kassatyö vie voimat

loppuun palanut

olen päivittäistavarakaupassa ja melkein aina kassalla, osastolla tod. harvoin, ja kun sinne pääsee se tuntuu ihan paratiisilta siihen helvetiiliseen kassatyöhön verrattuna. Kiire ja stressi jatkuvasti, välillä tuntuu että pyörryn, työ vaikuttaa jo muuhun elämään, en saa nukuttua kunnolla, stressin takia heräilen jatkuvasti, ihmissuhteeni kärsii, kun oon aina stressaantunut ja menee hermot joka asiasta.

Voiko pomo päästää mut osastolle tuon takia, vai pitääkö laiskana, kelvottomana työntekijänä? Kokemuksia? Kun tuntuu et jos en lopeta kassahommia niin joudun jäämään sairaslomalle, kun oon niin loppu siihen, oon aina masentunut, kun oon kotona mietin vaan töitä. En jaksa enää tätä kärsimystä :'( Itken iltaisin välillä kun oon niin loppu siihen.

12

3692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masentunutko?

      Kamala stressi ja kiire päällä kokoajan töissä. Illat olen ihan puhki ja usein itkettää. Pahalla päällä ja seurustelusuhdekin kaatui siihen, kun en jaksanut pitää suhdetta yllä. Kaipa se jossain vaiheessa helpottaa?

    • käränkä

      Itselläni oli sama tilanne muutamia vuosia sitten.Työnantaja sitä sit viime lopussa ehdotti.Menin tosi vihaiseksi sitä ennen.Työ osastolla ei ole laiskuutta.Jos pääset vaihtamaan,mene sinne.

      • vaihtamaan,

        ei kannata itseään ajaa loppuun,siitä on vaikea parantua.Oma terveys on tärkeämpi.


      • loppuun palanut
        vaihtamaan, kirjoitti:

        ei kannata itseään ajaa loppuun,siitä on vaikea parantua.Oma terveys on tärkeämpi.

        siellä vaan se ongelma, että osastolla on jo riittävästi työntekijöitä ja kassalla niitä aina tarvitaan, osastolle siis pääsen vain tuuraamaan jonkun. Eli ainoa vaihtoehto vaihtaa paikkaa, mut en tiiä jaksaanko odottaa kunnes uusi paikkaa löytyy , jos löytyy..


      • siis what?
        loppuun palanut kirjoitti:

        siellä vaan se ongelma, että osastolla on jo riittävästi työntekijöitä ja kassalla niitä aina tarvitaan, osastolle siis pääsen vain tuuraamaan jonkun. Eli ainoa vaihtoehto vaihtaa paikkaa, mut en tiiä jaksaanko odottaa kunnes uusi paikkaa löytyy , jos löytyy..

        Kassahomma vie burnoutin partaalle?
        Sehän on yks maailman helpommista hommista, ei tartte kuin perseellä istua ja lappaa tavaroita hihnalla eteenpäin. Pari sanaa asiakkaan kanssa, hymy ja taas seuraava asiakas rahastettavaksi.
        Ei mitään ihmeellistä.

        Olin itse vuosia kassalla ja homma ei vaivannut mitenkään, tein tätä hommaa vielä kakkostyönä oman päivätyön lisäksi. Illat ja vkl aina duunissa, ja kivaa oli.
        Kai se on vähän omasta asennoitumisesta kii.
        Mikä helvetti teitä vaivaa, eikö duuni vaan yksinkertaisesti kiinnosta?


      • viihtynyt
        siis what? kirjoitti:

        Kassahomma vie burnoutin partaalle?
        Sehän on yks maailman helpommista hommista, ei tartte kuin perseellä istua ja lappaa tavaroita hihnalla eteenpäin. Pari sanaa asiakkaan kanssa, hymy ja taas seuraava asiakas rahastettavaksi.
        Ei mitään ihmeellistä.

        Olin itse vuosia kassalla ja homma ei vaivannut mitenkään, tein tätä hommaa vielä kakkostyönä oman päivätyön lisäksi. Illat ja vkl aina duunissa, ja kivaa oli.
        Kai se on vähän omasta asennoitumisesta kii.
        Mikä helvetti teitä vaivaa, eikö duuni vaan yksinkertaisesti kiinnosta?

        Tuskin mitään lisättävää!


      • loppuun palanut
        siis what? kirjoitti:

        Kassahomma vie burnoutin partaalle?
        Sehän on yks maailman helpommista hommista, ei tartte kuin perseellä istua ja lappaa tavaroita hihnalla eteenpäin. Pari sanaa asiakkaan kanssa, hymy ja taas seuraava asiakas rahastettavaksi.
        Ei mitään ihmeellistä.

