165cm / 56kg --> 50kg

butter

onko muita samassa jamassa olevia?

pieni painonpudotus edessä ja takana kahden vuoden yritys. luulen, että e-pillerit on ollut osasyynä painon jumittamiseen - vaikuttavat mulla mielialaan ja jotenkin ruokahaluun siten, et ku oon saanut laihdutettua pari kiloa, jostain puskee älytön tarve syödä (rupee oikeen pelottaa ku ei oo syöny), ja sit oon lihonnut kilot takaisin. Mulla on älyttömän ahdistunut olo noiden ylimäärästen kilojen takia ja itsetunto on välillä tosi heikko. Tiedän, ettei kyse ole ylipainosta ja kuusi kiloa ei ole paljon, mutta mun oma olo on tässä se ratkaseva tekijä - ei terveydelliset faktat. tietenkään en liian laihaksi halua laihduttaa! haluan vaan elämäniloni takaisin.

Vinkkejä saa antaa,
ja maileja lähetellä: [email protected]

11

1414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuuuunuuu

ööh, missä sulla ylimääräsiä kiloja on? ootko tyhmä tai jotain..tääl on ihmisiä joilla on oikeasti ylimääräisiä kiloja..

psykiatrille sun pitäs mennä :)

• ((((((7

Miksi kaikki luuviulut laihduttavat? Menkää anoreksia-palstalle, tämä on väärä paikka teille! (ei sitten pahalla mutta eiköhän jätetä tämä palsta ihan oikeille laihduttajille...)

• ihmettelijä_

Onpa todella ilkeitä kommentteja tällä palstalla! On törkeää tehdä arvioita toisen ihmisen psyykkisestä terveydestä tuntematta kyseistä ihmistä. Ilkeät kommentoijat taitavat olla vain kateellisia ihmisiä.

• ggggggg
        ihmettelijä_ kirjoitti:

Onpa todella ilkeitä kommentteja tällä palstalla! On törkeää tehdä arvioita toisen ihmisen psyykkisestä terveydestä tuntematta kyseistä ihmistä. Ilkeät kommentoijat taitavat olla vain kateellisia ihmisiä.

Eivät he varmaan ilkeitä halua olla mutta osa "laihdutusviesteistä" on jopa provoja jotka on vain tarkoitettu loukkaamaan isompia ihmisiä... Pistäähän se vähän miettimään kun itse painaa 120 kg ja joku rutisee olevansa "läski" kun painaa 60 kg...

• juu..
        ggggggg kirjoitti:

Eivät he varmaan ilkeitä halua olla mutta osa "laihdutusviesteistä" on jopa provoja jotka on vain tarkoitettu loukkaamaan isompia ihmisiä... Pistäähän se vähän miettimään kun itse painaa 120 kg ja joku rutisee olevansa "läski" kun painaa 60 kg...

Mut sinun/teidän mielestä ihminen EI SAA LAIHDUTTAA mikäli ei ole sairaanloisen ylipainoinen?

Minullakin (160/60) on lanteilla takamuksessa muutama n.10kg mukavuus kiloja tullut viimeisen vuoden aikana, Joten sinun mielestäsi niitä ei saisi laihduttaa pois.. hmmm, kerroppas paljon sitä ylipainoa täytyy olla jotta saisi sinun mukaasi käydä laihduttamaan?

Tuskin sitä kenenkään anoreksia palstalle täytyy lähtee kysyyn laihdutus vinkkejä, kun he käskee olla syömättä ja me vähän laihduttajat tuskin sairaita olemme, koska haluamme laihtua TERVEELLISESTI JA RUUAN AVULLA!!

• Palstan lukija

Hassua, että täältä kannustetaan menemään ylipäätänsä anoreksia puolelle. Pitäisikö sitten kaikkien terveiden muutaman kilon laihduttajien muuttua anorektikoiksi? Tuollainen kannustava kommentti voi oikeasti yllyttää murrosikäisiä tyttöjä menemään anoreksia saiteille, hankkimaan sellaista elämää.

Sitäpaitsi anoreksia on psyykkinen häiriö, ei se tarkoita että "laihduttaa vaan muutamaa kiloa terveellisesti" vaan juuri päinvastoin.
        Ja kyseinen Anoreksia-palsta EI OLE laihdittajien vinkkipaikka vaan oikeasti siitä kärsivien tukiasema. Siellä yrittetään olla antamatta epäterveellisiä vinkkejä, yritetään punoa elämää terveellisempään suuntaan.

Suosittelen että oikeasti ihmiset, koettakaa olla käyttämättä sitä "anoreksia" sanaa joka paikassa. Tuommoinen vaan yllyttää ihan liikaa viattomia nuoria elämään epäterveellisesti, kun oikeasti ne kilot voi laihduttaa toista tukien terveellisellä tavalla eli siis syömällä!! ja sopivalla liikunnan määrällä.

Ja muistakaa että jokainen laihempikin ihminen ei ole välttämättä anorektikko vaan voipi yhtä hyvin olla diabeetikko, keliakiasta kärsivä tai muusta vaivoista kärsivä ihminen, jolla on vaan nopea aineenvaihdunta tai ruuanimeytynmishäiriö, minkä takia on sitten laiha.

Tämä oli vaan pienenä muistutuksena, ettei tulisi jatkossa kommentteja että "menkää anoreksia palstalle". Edelleen, väärä paikka ja ei todellakaan auttava.

