Liilat/sinertävät varpaat

muilla ylipainoisilla?

Jos ihminen on ylipainoinen syynä on yleensä liikunnan puute...Joten ajattelin kysyä, että onko muillakin ylipainoisilla ollut sinertävät/liilat varpaat huonon verenkierron takia? Tai kylmät kädet/varpaat? (huono verenkiertohan johtuu liikunnan puutteesta yleensä)

Itsellä olen huomannut sitä viime aikoina ja tempaisin tänään lenkille pitkästä aikaa nähdäkseni mitä varpaille tapahtuu. Noh, punaiset ne on ja verisuonet jaloissa kaikki pinnalla. :)

Tässä vain mietiskelin, että voiko se ylipaino ja täysi liikunnan puute tosiaan aiheuttaa tuommoisen värin varpaissa?

4

764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikunnan puutteesta

Kyse ei nimenomaan ole liikunnan puutteesta, jos on ylipainoinen.

Taustalla voi olla sairaus tai sitten tämä kaikkein yleisin vaiva, eli huono ja vääränlainen ruokavalio.

• aloittaja

Totta. Mutta edelleen haluaisin tietää, että onko muilla ylipainoisilla ollut samaa vikaa verenkierron kanssa liikunnan puutteen takia`!

• ylipainoinenmaratonjuoksija
        aloittaja kirjoitti:

Totta. Mutta edelleen haluaisin tietää, että onko muilla ylipainoisilla ollut samaa vikaa verenkierron kanssa liikunnan puutteen takia`!

Hei!

Itse olen ylipainoinen, mutta harrastan paljon liikuntaa (juoksen mm. useamman maratonin vuodessa). Silti jalkani ja käteni ovat usein siniset/harmaat ja kylmät. Liikkuessani veri kiertää niissä kuitenkin hyvin, väri muuttuu luonnolliseksi/punertavaksi ja verisuonet laajenevat. Lienee geneettinen ominaisuus, sillä sama ongelma on minulla esiintynyt myös sekä ali- että normaalipainoisena.

• fammmm

Itselläni taas on alkanut laihdutuksen myötä käsiä paleltaa ja kun esim. kosketan jonkun muun käsiä niin he sanovat että "onpas sulla kylmät sormet!" Eli itsellä mennyt vähän toisin päin :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2274
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      26
      1117
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      992
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      902
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      883
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      127
      867
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      783
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe