Pienempi palkka kuin piti olla!

Mitä ihmettä?

Olin koulun kautta työharjoittelussa myymälässä, ja sain sieltä muutaman palkallisen viikonlopputyöpäivän kesäksi.

Kutsuttaessa töihin sanottiin palkan olevan lauantaina 8,5 e/h lauantailisä. Sunnuntaina tuntipalkka olisi tietääkseni kaksinkertainen? Verokortista kun katsoin niin veroakaan ei pitäisi yhtään mennä, onhan palkka niin alhainen? Olin siis ihan innoissani että viikonlopustahan tienaan sitten todella hyvin!

Nyt sain sitten palkkalaskennan kahdelta lauantailta. Mutta mitä tämä on: A-hinta 6,80 ja yhteensä 54,40??? Ja missä on se lauantailisä?! Ymmärrän, että eläkkeeseen on mennyt parisen euroa ja työttömyysvakuutusmaksuun, mutta miksi ihmeessä tuntipalkka onkin noin alhainen eikä lisiä näy missään?

Voikohan olla, että työntekijä sanoi vahingossa väärin tuntipalkkani olevan 8,5 e? Jos minulla onkin vielä jotain harjoittelijan palkkaa ja sen takia alhaisempaa? Lauantailisän puuttumista en kyllä ainakaan ymmärrä.

En uskalla edes ajatella, mitä toisesta kesätyöpaikastani, siivouksesta, saan käteen! Palkaksi on nimittäin ilmoitettu 7,01 e/h...no siitä sitten jää käteen varmaankin jotain neljä euroa tunnilta vai?! Meinaa mennä viimeisetkin motivaatiot tuon työn tekemiseen kun on vieläpä niin paskaista hommaa.

7

2342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teit työtä

noina päivinä? itselläni ainakin siivouksesta tullut juuri se määrä mikä sovittiin ja siitä sitten verot ja tvm pois.

• tuo

A-hinta meinaa tuntipalkkaasi, johon ei ole laskettu mitään lisiä mukaan.

• fasdfasdfads
        tuo kirjoitti:

A-hinta meinaa tuntipalkkaasi, johon ei ole laskettu mitään lisiä mukaan.

se on varma, että sun tuntipalkkas ei missään nimessä ole 8,5e. Ja sen lisäksi lauantailisä alkaa juosta vasta kello 13:n jälkeen. 6,8e kuulostaa aivan oikealta palkalta, jopa turhan korkealta.

• -------------
        fasdfasdfads kirjoitti:

se on varma, että sun tuntipalkkas ei missään nimessä ole 8,5e. Ja sen lisäksi lauantailisä alkaa juosta vasta kello 13:n jälkeen. 6,8e kuulostaa aivan oikealta palkalta, jopa turhan korkealta.

Lauantailisä alkaa tosiaankin mennä vasta 13:n jälkeen (eri aloilla on eri kellonaika, mutta ainakin tuo lukee minun työsopimuksessani, olen siis kaupan kassalla). Ja sunnuntaista tuplat.

Tuo 8,50e ei kuitenkaan kuulosta oiekalta palkalta, varsinkin kun ottaa huomioon että olet vain osa-aikainen = harjoittelijan palkka (itselläni ainakin 7,07e / h). Oletko solminut työsopimuksen (joka kannattaa tietenkin aina solmia, oli sitten kyseessä vaikka 4 päivän työt)? Siinä ainakin pitäisi lukea palkkatietosi.

• .........................
        ------------- kirjoitti:

Lauantailisä alkaa tosiaankin mennä vasta 13:n jälkeen (eri aloilla on eri kellonaika, mutta ainakin tuo lukee minun työsopimuksessani, olen siis kaupan kassalla). Ja sunnuntaista tuplat.

Tuo 8,50e ei kuitenkaan kuulosta oiekalta palkalta, varsinkin kun ottaa huomioon että olet vain osa-aikainen = harjoittelijan palkka (itselläni ainakin 7,07e / h). Oletko solminut työsopimuksen (joka kannattaa tietenkin aina solmia, oli sitten kyseessä vaikka 4 päivän työt)? Siinä ainakin pitäisi lukea palkkatietosi.

En ole tehnyt mitään kirjallista työsopimusta:/ Työkaveri vaan tekstasi että haluanko tulla töihin, palkka 8,5 e lauantailisä. Minulla on ollut töitä klo 12-16. Tuntui minustakin tuo 8,5 korkealta, mutta eipä nyt taida sitten ollakaan...taisi laittaa vahingossa oman palkkansa, ei tajunnut että minä saan vähemmän..

Taidan pyytää tulevista työpäivistä työsopimuksen. Mutta kun minut pyydetään silloin tällöin töihin, ei mitenkään säännöllisesti. Pitäisikö sitten jokaista yksittäistä päivää tehdä oma työsopimus?? Vai voisiko siinä sopia tyyliin "työpäiviä tarpeen mukaan".

• sdgsdg
        ......................... kirjoitti:

En ole tehnyt mitään kirjallista työsopimusta:/ Työkaveri vaan tekstasi että haluanko tulla töihin, palkka 8,5 e lauantailisä. Minulla on ollut töitä klo 12-16. Tuntui minustakin tuo 8,5 korkealta, mutta eipä nyt taida sitten ollakaan...taisi laittaa vahingossa oman palkkansa, ei tajunnut että minä saan vähemmän..

Taidan pyytää tulevista työpäivistä työsopimuksen. Mutta kun minut pyydetään silloin tällöin töihin, ei mitenkään säännöllisesti. Pitäisikö sitten jokaista yksittäistä päivää tehdä oma työsopimus?? Vai voisiko siinä sopia tyyliin "työpäiviä tarpeen mukaan".

Kaupanalasta ja palkasta en tiedä mitään, mutta kirjallinen soppari on aina hyvä olla olemassa. Eikös siinä sun tapauksessa lukisi "tarvittaessa töihin kutsuttava" tms.

• työnantaja
        sdgsdg kirjoitti:

Kaupanalasta ja palkasta en tiedä mitään, mutta kirjallinen soppari on aina hyvä olla olemassa. Eikös siinä sun tapauksessa lukisi "tarvittaessa töihin kutsuttava" tms.

miksette hyvät ihmiset juttele pomon kanssa. mitä täällä urputatte. Ja mistä sen tietää oletko tehnyt töitä vai lusmunnut?
        Palkka tulee työstä ei työajasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      462
      6574
    2. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      186
      3907
    3. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      109
      2521
    4. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      26
      2040
    5. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      137
      1424
    6. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      75
      1315
    7. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      68
      1166
    8. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      63
      1095
    9. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      77
      1089
    10. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      45
      1028
    Aihe