Jos ihminen on ylipainoinen syynä on yleensä liikunnan puute...Joten ajattelin kysyä, että onko muillakin ylipainoisilla ollut sinertävät/liilat varpaat huonon verenkierron takia? Tai kylmät kädet/varpaat? (huono verenkiertohan johtuu liikunnan puutteesta yleensä)
Itsellä olen huomannut sitä viime aikoina ja tempaisin tänään lenkille pitkästä aikaa nähdäkseni mitä varpaille tapahtuu. Noh, punaiset ne on ja verisuonet jaloissa kaikki pinnalla. :)
Tässä vain mietiskelin, että voiko se ylipaino ja täysi liikunnan puute tosiaan aiheuttaa tuommoisen värin varpaissa?
Liilat/sinertävät varpaat
4
739
Vastaukset
- liikunnan puutteesta
Kyse ei nimenomaan ole liikunnan puutteesta, jos on ylipainoinen.
Taustalla voi olla sairaus tai sitten tämä kaikkein yleisin vaiva, eli huono ja vääränlainen ruokavalio.- aloittaja
Totta. Mutta edelleen haluaisin tietää, että onko muilla ylipainoisilla ollut samaa vikaa verenkierron kanssa liikunnan puutteen takia`!
- ylipainoinenmaratonjuoksija
aloittaja kirjoitti:
Totta. Mutta edelleen haluaisin tietää, että onko muilla ylipainoisilla ollut samaa vikaa verenkierron kanssa liikunnan puutteen takia`!
Hei!
Itse olen ylipainoinen, mutta harrastan paljon liikuntaa (juoksen mm. useamman maratonin vuodessa). Silti jalkani ja käteni ovat usein siniset/harmaat ja kylmät. Liikkuessani veri kiertää niissä kuitenkin hyvin, väri muuttuu luonnolliseksi/punertavaksi ja verisuonet laajenevat. Lienee geneettinen ominaisuus, sillä sama ongelma on minulla esiintynyt myös sekä ali- että normaalipainoisena.
- fammmm
Itselläni taas on alkanut laihdutuksen myötä käsiä paleltaa ja kun esim. kosketan jonkun muun käsiä niin he sanovat että "onpas sulla kylmät sormet!" Eli itsellä mennyt vähän toisin päin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2231397- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!62985Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809