelee.

• uimari_2007

Kokeile Speedon vesijuoksuvyötä. Niitä löytyy hyvin varustelluista urheiluliikkeistä.

* hyvä pitoinen sisäpinta, joka pitää vyön paikallaan.
      * vankka ja kestävä rakenne.
      * helppokäyttöinen lukitus -ja kiristysmenetelmä.
      * valmistaja suosittelee M-kokoista vyötä alle 75 kg:lle

Tämä tieto löytyi Suomen Uintikaupan sivuilta (www.uintikauppa.fi).

• kiitokset

just tämän vyön ostin eilen, en vielä ehtiny kokeileen. toivottavasti hyvä!

• UiMari

Suosittelisin kokeilemaan tuota aiemmin mainittua Speedon juoksuvyötä, koko M tai jopa S, jos kaupuasta löytyy. On pehmeä ja pyöristetut reunat.

Vyöllä on perus-standardi asetukset, mutta niitä sa aina soveltaa. Jos peppu nousee pintaan vyön kanssa, niin käännäpä vyö mahan puolelle. Ja oman kropan asennon mukaan vedessä vyön selkäosa voi olla myös standardista poiketen ylöspäin tai alaspäin. Ja vyön voi kiinnittää joko sisäkautta (hoikille sopiva kiinnitystapa) tai ulkokautta. Eli älkää hyvät ihmiset sokeasti tuudittautuko sellaiseen, että vesijuoksuvyötä voi käyttää/pukea päälleen vain yhdellä ja ainoalla tavalla! Soveltakaa!

Juosta voi toki ilman vesijuoksuvyötäkin, jopa jumpata vedessä ilman pohjaa. Miksipä meillä sitten olisikaan lajit nimeltä taitouinti tai vesipallo?

Ja on totta, ettei uimataidoton saa käyttää vesijuoksuvyötä - yksin, ilman avustajaa tai valvojaa. Mutta vesijuoksuvyötä voidaan myös valvotusti käyttää uimaopetuksen apuvälineenä lapsilla, nuorilla sekä aikuisilla (myös erityisryhmissä) ja saada sen avulla kansa terveellisen liikuntaharrastuksen pariin. Kaikki eivät todellakaan ui kuntouintia ja vastakkainasetteluna: kuka niitä lenkkeilijöitä pururadallakaan, metsäpoluilla tai marjametsässä vahtii, jos tulee sairaskohtaus tai nilkka, polvi tai selkä niksahtaa? Vanhuksille on kova paikka, kun lääkäri kieltää metsäpolulla lenkkeilemisen. Mutta altaassa saa vyön kanssa juosta, jopa hypellä jumpassa, kuin nuorempana konsanaan.

Valvonta onkin kinkkinen kysymys - Suomessa ei ole sen enempää uimarannoilla, kylpylöissä kuin uimahalleissakaan asiakkaille pakkoa ilmoittaa uintireissua riskeeraavista sairauksistaan valvontahenkilökunnalle tai uimataidostaan. Ja kuriositeettinä - allas on kuntoutuksen/terapian apuväline ohjatusti tai annettujen ohjeiden mukaan omatoimisessa harjoittelussa. Pelkästään kuntouimassa kilometrejä ja vesiliikuntaryhmissä jumppaamassa käy joka päivä valtava määrä väkeä, jotka eivät selviydy vedessä 200 metriä Pohjoismaisen uimataidon määritelmän mukaisesti. Yleensä heikkoa tuon uimataitotestin mukaan tekee "putoaminen uintisyvään veteen ja käyminen pinnan alla ja sieltä ylös nouseminen" ja "vähintään 50 m selkäuintia". Eli meillä on paljon ihmisiä, jotka osaavat liikkua ja jopa uida vedessä monin eri tavoin, mutta sukeltaminen, hyppääminen tai selkäuintiasento (jopa alkeisselkäuinti) on jäänyt oppimatta tai opettelematta. Uimahallit eivät kuitenkaan voi kansanterveydellisistä syistäkään sulkea oviaan tältäkään käyttäjäjoukolta, eihän Lifesaver?

• Neiti Rausku

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1537

Speedo sai molemmissa testeissä murskapisteet. Ja on kuitenkin toiseksi kallein näistä testatuista! Itse olen kokeillut vain pätevää Aquajoggeria, jollaisen hankin kesäksi myös itselleni. Tuo kotimainen voisi olla vielä parempi.

• nais uimari
    • Puhtaana altaaseen

Vesijuoksulle on oma palstansa ihan niin kuin uimahalleissa on vesijuoksulle oma ratansa. Soisi vesijuoksijoiden pysyvän omassa osastossaan ja jättävänsä uintiradat ja -palstat uimareille.

