(otsikko)
1. Keuliminen:
Jarruta nopeutesi hyvin hitaaksi, mieluiten pysähdyksiin asti. Tehdessäsi jarrutusta ennen temppua, kannattaa mennä valmiiksi seisomaan polkimille sillä istualtaan temppu ei onnistu (varo ettet jarruta liian kovaa. Äkkipysähdys seisaaltaan ajaessa=mahdollisuus lentää ohjaustangon yli maahan). Noniin, nopeutesi tulisi olla nyt kävelyvauhtia tai melkein pysähtynyt. Nykäise ohjaustankoa rajusti ylöspäin (liikkeen täytyisi syntyä koko ylävartalolla) ja samalla polkaise polkimia yhden kerran. Tämän kyseisen polkaisun aikana sinun kuuluu laskeutua äkisti istumaan penkille jotta painopiste sijoittuu tarpeeksi taakse. Jatka polkemista niin pitkään että etukeula laskeutuu takaisin maahan. Jos taas pyörä jatkaakin kallistumista taaksepäin, täytyy hypätä kyydistä. (kun pyörä on n.90 asteen kulmassa maahan nähden, yleensä putoat itse kyydistä. Yleensä tässä vaiheessa laukeaa automaattinen jalat maahan-refleksi. Muista pitää ohjaustangosta kiinni ettei pyörä karkaa). Ensimmäisellä putoamiskerrallani päästin pyörän käsistä ja putosin perseelleni maahan. Riippuen pyörän vaihteista, 3 vaihteisella keulat vedetään vaihteella 1, 7 vaihteisella yleensä vaihteella 2 , siitä eteenpäin suurempivaihteisilla pyörillä keulat yleensä vedetään vaihteilla 3 tai 4.
2. Sivuluisu:
Kiihdytä suureen nopeuteen, käänny ja jarruta joko jalkajarrulla tai takakäsijarrulla.
3. Takakeulat:
kiihdytä suht mukavaan nopeuteen, mene lievään seisonta asentoon polkimilla. Paina lujasti etukäsijarrusta. Kun takapyörä alkaa nousta maasta, hypähdä polkimilla. Saat takakeulan nousemaan siten enemmän. Voit vielä saada takakaulan pysymään ilmassa pidempään kun menet heti hypähdyksen jälkeen penkille istumaan. Varaudu, sillä alastulo...on melkoinen rysähdys.
Oppaita helpoimpiin pyörätemppuihin
3
588
Vastaukset
- Teh_Contrarian
Sanoisin vaan, että kun keulii, niin ei kaadu niin helposti sivulle, kun ei ihan pysähdyksistä nosta.
Ja nuo vaihteet on ihan makuasia. Toiset tykkää sotkea pirusti, minä esim. en niinkään. Kyllä 3-vaiheisella mummokruiserilla ainakin saa 2-vaihteella nokan ylös :D
"Siitä eteenpäin suurempivaihteisilla pyörillä keulat yleensä vedetään vaihteilla 3 tai 4."
Nnoh, mulla on 21 vaihteinen, ja vaihteena yleensä 18 tai 19. Toki pyörien välityksissä on eroja... - Pate paska
Nuo oli tod. hyviä neuvoja, itseäni kun laji kiinnostaa. Laitappa vielä miten tehdään linkku.
- MASALEHIKOINEN
Endo:
1.Ota niin paljon vauhtia kun uskallat
2.Paina etujarru tiukasti pohjaan, samalla kun ponnistat eteenpäin
3.Anna perän nousta
4.Ei se mene ympäri, vaikka monet niin luulevatkin
5.LOPETA PYÖRÄILY JOS ET USKALLA TOTEUTTAA AIKAISEMPIA VAIHEITA
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1285744
Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3962559- 1342467
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv72066- 121323
- 581055
Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍91038- 51912
- 76825
Temusta tilaamiseen tulee muutos
Alle 150 euron tullivapaus poistuu. Vihdoinkin kankea EU saa jotakin aikaiseksi. https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/101815