• Kihhuli

Älä ota hermoja noista kommenteista. Olen samassa tilanteessa sun kanssa =) Voisin alkaa sulle kaveriksi ns. laihduttamaan. Mä olen 168cm ja 52kg Haluan 3kg pois. Ja lähinnä uskon sen lähtevän kun siirryn terveelliseen ruokavalioon. Tällä hetkellä syön vaan leipää ja kaikkia herkkuja. Eli jotain tarttis tehä vielä kun voi. En todellakaan anna herkkujen lihottaa minua enempää =) Laita mailia [email protected]

• butter

kiitti samanhenkinen, joo en ota noista hernettä nenään. Ymmärrän kyllä tuohtumuksen ja oon pahoillani siitä. En mitenkään tarkota pahalla niitä kohtaan, joilla on oikeesti ylipainoa laihdutettavana. Viestini ei ollu tarkotus olla provo.
        Haluisin vaan päästä kiloistani mielummin terveellisellä tavalla eroon ja löytää samanhenkisiä - koska uskon että niitä on. Mielestäni on enemmänkin ajattelematonta passittaa mut täältä anoreksia palstalle!

Respektiä kaikille kaiken kiloisille laihduttajille.

• pikkuläski
        butter kirjoitti:

kiitti samanhenkinen, joo en ota noista hernettä nenään. Ymmärrän kyllä tuohtumuksen ja oon pahoillani siitä. En mitenkään tarkota pahalla niitä kohtaan, joilla on oikeesti ylipainoa laihdutettavana. Viestini ei ollu tarkotus olla provo.
        Haluisin vaan päästä kiloistani mielummin terveellisellä tavalla eroon ja löytää samanhenkisiä - koska uskon että niitä on. Mielestäni on enemmänkin ajattelematonta passittaa mut täältä anoreksia palstalle!

Respektiä kaikille kaiken kiloisille laihduttajille.

no on se prkl kun ei ihmiset saa rauhassa laihduttaa. Minä olen suunnilleen saman kokoinen kuin ketjun aloittaja ja minulla on raskauden jäljiltä vatsamakkara ja jenkkakahvat ja ne on ihan yhtä aitoa läskiä kun 200 -kiloisen vararenkaat, miksi siis minun pitäisi lähteä anoreksia-palstalle niitä laihduttamaan? Häiritseekö ihmisiä se että haluan pitää kroppani kunnossa?

• Karkkinaama
        pikkuläski kirjoitti:

no on se prkl kun ei ihmiset saa rauhassa laihduttaa. Minä olen suunnilleen saman kokoinen kuin ketjun aloittaja ja minulla on raskauden jäljiltä vatsamakkara ja jenkkakahvat ja ne on ihan yhtä aitoa läskiä kun 200 -kiloisen vararenkaat, miksi siis minun pitäisi lähteä anoreksia-palstalle niitä laihduttamaan? Häiritseekö ihmisiä se että haluan pitää kroppani kunnossa?

Ilkeät kommentit johtuvat kateellisuudesta.Kun on itse itsensä päästänyt sairaalloisen ylipainoiseksi,eikä onnistu laihduttamaan,harmittaa jos joku muu on ihannemitoissa.Tottakai saa laihduttaa jos ei ole itseensä tyytyväinen.Painon ja pituuden suhde kun ei aina välttämättä kerro sitä miltä oikeasti näyttää... :) Itselläni mitat on 154cm/66kg,siis lievä ylipaino.En kuitenkaan käy ketään ajamaan pois tältä palstalta. :) Aurinkoisia päiviä ja otetaan ihan rauhallisesti tällä palstalla. :)

• butter

noniin, kuten useimmista viesteistäkin selviää, niin olettamuksen osui oikeaan: täällä on paljon sellaisia normaalipainoisia, jotka ovat aikeissa laihduttaa pois ihan vaan muutamia kiloja. Kysymykseni kuuluikin siis et oisko meistä apua toisillemme? Samoin kuin isompihaasteisilla on apua toisilleen, voitais mekin pistää päämme yhteen ihan suotuisasti. Yksin se tuntuu oikeestaan tosi raastavalta.. Ei oo mitään väärää pienten liikakilojen laihduttamisessa. Itselläni ne on nyt vaan esteenä et voisin olla täysin tyytyväinen itseeni, joten en mä niitä jaksaisi katsella. Ja parempi ne on nyt laihduttaa pois ku sitten kun kiloja on tullut paljon enemmän lisää. Tuskin kenenkään tarvitsee ylipainoon asti odottaa ennen kuin on soveliasta laihduttaa?

Ymmärrän, että jollekin mun paino saattaa olla nyt jo se mitä joku toinen tavottelee. Mutta me ollaan kaikki yksilöitä ja jokainen laihduttaa oman itsensä vuoksi. Me ollaan kaikki erilaisia ja meillä on erilaiset ruumiinrakenteet. Kaikki on tyytyväisiä itseensä eri näkösinä ja painosina. Mulle tää paino tuntuu jo liialta, ja haluan suunnan olevan alaspäin, en varsinkaan ylöspäin yhtään enää. Oma olohan sen ratkasee, eikö? Se kroppa mikä tuntuu omalta, missä pystyy tekemään kaikkea elinvoimaisesti ja ei koe olevansa rajoitettu tai sairas millään tavalla, on paras. Tietenkään en nyt puhu mistään sairauksista yms. jotka taas vaikuttavat omalla tavallaan. Vaan tarkoitan lähinnä painoa ja ruumiinrakennetta.

Väärin on lähettää ihmiset terveen kropan ja mielen haaveissa anoreksiapalstalle sairastumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      84
      7142
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      27
      7089
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      117
      6225
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5424
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5328
    6. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5235
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      41
      5120
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4605
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      19
      3565
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3410
    Aihe