        Olin itse vuosia kassalla ja homma ei vaivannut mitenkään, tein tätä hommaa vielä kakkostyönä oman päivätyön lisäksi. Illat ja vkl aina duunissa, ja kivaa oli.
        Kai se on vähän omasta asennoitumisesta kii.
        Mikä helvetti teitä vaivaa, eikö duuni vaan yksinkertaisesti kiinnosta?

        "eikö duuni vaan yksinkertaisesti kiinnosta? "
        Sinäpäs sen sanoit. Ketä kiinnostais tommonen paskaduuni? Onhan se yksinkertainen, mut en vaan kestä sitä henkistä painetta koko ajan, kiirettä, stressiä, on koko ajan sellainen olo että esiinnyt siellä, kun pitkä jono seisoo ja tuijottaa, ja mul on esiintymiskammo!! No joo, mut ei kaikki työ sovi kaikille, mulle tuo on liikaa, osastolla on eri juttu, saa olla rauhassa ainakin.. Mut sulle turhaa selittää jos pidät kyseistä työtä näköjään unelmatyönä.


      • Anonyymi
        siis what? kirjoitti:

        Kassahomma vie burnoutin partaalle?
        Sehän on yks maailman helpommista hommista, ei tartte kuin perseellä istua ja lappaa tavaroita hihnalla eteenpäin. Pari sanaa asiakkaan kanssa, hymy ja taas seuraava asiakas rahastettavaksi.
        Ei mitään ihmeellistä.

        Olin itse vuosia kassalla ja homma ei vaivannut mitenkään, tein tätä hommaa vielä kakkostyönä oman päivätyön lisäksi. Illat ja vkl aina duunissa, ja kivaa oli.
        Kai se on vähän omasta asennoitumisesta kii.
        Mikä helvetti teitä vaivaa, eikö duuni vaan yksinkertaisesti kiinnosta?

        Sä et ymmärrä meitä joilta se vie energiaa. Olen introvertti, masentunut ja ehkä traumatisoitunut. Tuntemattomat ihmiset saa kehon ylikierroksille.


    • viihtynyt

      Meidän muija oli KK:n kassalla 22-vuotta.
      Alkuun illat lauantait.
      Sittemmin kokoaikaisena.
      Viimeiset vuodet 5 x 6h/pv.
      Vaikka olimme sopineet jo vuosia aikaisemmin siirtyvämme vapaalle niin muija harasi vielä 52-vuotisena lopettamista vastaan.

      Kauppias oli vaihtunut useampaan kertaan.
      Muija sai työtyydytyksen asiakassuhteista.

      Vielä nytkin, 6-vuotta myöhemmin, entiset asiakkaat pysähtyvät juttelemaan.

      Tottui kuitenkin muutamassa kuukaudessa nykyiseen olotilaan.

    • Sipsi-tyttö

      Olen itsekkin kaupassa töissä ollu jo 20v,ja myös kassalla pitkiä aikoja.TIEDÄN tasan tarkkaan miltä tuntuu,jos on kiire kassalla..Jos sinulla on ymmärtäväinen kauppias,kerro hänelle suoraan miltä susta tuntuu-ettet jaksa.Pyydä et pääsisit eri osastoille,sano et haluat opetella joka osaston.Kaupoissa(varsinkin isommissa)se on rikkaus niin kauppiaalle kuin työntekijällekkii,et työntekijä osaa ja hallitsee
      kaikki kaupan työt.Tsemppii sulle ja yritä jaksaa
      ja mee heti pomon juttusille.

    • toimistorotta

      Kaikille ei tosiaan sovi kaikki, jokainen täällä ollaan yksilöitä, toiselle sopii toinen paikka ja toiselle toinen. On hyvä huomata milloin on tosiaan aika vaihtaa alaa jos alkaa tulla jo oireita, kuten unettomuutta ja masennusta tms. Noin ei kannata jatkaa. Varmasti löydät jotain muuta työtä, ellet tästä paikasta niin jostain muualta. Tsemppiä!

    • Anonyymi

      "Kiire ja stressi jatkuvasti, välillä tuntuu että pyörryn, työ vaikuttaa jo muuhun elämään, en saa nukuttua kunnolla, stressin takia heräilen jatkuvasti, ihmissuhteeni kärsii, kun oon aina stressaantunut ja menee hermot joka asiasta."

      Täysin samat oireet kun olin kassalla muutaman päivän. Työntekijät voi olla kusipäisiä mikä vie energiaa, siis jotain vihollisia jotka kilpailee paikastaan kaupassa ja siihen vielä kusipäiset, aivan helvetin epäasialliset asiakkaat joiden valitukset ja hyökkäykset melkein itkettää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9194
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2698
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      150
      2484
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1458
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1320
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    Aihe