Ai niin: hyvät vesijuoksijat, peskää tai edes huuhdelkaa hiuksenne ennen kuin tulette altaaseen. Vaikka ette aio laittaa päitanne veteen, altaassa aina roiskuu ja hikoaakin, joten ne teidän mömmenne, lakat yms. valuu veteen ja uimarit jotka ottavat happea veden pinnalla joutuvat imppaamaan niitä hajuja. Peskää samalla meikitkin pois, nekin liukenee veteen. Kai vesijuoksijat pesytyvät muuten, siis ilman uimapukua? Sietäisi.

• Neiti Rausku

"Vesijuoksulle on oma palstansa ihan niin kuin uimahalleissa on vesijuoksulle oma ratansa. Soisi vesijuoksijoiden pysyvän omassa osastossaan ja jättävänsä uintiradat ja -palstat uimareille."

Toisin kuin uimahalleissa, täällä on runsain mitoin tilaa. Tänne ei moni kirjoittelekaan, joten hyvä että jos jostain tulee säpinää. =)

• Puhtaana altaaseen
        Neiti Rausku kirjoitti:

"Vesijuoksulle on oma palstansa ihan niin kuin uimahalleissa on vesijuoksulle oma ratansa. Soisi vesijuoksijoiden pysyvän omassa osastossaan ja jättävänsä uintiradat ja -palstat uimareille."

Toisin kuin uimahalleissa, täällä on runsain mitoin tilaa. Tänne ei moni kirjoittelekaan, joten hyvä että jos jostain tulee säpinää. =)

Varsinainen pointti oli tuo puhtausasia. Taas eilen uimahallissa vesijuoksuradan viereisellä kuntouimareitten radalla sai haukkoa happea kun kemikaalien höyryt lilluivat pinnalla. Meno vesijuoksijoiden radalla näytti olevan kuin iltatansseissa: kiharat ja tupeeraukset lakan avulla ojennuksessa, meikit ja korut päällä, kälätys kaikui veden allekin ja 3/4 radalla olijoista oli naisia.

Uskokaa jo: vaikka ette sitä päätä veteen laita niin hiki ja roiskeet saavat mömmönne valumaan altaaseen. Kemikaalit haittaavat hengittämistä, uimarit ottavat happea aivan veden pinnalta mihin ne jäävät. Meikit ja irtohiukset ovat LIKAA altaassa, korujen alla muhii mikrobiarmeija ja kaikki tämä päätyy veteen ja taas on lisättävä kloorin määrää vedessä.

Mars pesulle ilman uimapukua, korut kotiin tai kaappiin ja jos hiuksia ei voi kastella, niin uimahattu päähän tai vaikka suihkumyssy.

• Juoksentelija
        Puhtaana altaaseen kirjoitti:

Varsinainen pointti oli tuo puhtausasia. Taas eilen uimahallissa vesijuoksuradan viereisellä kuntouimareitten radalla sai haukkoa happea kun kemikaalien höyryt lilluivat pinnalla. Meno vesijuoksijoiden radalla näytti olevan kuin iltatansseissa: kiharat ja tupeeraukset lakan avulla ojennuksessa, meikit ja korut päällä, kälätys kaikui veden allekin ja 3/4 radalla olijoista oli naisia.

Uskokaa jo: vaikka ette sitä päätä veteen laita niin hiki ja roiskeet saavat mömmönne valumaan altaaseen. Kemikaalit haittaavat hengittämistä, uimarit ottavat happea aivan veden pinnalta mihin ne jäävät. Meikit ja irtohiukset ovat LIKAA altaassa, korujen alla muhii mikrobiarmeija ja kaikki tämä päätyy veteen ja taas on lisättävä kloorin määrää vedessä.

Mars pesulle ilman uimapukua, korut kotiin tai kaappiin ja jos hiuksia ei voi kastella, niin uimahattu päähän tai vaikka suihkumyssy.

On se kumma kun kaikesta täytyy alkaa täällä inttämään...
        Minkä vyön aloittaja osti. Itselläni sama ongelma, liian isoja kaikki kun ei saa tarpeeksi tiukalle. Kaikki vyöt tehty isokokoisille joiden vyötärönympärys on 78-140cm.... Huh!
        Ainoita pieniä löytyy yhdestä nettikaupasta , mutta ne on loppu joten sieltäkin saatavana vain kokoa M ja L. Tarvisin kokoa xs tai s.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      85
      2257
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      17
      2234
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      11
      1618
    4. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      103
      1445
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1386
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      152
      1235
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      256
      1027
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      63
      943
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      78
      909
    10. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      173
      884
    Aihe